Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz Farkas23 #5853 üzenetére
meg lehet nyitni, total commander meg tudja nyitni a vcr-t, mert ez tömörített fájl, csak vcr a kiterjesztése, és benne egy kiterjesztés nélküli fájl van. Azért van így, hogy kisebb legyen a fájlok mérete. Ez normális. Csak hát a program valamiért nem listázza ki őket. Ritka bugos egy program, nekem is volt olyan, hogy visszajátszás után már nem volt meg a fájl, ezért a VB-futamok fájljait én átmásolom visszanézés előtt másik helyre, ha véletlenül letörölné a program, miután megnéztem... meg mondom, nekem nagyon ritkán nem menti a versenyt, ill. nagyon ritkán az időmérőt is felveszi. Meg van amikor 2x listázza ugyanazt a fájlt. Szóval elég durván bugos. És ez még csak a replay része. És már hónapok óta ez a legújabb verzió, pff...
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz Iron Funeral #5857 üzenetére
még nem, még van hátra bőven voltak is események
-
Frenky89
őstag
Nektek sikerül regelni rFCentral-ra?
-
proof88
addikt
Alakulnak a büntetések
-
proof88
addikt
Hamarosan felkerülnek a büntetések, csak videókat is mentek ...
Addig is itt egy érdekes bug Kanadából, nos ha ez egy vb-futamon lett volna a rajt után, és mondjuk én indultam volna az első helyről, akkor annyira leptem volna meg a mögöttem jövő több, mint 10 embert, mint engem az a fal.szerk.: egyébként a szabályzat is változni fog a héten, még a Kanada VB-futam előtt.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
A következő videókat még nem láttam, hátha Ti sem:
F1 Driving Lesson - Martin Brundle az egyensúlyról beszél
F1 lábmunka - csak kár, hogy a hang csúszik a képhez képest -
proof88
addikt
válasz Iron Funeral #5872 üzenetére
mondjuk már elég sokszor súroltam ott a falat és nem volt eddig gond belőle, csak most... hát eléggé meglepett, csak néztem... a motor is meghalt tőle
szerk.: jó-jó Fsone, de már ezzel kezdtük, akkor ezzel is fejezzük be az évadot, már úgyis ehhez szoktunk hozzá, lesz mihez viszonyítani majd
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
nem, ez valahonnan letöltött pálya (a szerveren voltam fenn), egyébként igazság szerint ezt a hibát sztem bárhol lehetne produkálni, szerintem ha körbemennék Monacoban úgy, hogy végig súrolom a falat, valahol tuti lenne ilyen. Sőt már más játékban is láttam hasonlót, előfordul. Csak lehetőleg ne a VB-futamon forduljon elő.
-
proof88
addikt
válasz Frenky89 #5876 üzenetére
mé, nem ilyen egyszerű? Amit a szárnyakkal kapcsolatban mondott, az triviális, mindenki tapasztalja, a rugókat nehezebb kitapasztalni, viszont ott is egyszerű: megnézed milyen gyors kört futni 80-80-nal, aztán 280-280-nal, aztán 140-80-nal, végül 80-140-nel. Eddig általában minél puhábbra (alacsonyra) kellett állítani tapasztalatom szerint a rugókat, amit mondjuk nem értek, mert mindig azt hallom és olvasom, hogy versenypályára kemény felfüggesztés kell. Vagy ez relatív, hiszen az F1 autók puhára állított rugói még mindig jóval keményebbek, mint az utcai autóké? Általában előre és hátulra is ugyanannyit állítok és minél kisebb értéket. Tapasztalataim szerint, ha elöl nagyobb az érték, akkor felülkormányzottabb lesz az autó, tehát ha 80-80-at veszem alapul, akkor 140-80 már felülkormányzottabb lesz, igaz azt mondják, hogy elölre keményebb rugók kellenek ... ha viszont 80-140 a felállás, akkor inkább túlkormányzottabb lesz az autó. Egyébként nem feltétlenül kell ilyen nagy különbségeket rakni, kis különbségekkel kell inkább próbálkozni, hiszen az egyensúly a lényeg, hogy az megfelelő legyen. Az egyensúlyon pedig nagyon könnyen változtathatunk, pl ha megszoktad a 80-80-at, akkor a 80-90 már a 2. körben (felvezető kör után) más érzés lesz. A baj az, hogy sokszor nem tudom, mit igényel a pálya. De ahogy mondtam, eddig mindig azt láttam, hogy a minél puhább rugókat kell használni.
Elméletileg a nagyon jó felületű pályákon lehet keményebb rugókkal profitálni, meg ahol sok hosszú egyenes és nagy tempójú kanyar van, pl. Malajzia, Silverstone. Bár a maláj setupomra már nem is emlékszem, szerintem ott is puha rugókat használtam, sőt pl ott van Monza is, ott is sok egyenes van és az útfelület nagyon sima, nem hepehupás. Igaz, ott a kerékvetőket gazdagon használjuk.Aztán beszélt a stabilizátorokról is (anti-roll bar, szerintem helytelen fordítás erre a kipörgésgátló, mint a Birkucos F1C-ben volt írva), ott is minél kisebbre kell állítani őket, ha hepehupás a pálya, pl Monacoban egyértelműen alacsonyra kell rakni őket. Azt befolyásolják elvileg, hogy mennyire reagáljon a kerék a másik oldalon lévő kerék függőleges elmozdulására. Sokszor tapasztalom velük azonban azt, hogy hiába rakom maximumra meg minimumra őket, nem érzek semmi változást. De pl Monacoban azért lehet érezni, hogy alacsony a jobb. De nem csak azt érdemes itt sem nézni, hogy maxra vagy minre mindkettőt, hanem a köztük lévő különbséggel is érdemes variálni. Általában kb 100 köztük a különbség és hátul kisebb. Ha 100-nál jóval kisebb a különbség, akkor inkább túlkormányzottabb lesz az autó, ellenkező esetben inkább alulkormányzottabb.
A fenti értékek persze N/mm-ben értendőek.
Aztán ott vannak a dugattyúk (dampers), amikkel a finomhangolását végezhetjük el a rugózásnak. De most nem írom le az összes dolgot, mert ez mind le van írva a setup guide-ban. El kő olvasni.
A stabilizátorokra, rugókra, dugattyúkra egyébként mind jellemző, hogy minél puhábbra (kisebbre) rakjuk őket, annál jobb lesz a tapadás és annál jobban követi a kerék a pálya egyenetlenségeit (utóbbiból következik az előbbi), és minél keményebbre rakjuk őket, azaz nagyobbra, annál kisebb lesz a tapadás, jobban fog kopni a gumi, melegedni fog jobban a gumi, viszont állítólag azért előnye is van mindezeknek: gyorsabban reagál a kerék a kormánymozdulatokra. Elvileg puha futóművel kis késéssel mozog a kerék a kormányhoz képest. Én ezt annyira nem tapasztaltam. Egyébként nyilván ha Kanadában a hűvös gumikra panaszkodtok, nyilván nem megoldás, hogy über-keményre rakjátok a futóművet, lehet megoldjátok vele a hőmérséklet-gondot és meglesz az átlag +5°C, de elpattog a kocsi a pályáról és nyilván kisebb lesz a tapadás, hiába tapad jobban a gumi, ha kevesebbszer érintkezik a pályával.
Igazából nem is olyan nehezek ezek a dolgok, de én a dugattyúkkal nagyon hadilábon állok ... néha azt hiszem, hogy már értem őket, aztán kiderül, hogy mégsem... Mármint azt értem, hogy hogyan állítva mi történik, de aztán a pályán mégsem tudok mindig profitálni belőle és nem értem, hogy számomra hülyeségnek tűnő beállítással miért sikerül gyorsabb köröket menni.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
Ervin, majd felraknád még egyszer a setup iskolát, amit korábban is linkeltél, mert most már nem tudom onnan letölteni? Kíváncsi vagyok, mik vannak benne leírva, láttam-e már.
[ Szerkesztve ]
-
macy
addikt
-
ervin33
tag
-
Iron Funeral
őstag
Srácok, a manikűri pálya neve Magny-Cours GP4? Csak mert megnézem a pályát (kormány nélkül annyira nem volt jó ) és eléggé nem up-to-date a vonalvezetése, ami azt illeti tudom ajánlani az FS06 trackpackot amiben benne van ez.
Nem találom az FS08 packot a gépen telepítve, lehet, hogy vaklárma
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
Iron Funeral
őstag
válasz Iron Funeral #5885 üzenetére
jól van vaklárma volt
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
proof88
addikt
A Monaco Nagydíj elemzése tegnap este megtörtént, fel is töltöttem a lényegesebb videókat. Emlékeztetőül itt a verseny végeredménye: link1, link2.
A kanyarokra hivatkozáskor ezt a térképet veszem alapul.14 ember vett részt a futamon, a következő 6 ember nem kapott büntetést:
Speedg, woody, Stirlitz, ace, LaCeeN, PR00F.A maradék 8 embernek talán vagy biztosan büntetés jár, de őket tovább soroljuk 2 csoportba.
Az 1. csoport tagjainak büntetése végleges:
- rESET: időbüntetés, +3 (6x0,5) mp, mert rendszeresen levágott kanyarokat, általában az 1. kanyart. Azt beszéltük valamelyik futam után, hogy már nem fogjuk olyan szigorúan nézni a kanyar levágásokat, mint év elején, de ha rendszeresen vág le valaki kanyarokat, akkor azt már figyelembe vesszük, és főleg egy ilyen szűk pályán sokat számít, ha valaki így nyer időt. Az 1. kanyarban a rázókő számított fehér vonalnak, de sajnos sokszor úgy levágtad, hogy mind a 4 kerék a rázókövön kívülre esett egyszerre. Helyezésedet a büntetés nem befolyásolta.- Farkas: időbüntetés, +10 mp, mert egyszer úgy jött ki a boxból, hogy nagyon átlépte a sárga vonalat. Helyezésedet a büntetés nem befolyásolta.
- ervin: időbüntetés, +10 mp, mert egyszer úgy jöttél ki a boxból, hogy nagyon átlépted a sárga vonalat. Helyezésedet a büntetés nem befolyásolta.
A 2. csoport tagjainak büntetése a liga tagjainak véleményén is múlik. Kérek mindenkit, hogy a videók segítségével alkosson véleményt és írja meg, kinek mekkora büntetést adna!
- ervin: ő szerepelt az 1. csoportban is, de van még ügye. A rajt után az 1. kanyarban túlságosan leszorította LaCeeN-t, vehette volna szélesebben is a kanyart. A másik probléma, hogy a 15. körben a 10. kanyar előtti féktávon hátulról belerohant Speedg-be. Valószínűleg megpróbált mellé érkezni, és mikor látta, hogy ez nem lesz jó, megpróbált Speedg mögé húzódni, ekkor történt a baj. Fékezési stílusával egyébként az a probléma, hogy iszonyatosan hamar váltogatja vissza a fokozatokat, emiatt a hátsó kerekek könnyen elvesztik tapadásukat, melynek eredménye a 16. körben történt, túlkormányzottságból adódó balesete is. A kérdés, hogy a 2 üggyel kapcsolatban milyen büntetést érdemel? A LaCeeN-es ügyéért +10 mp járna, a másik ügyért passz ... Érdekesség egyébként a korai visszaváltásokkal kapcsolatban, hogy nagyon magas fordulatszámokat ér el ilyenkor ervin motorja, volt amikor 19500 rpm-et is átlépte , pedig ugye 18 ezerre vannak limitálva.
- JColee: miután ütközött Farkassal, elindult a boxba, de valamennyire feltartotta Speedg-t. Inkább Farkas előtt vagy mögött, de bal oldalon kellett volna közlekednie szerintünk.
- Szabesz-cila-Harcos: őket egy csoportba vettem, mert a probléma a rajt utáni 1. kanyarban volt közöttük. Szabesz hátulról belement ervinbe, cila hátulról belement Szabeszbe, Harcos hátulról belement cilába. Ebben a sorrendben, egymás után történtek a dolgok. Mivel a hátulról jövők felelőssége, hogy időben meg tudjanak állni az előttük lévő mögött, ezért jött szóba a büntetés. A kérdés: mit érdemelnek? Ez az eset is olyasmi, mint a fenti ervin-Speedg eset.
- Sub-S: a legbonyolultabb eset. Az 1. körben elvesztette első szárnyát a 4. kanyarban, ekkor a 2. helyen állt. A többiek szorosan mögötte voltak. Mivel a 4-8. kanyarok között a pálya viszonylag lassú, nem jelentett olyan nagy hátrányt mögötte autózni, de már lehetett érezni, hogy kicsit feltartja a többieket. Véleményünk szerint az alagútban már el kellett volna engednie a többieket, vagy legkésőbb az alagút utáni sikánnál balra húzódni és megvárni, míg a közvetlenül mögötte jövők elmennek, azaz rESET, Farkas, JColee, Speedg, ervin, LaCeeN, Szabesz. woody itt már lemaradt sok másodperccel, őt már nem kellett volna itt megvárnia. rESET-et elengedte Sub-S, de a sikánban Farkasnak kellett bátornak lennie az előzéshez, majd JColee-t engedte el. Még nagyobb baj, hogy a 14. kanyarban elég veszélyes helyzetbe hozta a mögötte jövőket, szerencsére Speedg, ervin és Szabesz időben fékeztek, de LaCeeN már nem tudott időben lassítani és belerohant ervinbe. Ezután is nehezen engedte el az embereket, amíg a boxba nem ért. 7 ember feltartásával számolva ez 7x10 mp-es időbüntetés lenne, hozzáadva a kormányráhúzást, mert Speedg-nél már ennek vehető a 14. kanyari incidens, ez még +10 mp, de a szabályzat szerint, ha ez veszélyezteti a másik versenyét, akkor a pontjait is elvesztheti. Márpedig itt nem csak 1 ember versenyét veszélyeztette, ráadásul balesetet is okozott ervin és LaCeeN között. Kinek mi a véleménye?
A feltöltött videók:
1. kör
- Monaco Incidents 01 - k01k01 - cila, Harcos, Szabesz, ervin crashes
- Monaco Incidents 02 - k01k01 - cila spins without rear wing
- Monaco Incidents 03 - k01 - Sub-S loses front wing and holds up many
- Monaco Incidents 04 - k01 - Farkas onboard
- Monaco Incidents 05 - k01 - Sub-S holds up many and causes crash
2. kör
- Monaco Incidents 06 - k02k10 - Szabesz crashes
3. kör
- Monaco Incidents 07 - k03k11-12-14 - LaCeeN crashes
4. kör
- Monaco Incidents 08 - k04k14 - Farkas loses control, JColee can't avoid crashing
6. kör
- Monaco Incidents 09 - k06k01 - ace crashes
- Monaco Incidents 10 - k06k14 - Stirlitz loses control and crashes
10-11. kör
- Monaco Incidents 11 - k10-11 - Sub-S and woody crashes
12. kör
- Monaco Incidents 12 - k12k15 - Speedg loses front wing
15. kör
- Monaco Incidents 13 - k15k10 - ervin crashes into Speedg
- Monaco Incidents 14 - k15k15 - Farkas loses front wing
16. kör
- Monaco Incidents 15 - k16k10 - ervin loses front wing, high engine revs-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Kérem, hogy véleményetek kifejtése előtt gondoljátok át mindkét oldal helyzetét! Például Sub-S esetében mellette szól, hogy nem akart túl sok időt elvesztegetni az elengedéssel, túl sok embert kellett volna elengednie; pillanatnyi elmezavar, mert megtörte az autót az 1. körben, pedig győzelemre esélyes volt; ellene szól, hogy ha az 1. helyen csinálja mindezt, akkor nincs gond a feltartással, mert csak magára húzza a többieket, itt viszont a feltartások miatt fokozatosan vette el az esélyt a többiektől, hogy utolérjék Proof-ot; mellette szól, hogy a pozícióját is védenie kellett, ahogy lehet; ellene szól, hogy nagyon veszélyesen cselekedett a 14. kanyarnál és 2 embernek nem csak sérült lett az autója, hanem a javítás plusz időt vett el tőlük a boxban.
A héten szabálymódosítás lesz, ahogy azt már említettem. 2 dolog változna: egyrészt bekerülne a szabályzatba a futamon való feltartás (időmérőre van csak, nem gondoltuk volna, hogy valaha gondot okozhat ez ...) és a büntetés mértéke, másrészt az is egy újdonság lenne, hogy a kiesett emberek, mivel már mindegy milyen büntetést kapnak, előre büntethetőek legyenek a következő futamon. Itt a nagyobb büntetésekről lenne szó, pl. ha Sub-S most kiesett volna, akkor a nagy büntetés átvihető lenne-e a következő futamra, illetve milyen mértékben ... ehhez is gondolatokat várunk!
[ Szerkesztve ]
-
cila1
aktív tag
válasz proof88 #5888 üzenetére
1-ső kör cila, Harcos, Szabesz, ervin crashes
Szabeszt lerajtoltam de ő turbóba kapcsolt rosszúl mérte fel a féktávot és belement Ervinbe utána meglökte Lacent is.Én amikor Szabeszt meglöktem nem tört le szárnyam tehát nem sérűltem az incidens folyamán de akkor fékezés nélkűl belém rohant Harcos.4.kör Farkas loses control, JColee
Farkas megcsúszott és Jcolee lehetetlen helyen akart előzni és ezért történt a baleset.10-11.kör Sub-S and woody crashes
Sub nagyon erőszakosan akarta megelőzni Woodyt és töbször is nekiment ezzel kizökkentette Woodyt a verseny tempójából.Sub is elégé lehetetlen helyen akarta megelőzni Woodyt pedig szerintem a célegyenesbe lett volna rá alkalma.A célegyenesbe Sub érezhette hogy sérűlt az autója ezért nem tudta bevenni a CILA kanyart és Woody nekiment.15.kőr ervin crashes into Speedg
Ervin elnézte a féktávot vissza akart térni Speedg mögé de már késő volt.Ezért meglökte Speedet.Nekem ez a véleményem erről a futamról.Szerintem nem kéne megbüntetni senkit örüljünk neki hogy vége ennek a futamnak.
[ Szerkesztve ]
-
ervin33
tag
-
ervin33
tag
sub,manöverei szárny nélkül valoban veszélyesek voltak. szárny nélküli kocsival nem kéne a pozicio ért annyira harcolni,mert az csak további baleseteket eredményez.szerintem legyen figyelmeztetés,és ha 3 vagy 4 verseny alatt megint lesz neki ilyen akkor dupla bünti.
-
Farkas23
aktív tag
Sajnos a szabály az szabály:S Mi se akarunk senkit se büntetni, de ha kell akkor kell!
Proofal majd még a büntetéseken változtatunk, h egyértelmübb legyen, persze majd itt is jelezzük!
Mer Sub-S esete kritikus! Több helyen is férre állhatott volna, h legalább azokat elengedje akik közvetlenül mögöte voltak. Sajnos ezt mind nem tette, bevállalta a versenyt szárny nélül, amire számitani lehetett, hogy nem lesz tiszta helyzet a boxig. Veszélyeztette 2 pilota versenyét! Meg aztán még, amikor woody neki ment Sub-S-nak akkor jobb első defektel közlekedett, miután amikor neki ment 2x-ra woodynak, defektet kapott az ütközés során!
Woody-t én meg vétlennek veszem, mer nem tudhatta, h Sub-Snek defektes a jobb elsője,és már nem tudott mit tenni, ebből lett a baleset!Ervin: Dupla büntit nem kaphat, mer hülyeség! V most megkapja a szigorut, v figyelmeztetést képpen egy csökkentett büntetést kap! Sajna az eset kizárás is vonhatna maga után, de ezért kértük véleményeteket! Miután nem szeretnénk h a szenvedései miatt most mégse kpjon pontot, ezért v több mint 1 perc büntit kap, v talán egy finomabb büntetést!
[ Szerkesztve ]
-
cila1
aktív tag
Kiváncsi lennék a véleményekre az én esetembe is.Mert szerintem nem én voltam a hibás.
-
Farkas23
aktív tag
Nem mondta senki h te hibás voltál! Az egész 1 láncreakcio volt! Mindenki elfékezte magát és mindenki a másik seggében találta magát, ki szerencsésen meguszta ki nem! Szabesz neki ment a falnak és megváltozott a fékutja, és neki ment ervinnek. Miután igy hirtelen állt meg az autoja te nem számitottál rá te is belecsusztál, de nem sérültél. De még mielött Harcost naon hibáztatnád, ő se tudott volna mit tenni mivel, elötte te is hirtelen álltál meg, és már nem volt ideje megálni! Amugy 160-rol 80-ra tudott lelassitani mielött neked ment! Másképpen féken állt már ő is! Ez lett sajna! 1 elfékezés sajnos láncreakciot képezhet!
Talán ha te időben észleled akkor el lehetett volna kerülni ha kirántod a kormányt balra, de ezt senki se várja el a másiktol, mer nagyon gyorsan történt az egész!
Sajnálom h be kellett fejezned, de ez a f1, majd a kövi futamon jobban sikerül! Csak ne add fel! -
ervin33
tag
válasz proof88 #5888 üzenetére
- Szabesz-cila-Harcos: őket egy csoportba vettem, mert a probléma a rajt utáni 1. kanyarban volt közöttük. Szabesz hátulról belement ervinbe, cila hátulról belement Szabeszbe, Harcos hátulról belement cilába. Ebben a sorrendben, egymás után történtek a dolgok. Mivel a hátulról jövők felelőssége, hogy időben meg tudjanak állni az előttük lévő mögött, ezért jött szóba a büntetés. A kérdés: mit érdemelnek? Ez az eset is olyasmi, mint a fenti ervin-Speedg eset.
ui: igen ez hasonlo csak itt sokan sérültek,közte énis a hátso szárnyam. a speed -el valo kocc-nál meg nem sérült senki. de a rajt utánni kavalkádba, sajan ilyen szük pályán benne van ez hogy ilyen események lesznek itt monacoban.
[ Szerkesztve ]
-
JColee
őstag
miért lehetetlen? az volt a baj, h bemozdult balra, nem az, hogy lehetetlen volt a hely
ez a feltartós dolog nekem új, mióta van ezért bünti?
az átvivős dolog szerintem nem teljesen jó, mert én azzal többet vesztettem, hogy inkább kiléptem, mint farkas, hogy végigszenvedte a versenyt, és kapott büntit[ Szerkesztve ]
-
macy
addikt
Még jó, hogy nem indultam. Én rajtoltam volna az uccsó helyről és letaroltam volna mindenkit
-
JColee
őstag
válasz proof88 #5888 üzenetére
egyrészt bekerülne a szabályzatba a futamon való feltartás (időmérőre van csak, nem gondoltuk volna, hogy valaha gondot okozhat ez ...)
szerintem olyan szabály szerint nem nagyon kéne büntetni, ami még nincs bevezetve
az teljesen jogos, ha balesetveszélyes módon vezet valaki, hogy kap büntetést, de általában pozícióért megy a csata
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- PayPal
- Gurulunk, WAZE?!
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest