Új hozzászólás Aktív témák

  • ribizly

    veterán

    válasz pr0bi #83883 üzenetére

    Alapvetően ugyanaz, de játékok esetében kicsit más.
    A Ray-Tracing magát a technológiát (minden egyes fénysugár irányának és transzformációinak, felületekkel való ütközéseinek a szimulációja) jelenti.
    A Real-Time Ray-Tracing ("RTRT", jó, hogy nem R2D2 :D) azt jelenti, hogy mindezt valós időben (bocs a tükörfordításért), tehát akkor csinálja a HW, amikor te effektíve a virtuális térben a viewpoint-oddal nézelődsz és akciókat hajtasz végre.

    Kicsit másképp megközelítve:
    Vannak olyan előre renderelt képek, filmek (animációs filmek pl.), ahol nem kell "valós időben" ezt az igen erőforrásigényes számítást megcsinálni, mert ráérsz. A gépek ha 1 évig render-elik a végeredményt, akkor addig csinálják (pl. anno a Final Fantasy: The Spirits Within animációs filmjét több hónapig csak render-elték a gépek), ameddig csak kell.
    Amikor viszont játszol és előtted kell megjelenjen minden rendesen, akkor ott ms-ok vannak a HW számára, hogy megkapjad a 30+képkockát másodpercenként, különben akadozni fog...

    Messze vagyunk még attól, hogy ez úgy menjen, mint kéne, de megközelíteni már tudják a mai HW-ek bizonyos limitációk mellett.

    [ Szerkesztve ]

    |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

Új hozzászólás Aktív témák