Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    4-es polóból milyet érdemes venni? 1.2-1.4?
    Amiért kérdezem az az, hogy több hibalehetőség van-e az 1.2-ben? Haveroméknak van fabia, ami ugye ugyanez a 3 hengeres 1.2 nem nagyon hajtották és volt már gond a motorjával. Tehát ha van egy szép állapotú, de csak 1.2 azt érdemes hanyagolni? Mindenképp 1.4 a jobb? Vagy ha az ember sportosan vezet, csak a minimális rezonanciát kell megszokni ami a 3 hengeres autók sajátossága.

  • Jamby18

    senior tag

    válasz TaaT #116436 üzenetére

    Köszönöm a választ, az elsőben gondolkodtam.
    Egyébként egy ilyen használt Polo,Golf vásárlásánál mire figyeljek? Alkatrész árak?
    2hónapja van egy suzukim kereskedőtől, de sokat tanultam, hogy mire kell máskor jobban figyelnem. Ha lehet inkább magánszemély, reggeli hidedindítás, meg átnézni reggel is. Sajna belefutottam abba,hogy délután megvettük, már a hó is esett, nagy gond nem volt az autóval 245ért nem vártam csodát. Csak másnap több hibát észre vettem a fényezésen,meg az üvegeket elintézték jégkaparóval,aztán kicsit csalódott voltam, hogy megvettük, de hát ebből tanul az ember.

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Egy 3-as polóért szabad ennyit adni? Egyedül ugye motor és társai a kérdésesek, de így kép alapján mit mondtok rá?
    [link]
    [link]
    Egy 98-as ezres swiftet váltana. Igazából annyi érdekelne, hogy ezeknél az autóknál, ez a 170-200 ezres futás mennyire számít? Tudom állapotot veszünk nem km-t, de egy ilyen futásnál mennyire kell félni egy motorfelújítástól? Tipikusan ez az idő mikor korban is meg km-ben elérik a "tervezett" élettartamot, aztán jön a következő tulaj aki használná és vagy foglalkozik a vezérléssel vagy nem. Tehát mennyire vesz gondot a nyakába ezzel az ember, ha egy ilyen kocsit választ? Akár Fabia, G Astra.
    Vagy ezek még gondolom sokkal egyszerűbbek, mert a 4-es Polo is tetszik, csak az 700-800ezer között mozog.

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Erről az autóról mi a véleményetek? [link]
    Eladtam az autóm (1.0 swift) aztán most nézegetek, ezt meg körbe is néztem már a kereskedésbe. Jah és ami fontos, hogy már két hónapja a kereskedésben áll :(( lehet rákérdezek miért, aztán mondanak rá valamit őszintén :DDD
    Km állás hihető? De sztem majd lekérdezem azzal az sms fizetős dologgal amit totalcaron szoktak javasolni.
    Erről a 16 szelepes motorról úgy rémlik nem írtatok jókat, inkább a 8v amit mindenki ajánl, csak hát az ebbe nincs.
    Van méz ez [link] eléggé patika, drága is, meg nem tudom mennyire férfias szín a piros :D de legalább szép.
    Vagy inkább nézzek 4es polot? Mindkét típus tetszik.
    Előre is köszi

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok! 4es Polo ill. Ibiza a kiszemelt. Tudom, hogy az 1.2 est nem szabad megvenni, vagy is, nem ajánlott motor.
    Viszont használt autón olyan szegényes a kínálat, hogy vagy zömében 1.2 motoros van.
    Vagy 1.4-es 600-700eft, de nincs klíma. Aztán 900tól jönnek a nomálisabbak, de annyit én nem szeretnék rászánni.
    Igazából engem nem is érdekelne a klíma, csak hallottam, hogy nélküle nagyon nehéz eladni majd az autót. Szal mennyire nagy érvágás ha egy klíma nélkülit vesz az ember a későbbiekbe?
    Előre is köszi :) szívesen várok ötleteket.

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Egy VW IV Polo 1.4 TDI motorral mennyire problémàs. Mennyire vesz az ember gondot a nyakàba egy 1.4 benzinhez képest?
    Lenne egy eladò 760 ért. Fekete, 2002-es, 3 ajtòs, pont ami az àlmom. Klíma, tempomat is van benne. 240ezer van benne, 210 nél le lett cserélve a vezérlés.
    Van ezekbe kettős tömegű?

    Màsik kérdésem meg az lenne, hogy tudom az 1.2 htp motor elég problémàs, de elvileg később màr javítottak rajta sok dolgot. Ezeket màr hogy hívjàk? Példàul egy 1.2 Ibiza,Fabia,Polo hírdetésekbe szoktam làtni, hogy odaírjàk 1.2 55, vagy 1.2 75 ez mit jelöl?
    Előre is köszi a tapasztalatokat.

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    válasz Mágus2 #133820 üzenetére

    Értem, köszi a választ ;)
    És megbízhatóbbak ezek a motorok mint ha PD TDI lenne? Persze tudom ez használt autó függő, de mégis.
    [link]Erről mi a vélemény? (1-2 hónapja fent van, nem sűrgős az eladása,napi használatban van ma felhívtam) Mit kell figyelni motorikusan egy ilyen autónál? Olajfogyasztás egy próbakörről nem derül ki. Inkább úgy látom azt kell figyelni, hidegen melegen könnyen indul-e. Meg a fontosabb, hogy 2002 es akkor még nem kettős tömegűs nem?
    Nem találtam normális 1.4 benzint csak túlárazva, vagy 5 ajtós meg tekerős ablakkal :((( (900eft körül ha veszek egy autót azért már legyen elektromos sztem)

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Csatlakoznék egy 2002es IV-es Poloval. 1.4 ;) asszem BBY motorkód.
    Kérdésem lenne, hogy csinálok majd egy olajcserét rajta. Benne lett hagyva az olaj a csomagtartóba.
    Mobil Super 3000 5w40. Vegyek majd egy ugyanilyet olajcserekor? Vagy szerintetek van ennél jobb? Amikor néha néha beleolvasok ilyen olaj témákba hogy (Liqui Moly, ENEOS, Castrol EDGE)
    Vagy maradjak ennél és ne a Tescoból vegyem, hanem inkább Bárdi, hogy talán ne legyen hamisított.

    Váltóolajból milyet javasoltok?

    Előre is köszi :)

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Egy kis ötleteléssel, tanácsadással fordulnék hozzátok.
    1 hónapja vettem egy 9N Polo-t. 2002 1.4 benzin
    És nem igazán vagyon most vele megelégedve. A hiba jelenség, hogy 60nál de inkább 90-100nál kicsit szitál a kormány valamit az egész kasznin ( főleg az ajtóbehúzón érezni ezt a hullámzó, dübörgő) érzést. Most jobb szót nem találtam rá :B :D
    Voltam autószerelőnél mert lecseréltük az olajat meg nagyjából átnézte az autót és mondta, hogy a bal első kerék kicsit kotyog, valószínű kerékcsapágy. Egy nagyon pici morgó hangja tényleg volt. Kicseréltük. De sajna azt tapasztaltam hogy a probléma ugyanúgy megvan.
    Nekem volt ezelőtt egy swiftem az nyáron ugyanezt csinálta és akkor kormány összekötő gond volt, nem is ment át a műszakin ezzel úgyhogy azt megcsináltam. Meg legalább megvolt a hiba oka.
    Úgy hogy már csak az alufelni vagy a gumi volt ami még szóba jöhetett.
    A gumik tudom öregek. Ha jól olvastam elvileg 2007es. Profilja meg van és nem szál szakadt vagy dudoros meg ma elvittem egy gumishoz leszedte a 2 első kereket megnézte hogy nincs e gond velük. Arra a forgó centirozó gépre tette fel. És minden rendben volt. A súlyokat lecserélte, eljöttem és a probléma továbbra is megvan :S pedig ez volt a tippem hogy öreg gumi és lehet már nem teljesen kerek.
    Persze le fogom cserélni, de van egy olyan érzésem, hogy más lehet a gond.
    Egyébként a pedálokon is érezni ezt az enyhe pulzáló érzést.
    Szóval ezért lenne jó ha valaki segítene ötletelni, hogy vigyem inkább el egy másik szerelőhöz vagy futómű beállításra ahol ránéznének a kormány összekötőkre. Vagy inkább a féktárcsa, féltengely irányába kellene keresni. Ennyi tippem van még.

    Vagy esetleg a motor felé keressem a problémát? 147 ezer km van benne, lecseréltem az olajat, légszűrőt. Gyertyákat nem. Talán még az jutott eszembe, hogy az egyik henger nem kapna elég üzemanyagot és azért van ez az érzés. Bár az szerintem nagyon "rángásokat" produkálna meg gondolom lenne check engine égéskimaradás miatt, De ez csak az én kis hozzáértésem szüleménye.

    Egyébként érdekes mód a futómű nem kopog rossz úton se. Max egy picit mart aszfaltú rossz úton dobálja kicsit az elejét, meg a kormányt.

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    válasz bitpork #136778 üzenetére

    A két hátsó viszont jobb állapotú, de valami gagyibb lehet Meteor a márkája és 2014es. Fékezéskor egy nagyon pici morajló hang van és vannak bemaródások a tárcsafékeken (hátul is) mert valószínű keveset használták az autót mondta a szerelő viszont a fékbetétek meg újszerűk.
    Ez az egész jelenség inkább 60tól kezdődik gyorsításkor vagy ha tartom a gázon a lábam.

  • Jamby18

    senior tag

    válasz Mágus2 #136783 üzenetére

    Köszönöm a segítséget mindenkinek! ;)
    Elvittem a Marsohoz.
    Felemelték, meg aztàn külön a futòművet is. Beült egy màsik kolléga és 1-be megpörgették a kerekeket, odahívott és mindkettő imbolygott szépen oldalra meg fel le. Tàncoltak a felnin. Sejthető volt ugye csak szerettem volna kizàrni a felnit, futòművet.
    Úgyhogy újabb időpont és 2 új Nokiant rászereltetek.

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok !
    9n poloba, hogy lehet izzót cserélni a belsőtér világításba? Vagy egyáltalán szétszedni az egészet?
    Az egyik nyomógomb kontaktos, és nem lehet kikapcsolni az olvasó lámpa részt csak játszadozva félig benyomva. Most meg sikeresen le is merítette az akksit pedig délőtt még sikerült kikapcsonom.
    Próbáltam vékony csavarhúzóval a plexi körül, de nem pattant ki, féltem hogy elreped.
    Előre is köszi
    Róla lenne szó

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Pár kérdésem lenne 9n Polo-val kapcsolatban.
    Korábban nekem volt az a gondom, hogy kicsit szitál a kormány gyorsításkor. Le lett cserélve új Nokianra az első kettő, ami nagyon öreg volt. Hát mit mondjak javult a helyzet, de nem az igazi. Most már csak arra tudok talán gondolni, hogy valami szilentet cseszett szét hogy eddig ezt csinálta. Úgyhogy ahol állítanak futóművet ott ránézetek erre.

    A következő kérdés, hogy 148 ezer van a kocsiba és 106 nál volt cserélve a szíj. (matrica a motoron) mennyi km ezeknek a tervezett idejük, tehát mennyi km-nél kell majd cserélnem?

    Illetve néha csinált olyat, hogy ha leállítottam és utána rövid időn belül újra beindítottam (igaz ebbe volt olyan, hogy mivel nekem egy ilyen polo is finom szerkezet :) egy régi swift után) hogy hamarabb engedtem el a kulcsot mire beindult, tehát nem indítóztam eleget. Meg volt, hogy amikor másodiknak beindítottam nem vártam meg míg minden visszajelző elalszik. Ezt általában csak első indításkor szoktam, míg el nem hallgat az AC.
    Lényeg a lényeg mikor néha csinált ilyet, hogy 2.nak nehezebben indult akkor dobott egy check engine-t ami rá pár napra 3-4 beindítást és jó pár km után el is aludt. Tehát valami kis átmeneti gond volt vagy ez hogy ráindítottam 2x nem tetszett neki.

    Vezetési élményről szeretnék még kérdezni. Gondolom ez az autó is elektromos gázpedálos, és valahogy a gázreakció kicsit furcsa nekem. Olvastam már itt korábban, mikor valaki az 1.4 motorról kérdezett itt, hogy nem megy, relatív sokat eszik meg hasonlók akkor az volt rá a válsz "sokat vársz egy 1.4-es motortól"
    Úgy, hogy nekem is furi, hogy relatív ennyire padlózni kell és semmi különbséget nem vettem észre ha 95 ös volt bele tankolva vagy evoneo utóbbinál inkább hogy a benzinmutató kicsivel jobban bírta.

    Tehát a lényeg a lényeg nekem az a fura ha elindulok a kocsival kuplung 2, kuplung 3 akkor olyan szinten visszaesik a fordulat alapjáratra, hogy alig lehet összecsúsztatni. Tehát nem esik szépen vissza a fordulat váltás közben, hanem egyből visszaesik 900ra ugye nyilván, hogy nincs nyomva a gáz.
    És ha ilyenkor gyorsítani szeretnék akkor 1000körül kell megint úgymond padlózni, hogy meginduljon.
    Tehát arra akarok rájönni, hogy ez a motor sajátossága vagy valami gond lehet pl mondjuk cseréljek gyertyát mert mióta megvetem ez az egy kimaradt.
    Próbálok rá vigyázni ezért is 2000ig szoktam csak "húzatni" míg nem melegedett be és ezért nehéz kezelni, hogy ott elváltok, de nagyon visszaesik a fordulat.
    Vagy pl ha ilyen gyorsan visszaesik a fordulat az valamelyik szenzor hibája miatt van Map,maf?

    Nem tudom, hogy használták előtte az autót 3 tulaja volt ezelőtt 2002-től.
    De én úgy tudom egy motor úgy lustul le ha pl a folytószelep is tiszta lerakódás, ezen meg mint ha új lenne, mikor pl olajcseréztük.
    És jövök megyek vele városban, meg azért városon kívülre, ha egyáltalán ez lenne a gond, hogy le van lustulva és rossz a gáz reakció.
    És mostanság nincs is check engine, igaz nem is olvastattam ki, meg próbálok rá figyelni, hogy másodjára is hagyjak egy kis időt mielőtt ráindítok.
    Illetve még egy kérdés gyertyacserével kapcsoltban ezek az 1.4 16V motoroknak 16 vagy 21 es gyertyakulcs kell? Mert ma szertettem volna venni, de láttam, hogy 2 méret van így inkább rákérdezek itt

    Előre is köszi a tanácsokat ötleteket :R :)

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Màr koràbban kérdeztem, csak nem kaptam rà vàlaszt (138872)
    "148 ezer van a kocsiba és 106 nál volt cserélve a szíj. (matrica a motoron) mennyi km ezeknek a tervezett idejük, tehát mennyi km-nél kell majd cserélnem?"

  • Jamby18

    senior tag

    válasz diablo1984 #139382 üzenetére

    2 hònapja :)
    Jah és mikor eredet vizsga volt, mondta a sràc hogy reàlis, mikor mondta a gépből, hogy eddig kik voltak a tulajok.
    Gyertyàt milyet vegyek bele, azt még nem cseréltem, sima NGK a Bàrdibòl?

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Gyertyákat szeretném itthon kicserélni.

    De abba az akadályba ütköztem, hogy nem tudom kiszedni a trafókat. Úgy bele vannak gyógyulva, hogy meg se moccannak. Szervíz könyv szerint 90nél volt cserélve, most van benne 148ekm. Gondolom azóta nem igen volt cserélve. Meg is vettem a gyertyákat, (3 pólusú NGK) de nem tudom kiszedni a gyertyákat. Youtube-n van fent egy videó [link] igaz fabia, de kopp ugyanez, ott simán csavarhúzóval kiemeli, de szerintem előtte tuti meglazították valamivel. Semmi fogás nincs rajta, csavarhúzóval nem is nagyon erőtettem nehogy felszántsam az oldalát.
    Van erre valami trükk? Előre is köszi

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    válasz K Norbi #139943 üzenetére

    Köszönöm a segítséget :) nem gondoltam volna, hogy pont célszerszám kell hozzá.
    HB-i vagyok, Debrecen. De ettől függetlenül le tudok gurulni ha megbeszélünk egy időpontot.

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Még sajnos mindig szenvedek ettől a problémától, városból ki már kb. ezért nem is megyek :( korábban írtam ide,de akkor arra jutottunk, hogy öreg a két első gumi, azt kicseréltettem újakra, de maradt a probléma.

    Hàtha valaki talàlkozott màr valaki ilyennel. (1.4 9n polo 2002)
    Néha 4.-5.- ben szitàlò kormàny 60km/h tòl kezdődően. De igazàbòl 1-2 be ha gyorsítok is érezni néha sima egyenes úton. És ezt a lüktető érzést érezni a gàzpedàlon, kormànyon, vàltòn, ajtòbehúzòn tehàt az egész autòn. Màr 3. autòszerelőnél jàrok meg ma a Marso- nàl, de senki nem jött rà, pròbaúton se. 15- ös alufelni van rajta, műanyag központosítò, ma ki is centírozták, gumik egyenesen futnak rajta. Meg, meg is cseréltük előről hàtulra a kerekeket, de nem lett jobb. Futòművet mindenki rendben talàlta nem kopog, szilentek rendben.
    Mondjuk a Marso-nál a szerelő rendes volt, délután visszahívott, hogy megkérdezett egy másik autószerelőt találkozott-e ilyen hibával és ott a féltengely belseje szorult meg. Belső csuklò talàn, és akkor gondolom amiatt adta át ezt a hullámzó mozgást a hajtásnak.
    Egyébként ha az anyóson ül valaki is érzi, szóval nem az én rigolyám ez.
    Illetve még egy olyan jelenséget vettem észre, hogy ha hidegen beindítom az autót és ugye, hogy hideg a motor ilyenkor magasabb a fordulatszám 1000 rpm feletti. Nah ilyenkor álló helyzetben is érezni bent ezt a hullámzó mozgást kb mindenen, de mikor a motor bemelegszik és megállok egy piros lámpánál már semmit nem érezni, hogy jár a motor olyan egyenletes. A motor amúgy hibakód mentes, új gyertyákat is cseréltünk itt a Marsonál.
    Létezne, hogy váltó vagy motor tartó bak fele lehet a gond mert már csak ez az ötletem maradt?
    Egyébként már annyira idegesít, hogy gondolkoztam rajta eladom, csak ugye próbaúton ez egyből kijön. De így totál élvezhetetlen. Egyébként ha valaki Hajdú Bihar közeli szívesen odaadom próbaúton nézze meg, hogy mondjon rá valami ötletet.
    Előre is köszi

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    9n polo
    Hàtsò rendszàmtàbla vilàgítàst vàltottam ki ledesre még nyàron.
    Kocka alakú hűtés nélküli cob ledes.
    A jobb oldali pàr napon belül màr nem vilàgított. Kicseréltettem a boltba, de ugyan úgy tönkre ment pàr napon belül.
    Egy ideig nem foglalkoztam vele a bal oldali azòta is megy.
    A napokban pedig rendeltem olyat amin ilyen keràmia hűtés van.
    Beszereltem vilàgít szépen. Erre làtom tegnap, hogy kiment, és halvànyan vilàgít :DDD
    Merre keresnének a problémàt? Én eddig azt hittem, hogy hàtra megy 2 szàl 12V és szét van osztva, magyaràn nem mehet több àram a jobb oldalra, hogy tönkre tegye.
    Előre is köszönöm az ötleteket :)

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    9n Polo vezető ülés mellett belül ez milyen célt szolgàl? :)

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    9N polo 2002 1.4

    Ezzel az alkatrésszel lenne gond aminek nem tudom a megnevezését, hogy unix,bàrdi-ba érdeklődjek vagy webshop-ba.
    Ha esetleg tudnà valaki vagy màs típus is így van megoldva akkor azt megköszönném ha segítene. ;)
    Nyàron mikor szerelőnél volt olajcserén az autó kértem, hogy csinàlja meg. Egy kis fekete gége cső szerűség volt ott gyàrilag csak kirepedezett és ott spriccelte ki felfelé a szélvédő mosò folyadékot. Az àtlàtszò cső alsò része még az eredeti fekete csőhöz csatlakozik így gondolom ez a rész cserélhető magàba is.
    De akkor így ezzel a rànézésre benzin csővel megoldotta, de most hogy hideg van ez meg is tört és elzàrja sajàt magàt.
    Jah meg még annyi észrevétel (nem tudom, hogy màr anno a lyukas cső is okozta), de mindig elmegy a nyomàs ha mosnàm a szélvédőt.
    Sajnos kettőt töröl és utànna kezd csak spriccelni :F
    Így sokszor inkább nem is hasznàlom hanem mosòba sterimò, mert így csak összekarcolhatja az elején ha hasznàlnàm.
    Van ebbe valahol egy vissza csapò szelep ami akkor ezek szerint nem jó? Vagy ez gyàrilag ilyen lenne?
    Előre is köszi :)

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!

    Ablaktörlő lapàtbòl manapsàg mi a jò vàlasztàs màrkàban, típusban?
    1,5 évet bírt 9n Polo-n egy Valeo Silencio X TRM 530/475
    Màr csíkoz és zajos. Akkor valami 7 ezer körül vettem most meg 9ezer ugyanúgy egy pàr :F

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Van egy 2002-es WV polo-m. Sajnos a tipikus küszöb korrózió nàllam is előjött. Szeptemberben műszaki, így előtte szeretném rendbe tenni. A bal oldalàn lent leghàtul a küszöb legcsúnyább. De most a tél alatt a jobb oldalon elől a sárvédőnél is megjelent a rozsda, pedig a dobbetéteket takarítottam már. Itt Debrecenbe elvittem ma egy helyre ahol ezzel foglalkoznak és 431eft javítási összeget számolt ki, ha ide hoznám. Kicsit sokallom, de kiszámolta elemenként és sajnos ennyi. Küszöb, sárvédő darabja ~35eft. Karosszéria munka 150eft körül. Egy elem fényezése 49eft. Lecserélné a két küszöböt, jobb sárvédőt,tömítőzés, ajtók nélkül vinné a fényezőhöz így tréleren is vinné.
    Az autó többi része rendben van (motor,Kaszni, belső tér).
    Ahogy néztem ér az autó 500-600eft-ot. Most a kialakult (felmentek a használt autók ára) ide vagy nem ide számolva kb. ennyiért el tudnám adni, bár én nem akarnám eladni főleg, hogy drágán tudnék én is venni. Meg ugye csak friss műszakival lehetne vevőt találni.
    Tehát ti ràköltenétek ezt az összeget vagy nézelődnétek más karosszéria műhely felé?
    Előre is köszi az ötleteket.

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    2002-es évjáratú 9n Polo.
    5 éves Varta 45Ah 400A akkumlátor van benne. Anno mikor új volt könnyen indította az autót. Tavaly, tavaly előtt már volt, hogy télen (+ 1-2 rövid út) teljesen lemerült. Ilyenkor segítettek zseb bikával, vagy felhoztam és rátöltöttem.
    Az első indítózáskor nagyon gyengén indít. Ilyenkor inkább leveszem a gyújtást, vissza adom hallgatom a szivattyút, megvárom míg leáll a szivattyú, kattan a relé és indítózok. Tipikusan az a hang mintha 1 gyertya már gyújtana de még se indul be. De érdekes ha megyek vele 1km-t le állítom-be indítom akkor pöccre indul illetve a nap többi részében is. Mindig másnap indul elsőre nehezen.
    Felhoztam a napokban az akkumlátor-t lidl töltővel FULL kijelzésig több órát (kb 9) töltöttem. Beszereltem és másnap reggel szépen (alig indítóztam) szépen beindult. De 3. nap már megint kezdte a gyenge indulást.
    Elmentem egy autó akkumlátor boltba elmondtam ugyan ezeket. Megkértem, hogy mérjék már be az akksit terhelő villával, de műszerrel végül 360A indító készséget mértek és azt mondta, hogy ez jó egy 5 éves akkumlátortól, illetve hogy a töltés is jó. Azt tanácsolták vegyem le 2 napra a sarut mert lehet valami leszívja próbáljam még ki azt.
    Illetve azt tanácsolták, hogy 1.4-es motorhoz inkább 55-60Ah lenne való. Én még azt mértem meg, hogy amikor indítózok és nem indul be akkor multiméterrel 10V-ra megy le indítózás közben, a 12V-ot viszont indítózás előtt tartja az akkumlátor. Valaki tudna adni tanácsot merre tovább? Én kicsit cella zárlatra gondolok meg, hogy már nem elég neki az indító áram. Az akksisok még a gyertyákat meg a trafókat kérdezték (gyertya 3 éve volt cserélve) a trafókat talán Bosch szervízbe lehet beméretni? Check engine nincs ha a trafóval lenne valami akkor gondolom ez már jelezné, illetve nap közben se indulna egyből.
    Polo-s munkatárs is hasonlót tapasztal azt mondta neki is ugyan ezt produkálja ha kicsit bejön a hidegebb idő, ő úgy tudja a benzin szivattyú nem tud annyi nyomást az elején ezért indul nehezen az autó.

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    2002-es évjáratú 9n Polo. Már jó ideje koppan az eleje és nem tudok rájönni mitől. Szerelőnél járt az autó most (olajcsere), de többen se tudtak rájönni itt, pedig elvileg nézegették. Két autó közül mikor kiàllok (előre vagy tolatva is ) akkor jelentkezik, mikor relatív teljesen koppanàsig van eltekerve a kormány és csúsztatott kuplunggal àllok ki. De mostanság már egy nagyon kis szintkülönbségnél vagy feljàrón is koppan.
    Rossz úton nem koppan semmi illetve nagyobb tempónál sem. Féltengelyre gondoltam vagy futómű, de semmilyen hibát nem találtak ezekben. Egyet koppan mint ha egy kalapáccsal megütném mondjuk a lengőkart pl.
    Merre keresgessek szerintetek? Még egy "talàn kormánymű" ötletet mondtak a végén.
    Rugó sincs eltörve és torony csapàgy is meg lett nézve.
    Előre is köszi ;)

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    9n Polo 2002 1.4 benzin.
    Pár napja észre vettem, hogy 1-es fokozatban kigyorsításkor mintha erőtlen lenne+ 1-2 rángatás. 3-4-be ki simul minden és városon kívül semmi észre vehető.
    OMW 100as benzint tankolok bele több hónapja. Tegnap még el tudtam menni egy helyre, hazafelé jövet ugyanez az 1-2 ben mintha gyújtás kimaradás lenne kis rángatással, de kivillant a check engine és vagy folyamatosan vagy villogva mutatja, hogy gond van. Még mikor elkezdett rángatni foglaltam időpontot úgyhogy holnap viszem is. Én gyújtásra gondoltam egyből (trafó,gyertya) most viszont jutott időm foglalkozni vele. Leszedtem a burkolatot és látom, hogy 3 BERU márkájú trafó és 1 gondolom még gyári. Illetve mintha égésnyom lenne a tetején. Csatlakozók rendben, nem is kínoztam az autót holnap irány a szerelő. Gondolom kiolvassák a hibát, de sejtehető, hogy a trafó?

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    9n Polo 2002 1.4 benzin.
    Most, hogy bejöttek reggel ezek a 15-20 fokok első alkalommal minden reggel nehezen indul az autó.
    Csinálta már ezt korábban is, de csak néha.
    1. Ráadom a gyújtást, hallom a benzinszivattyút, leáll, elől kattan is egy relé-> Indítózok megforgatja kicsit a motort és leáll magától.
    2.próba: Leveszem a gyújtást, vissza adom, megint megvárom míg leáll a szivattyú-> indítózok tekeri tekeri, de nem indul.
    3. Indítózok, elér egy olyan 500-as fordulatot megrázkódik a kaszni és nem indul visszaesik 0-ra.
    4. Próbálkozásra nagy nehezen beindul. Illetve próbáltam azt is, hogy 1.-3. indítózásnál nem várom meg míg leállna a szivattyú, hanem közben indítózok, de semmi.
    Az akkumlátor 6 éves Varta 44Ah van benne. Tavaly lett beméretve akkor jónak találták. Mondták, ha nehezen indul inkább trafók, gyertyák felé nézelődjek illetve, hogy elbírna egy 45Ah-t inkább.
    (olyan megoldás gondolom sajnos nincs, hogy kapjak egy pár napra egy 45Ah akksit aztán vagy megoldódik vagy nem, ismerős se hiszem, hogy nélkülözné akksi nélkül az autót.)
    Gondoltam még, hogy az immo hülyéskedik, de a gyári pótkulcsával is megvan a hiba.
    Illetve az az érdekes, hogy a nap további részében pöcc-röff. Ha reggel nehezen indul, de mondjuk megyek vele 10 métert és leállítanám akkor pöcc-röff. De ha majd délután 4-kor akkor is egyből indul. Mindig a másnap reggellel van a gond. Vegyes használatban van az autó azt hinné az ember egy hosszabb út után feltöltődik szépen az akksi és másnap könnyen indul, de nem, akkor is jelentkezik ez a hiba.
    Tehát ha elviszem egy szerelőhöz akkor ott kellene hagynom, hogy nála másnap elő jöjjön a hiba.
    Illetve van pár gondolatom, és ebben kérném a segítségeteket, létezik-e olyan esetleg, hogy a motor vezérlő csinálna olyat mondjuk indítózásnál érzékeli, hogy pl. le esik a feszültség 10-9 voltra és letiltaná ilyenkor a
    motort?

    Vagy, valamerre az üzemanyag ellátásnál keressem a hibát, eszembe jutott egy olyan dolog, hogy nem tartaná meg a nyomást valamilyen szelep és ezért indul nehezen, a nap többi részében meg azért nem esne annyira vissza? 100as MOL van tankolva bele egy jó ideje, előtte 95-ös OMW.

    Nem tudom mi lenne a jobb megoldás elvinni egy random szerelőhöz itt Debrecenbe vagy elvinni egy komolyabb Bosch szervízbe ahol már 17-20e óradíj mellett megnézik, aztán cserélnek egy akksit és talán jó lesz...vagy üzemanyagszivattyút.....
    Előre is köszi a segítséget.

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    válasz Czimby #210933 üzenetére

    Szia! Mint ahogy írtam ez már tavaly megtörtént. Akkor is szórakozott néha. Nyáron végig könnyen indul.
    Csináltam akkor olyat is, hogy más indítózott és néztem multiméterrel meddig esik le az akksin a feszkó azt hiszem 10V körül-re. Akkor volt utána, hogy elmentem akkumlátor üzletbe már úgy voltam vele veszek újat, de előtte a srác rámért műszerrel akkor mondta, hogy elég jó az indító készsége csak a 44Ah inkább 1.0 motorokhoz ajánlott ide jobb lenne majd 45Ah. Aztán így maradt a régi, úgy rémlik télen is szórakozott néha, de mindig beindult. De most valahogy hétfőtől kezdve minden egyes nap kínlódás a reggel.

    vlevi Nem igazán :F világít, hogy nincs töltés meg ugye a check engine. De beindítás után elalszik minden.

    [ Szerkesztve ]

  • Jamby18

    senior tag

    válasz Jamby18 #210931 üzenetére

    Sziasztok!
    Kicseréltem az akksit egy Exide 53Ah 540-re.
    A régi Vartát még bemérte előtte a srác. Azt mondta ez a telet talán még kibírta volna és már kb 200 volt a hideg indító képessége. Ragaszkodtam inkább, hogy cseréljük ki.

    Most eltelt egy nap mikor nem mentem sehova. Ma indítózok és érződik, hogy erősebb az indítózás, de most kb. az a hang van (és másodjára indult be, gyújtás le, vissza, indítózás) mikor egy henger már indulna, de a többi nem.
    Ilyenkor merre tovább, cseréljek gyertyákat, cseréljem ki a maradék 3 trafót. 1 kiment februárban. [link]
    Illetve abba kérném még a segítséget, hogy gyertya csere kb. 2018ban volt azóta mentem a kocsival ~20ezret.
    Elvileg egy gyertya 90ezret meg el tudomásom szerint??
    De, hogy milyen gyertyát vegyek bele?
    Úgy rémlik NGK van benne a Bárdiba akkor anno bementem és ehhez az autóhoz ezt dobta ki a gép. Illetve milyen gyertya kulcs kellene majd hozzá?
    Ha ez nem jönne be akkor gondolom 3új trafó.
    Illetve még ami eszembe jut, hogy ilyenkor tegyük fel a trafó a ludas. Ettől a kicsit enyhébb "hidegtől" már megváltozik benne valami? Mert mondom ha gurulok vele 5 métert és be kéne indítani újra akkor meg egyből indulna, csak az első reggeli indítás nehézkes.
    Előre is köszi ;)

  • Jamby18

    senior tag

    Sziasztok!
    Ötleteket szeretnék tőletek szerintetek merre tovàbb.
    Elvittem egy Bosch szerelőhöz az autót itt Debrecenbe. 1.4 VW Polo.
    Hidegben nehezen indulás ( ez végül üa. szivattyú gond lett.
    Illetve, hogy jobbra kanyarodáskor vagy balra hátra be tolatáskor koppan eggyet a futómű.
    Felhívtak másnap hogy az alábbi felsorolt futómű alkatrészeket ki kell cserélni illetve,hogy tapasztalatak egy kis fék szorulást hátul. Ezt mondtam is nekik, hogy igen ezt el is felejtettem mondani reggelente ez első pár lámpánál én is tapasztaltam, hogy nincs vissza gurulás hanem megfogja magát az autó.
    Abban egyeztünk meg, hogy ezt a részt kitakarítják és meglàtjuk. Futómű alkatrészeket és az üa. szivattyút kicserélik. 2 nap múlva kész 290ezer a javítás.
    Elhoztam az autót volt egy csomagom az Aldinál ahol van egy minimális fekvő rendőr majd jobb kanyar nah ott lejöttem az életről. Ugyanúgy koppant mint előtte :/ illetve észrevettem, hogy valami váltáskor vissza fogná az autót, nehezen gyorsulna. Itthon még tesztelgettem mert korábban az épületek közti, kis bukkanónàl ahol jobbra kanyarodtam koppant. De most nem, illetve balra hátra betolattam és nem koppant. Viszont ahogy kiszálltam az autóból megcsapott egy fura illat és látom a bal hátsó fék füstöl, az alufelni forró. Jobb oldali hideg. És akkor itt jött, hogy ezzel így nem nagyon kéne mászkálni. Nem tudom a koppanást se elő idézni.
    Felhívtam őket mit tapasztaltam és mondták,hogy hát igen ők mondtàk a fék rossz és megpróbálták tisztítással megoldani. Majd jövőhét csütörtökre van leghamarabb időpont addig nem célszerű használni.
    Csak most azt nem értem 20ezret kiszámláz ha làtja, hogy rossz mondjuk a munkahenger akkor miért rakja össze és akkor használd. Aztán majd lesz valahogy.Most meg akkor egy 300ezres javítás (tudom ebbe volt màs is) nem lehet használni az autót.
    Kollégàm javasolta,hogy hadjam ezeket vigyem el a fék centrum-ba.
    Csak akkor itt meg mondassam le az időpontot meg az idegesít hogy akkor itt gondolom megint úgy indul, hogy fékjavítás 20ezer+ anyag. A koppanás meg hát lehet most àllt vissza a rugó :/ oké csak most próbálgatni se tudom.
    Vigyem inkább máshova vagy ne kavarjak mert akkor ma délelőtt felhívnám a fékcentrumot és hàtha hétfő, kedd tudnám vinni.
    Előre is köszönöm az ötleteket :(

Új hozzászólás Aktív témák