Új hozzászólás Aktív témák

  • kezo0

    addikt

    válasz Piftuka #7033 üzenetére

    A tévét az akkor még létező több hivatalos Panasonic márkabolt egyikében, a bp.-i Westendben vásároltam, a hivatalos magyarországi forgalmazótól, a számla szerint a Panaudio Kft. volt az eladó.
    Ennek megfelelően az ún. "Pán-Európai Garanciajegyet" kaptam hozzá:

    A kiterjesztett garanciát a Panasonic saját, hivatalos akciója keretében szereztem hozzá (pont ugyanilyen akció jelenleg is fut a Panasonicnál), tehát nem valamiféle külön megvásárolt biztosításról van szó. Egyszerűen meg kell adni az újonnan vásárolt készülék gyári számát egy Panasonic által működtetett weboldalon, és válaszként küldenek egy pdf dokumentumot, mely szerint a garanciaidőt ezennel kiterjesztették a vásárlástól számított 5 évre:

    A pdf második oldalán van egy hosszabb, apróbetűs rész, és itt van - azt kell mondjam, sajnos - a lényeg:

    "3. Ha a jótállási igény megalapozott, a Szervező saját kizárólagos döntése szerint és saját költségére:
    a) kijavítja a Terméket vagy vannak bármely alkatrészét; vagy
    b) kicseréli a Terméket egy hasonló utódmodellre.
    A Kiegészítő Jótállás keretében a Résztvevő nem jogosult a vásárlási szerződéstől elállni vagy a vételár visszatérítését követelni, függetlenül a korábban felmerült hibák vagy elvégzett javítások számától. Ez a korlátozás azonban az irányadó magyar jog alapján a Résztvevőt megillető egyéb jogokat semmilyen módon nem érinti.
    Amennyiben a Szervező a Terméket a 3. b) pont alapján új Termékre cseréli, e kicserélt új Termékre a jelen Kiegészítő Jótállás feltételei nem vonatkoznak.
    Ettől függetlenül a cseretermékre a jogszabályon alapuló, és a Szervező által Magyarországon általánosan biztosított pótlólagos jótállás érvényes.
    A jogszabályon alapuló, és a Szervező által biztosított pótlólagos jótállás érvényes a 3. a) pont alapján végrehajtott javítások során beépített cserealkatrészekre vagy részegységekre is.
    4. A Szervező jótállási igényekkel kapcsolatos valamennyi döntésre végleges. Minden kicserélt Termék vagy hibás alkatrész a Szervező tulajdonát képezi.
    5. A Kiegészítő Jótállás keretében a Résztvevő további igényt, főként, de nem kizárólag, közvetett vagy következményes kár, vagy bármilyen természetű veszteség megtérítésére irányuló igényt nem érvényesíthet. E korlátozás azonban az irányadó jog alapján a Résztvevőt a magyar jogszabályok alapján
    megillető egyéb jogokat semmilyen módon nem érinti.
    6. A jótállási igények elintézési határideje maximum 15 nap."

    Tehát, most, hogy alaposan elolvastam a szöveget, hamut szórok a fejemre, hiszen kiderült, hogy nem állhatok el a szerződéstől, és nem kérhetem vissza a vételárat. :(
    Ha nem tudják megjavítani a készüléket, akkor kicserélik - és további opció nincs. Itt már csak az a kérdés, hogy kötelesek-e gyári új tévét adni helyette. Na meg az, hogy jelen esetben mit jelent a "hasonló utódmodell", mert a hasonlóság bizony elég szubjektív dolog, és én valószínűleg máshogy látom ezt, mint ők. (Szerintem egy 7-essel kezdődő szériaszámú modell nem hasonló egy 8-assal kezdődő modellhez. Talán nem véletlenül kerül csak feleannyiba...)
    Nem mellesleg a 6. pont szerinti 15 napos ügyintézéshez képest most tart az ügyem a 33. napnál... De persze arra vonatkozóan nem áll semmi a szövegben, hogy mi van akkor, ha ezt a Szervező cég jelentősen túllépi.

    [ Szerkesztve ]

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

Új hozzászólás Aktív témák