Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunluki

    senior tag

    válasz Tapsi #16 üzenetére

    +1, iPhone SE, 2016-ban vettem, még jön rá a friss iOS. i5S-t édesanyám használja, arra is jött még nemrég secu update.

    Aksi csere westendben fél óra volt és 8k huf, addig elmentem bevásárolni, mire felmentem már nyomták a kezembe.

    Amíg van update biztos nem fogom lecserélni mert minek. Szeretem, belaktam, működik mindenre amire nekem kell, tempóban is bőven elégedett vagyok vele, igaz nem is lógok rajta napi 10+ órákat mint ami manapság jellemző. Egyedül az üzemidő ami vékony, de otthon/melóban/kocsiban van töltő, ha meg megyek valahova akkor viszek magammal egy ilyen vastagabb ceruza vastagságú mobilaksit amiről másfélszer fel tudom nyomni csutkára.

  • hunluki

    senior tag

    válasz btprg #30 üzenetére

    Mondjuk a vékonyság szerintem egy szint után már épp hogy inkább hátrány.
    Asszony samu telefonja is ilyen indokolatlanul vékony, nem elég hogy az én kezemből kb instant kiesik, de ha véletlenül mégsem akkor szabályosan vágja a kezemet 2-3 perc fogás után. Arról nem is beszélve hogy az üzemideje így vetekszik az én kőkemény ~1600 mAh-s aksimmal.

  • hunluki

    senior tag

    válasz hcl #85 üzenetére

    Nem lehet, egészen biztos. De 6S 2015-ben jött ki, az is megkapja.

    Szvsz itt az epül felteheti a kezét, már bőven teljesítette az elvárást.

  • hunluki

    senior tag

    válasz tordaitibi #101 üzenetére

    Kanyarodjunk vissza az átlagtelefonálóra. Mért nem felel meg hosszabb távon egy közepes telefon? Nem a használhatósága miatt, azzal nincs baj. Hanem akkor...? Mi a motiváció?
    A fejekbe van a hiba én ezt már sokszor mondtam.

    +1. Régen okés volt hogy kell az új mert ugyanaz történt mobil fronton mint anno PC fronton is, meredeken emelkedett a teljesítmény és könnyen avult a telefon. Vacak kamerák voltak és a szoftver is hamar avult.

    Ma ott tartunk hogy alapvetően arra amire használja a nép (kb amit felsoroltál) bőven elég egy 3-4 éves telefon is, feltéve ha nem akkor is a kb gyárból szeméttelepre kategória volt.
    Ha erre még ráhúznák a 3 évi kötelező új főverzió +5 éves secu update rendszert, mindemellett az új telefonok árát megemelnék (nevezzük hosszú távú támogatás költségének) akkor egyből kevesebben rohannának új telefonért. Amúgy ismerős a recept? Harapott alma pont ugyanezt csinálja, magasabb bekerülési költség mellett hosszabb support és egész jól eléldegélnek belőle.

    Ma se rohansz új PC-t/laptopot venni, több éves cuccokkal is kényelmesen elvagy, feltéve ha vigyáztál rá, másrészt úgy építették meg hogy ne essen szét magától x év után.

    Ha a szolgáltatók bedobnák hogy nem 2 hanem 3-5 évente adnak új telefont és azt is drágábban akkor egyből másképp gondolkodna az átlag vevő is, csak ugye az nekik nem éri meg, emiatt kb kéz és bili esete. Más kérdés hogy cserébe úszunk az e-waste-ben, de az a plebset nem igazán érdekli mert nem látja.

  • hunluki

    senior tag

    válasz #20749568 #134 üzenetére

    Na pont ez az amiben komoly változásra lenne szükség. Egy ideje ezt neveli belénk a valóság hogy dolgozzuk szét az agyunkat hogy utána hedonizálhassunk és emiatt értelmetlenül szennyezzük a bolygót. Csakhogy ezeket a szabályokat akkor írták meg amikor még a bolygóra úgy tekintettünk mint végtelen forrásra amiről utóbb kiderült hogy mégsem az.

    Tökre egyet tudok érteni azzal hogy ha megvan rá a pénzed és megdolgoztál érte, akkor a szabadság és a döntés a te kezedben van hogy mire költesz, hiszen ezért dolgoztál.

    Viszont akkor az árképzést kéne átvariálni. Ha olyat veszel amit sokáig tudsz használni, tudod javítani az legyen sokkal olcsóbb, épülhetne a javításra is egy külön szektor, vagy ha olyat veszel ami szennyez és javíthatatlan annak mehet az ára a csillagos égig. Ha így is úgy érzed hogy te megteheted akkor hajrá, de már töredéke ennyi pazarlás lenne.

    Az a baj hogy itt fullos paradigmaváltásra lenne szükség és kb az egész világ úgy van berendezkedve hogy ennek a tökéletes ellentétében érdekelt. Kérdés hogy mikor jön el az a pont amikor ez már tarthatatlanná válik. Amikor elkezdünk olyan szinten úszni a szemétben hogy a luxusjárgánnyal nem tudunk kihajtani az útra mert az tele lesz szeméttel, vagy ha reggel amikor felkelsz akkor nyújtózás után elkap a köhögőgörcs mert olyan szinten trágya állapotban lesz a levegő.

    Én se vagyok híve a sötétzöld megmozdulásoknak, de azt látom hogy előbb vagy utóbb kénytelenek leszünk ebbe az irányba mozdulni. Csak valahogy meg kell találni az arany középutat ahol élhető marad a bolygónk és továbbra is a kapitalizmus a hajtórugó ami előre viszi a rendszert mert per pill még nem tudunk jobbat. Vagy ki kell találnunk egy jobbat ami magába foglalja a kapitalizmus előnyeit, ugyanakkor nem b.ssza szét a bolygót.

  • hunluki

    senior tag

    válasz quailstorm #140 üzenetére

    Sehogy nem terveztem kivitelezni mint ahogy a kapitalizmus helyett sem tudok jobb alternatívát mondani, csak merem remélni hogy vannak erre nálam sokkal okosabb emberek akik megtalálják a megoldást.

    Én csak azt látom hogy ami most megy ebben a formában hosszú távon maximum papíron fenntartható, gyakorlatilag előbb vagy utóbb elfogy az alapanyag/forrás/élhető környezet.

  • hunluki

    senior tag

    válasz hcl #142 üzenetére

    Sajnos manapság a luxuskategóriában is egyre ótvarabb minőséget tolnak. 3 évig valószínűleg gari van és gondtalan hajtás, csak tankolni kell kb, afelett pedig elkezdenek jönni az igen költséges bajok, azzal majd törődik a második tulaj.

    Bömi ugye feltalálta a külső égésű motort, de más kategóriában meg ott vannak a turbóval agyonfújt downsize-olt motorok amik kb fixen döglenek jóval kevesebb futás után mint korosabb társaik.

  • hunluki

    senior tag

    válasz hcl #160 üzenetére

    Plugin autóval nekem a munkába járás 30km-re is megéri. Cégnél tudok ingyen tölteni, ebből megvagyok oda-vissza, télen picit neccesebb, de akkor is olcsóbban jövök ki a kényelemről nem is beszélve.

    Ha vonatoznék akkor nyolcvan fene tudja mennyit térítenek vissza, de a rám eső költség 5k felett lenne (bőven több mint amennyi elmegy a hónapban benzinre), e mellé a menetidő sokkal több, na meg MÁV faktor késésekkel vonatkimaradásokkal és akkor még BKV bérletet nem is számoltuk mellé.

Új hozzászólás Aktív témák