- Programozásról_szubjektíven
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- Windows Insider Program
- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #173988 üzenetére
Köszönöm, nekem is hasznos a link.
Az előző lengőkar szettből még maradt néhany használható darab, azoknak a gömbcsuklóit milyen zsírral lenne érdemes megzsíroznom? -
Zizmand
aktív tag
válasz c00per #173997 üzenetére
Nekem is Hart szett van az autó alatt egy éve, idáig 32 ezer km van benne, javarészt BAZ megye, M3, BP és idáig mindegyik szilent és gömbfej feszes. Egyedül a jobb oldali kormányösszekötő volt cserés, de azt multhéten kicseréltem.
Fb csoportokban olvasni olyanokat, hogy egyesek 70-80 ezret is elmennek egy szettel. -
Zizmand
aktív tag
válasz CharlieDrop #174983 üzenetére
Nem, én ezüst mütyűröket szoktam tisztítani acélgyapjúval, szép felületet ad.
-
Zizmand
aktív tag
válasz yodamester10 #176087 üzenetére
Ate PowerDisc
-
Zizmand
aktív tag
válasz iceQ! #176112 üzenetére
Szia
Nem teljesen egyértelmű a képről nekem, ez most halogén vagy xenon?
Ha a foncsor rendben van és a búra sem tűnik mattnak, akkor az izzóval vagy a projektor lencsével lesz a baj. Egy picit mintha fátyolos lenne a lencse, esetleg piszkos lehet.Nekem így nézett ki a projektor:
Így pedig kívülről: [kép]
15 év alatt az egész lámpatestbe beült a por és rengeteget visszafogott a fényerőn.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz iceQ! #176127 üzenetére
A képek alapján a fényszóród Depo márkájú, tehát nem gyári Hella, de ez nem probléma Depo is teljesen jó szokott lenni fényerőben. De nekem, igaz használtan vetted, nem tűnik réginek a lámpa sem, így még a foncsornak sem lenne szabad égettnek lennie. A búra is tisztának néz ki, de még a projektor lencse is.
Általában, ha a fényerővel probléma szokott lenni, az a foncsorra vezethető vissza. Még kiszerelt állapotban nézted meg a foncsor állapotát? Most milyen izzó van benne?
Én a helyedben ledet nem tennék bele, általában nem tartósak az alis/ebayos H7 ledek, akkor már inkább utólagos 4300ks xenont raknék bele, de ez sem lenne szabályos.
Szerintem próbálj meg egy emelt fényerejű izzót, én a Night Breaker Lasert próbáltam, azt tudom ajánlani.Ha esetleg lesz rá időd, sötétben készíthetsz egy fotót a fényszóró vetítésiképéről, pár méterre oda állsz egy világosabb fal elé.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz yodamester10 #176151 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz iceQ! #176158 üzenetére
Nekem az Osram 1.5 évet ment és ugyanazzal az izzóval adtam el a fényszórót.
A GE-vel nincs tapasztalatom, nem kizárt, hogy tényleg jobb, mint az Osram. Én ezt választanám: [link]
Ha jól emlékszem a Tescoban elég nagy izzó választék szokott lenni GE-ből és többször láttam már akciózva is őket.
Itt egy összehasonlítás GE típusok szerint: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz c00per #176236 üzenetére
Nekem az autóba (b5.5 Passat 1.9 PD, 6-os manual FRK) Etka szerint G052911 számú olaj kell. Erre a cikkszámra rákeresve, gyárt ilyen specifikációval rendelkező olajat, például a Castrol, a Ravenol és a Fuchs is.
Castrol Syntrans Transaxle 75w90 GL-4+ [kép]
Ravenol 75w80 GL-4 [kép]
Fuchs Titan Sintofluid 75w80 GL-5 [kép]Olyan, hogy lehetséges, hogy mind három olaj G052911-es specifikációjú, de kettőnél még a viszkozitás sem egyezik? Nekem ezek közül melyik lenne megfelelő?
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz iceQ! #176320 üzenetére
B5.5-ös Passatból indulok ki, de szerintem A3-nál is hasonló a fényszóró belseje.
Nekem is ugyanígy mozgott a jobb oldali fényszóró belseje, a probléma az volt, hogy az egyik kis állítócsavar végén lévő gömbcsukló letört és nem tartotta a fenyszóró belsejét. [kép]A képen látszik, hogy az egyik ép, a másik pedig hiányzik. Lehet, hogy neked csak kiugrott és vissza kell pattintani, de nem kizárt, hogy állítás közben törték el, mert emlékszem, hogy én is így törtem el, könnyen túl lehet húzni.
Szerk. Az állitómotornál is szétugorhatott, ahogy fentebb is írták. Szerintem beépítve nagyon nehéz vissza pattintani, nekem kiszerlve is alig sikerült Passat fényszórónál.
Világítás javult valamit izzó csere után?
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz gzbotii #176836 üzenetére
B5.5-ös Passatba VW G 002 000 szabványú szervóolaj kell, úgy gondolnám neked is ilyenre lesz szükséged.
Én egy hónap múlva cserélek motorolajat, szervófolyadékot, váltóolajat, féktárcsákat+betéteket.
Nekem erre esett a választásom: [link]
Nem drága és tudja a szabványt. Passatos csoportban ajánlották is többen.Jelenleg így néz ki a szervóolaj az autóban, szerintem még sosem cserélték. [kép]
Ha jól tudom ez nekem még a gyári piros ásványi olaj, az újabb pedig már zöld szintetikus.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz King Charles #177036 üzenetére
Szia
Nekünk is egy 2002-es B5.5 Passat kombi van 1.9 PD motorral és 530e kmrel. Én helyedben inkább a 130 lovasat venném AVF vagy AWX motorkóddal. Az első 6-os, míg a második 5-ös váltóval rendelkezik. Talán azt lehet elmondani, hogy az 5-ös manuál kicsit tartósabb.
A legköltségesebb javítások: hengerfejezés 2-300 ezer, új 1749va turbó 100-150e, első teljes futómű felújítás drágább lengőkarokkal 150-200e, lendkerék+kuplung 150e.
Ezeket természetesen jóval olcsóbban is meglehet venni pl: bontott jó turbó 50e, Hart márkájú lengőkarkészlet 50e stb.
Rengeteget bontanak belőle, minden alkatrész és karosszéria elem van hozzá, elég olcsón.Egy ennyi idős és futásteljesítményű autónál mindig lesz valami kissebb-nagyobb dolog, ami el fog romlani. Teljesen felújítani kb. lehetetlen, pl. ha megcsinálod a turbót, lehet 2 héttel később egy vákumcső fog elérni és kilyukadni. Esetleg elromlik a zárban lévő mikorkapcsoló, megcsinálod, majd az ajtó átvezetőben törik meg egy vezeték...stb.
Ettől függetlenül újra ilyen Passatot vennénk, mert egy nagy, kényelmes, utazóautó, jó fogyasztással, jó felszereltséggel, elegendő teljesítménnyel és viszonylag olcsó alkatrészekkel, pláne úgy, hogy kb. mindent én csinálok meg rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
Sziasztok
Az autóban a tempomatos index kar ?kikopott? és indexelés után a kar nem ugrik vissza a középső állásába, hanem kanyarodás után is tovább indexel. Az egész karnak nagy a holtjátéka és a lógása.
A kérdésem az lenne gyári bontottat vagy utángyártott új tempomat kart lenne célszerűbb venni?
Pontosan ilyen karról lenne szó:
-
Zizmand
aktív tag
válasz tomrRRR #177698 üzenetére
Én szintén Passaton a héten cseréltem első féktárcsákat + betéteket és hátsó fékbetéteket. Elölre TRW került, hátulra pedig Zimmermann.
Egyébként neked az első tárcsa mérete 288, a hátsó pedig 245 lesz. Cserélgetni pedig nem lehet, hogy akkor most hátul lesz a nagyobb fék.
Esetleg még elölre lehet felrakni egy 312-eset, de ahhoz másik nyeregtartó kell.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #178299 üzenetére
Remélem nekem sem lesz probléma, mondjuk sokat nem fékezgetek.
Új tárcsához régi Zimmermann betétet nem akartam felrakni, kb. 70 ezer km volt benne, de a vastagsága még 1 cm biztosan megvolt.1-2 héten belül lesz esedékes a hátsó fékbetét csere, ott a tárcsát nem cserélem, mert szinte nincs is válla, oda Zimmermannt vettem.
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #178317 üzenetére
Nem is írtam, hogy kidobtam. Valamire még jó lesz.
-
Zizmand
aktív tag
-
Zizmand
aktív tag
válasz rob210 #179741 üzenetére
Rosszul fogalmaztam, bocsánat. Arra gondoltam, hogy Mágus így gondolja azt, hogy engednek annyit a csövek, hogy le lehet annyira engedi oldalanként, hogy ki lehessen cserélni a szilentet.
Amúgy teljesen egyetértek veled, csak azért linkeltem, mert itt látszik, hogy le lehet engedni a hátsó hidat.
Nekem is a kis csakányos szilent csere a kedvenc részem. Egyébként a csávó többi videója is kb. ilyen színvonalú.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz atos19881101 #179860 üzenetére
Valószínű, hogy ez okoz többlet fogyasztást, nálam is ez volt, plusz a üzemanyag hőmérséklet jeladó egyik vezetéke el volt szakadva. Rossz jeladóval és kábel szakadással 1.2 l/h volt a az alapjárati fogyi, csere + javítás után lement 0.8 l/h-ra.
-
Zizmand
aktív tag
válasz atos19881101 #179869 üzenetére
VCDS-em nincsen, így nem tudom volt-e hibakód. Nehezen érte el az autó a 90 fokot, így elsőkörben egy vízhőfok jeladót cseréltem, be is jött a dolog.
Majd egyszer indokolatlanul megint megugrott az alapjárati fogyi, utána olvasva a üa. hőmérséklet jeladót írták többen, aztán épphogy hozzá értem a szenzorhoz, a kezemben is maradt az egyik vezetéke.
-
Zizmand
aktív tag
válasz macilaci78 #179909 üzenetére
[link] Filléres Neppertrükk – Az alkohol megszépít
Sima denaturált szesz kell hozzá, én már kipróbáltam, viszonylag könnyen leszedi a soft touch réteget a műanyagokról.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- IKEA Malm íróasztal - nyír
- Rowenta X-Force Flex 9.60 Aqua 4in1 kéziporszívó
- Metabo 4Ah LiHD akksik eladóak - 2db, vadiúj, 0km-es, 0 töltésű 2023.04 havi gyártás
- Delonghi Rotofry forgókosaras fritőz olajsütő F28311.W1
- Economy takarékos vízszűrős zuhanyrózsa! Klórszűrő zuhanyfej dobozában nagyon szép állapotban eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs