Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • oO7

    őstag

    egy polarizációs szemüveggel lehet a legtökéletesebb (és leg szemkímélőbb) 3D hatást elérni.
    Gondoljatok csak bele...
    - van a 120 (meg már pár helyen láttam 240)Hz -es TV-k és akkor vibrál a szemeden a szemüveg mint állat... a 120Hz -es verziójánál szemenként 60Hz -el villog a szemüveg ami fél perc után brutális fejfájást okozhat
    - van a polarizációs (mint az IMAX) hogy az A (bal szemnek megfelelő) képet vízszintesen a B (jobb szemnek megfelelő) képet függőlegesen polarizálják és a kis szemüveg ennek megfelelően "engedi be" a fényt a szemünkbe... ennél a kép teljesen nyugodt és a szemüveg is egy passzív (energiát nem igénylő) eszköz
    - és van a holografikus ami ugye a levegőbe vetít -> a színek mélysége/kontrasztja elveszik, másrészről a különvéleményben volt egy jelenet amikor a főhős (Tom Cruise) a feleségéről készült 3D felvételt nézi ami kizárólag 1 szemszögből nézve volt tökéletes mert amit a kamera nem lát azt te sem láthatod (szal ha elsétálsz kicsit oldalra, hogy megnézd oldalról a felvett dolgot... a nagy semmit fogod látni)
    másrészről a holografikus megjelenítés teljesen elvenné azt az élményt amit az ad, hogy PONTOSAN azt és úgy látjuk amit a kamera lát egy filmben/játékban.

    A polarizációt (tudom erre megint sokan felfognak háborodni) pl kontaktlencsével is meglehetne oldani és a teljesen hétköznapi eszközök (pl egy PDA) is kaphatna 3D kijelzőt... a 3D-s lehetőségek pedig a UI-k egy teljesen új generációját nyithatná meg...

    Azt vegyétek figyelembe, hogy a 3D hatáshoz szükséges 2 különböző képet valahogy el kell juttatni a szembe VAGY konkrétan ki kell vetíteni a 3D-s teret ami viszont józan paraszti ésszel belátható hogy pillanatok alatt fizikai akadályokba ütközne

  • oO7

    őstag

    válasz WonderCSabo #11 üzenetére

    kell hozzá szemüveg azért hogy a szemedbe csak a megfelelően polarizált fény juthasson... amennyire emlékszem a magyarok valami holografikus cuccot csináltak amiről elmondtam a véleményem mozizás és játék szempontjából !!! természetesen nem a technológiát tartom halottnak csak a film és játékiparba való betörését tartom lehetetlennek merthogy nem arra való

  • oO7

    őstag

    válasz Rickazoid #13 üzenetére

    miért ütköze fizikai akadályokba ?

    Ha egy olyan jelenetet kellene megjeleníteni ahol előttem "teljes képernyő" nagyságban egy ember... és mögötte messze messze a piramis... akkor az 3D-ben kivetítve vagy úgy néz ki hogy az embert megközelítőleg 10cm magasan vetíti ki, és ottlesz még a piramis is... vagy megpróbálja a közel lévő dolgokat megtartani akkorviszont a háttérben lévő piramis elveszik.... és ez csak egy nagyon egyszerű példa... arról a részéről nemis beszélve, hogy a piramis milyennek lenne vetítve amikor egy nagy darabot kitakar belőle az ember...
    és mint mondtam hologramvetítést ha valami lehetetlen módon meg is oldják akkoris teljesen elveszik a kamerapozíció fogalma hiszen elédvetítik az aktuális jelenetet aztán nézed ahonnan jólesik... közelebb lesz egy színházhoz mint egy mozihoz... és ez ROSSZ

    [ Szerkesztve ]

  • oO7

    őstag

    válasz WonderCSabo #15 üzenetére

    az viszont szerintem akkor az amit lehet ilyen gyerekjátékoknál látni hogy a lap felülete nem sík hanem úgy néz ki hogy /\/\/\/\/\/\/\/\ és akkor az oldalaira külön képet nyomtatnak és attol függően hogy fordítod (vagy melyik oldalán állsz) azt a képet látod... Ez viszont egyszerre (a nézőszögek számától függően) sok kép renderelését igényelné... pl ha csak 10-10 részre lenne felosztva vízszintesen meg függőelgesen akkor az 10x10=100 nézőpontot jelentene amit egyszerre kellene lerenderelni ÉS mellesleg eljuttatni a TV-nek amihez kellene egy karom vastagságú HDMI kábel :D

    és ez még csak a 100 látószögnek megfelelő SIMA képet adná... ez annyiban 3D hogy "bele lehet nézni a TV-be" ami a képernyő előtt mozogva a 3D illúzióját kelti de nem lát különböző képet a két szemed...

    de lehet rosszra gondolok :B

    [ Szerkesztve ]

  • oO7

    őstag

    válasz Rickazoid #22 üzenetére

    ezzel még mindig nem oldottad meg hogy ne koppannyon a falon a nagy sétálgatás közben :D

    [ Szerkesztve ]

  • oO7

    őstag

    válasz ElEvEn11 #30 üzenetére

    "Ezen túlmenően egy mozgóképes történetmesélést jelentősen befolyásol a képkivágás, ami a konkrét történésre, eseményre irányítja a néző figyelmét, vagy éppen a rendező sajátos felfogását, mondandóját tükrözi."
    Hát énis ezt mondom... de ezt az, hogy 1 kamera helyett 2 kamerával vesznek fel és te egészen pontosan azt látod mint a felvevőegység... az ő szemszögéből stb stb de csak azt és nem többet viszont 3D-ben...
    remélem ez így követhető-érthető

    mellesleg ennek az elgondolásnak már az is a rovására menne amit itt 1-2 hsz-el előbb olvastam, hogy bár a kamera szemszögéből látom a dolgokat de szabadon fókuszálhatok...
    nem még hogy "bele is nézhess" a tv-be... és különböző irányból nézve különböző képet látsz.... semmi értelme mert az információ 90% -a elveszk mert valszeg egy helyből fogod nézni azt a TV-t és nem mászkálsz előtte

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák