- SkyShowtime
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Milyen routert?
- Hálózati / IP kamera
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 11
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
i-sti
senior tag
válasz golfvariant #129318 üzenetére
Persze, hogy normális.
Nekem is kb 1.5 L nagyobb mint a dízel mint a benzines fogyasztása.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
VW Polo 6R.
Valakinek van tapasztalata ezzel az autóval ezekkel a motorokkal?
CBZA, CBZB, CBZCGolf/Jetta/Octi már túl nagy. Szinte ott vannak mint az A4. Két majdnem azonos belméretű autónak pedig nincs sok értelme.
Polo relatív könnyű és gondolom az 1,2 8V nem is ehet sokat.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz brumi1024 #129519 üzenetére
Szerintem is ugyan az a kettő:
The Huracán maintains the 5.2 L naturally aspirated Audi/Lamborghini V10 engine from the Gallardo, tuned for 610 PS (449 kW; 602 hp).
The Huracan has various components in common with the next generation Audi R8. This is due to both of the cars' utilization of Volkswagen Group sportscar technology.[29]
The Huracán's chassis is assembled by Lamborghini's parent company Audi in Neckarsulm, Germany.[34] It is transported to the Lamborghini headquarters in Sant'Agata Bolognese, Italy, where the final assembly occurs.
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz AsusBoy #129533 üzenetére
Oké, tiszta, hogy ez a CR motorok jó dolgok, és hogy a hő veszteség minimális.
De az olaj én szerény tudásom szerint 90 fokon biztosítja az ideális kenést. Tévednék?
Ha már most a víz csak 70 akkor az olaj is a körül kell legyen mert úgy egymást melegítik/hűtik.
Akkor a motornak nem baj hogy 70 +- fokos olajjal van kenve?Más:
Az északi(bb) országokban mi a helyzet? Ahol sokkal hidegebb van mint nálunk? Ott mekkora kopással kell számolni?
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz i-sti #129536 üzenetére
Még egy kérdés.
Az a kib***tt termosztát nem kellene zárva legyen 90 fokig?
Én ahogy megfigyeltem 60-70km/h hamarabb felmegy a víz kb 80ig.
De ahogy jön egy hosszabb egyenes ahol tudok menni 80-100 között vissza hűl 70 körülire.
Ez azt feltételezi szerintem, hogy nyitott állasban van végig a fentebb említett termosztát.
Ezek egyáltalán tudnak zárni?Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz Richard #129540 üzenetére
Ez teljesen normális. 0 fok környékén 10 km után megállok a pirosnál és látom ahogy hűl vissza a hűtővíz (esik a mutató). Ám még mindig gyorsabban melegszik fel mint az olaj.
Ez igaz a víz gyorsabban melegszik mint az olaj. A probléma, hogy amíg nem éri el a 90 fokot addig a termosztát nem kellene zárva maradjon? Vagyis a hűtőben a folyadék meg is fagyhatna de a motor meleg kellene maradjon.
Nekem az Octavia RS írja az olajhőfokot is így látom mikor mennyi. Megnyugtatlak, 0 fok alatt kell vagy 30km mire eléri a 80 fokot normális használat mellett, és nem is megy soha 82-3 fölé. Pálya tempónál van csak meg a 90. De annál egy fokkal sem több. Ezzel szemben nyáron 100 körül mozog, ha elkenem a száját keményen akkor 110-115.
Pontosan így van ez nekem is. Pálya tempónál mindig beton 90. De ha nyomom neki, akkor már én is láttam 110 fokon az olajt. Igaz, akkor nagyon adtam neki.
Mondjuk nekem a DSG sem segít sokat a bemelegedésen, mert mindig 1200-1500 között van a fordulat. Ezt kiküszöbölve kormányról váltok addig amíg nem kezd melegedni.
Mágus mondta, hogy a váltó SW meglehet írni (felül írni) olyan soft-tal ami nem engedi a fordulatot 1500 alá esni. Én ha automatát vennék biztos átíratnám ezt az egyet benne. Kettőstömegűnek is jobbat tesz és melegedni is jobb lesz.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz do3om #129551 üzenetére
Szégyen, nem szégyen én azért elvártam a 15k Auditól, hogy télen se fagyjak meg benne.
Azt a minimális ellenállást ami kellene az olajnak, amit a BMW betudod építeni, hogy melegedjen mi a facért nem tudta belerakni?
Fűtés nélkül valahogy melegszik, de abban a pillanatban mikor elindítom 18-20 fok között, hogy ne is erőltessem, már is látszik a mutatón, hogy lim x -> 0 felé.Most télen a Dácsiával járok. 1.4 MPI 3 km után beton 90 fok és ontja magából a forró levegőt.
Ez csak egy dühkirohanás volt.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Én is csak prémium gázolajjal etetem a lovakat.
Eddig kb 90+%ban MOL-tól, volt pár OMV-s is.
Nem éreztem különbséget MOL és OMV között mindkettővel kitűnően megy és indul bármikor.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz lord_devil #129535 üzenetére
Oké, elhiszem, hogy ezek az új CR nem melegednek úgy ahogy kellene.
Ezt te is mondtad, AsusBoynak is problémája van a melegedéssel, brumi1024nek is a Q3, nekem is az A4-gyel.
Ezek szerint le is nyelném, hogy #fosdizel és nem melegednek.
De akkor, hogy is van az, hogy Mágusnak rendesen melegedik úgy ahogy kell? A varázsgömbnek ekkora befolyása lenne?
Várom AsusBoy véleményét. Ő csütörtökön cserélt termosztátot, új MAHLE.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
válasz Speeedfire #129744 üzenetére
Ha jól tévedek a Torsen az állandó összkerékhajtás.
Haldex esetében pedig alapból első tengely húzz és ha kipörögne kapcsolja a hátát.
De nem vagyok biztos ebben.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Milyen döntés alapján nem raktak a G5be 1.8T benzinzabálót?
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Szűrőtémához hozzászólva.
Levegőszűrő:
MANN-FILTER C 32 130: 2975 Ft
MAHLE ORIGINAL LX 2046: 3459 FtPollenszűrő:
MANN-FILTER CUK 2450: 3805 Ft
MAHLE ORIGINAL LAK 386: 4497 FtAmennyivel drágább a MAHLE annyival jobb is?
Novum Forum Siculorum
-
-
i-sti
senior tag
válasz zsolt19900 #129981 üzenetére
Talán azért mert azok közül nem sok van a legkényesebb fajtákból.
Novum Forum Siculorum
-
-
i-sti
senior tag
Ma megérkeztek az új kopóalkatrészék.
Természetes, hogy ne legyek felhőtlenül a boldog a levegőszűrőből rosszat küldtek.
C 32 130 helyett C 30 130 kaptam.
De már beszéltünk és holnap/holnapután jön a futár a helyes darabbal.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz i-sti #130241 üzenetére
Ma kb 11-12 körül érkezett is a futár a jó levegőszűrővel (C 32 130) a régit pedig visszaküldtük (C 30 130), most már minden készen áll, hogy hétvégén lebonyolítsuk a hadműveletet.
Délután 6kor írtam az emailt, pár perc múlva már jött is a válasz. Nem pofáztak, nem kérdeztek semmit. Elnézést kértek, és mondtak, hogy azonnal küldik a jó darabot és a régit adjam át futárnak.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz latyak17 #130317 üzenetére
HENGST FILTER E2948LC: 3206 ft
PURFLUX AHC269: 3275 ft
MANN-FILTER CUK2450: 3752 ft
FRAM CFA10458: 3820 ft
UFI 54.168.00: 4298 ft
MAHLE ORIGINAL LAK386: 4503 ft
FEBI BILSTEIN 31375: 5048 ft
BOSCH 1987432369: 5253 ft
OE VW 8K0819439B: 8051 ftHa én vettem volna Bosch-t akkor jóval többet fizettem volna érte mint a MANN-ért.
Itt is csak a nevet fizetjük meg?
Vagy a Bosch nem véletlenül 5,2k?Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz K Norbi #130328 üzenetére
Melyik opel levegő szűrőd 4k?
MANN C30130? Ahonnan én rendeltem ott 25 ron (~1700 ft).Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz i-sti #130241 üzenetére
Megvolt ma a csere.
Íme a tavalyi szűrők.
Egy év és majdnem 12k km után.
[OneDrive album][ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz diablo1984 #130478 üzenetére
2011 CRTDI A4
A pollenszűrő, az új 300 gramm a régi 400 grammos volt. Szerintem bőven cserés volt.
(#130479) freaghill: Mert a sok hozzá nem értő hamarabb megveszi.
Norbi: Valami ízé, nem tudom. Valamit gondolom az is csinál.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz diablo1984 #130482 üzenetére
Nem tudom mitől függ, hogy fekete legyen az olaj vagy nem.
Remélem itt majd felvilágosítanak majd.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Hamár latyak leírta akkor én is megkérdem.
Olajcserénél kell valami féle spéci módszert bevetni hogy az összes olaj/gané stb ami van ott teljesen kiürüljön? Van esetleg valami szer amivel ilyenkor jó átöblíteni?(#130497) Saint_: Ezt sajnos én is így értelmeztem.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz latyak17 #130504 üzenetére
Metabond? Ér valamit?
Olajmező:
http://www.olajmezo.hu/spl/280537/Castrol-Edge
Ahogy látom itt nincs olyan amit én vettem.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz diablo1984 #130598 üzenetére
Sok balesetmentest.
Vezetőoldalon minden rendben a 2 ajtóval? Képről nem igazán bizalomgerjesztőek.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz diablo1984 #130603 üzenetére
Oké, így már sokkal jobban látszik, hogy semmi próbaléma nincs.
Nekem tetszik a szín. A mi autónk is ilyen VAG szürke.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz diablo1984 #130482 üzenetére
"a motor tisztaságát védő, és a lerakódásokat megakadályozó detergens és diszpergens adalékok is még a maximum közelében voltak, tehát feladatukat jól ellátták. Ezért is volt annyira fekete az olaj, mert szépen kijött belőle a korom. "
Lehet, hogy valamiért kormol (?), de legalább ki is folyt az enyémből.
Ötletek, hogy miért volt fekete az olaj 13k km és egy év után nekem?
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Ma délelőtti elfoglaltságom.
Először próbáltam ki a száraz viaszt.
Nagyon tetszik az eredmény.Novum Forum Siculorum
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LEGO klub
- Milyen autót vegyek?
- Suzuki topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Gumi és felni topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest