- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
Sokszor téma a teljesítménymérés, de gyakran mérőpadra már nem jut el az autó, a napokban találtam ezt a videót, ami alapján elméletileg otthon is egy programmal (virtual dyno) el lehet végezni a teljesítménymérést elég pontosan.
A srác mindent elmond a videóban és meg is mutatja: [link] -
Zizmand
aktív tag
válasz FoLey-v #156933 üzenetére
Nem lett volna egyszerűbb-olcsóbb színazonos gyárit keresni, mint javítgani/fújni?
A héten nekem is sárvedő csere volt, de én bontott színazonos gyárit raktam a helyére. Igaz 1 évig kerestem, de csak sikerült találni. (ezüstszürke bezzeg mindenhol van, csak pezsgőarany nincs)[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz 05Steve #157107 üzenetére
Szia
25 ezer lehet egy picit sok egy sárvédőért. Én is nemrég rozsda miatt cseréltem bontott színazonosra, 13 ezer volt darabja. (Passat b5.5) Szerintem mindenképpen személyesen nézd meg, kepről nem látni mindent. Én Szlovákiáig mentem érte, de megérte. Aztán végül csak a bal oldalit vettem meg, mert láttam személyesen, hogy a jobbos rozsdás.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #158040 üzenetére
Lehet féligmeddig hülyeséget kérdezek, de az elektromos ablaknál a nagyobb billentések a gombokkal az automata fel-le és a kis billentések lennének picit fel-picit le ugye? Mert nálam nem mindig akarnak a pici billentések menni, akkor jól gondolom hogy nálam is olyan hiba lehet mint nálad?
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #158043 üzenetére
VW Passat B5.5
Szerk: Amióta megvan a kocsi így használjuk, ahogy írod. Már kb. meg is szoktuk, csak mondom inkább müködjön rendesen, ahogy kell neki.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #158046 üzenetére
Köszi szépen a leírást Ajtókárpitot igazából szedtem már le mindegyik ajtóról korábban, mert lógott mindegyikről az anyag, aztán újra kárpitoztam.
Sőt igazából még a gyárilag odaolvasztott belső kárpit betétet is leszedtem és úgy ragasztottam fel rá az anyagot, hogy még faszább legyen és aztán vissza az egész.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #158053 üzenetére
Nem maradtál le róla, mert nem fotóztam annyira belejöttem a munkába.
Kb. 4 hónapja csináltam, de már akkor gondoltam a dokumentációra, ezért csak 3 ajtót csináltam meg akkor. A 4. ajtó még várat magára, mert azt kompletten végig akarom fotózni és leírást készíteni róla. + ezalatt a 4 hónap alatt kb. tartóstesznek voltak kitéve a már újra húzott kárpitok, így kiderült mennyire végeztem jó munkát.Holnap írok hosszabban is, röviden:
Jó lett, de nem is. Az egész művelet gyenge pontja a ragasztó lett sajnos. A nagy melegben elengedte a kárpitot, ott ahol tudom, hogy viszonylag nagyon megfeszült az anyag a betét ívében. De ha a ragasztó tartaná rendesen akkor azt mondanám jobb lett mint a gyári kárpitozás, de tényleg.
A 4. ajtót mindenképpen dokumentálni fogom, mert pl. a belső ajtóbetétet olyan módszerrel rögzítettem vissza, hogyha azt Jürgen a Volkswagen gyárban látná elismerően csettintene egyet. -
Zizmand
aktív tag
válasz Winchester95 #158062 üzenetére
Szia
Magamnak csináltam, a kárpit anyag a 4 ajtóra pár ezer ft volt, a ragasztó meg talán 1000 ft. Az időt rá kellett szánni amúgy nem volt nehéz különösebben, inkább csak macerás és időigényes. Amugy nem lett hibátlan a fenttebb leírt dolog miatt. (Passat csoportban írták többen, hogy nekik kb. 20-30 ezer ft körül csinálták a kárpitozást.)molnarpeter
A ragasztó maradékot un. citlinggel (másnéven kaparóvas) kapartam le. Faiparban használják finom megmunkáláshoz. Sok helyen mondják, hogy a régi ragasztót nehéz lekaparni, ezzel is az volt , de viszonylag gyorsan lehetett vele haladni szerintem. (40-50 perc biztos kellett ajtónként rá) [kép]
A ragasztó ez a fújós volt, sajnos nem teljesen vált be.
A kárpitanyag pedig ezt volt: Hivatalos neve autó ajtókárpit. (Az üzletben csak annyit mondtam adjanak már valamit a kocsi ajtóra, erre kérdezi autó ajtókárpit jó lesz? Mondom tökéletes, nem is tudtam, hogy létezik ilyen.) Anyaga erős, szivacsos, több rétegő, kellően rugalmas is. [kép] [kép]
A végeredmény ilyen lett:
Az ajtóbehúzó alatti kis részt én szartam el, a magam hülyesege miatt.
A belső betétet azért szedtem ki és csináltam így, hogy körbe az illesztés szép legyen, ahol az ajtóburkolattal találkozik.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz K Norbi #158069 üzenetére
Igen, nagyon pudván nézett ki. Egy ajtó maradt még, a jobb hátsó ami várat magára.
Az így néz ki (ilyen volt a többi is):
Kiszívta már a nap, kivilágosodott a kosztól, a tapintása is rossz volt és meg is ereszkedett.Köszi w333 Még arra is figyeltem hogyha jobban megnézed, hogy az anyag szövési száliránya kifelé fusson az ajtón.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz Speeedfire #158074 üzenetére
Köszi mindenkinek
Az üzlet nevét nem tudom pontosan, de szerintem ez egy helyi kárpitos üzlet itt Miskolcon, nem hiszem, hogy van náluk netes rendelés, de ha arra járok mindenképpen megkérdezem. Mivel kis üzlet és volt náluk ilyen jó fajat anyag, nem hiszem, hogy más kárpitos üzletben ne lenne.Más
Most gyorsan szétkaptam az ablakemelő panelt, minden érintekezőt kontakt sprayvel+fültisztítóval megtisztogattam, tökéletesen működik minden állásban az ablak. Plusz megtisztítottam minden részét, így a kapcsolók piros világítása is erősebb lett.
Köszi a tippet -
Zizmand
aktív tag
válasz varsam #158116 üzenetére
Szia
Amiket én tudok tandempumpa pöcse szokott lógni, vezérműtengely kopás, vákomcsövek elöregednek, PD elem értékeket érdemes megnézni + hibakód olvasás, turbó állapota, EGR nél folyhat az olaj, kettőstömegű lendkerék ne zörögjön.Egyébként még: az első futómű elég összetett, ne kopogjon, beázások kb. minden irányból, ajtópanel tömítesek, akksi alatti vízlefolyónál, pollenszűrőháznál, ha beázik érdemes megnézni a sofőr alatti komfort modult és kábelköteget.
Mikrokapcsolók a zárakban beszarnak (vagy a forrasztás eltörik), ha kombi akkor a hátsóablaktről vízelvezető csöve el törhet, így tele lövi vízzel zárat és a mechanikát. Ajtókárpitok általában már megereszkednek ennyi idő után, ha nagy boardos (nagy kijelzős a műszerfal) akkor meleg hatására hajlamos elhalványodni, így olvashatatlan lesz. Rozsdásodásra nem igazan hajlamos szerencsére, csak az első sárvédő ív teteje, benne van gyárilag egy szivacs ami megfogja a vizet és elkezdi rohasztani. Ha még nem kezdte el éredemes kikapni a szivacsot. -
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #158119 üzenetére
" -csomagtartónál úgy is beázhat a mikrokapcsoló, hogy..."
Ez konkrétan megtörtént velünk. A mechanikán átmenő cső és a műanyag "csonk" szerű cucc is eltört amire a cső rámegy. Ez azért volt jó, mert így nem csak az ablaktörlő mechanika rohadt be, hanem a zárnál lévő mikrokapcsoló is beázott. (Így nem érzékelte az ajtó nyitást és a csomagtartóban sem kapcsolódott a világítás.) A motort szétkaptam, kitisztitítottam, bezsíroztam, működik, de a hátsóablak mosást nem használjuk, mert a cső még mindig el van törve. (Majd valamikor szerzek bontottan egy komplett motort, nem egy nagy tétel.)[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz varsam #158146 üzenetére
Képek alapján tényleg nem tűnne rossznak. Amit észre vettem ezzel a példánnyal kapcsolatban, hogy kis boardos (kis kijelzős) a műszerfala. A legtöbb Passatnak ennyi idős korában már el kezd halványodni a kijelzője meleg hatására. A nagy boardosnak (nagy kijelző) a cseréje kb. 20 ezer ft, de a kiskijelző cseréje állítólag jóval drágább és nem is nagyon van hozzá kijelző. (Pedig azt hinné az ember naivan, hogy olcsóbb, mert hogy kisebb. )
De egyébként nem lenne rossz, színe sem ritka, karosszéria elem is lenne hozzá bontottan mindenhol. -
Zizmand
aktív tag
-
Zizmand
aktív tag
válasz bandi0000 #158364 üzenetére
Szia
Nekünk B5.5 Passat van 1.9 PDTDI motorral, így arról tudok konkrét véleményt mondani."benzin vagy diesel?" Ezt neked kell eldönteni, mennyit, hol, hogyan használnád. De szerintem a napi 30 km-re inkább benzines lenne a jobb választás. Mi éves szinten 30-35k ezer km-t megyünk javarészt főúton, autópályán, de városban is van használva az autó és becsúszik egy-egy rövidebb táv is vele, de nem ez a jellemző, összeségében 70% pálya, 30% város. Ha benzines mellett döntesz nem tudom mi lenne az ideális motor a kocsihoz, de van választék bőven, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, W8. Nem tudom melyik lenne a leggazdaságosabb választás, én dízeleket ismerem viszonylag jól.
"diesel a fogyasztás miatt tetszik, de amennyire értek hozzá úgy tudom hogy nyűgösebb is, tehát jobban oda kell figyelni rá" A dízel tényleg elég jól fogyaszt, sokkal jobban mint a benzines változatai. Szerintem nem feltétlenül nyűgösebb a dízel, mint a benzines, ezek már 15-20 éves autók, mindig mindegyiknek lesz valami nyűgje. Mondjuk az nem mindegy, hogy az a nyűg egy kiégett izzó, vagy egy turbó csere. Ha megkapja az autó a rendszeres olajcserét, karbantartást, akkor nagyon sokáig kiszolgál.
De egyébként, igen, jobban oda kell rá figyelni, mint egy benzinesre."1.9 es dieselt ajánlották hogy jó" Tényleg jó 👍, TDI-ből az AFN a legjobb, PD-ből az AVF motoros verzió. Nekünk az utóbbi van.
"mennyi km -t mehetnek el" Rengeteget elmennek, megfelelő karbantartással kb. bármennyit. Vásárlásnál állapotot is nézz, ne csak futásteljesítményt.
"mennyiért érdemes nêzni" Na ezt nem tudom megmondani, vannak túlárazott szarok, de olcsó jók is, fordítva is. B5-5.5 kb. 500k-1.5m között vannak én, a valahol a kettő között nézelődnék, aztán a hibáktól függően alkudoznék, minden alkatrész van hozzá minden mennyiségben, elég olcsón.
hdman + tibee77 gartulálok
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz macilaci78 #158698 üzenetére
Ha tényleg minden úgy van ahogy leírtad, akkor ezt a helyedben nem hagynám ki.
Nekünk is 195/65 R15 van, igaz ez B5.5.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz diablo1984 #159070 üzenetére
De, ilyen:
Mondjuk, ha megoldható én inkább beleraknék egy kisebb VW emblémás felnikupakot középre, szerintem nem nézne ki rosszul úgysem.+olcsóbb és talán nem lopkodják annyira.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz diablo1984 #159074 üzenetére
Akkor nem szóltam.
-
Zizmand
aktív tag
válasz macilaci78 #159183 üzenetére
Írtam.
-
Zizmand
aktív tag
válasz Kronk #159491 üzenetére
A nyomás tolja ki a mosókat. Nekünk a Passaton (igaz b5.5) csak úgy működik, ha a motor jár, a tompított fel van kapcsolva és min. 1-2 mp-ig lövöd a szélvédőre a vizet és késleltetve lövi a lámpára is.
Szerk. 2 évig nekem sem volt jó a mosó, a motor szart be benne, ebayrol vettem 3 ezerét, kicseréltem, azóta működik ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
-
Zizmand
aktív tag
válasz Mágus2 #160301 üzenetére
Értem, köszi.
Még annyit kérdeznék az Egr szeleppel kapcsolatban, hogy (lehet hülyeséget mondok és rosszul tudom) a pirossal bekarikázott szelep engedi be alulról a kipufogógázt, ezt szokták lefalazni. A kékkel bekarikázott rész pedig a leállítószelep? A motor leállításakor ennek a kis karnak kellene elforgatni az Egr-ben található szelepet 90°-al a vákumos membrán segítségével, ezzel megakadályozva a levegő áramlását? -
Zizmand
aktív tag
válasz Mágus2 #160315 üzenetére
Na az jó, mert nekem nem működik.
Tegnap pont figyeltem leállításkor meg sem mozdult, gondolom emiatt állhat le a motor durvábban, rázósabban. A leállítószelepen lévő vákumcsövet próbáltam szívogatni, de nem mozdult, ha kézzel meg is tartottam egy pillanatra, utána elengedte magát, plusz ahogy szívtam, hallani lehetett, hogy süvít benne a levegő.
De biztonság kedvéért megnéztem azt is, hogy leállításkor a vákumcső beszívta a nyelvem közepes erősséggel, tehát vákum van a rendszerben. (remélem elegendő)
Ezek után ki lehet jelenteni, hogy a szelep membránja lyukas?[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz Mágus2 #160319 üzenetére
Igen, ezt is próbáltam, sajnos nem tartotta.
Ezt a szelepet lehet külön cserélni, vagy csak egyben az Egrrel?zsolt19900 Igen ismerem ezeket, de ha le is vakolom mindenképpen úgy szeretném csinálni, hogy a gyári kinézet megmaradjon, tehát nem kikapni az egész Egr-t és a leállítószelep továbbra is rendeltetésszerűen működjön, vagyis úgy ahogy neked lehet.
-
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #160363 üzenetére
Szerintem is ez lehet vele.
#160361 BUZZLGHTYR
Nekem a második szimpatikusabb, de érdemes jól átnézni/átnézetni."mire erdemes figyelnem?"
Kb. ezekre: [link][ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz Miertvansote #160511 üzenetére
Nekünk is Passaton 195/65 R15 van, téli-nyári, jó lesz az.
-
Zizmand
aktív tag
válasz FoLey-v #160965 üzenetére
Nekem B5.5 Passat gyári projektoros fényszórójában volt már 1500 Ft-os philips H7-es izzó, Silverstar 2.0 és Night Breaker Laser. A legrosszabb a Silverstar volt, a nála jóval olcsóbb Philips jobb volt, a NBL pedig jobb mindkettőnél, de cserébe sokkal drágább.
Egyébként szarból nem lehet várat építeni, ha nem látsz jól akkor rakhatsz bele bármilyen izzót, ott a foncsorral van a baj. Sajnos nálam is ez a helyzet, valamit javítottam a helyzeten egy polírozással, de így is alul marad a fényereje pl. egy mk1 Ford Focushoz képest.
Valószínűleg bontottan szerzek egy pár xenon fényszórót és berakom azt. Ha szükségét érzem, a foncsort kikapom belőle, újra foncsoroztatom és kap új izzókat, aztán le van tudva a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz Morris #160972 üzenetére
Igen, ezt tudom, ezért írtam, hogyha már az izzóval kell trükközni, akkor ott fényszóró hiba van -> megoldás új fényszóró esetleg foncsorozás. De nekem gyárilag xenonos volt az autó, benne van a mosó, szintező stb., ezért is akarnák vissza alakítani.
#160968 c00per Gondolkoztam már Leden, de nem merem bele rakni igazából.
-
Zizmand
aktív tag
válasz Morris #160974 üzenetére
Legszívesebben ezt tenném, de nem akarok ennyi pénzért fényszórót venni egy 15+ éves dízelbe, mert lehet 2-3 év múlva már kb. sehova nem lehet vele bemenni.
Bontottan jó állapotút lehet kapni 50k körül izzóval, trafóval, annyi még tűrhető.+a gyári hella fényszórót újra foncsoroztatom és még abból is lehet valami pénzt csinálni.
Amugy túloztam egy kicsit, látni a jelenleg fényszóróval is, de lehetne jobb is.
Jelenleg lengőkar szett cserében vagyok, tehát arra kell a pénz, nem új xenonra.#160979 FoLey-v Ha jól tudom a foncsort nem polírozzák, a búrát polírozzák, a foncsort foncsorozzák.
Még tavasszal vettem NBL izzót 3k-ért, annyit megért, többet nem. -
Zizmand
aktív tag
válasz molnarpeter #161577 üzenetére
Milyen olajjal érdemes csöpögtetni? Gondolkozok, hogy neki álljak-e a cserének, mert fogalmam nincs milyen állapotban lehetnek, vagy egyáltalán működik-e mind a négy.
-
Zizmand
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Óvodások homokozója
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Xbox Series X|S
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Politika
- Filmvilág
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész