- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
válasz rasotamas #187275 üzenetére
Még régebben találtam egy tuningos fb csoportban, hátha érdekel valakit, igaz én még nem olvastam végig részletesen:
Bővebben a DSG váltókról és a DSP EGYEDI DSG szoftverről, avagy mit is csinálunk a váltóddal...
Első körben nézzük meg a váltók típusait és röviden a legfontosabb jellemzőiket és az előforduló problémákat.
- DQ200 DSG
7 sebességes DSG kettős száraz tengelykapcsolóval. Ezeknek a sebességváltóknak köztudottan sok problémája van, különösen az elődjéhez, a DQ250-hez képest.
A DQ200 (0AM) DSG sebességváltó a DQ250 (02E) továbbfejlesztése . A DQ200 fejlesztése során a VAG fő prioritása az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt. Kifejezetten 250 Nm motornyomatékkal rendelkező járművekhez tervezték, mint például a Polo, a Golf, a Passat és a Touran. A DQ200 (0AM) volt az első 7 sebességes DSG sebességváltó, amely száraz, kettős tengelykapcsolóval volt felszerelve és elöl keresztirányban építették.- DQ250 DSG (02E / 0D9)
Az első DSG sebességváltót, a DQ250 (02E) az első sorozatgyártású váltó, melyet a Golf Mk4 R32 2003-as bevezetésekor mutattak be. A tervezés során a VAG a kézi és az automata sebességváltó előnyeit egy teljesen új sebességváltó-generációba ötvözte. : a közvetlen sebességváltó (DSG). Kifejezetten VAG járművekhez tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 350-380 Nm, mint a Golf sportosabb változatai (GTI és R modellek).
- DQ380 / DQ381 DSG
A DQ380 (0DE) DSG-t 2015-ben vezették be a kínai piacra, mint a DQ500 kisebb változatát . A 0Q azonosítójú DQ500 megalapozta az új sebességváltó modell kialakítását és működését. A DQ380-at kifejezetten olyan első kerekű meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, mint a Golf 7 GTI és a VW Magotan/Passat.
Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 -kibocsátás folyamatos csökkentésének célja szükségessé tette a VAG számára, hogy ennek az erőátvitelnek hatékonyabb változatot dolgozon ki az európai piac számára. Ennek eredményeként 2017-ben bemutatták a DQ381 (0GC) sebességváltót. Olyan elülső és összkerék-meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, például az Arteon, a Golf 7.5R és az Audi S3 facelift.
- DQ500 DSG
A DQ500 (0BT) sebességváltót a VAG a DQ200 és DQ250 sebességváltók tapasztalatai alapján alkotta. A DQ500 kettős kuplungos technológiát tesz lehetővé nagyobb járművek számára, nagy teljesítményű motorokhoz, akár 600 Nm-ig.
A DQ500 (0BT) első debütálása a Transporter (T5) 2009-es modellel jött. Ezt követően a 0BH azonosítójú DQ500-at a 2011-es Tiguan modellben mutatták be.Ezenkívül a DQ500-at (0DL) olyan sportmodellekben használják, mint az Audi RS3 / TT RS.
- DL501 DSG / S-TRINC (0B5)
A 6 fokozatú DQ250 DSG / S-tronic sikere után az Audi A3 és TT modelleken az Audi AG úgy döntött, hogy a Q5 piacra dobása során még 2009-ben bemutatja saját fejlesztésű S-tronic készülékét, DL501 (0B5) néven A DL501 (OB5) az első 7 sebességes kettős tengelykapcsolós váltó, amelyet hosszanti irányban elhelyezett motorokhoz terveztek, legfeljebb 550 Nm motornyomatékkal, mint az Audi A5, Q5 és A6.
¤ ÁLTALÁNOS DSG PROBLÉMÁK
A DSG sebességváltónak különféle problémái vannak a vezethetőséggel és a váltási viselkedéssel. Ezek lehetnek szoftver eredetű problémák (erre készültek a visszahívásos frissítések is), vagy hardverrel kapcsolatos problémák.
Ha bármilyen problémát tapasztal keressen minket bizalommal és/vagy foglaljon időpontot diagnosztikára/frissítésre.Pár általános hiba:
- A DSG sebességváltó lefelé vált, amikor gyorsul („kickdown”), miközben a vezető ugyanazon sebességfokozatban akar maradni
- A DSG sebességváltó véletlenszerűen kihagyja a sebességfokozatokat
- A DSG sebességváltó nem kapcsol át a legmagasabb fokozatra
- A DSG sebességváltó nem vált automatikusan, csak manuálisan („M” mód)
- A DSG sebességváltó menet közben kiugrik a sebességfokozatból
- A DSG sebességváltó szórványosan semlegesre vált, megszakítva a hajtást
- A DSG sebességváltó semleges ("N") helyzetben hajt
- A DSG sebességváltó „D” módban nem hajt simán
- A DSG tengelykapcsolója csúszikEzen pár hibán felül előfordulhatnak kellemetlen zajok (zörgő, csörgő jelleggel), rezgések ls réngésok, melyekhez nagy tapasztalat szükséges a hiba megfelelő felismeréséhez.
Ha váltója zajos vagy eddig nem tapasztalt hangot hall érdemes diagnosztikát végezni rajta.A DSG hibaüzenetei közül a legismetebb a műszerfalon villogó "PRNDS" felirat vagy értesítés az MFA-n. Nagyon sokrétű hiba, mely lehet akár mechatronika, olajnyomással vagy olajszivattyúval kapcsolatos általános hibaüzenet és még jópár egyéb hiba.
Ilyen esetekben - ha egy esetleges ujraindítás után - ha eltűnik a hiba vagy tud közlekedni autójával a lehető leghamarabb diagnosztika szükséges.¤ DSG kalibráció/tuning...
Mi is (röviden) az előnye egy jól kalibrált DSG módosításnak?
Segítségével maximalizálhatjuk autónk vezethetőségét, kezelhetőségét és nem utolsó sorban tartósságát és teljesítményét!Folyamatosan dolgozunk a DSG váltók minél precizebb kalibrációján. Célunk nem csak a lehető legjobban testreszabható szoftveres megoldás, hanem a legjobb tartósság és vezethetési élmény.
Utcai használatra alkalmas - akár Stage 0.5 - szintektől egészen a versenyekre fejlesztett egyedi megoldásokig.
Projektjeink során nagy hangsúlyt fektetünk/fektettünk a DSG váltók tökéletes megértésére, hogy a lehető legjobb megoldásokat tudjuk kínálni ügyfeleinknek is.Az ECU kalibrációja során gyakran előfordul, hogy meghaladjuk a DSG adta nyomatékkorlátot. Sok cég igyekszik váltómódosítás nélkül a lehető legjobb eredményre a motorvezérlő dekalibrációjával, ami semmiképp nem helyes út.
Ennek magyarázata rendkívül egyszerű. A DSG sebességváltó működése nagymértékben függ a CAN buszon kapott valós idejű motorfutási paraméterektől (legfőképp az "output" nyomatéktól). Anélkül, hogy helyes adatokat kapna a motortól, a sebességváltó vezérlő egység (TCU) számításai hibásak lesznek (vagy korlátozottak) , ami komoly problémákat okozhat a jövőben a tulajoknak/váltónak.
(Ugyan ez a helyzet fennáll akkor is, ha az ECU kalibrációja nem eredményez elég magas output nyomatékot, így hiába módosítják a DSG-t, az nem fogja emelni a szorító erőt a helytelen módosítás miatt. Sajnos nagyon sok ilyen módosítással találkozunk a módosításainkat megelőző "health check"/állapotfelmérő diagnosztika alkalmával).A DSG-t minden esetben át kell programozni (ha a szoftverben lévő nyomatéklimitet meglépjük (ez egy enyhébb nyomatékú módosítás esetén nem történik meg)), hogy tökéletesen illeszkedjen az új motorjellemzőkhöz. A módosítás teljes kihasználásához (magasabb szint esetén) szükség lesz a váltási stratégia megváltoztatására, a megnövelt nyomatékkapacitás kalibrálására és a megfelelő összeszorító erőre.
¤ Mit is kapunk különböző szinteken?
OPTIMALIZÁLT D + S + M váltások
Egyedi váltási kalibráció,, amelyek illeszkednek a motorjellemzőkhöz (ECU tuning) a tökéletes le- és felfelé váltáshoz.EMELT NYOMATÉKKORLÁTOZÓK
A hangolt motorok maximális teljesítményének kihasználása érdekében meg kell emelni a nyomatékkorlátozókat. Ez biztosítja azt is, hogy a TCU megfelelően működjön nagyobb nyomatékszinteken és ne legyenek korlátozó tényezők.MEGNÖVELT MAXIMÁLIS ÖSSZESZÚRÍTÓ ERŐ/NYOMÁS
Normál működési tartományon belül és állandó körülmények között a tengelykapcsoló olajnyomása arányosnak tekinthető a tengelykapcsoló nyomatékának kezelésével. Tehát a nagyobb nyomaték kezeléséhez nagyobb nyomásra van szükség!MÓDOSÍTOTT VÁLTÁSI SEBESSÉG
Rendkívül gyors sebességváltás minden DSG módban (vagy csak a kívánt módban).
Kis terhelésnél normál váltási idő, nagy terhelésnél akár 60ms-al gyorsabb váltás!TOVÁBBFEJLESZTETT LAUNCH CONTROL/RAJTPROGRAM
Versenyre optimalizált rajtprogram a lehető legjobb indulás érdekében.MEGEMELT FORDULATSZÁM HATÁROLÁS
Tökéletes egyensúlyt hozunk létre a fordulatszám határolásban az ECU kalibrációja, az autó vezethetősége, az autóban lévő módosítások és az ügyfél kérése szerint.AUTOMATIKUS FEL ÉS LE KAPCSOLÁS DEAKTIVÁLÁSA A MANUAL-BAN
Valós manuál mód létrehozása kézi (M) módban. Nincs több nem kívánt automatikus váltás és "kickdown" a Manual-ban.1. SEBESSÉGFOKOZAT KI- VAGY VISSZAKAPCSOLÁSA
Az első sebességfokozat újraindításának fő célja a tengelykapcsoló csúszásának csökkentése, ami kevesebb hőtermelést és a tengelykapcsoló kopását eredményezi. Nedves tengelykapcsoló esetén a váltás a korábban történő felváltás a második sebességfokozatra megoldhatja a vezethetőség problémáit.TOVÁBBFEJLESZTETT TENGELYKAPCSOLÓ HŰTÉS
A tengelykapcsoló hűtését az olajáramlás növelésével javíthatjuk. Ez csökkenti a tengelykapcsoló túlmelegedésének és az anyag deformációjának lehetőségét.JAVÍTOTT HŐKEZELÉS
A továbbfejlesztett hőkezelés biztosítja, hogy a sebességváltó mindig a megfelelő hőmérsékleti tartományban működjön és figyelmezteti a vezetőt arra az esetre, ha a DSG eléri a kritikus hőmérsékleteket (túlmelegedés elleni védelem).Bővebben a szintekről:
A DSG Stage 1 szoftvert úgy készíjük, hogy kizárólag az elengedhetetlen nyomatékkorlátozók módosítását tartalmazza. Ezt a tipusú módosítást leginkább az optimalizált autók esetén javasoljuk, ahol nem szükséges a magasabb nyomaték elérése, de a váltószoftver nyomatékkorlátozása szinte a gyári értéken van.
Erősebbre hangolt jármű esetében a Stage 1.5 szintet javasoljuk, ami további szoftvermódosításokat tartalmaz az elegendő tengelykapcsoló-nyomás eléréséhez és / vagy a jármű teljes potenciáljának felszabadításához!A DSG Stage 2 szoftver az első igazi lépés a sebességváltó teljesítményének növelésében! Ez a szint nagyban javítja autója
teljesítményét az indításkor (Launch control), jobb választ a váltótól gyorsítás esetén, valamint a fel- és lefelé történő váltások is optimalizáltak! Elsődleges cél ezen a szinten a tökéletes teljesítményre összpontosít!A DSG Stage 3 szoftver különösen alkalmas nagy teljesítményű módosítások esetén, mint pl. hibrid turbó konfig. Rendkívül nagy tengelykapcsoló-nyomás érhető el (alkalmazott nyomaték függvényéven)!
A DSG Stage 4 kifejezetten nagy turbó setup esetén vagy versenyre javasolt egyedi igények és konfig szerinti módosítással.
Ez a poszt mindössze egy rövid áttekintő - ha úgy tetszik útmutató - a VAG DSG világából. A leírtakon kívül nagyon sok más egyedi és különleges problémával is szembe találhatjuk magunkat. Mindezek egyvelege, ami miatt a hibafeltárás nehéz...
A módosítások opciói DSG váltó típusonként eltérőek lehetnek, így kérjük érdeklődj autód/váltód típusának pontos megadásával.Forrás: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz zsolt19900 #187879 üzenetére
Én beletenném. Következő olajcserénél valószínűleg én is kipróbálom, szintén PD Passatban.
Korábban váltónál próbáltam már, ott meglepően hatékonyan működött.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz rob210 #188915 üzenetére
Nekünk 5 évvel és 120 ezer km ezelőtt komplett INA szett került az autóba, zaj és hibamentesen üzemel még mindig. Jövő héten cseréltetjük újra és megint INA lesz.
(Mindent megjavítok és kicserélek az autón, de a vezérléshez nem merek hozzányúlni, így szerelő cseréli megint.)
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz raziel01 #189317 üzenetére
Milyen autó pontosan?
Gondolkozok, de kormányösszekötő hiba inkább remegést és/vagy kopogó hangot okozna.
Nyikorgó hang esetén én inkább a fék környékén néznék szét, nekem mindig onnan jött a hang.
Esetleg kavics szorult be valahova, fekbetét kicsit lötyögne és a pereme valahogy pont úgy ér hozzá a tárcsához. -
Zizmand
aktív tag
válasz atos19881101 #189836 üzenetére
Az nem lehet, hogy a belső kormányösszekötő kopog?
-
Zizmand
aktív tag
válasz newmoonlight #189885 üzenetére
Nálunk ugyanez megtörtént 1.9 PDTDI motornál.
Véletlenül benzin ment bele gázolaj helyett, teljesen meg is állt tőle az autó az út szélén. Vissza lett húzva a benzinkúthoz, teljesen fel lett töltve gázolajjal, úgy már beindult, azóta is megy az autó. Ez 4 évvel ezelőtt, 450 ezer kmnél történt, most van benne 550 ezer km.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz papg79 #190218 üzenetére
Én a múlt hónapban cseréltettem komplett vezérlést szintén 1.9 PD motoros Passatban.
Korábban INA volt benne és gond nélkül kibírt 120 ezer kmt. A vezérműszíj nem volt repedezett, teljesen jó állapotban volt, az egyik kis görgőnek volt kiszerelve minimális hangja. A vízpumpa egyáltalán nem szivárgott, Dolz volt benne, az is került bele megint.
Ékszíj és klíma szíjból Daycot kapott + cserélve lett még a generátor szabadonfutó.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #190373 üzenetére
Én úgy tudom a piros még a gyárban feltöltött szervó olaj. (Aztán lehet, hogy rosszul tudom. ) Egy éve cseréltem, szintén 2002-es Passatban és akkor így nézett ki, valamennyire látszik, hogy ez még piros volt: [kép]
Ilyen Mannol 8990-et raktam bele: [kép]
Összesen 7 dl kellett és szinte teljesen le tudtam engedni belőle a régit, a mai napig ilyen szép zöld színe van: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz K Norbi #190375 üzenetére
Az autót mindkét oldalról megemeltem a két első kerekénél, a szervóolaj hűtő egyik csövét lehúztam alul a lökhárítónál. (a bekarikázott résznél) [kép]
Majd megemelt állapotban mozgattam az egyik kereket balra-jobbra, hogy kidolgozza magából a régi folyadékot a rendszer.
Amikor már semmi nem jött alul, a csövet vissza kötöttem és a tartályba töltöttem az új szervóolajat és addig mozgattam megint a kereket, amíg ki nem dolgozta magából a levegőt.
-
Zizmand
aktív tag
válasz macilaci78 #191410 üzenetére
Nekem B5.5 Passaton elöl Zimmermann betét + tárcsa van, hátul Zimmermann betét + talán Mintex tárcsa.
Nincs vele gond: nem üt, nem ráz, nem sípol, fékpor mennyiség közepes.
-
Zizmand
aktív tag
válasz Intruder A 6 #192046 üzenetére
-
Zizmand
aktív tag
válasz 98bja #192641 üzenetére
Szia
Ugyanilyen B5.5-ös kombink van nekünk is, igaz 1.9 PD-vel. Futómű szerintem nem extra drága (teljes szettet 45k-ért vettem) és nem is annyira érzékeny. Én kompletten cseréltem több mint 60 ezer km-el ezelőtt és egyik lengőkar sem lóg.
Probléma szokott lenni:
- kalaptartó mechanikája szétugrik -> javítható
- kesztyűtartó nyitófüle letörik -> javítható, vagy csere
- kesztyűtartó világítása könnyen szétesik -> igazi ördöglakat összerakni
- ajtópanel tömítés elöregedik, így beázik az ajtóknál -> nem egy nagy dolog, csak időigényes
- a zárak mikorkapcsolói beszarnak, nem érzékeli az autó az ajtó nyitást stb. -> mikrokapcsoló javítás vagy komplett új zár
- ülésfűtés fütőszála könnyen megszakad az ülés tövében, így nem megy a háttámla rész -> szét kell bontani az ülést és újra forrasztani
- variantnál a hátsó ablakmosó csöve a motoron keresztül van elvezetve, ennek a műanyag csonkja eltörik, így berohad a motor + szétáztatja csomagtér zárját is -> komplett ablaktörlőmotor csere
- ablakemelő szerkezet műanyag elemei eltörnek -> komplett ajtópanel csere emelőszerkezettel együtt, nem egy nagy tétel és jóval egyszerűbb
- akksi alatti vízelvezető eldugul -> ki kell tisztítani, kb. 2 perc
- pollenszűrő tálca ömítése elöregedik, így befolyik a víz -> újra kell tömíteni
- hátsó lámpabúra párásodhat -> bontott ugyanúgy párásodik, új Depo tökéletes
- első halogén projektoros fényszóró nem a legerősebb, pláne, ha piszkos és foncsor égett -> felújítás extra időigényés (én megcsináltam 2x is) célszerűbb új Hellat venni, vagy Depot az is teljesen jó és fele annyiba kerül
- hátsó kézifék kar szeret berohadni -> felújítás (nem érdemes) új nyereg vagy bontott jó állapotú
- a műszerfal közepén lévő kijelző meleg hatására olvashatatlaná válik -> ez a konkrét autó kis boardos, ez jóval drágábban javítható, mint a nagy boardos
- a digitklíma légterelőlapát motorjai elkopnak, így a műszerfalban fura kattogó hangokat hallani -> újra kell tanítani a végállásokat, ha nem segít csere (hivatalosan a műszerfalat talán ki kell hozzá venni, nehezen, de megoldható nélküle is)
- ajtópanel kárpitja elengedi magát, lógni kezd -> javítható, de extra időigényes, én megcsináltam mind a 4 ajtót, még 1x lehet, hogy nem csinálnám meg
- az első sárvédő mögött van egy szivacs, ami megköti a vizet és szétrohasztja a sárvédőt, érdemes kivenni -> én kivettem
- a könyöklő eltörik, nem tudom pontosan hogyan (nekünk nincs az autóban), de folyamatosan látom, hogy hiánycikkMost hirtelen ennyi jutott eszembe.
Pár szó linkelt autóról:
Képek alapján ígéretesnek tűnik, szerintem könnyen lehet, hogy tényleg csak ennyi km van benne. Nekem tetszik, annyi, hogy a Highline felszereltség ellenére sok (számomra) fontos extra nincs benne pl. Bixenon fényszóró, tempomat, tolatóradar, levehető vonóhorog, sötétített ablakok. De ezek utólag is viszonylag könnyen pótolhatók. Ha neked teszik én komolyabban is foglalkoznék vele.A fentebb felsorolt hibák szoktak lenni a típus leggyakoribb gondjai, de nem valószínű, hogy neked ilyen kevés km-nél ezek a gondok egyhamar előjönnének.
-
Zizmand
aktív tag
válasz Zizmand #192651 üzenetére
Ezek közül a hibák közül nálunk már mindegyik jelentkezett, igaz 6x ennyi km van az autóban.
Mindezek ellenére szerethető autó és strapabíró konstrukció, nem tervezzük lecserélni. Csak, ha kitiltják BP-ről a dízeleket.Hatalmas a beltere, a kombi csomagtartóba elképesztő mekkora dolgokat lehet bepakolni. Méretéhez képest még 130 lóerővel is jól megy, utánfutóval sem erölködik, fogyasztása is nagyon jó.
A rozsdásodára nem igazán hajlamos, alkatrész is van hozzá minden mennyiségben és minőségben. Ez a típus még nincs agyonbonyolítva, de annyira kellően modern, hogy minden olyan szolgáltatást tudjon, ami miatt ne akarjunk újabb autót venni.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz Szada85 #193733 üzenetére
Szia
Legutóbb tárcsa + betét cserénél én is 35 Nm-el húztam meg ezeket a csavarokat, szerintem ez jó érték. (Igaz nekünk nem Leon van, hanem Passat.)
Korábban azt olvastam valahol, hogy ezeknek a csavaroknak inkább pozicionáló szerepük van, nem pedig teherviselő, így nem kell agyon tépni őket.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #194561 üzenetére
Én is valahogy így tudom, pl. nekünk 2002-es B5.5 Passatban sincs check engine, csak izzítás jel, de érdekes, mert pl. 2003-4-től már van a B5.5-ben is.
-
Zizmand
aktív tag
-
Zizmand
aktív tag
válasz Doki16 #195036 üzenetére
Igen, kicsit tényleg fura az oldal.
Pontosabban egyik fb csoportban találtam csomó képet az esetről, aztán nem volt kedvem mindet elmenteni, így egyszerűbb volt linkelni. +1 kép: [kép]
Egyébként már tavasszal is láttam ezt, több helyen is azt írták, hogy állítólag nem kamu. -
Zizmand
aktív tag
válasz Stylewars_kp #195055 üzenetére
Nem lehet, hogy a pisztollyal van a baj?
Egyszer nekem is csinálta ezt a kocsi, de csak egy Envi kútoszlopnál. Ez volt 5 éve, azóta egyszer sem.
-
Zizmand
aktív tag
-
Zizmand
aktív tag
válasz Stylewars_kp #196137 üzenetére
Ismerős Audijában az volt a hiba, hogy hidegen-melegen, állva-mozgásközben recsegve, darálva vette az 1. fokozatot. Talán váltóolaj is volt cserélve, de nem segített, valószínűleg a szinkronnal volt a gond.
2 éve 2 fecskendőt benyomtam neki, azóta 1x sem jött elő nála újra a hiba.Nálad szerintem egy váltóolaj csere megoldhatja a dolgot, ha esetleg nem javul, akkor után Xadot is megpróbálhatod.
-
Zizmand
aktív tag
válasz bul07 #200258 üzenetére
Szerintem is reális a 100k, nekem tavaly 1.9 PD Passaton volt 70k a vezérlés, vízpumpa, görgők, összes szíj + munkadíj. INA volt benne, INA is került bele. Fényképek alapján nekem is hasonló állapotban voltak, annyi, hogy nekem 120 ezer kmt lefutotta a vezérlés.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
Nemrég jobban utána néztem és ha a forgalmiban csak motorkód szerepel, akkor nincsen semmi papírmunka motorcsere esetén.
Ha van mellette motorszám is, akkor igazolni kell a beszerelt motor származását, kell papír arról, hogy ki építette be az autóba, majd menni kell az NKH-hoz szemlére/szigorított vizsgára. És ezután kell még új forgalmi is, mert megváltozott a motorszám. Nem 100%, hogy ez a folyamat, de valami ilyesmi. Sokkal jobb, ha csak motorkód van. -
Zizmand
aktív tag
válasz janos666 #200880 üzenetére
Én úgy tudom mindegy, hogy manuális vagy automatából való a motor, a motorkód stimmeljen.
Passatos körökből ismerek pár megbízható bontóst, akiknél sorban állnak az 1.9 PD motorok és megbeszélés kérdése, hogy mennyire kéred kompletten. Privátban elküldöm az elérhetőségüket. -
Zizmand
aktív tag
válasz HUTCHDB #200965 üzenetére
Korabeli B5 Passatnak ugyanilyen kárpit gondja van, én megcsináltam magamnak mind a négyet, de soha többet. Nagyon pepecselős, időigényes, ha szép akarja az ember megcsinálni. Kis túlzással mind a négyet másféleképpen csináltam és az utolsó megoldás lett a legjobb.
Egyébként 15k/oldal áron mindennel együtt, szerintem sem drága, több helyen olvastam, hogy Passat kárpitot 20k/db áron sem akarják elvállalni, olyan macerás.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs