Új hozzászólás Aktív témák

  • simico

    aktív tag

    Lecserélném a jelenlegi TX-L37ET5E tévénket 49" körüli nagyobb modellre, mert ez már egy picit kicsi és mostanában egyébként is elkezdett érdekes dolgokat művelni.

    A TX-49EX633E modellel van valakinek tapasztalata? Kb. ez a 160-170e ársáv a maximum amit tévére szánok. Ha jól látom ez nagyjából hozza azt a szintet amit a jelenlegi tud, persze ez máz 4K és nem 3D (amit egyszer sem használtuk a jelenlegin sem).

  • junior11

    veterán

    válasz simico #7001 üzenetére

    Az említett tv IPS paneles és 50Hz.

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • szigpet8283

    csendes tag

    válasz szigpet8283 #7000 üzenetére

    TX-EX600E milyen a CS630-hoz képest?

    Fontos lenne a gyors válasz.

    Köszi

  • junior11

    veterán

    válasz szigpet8283 #7003 üzenetére

    Olvass vissza egy kicsit, salapp fórumtárs vett nemrég ilyen tévét.

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • salapp

    addikt

    válasz szigpet8283 #7003 üzenetére

    Én a másikat nem ismerem, de a családban nagybátyámmal éppen a második 40EX600E-t hozzuk el holnap, mert annyira bejött a feleségemnek vett példány.
    Szerintem 130-ért, 5 év gyári garral minden forintját megéri.

    [ Szerkesztve ]

    Cathrine Tate: -Computer says: nooo!

  • szigpet8283

    csendes tag

    válasz salapp #7005 üzenetére

    Igazság szerint én TX-40CS630 helyett kapnám ezt a TX-40EX600E-t. Ezen vacilálok.
    Szerintem a CS630-nak kicsit szebb a képe.
    Nem tudom hogy elfogadjam e?
    Vélemény? (Amúgy nekem csak 2 év gari lenne rá)

    [ Szerkesztve ]

  • salapp

    addikt

    válasz szigpet8283 #7006 üzenetére

    Sajnos én nem láttam a tiedet, de ezen plazmásként azt mondom, hogy szép a kép, jól finomhangolható a mozgásmegjelenítés és minden más (gyakorlatilag true cinema/IFC: minimum, minden más képjavítás: ki, gamma: 2.4, háttérvilágítás: 50, túlpásztázás: ki, 4K pure direct: ki) és nagyon szép a kép, pocsék SD kb olyan 3.5 méterről ezen, mint 2.5-ről az 50-es plazmán. Vagyis éppen nézhetően szar, de mitől lenne jobb...
    A kontraszt/feketeszint tökre rendben van, a színek természetesek. Teljesen homogén a kép, nincsenek foltok, nincs bevilágítás, látószög is megfelel - pedig arra háklis vagyok, Sony 55W809C-t a gyatra (0-10 fok közötti) látószöge miatt adtam el, pedig szemből tiszta imax feeling volt rajta szinte minden.
    HD az bitang nyilván.
    Szóval nekem bejön. Ha nem lenne 50-es pana plazma a nappaliban, akkor a látottak alapján rámennék egy 50ex780-ra 290-ért (tudva, hogy az leveri képben ezt az ex600-at, persze dupla áron).

    Én nem nagyon hiszem, hogy jó beállítással rosszabbul járnál vele, mint a cs630-al.

    [ Szerkesztve ]

    Cathrine Tate: -Computer says: nooo!

  • AL

    addikt

    válasz szigpet8283 #7006 üzenetére

    Szia ! Itt egy összehasonlítás : https://www.displayspecifications.com/en/comparison/0cf3595a7 Eszerint a 600 - as jobb, mert 4K, ha igaz : közvetlen LED, okos TV . Rosszabb, mert : 60 Hz - a mozgása, nem 3D. Igazából látnod kellene . Szerintem ha jobbat akarsz és kell a 3D, érdeklődd meg, mennyit kellene ráfizetned egy 50ex780 - asra történő cserénél . Az a legjobb Panasonic a 2017 - es szériából . Üdv.

  • szigpet8283

    csendes tag

    válasz AL #7008 üzenetére

    De a közvetlen ledes rosszabb mint a edge ledes nem?

  • salapp

    addikt

    válasz szigpet8283 #7009 üzenetére

    Ezt többen kifejtették itt hozzáértők, hogy a direct led/edge led nem jelent egyből rosszabb/jobb képet.

    Például, ha játszanál is rajta, szerintem a 22ms input lag baromi jó, emlékeim szerint a 640-esek közül egyik sem volt túl jó input lagban, inkább rosszabb.

    Nekem a 600-ason nagyon tetszik, hogy teljesen homogén a háttérvilágítás.
    De ha van lehetőség ráfizetni egy 50EX780-ra, akkor az baromi jó lenne (ugyanúgy MVA panel, de 120Hz, és a 4K HDR mellé még 3D is van), én nagyon örülnék egy olyannak. Persze lehet, hogy csak 40-es fér el nálad...

    [ Szerkesztve ]

    Cathrine Tate: -Computer says: nooo!

  • AL

    addikt

    válasz szigpet8283 #7009 üzenetére

    Szia ! Nem vagyok biztos benne, hogy igaz a közvetlen LED ( ez az oldal ezt írja ), mert tudtommal az csak a legjobb tévékben van pl. : Sony 9005 - ösben . https://www.displayspecifications.com/en/comparison/883b595e4 Nehéz döntés,de a régi javításánál mindenképpen jobb. Ilyen cseréknél az a szabály ( Nekem is volt ), hogy ( az ár nem számít ) azonos tudású készüléket kell adni . Ha nem tudtok megegyezni tudtommal csereutalványt is kérhetsz, akkor viszont a régi TV árát számolják be a vásárlás helyén . Üdv.

  • junior11

    veterán

    válasz AL #7011 üzenetére

    Az olcsóbb kategóriákban is szokott lenni direct led, de gyengébb minőségű, mint a felsőkategóriában.

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • kezo0

    addikt

    válasz kezo0 #6737 üzenetére

    Sajnos újabb fejlemények vannak a korábban itt ismertetett TX-58AX800-as szervizes sztorimban.
    Előre is elnézést, amiért ez hosszú lesz, de azt gondolom, legalább tanulságos. :) Ennek ellenére, aki nem kiváncsi rá, bátran ugorja át.

    Ugye a tévé jan. közepétől márc. 21-ig többször is járt a szervizben, először azért, mert egyáltalán nem kapcsolt be, majd utána már mindig azért, mert az egyik CAM-modult fogadó slot meghalt az első javítást követően, és ezt többszöri próbálkozással sem sikerült kijavítani. A jelzett időszakban összesen kb. 7 hétig nem volt használható a tévé, és a fennmaradó időben is csak ez utóbbi, állandóan visszatérő hibával, ami mellé egy idő után bejött az is, hogy a bedugott UTP-kábelt sem volt hajlandó felismerni a tévé (az Ethernet-aljzat ugyanazon a főpanelen van, mint a CI+ modulfogadó nyílás, ezt a panelt háromszor is kiküldte a szerviz Németországba).

    Márc. 21-én boldogan írtam, hogy az utolsó javítási kísérlet végre sikeres volt, a tévét a hosszas tortúrát követően végre hibamentesen kaptam vissza a szerviztől. Na, hát ez az állapot kb. 3 hétig tartott, április közepén ugyanis újra elkezdett ugyanaz a hiba alkalomszerűen jelentkezni, majd végül teljesen visszatért: az egyik CAM modulfogadó nyílás ismét fixen nem ismeri fel a behelyezett UPC-s mediacardot, így a tévé számomra csak korlátozottan használható, mivel (hogy csak egy példát említsek) egy kódolt adás nézése közben nem lehet vele egy másik kódolt csatorna adását rögzíteni. Én pedig – többek között – azért vettem épp ezt a tévét anno, hogy ezt a funkcióját is tudjam használni.

    Nem maradt más hátra, április közepén jeleztem a szerviznek, hogy ez így nem frankó, a több mint két hónapig szervizelt tévé megint ugyanazt a hibát produkálja, és így én már köszönöm szépen, de NEM SZERETNÉM, ha újból elvinnék, és tovább próbálkoznának a javítással. Szóval most már inkább kérném szépen visszaadni a vételárat (ami újonnan 750e Ft volt! – és én sem csak úgy a mellényzsebből húztam elő...), vagy legalább egy azonos értékű utalványt. A szerviz azt mondta, ezt az igényt a Call Centernél jelentsem be.

    Felhívtam hát a Panasonic Call Centert, az ottani ügyintéző pedig arra kért, hogy az egész sztorit írjam meg nekik mailben. Megtettem, ápr. 22-én elment nekik a levelem (megj.: az első email-cím, amit adtak, nem működött, azonnal visszapattant onnan a levél, ezért újból fel kellett őket hívnom, és adtak egy másik címet, ami már működött).
    Na, aki azt hiszi, innen kezdve már sétagalopp volt, az nagyon téved, mert csak itt kezdődött az újabb tortúra...

    Végeláthatatlan telefonálgatás és levelezés vette kezdetét, ugyanis teltek-múltak a napok, és a Call Center csak annyit írt vissza, hogy a Panasonic központja fog majd döntést hozni az ügyben, addig is szíves türelmemet kérik – de a türelmem egy-két hét hallgatás után már erősen fogyóban volt. Félig informálisan megtudtam, hogy amióta Lengyelországba került a Panasonic k-európai központja, azóta így intéződnek az ügyek, de az én ügyem még így is szokatlanul hosszúra nyúlik. De nincs mit tenni, meg kell várni a központ válaszát. Nem részletezném, kivel milyen beszélgetéseket folytattam, és milyen hangvételű (nyilván egyre ingerültebb) leveleket írtam nekik. Azt gondolom, felháborító, hogy egy ilyen egyértelmű ügyben hetekig halogatják a döntést. Eleve, mi az, hogy „döntést” emlegetnek, mikor a tévé még bőven garanciális (3 év telt el az 5-ből), és a szerviz is lemondott már a javításáról?!? Milyen egyéb opció lehetséges még, mint a tévé cseréje, ill. ha nem fogadom el a cserekészüléket (ami erősen valószínű, a korábbi hsz-aimban leírt indokok miatt), akkor a vételár visszafizetése, de minimum egy utalvány kiállítása ugyanabban az értékben? Nem értem. Ez szerintem csak színtiszta időhúzás volt a Panasonic részéről. A sokadik érdeklődő telefonomnál már maga a call centeres ember mondta, hogy ha gondolom, forduljak a fogyasztóvédelemhez...

    Végre nagy nehezen, egy teljes hónapnyi (!) halogatás után múlt pénteken megjött a válasz, melyben a Customer Care arról értesített, hogy megszületett a döntés a távoli Lengyelországban: új készüléket vagy utalványt fogok kapni, a KONKRÉT DÖNTÉSRŐL pedig majd a hazai szervizpartner fog tájekoztatni, azt ugyanis majd ők hozzák meg! Szóval azóta arra várok, hogy a szerviz értesítsen, és ugye most, amikor ezt olvassátok, már eltelt ezzel a várakozással is egy újabb hét.
    Hét közben már természetesen elkezdtem telefonon és mailben is érdeklődni, és mint kiderült, most konkrétan a „service manager” döntésére várunk. Értitek, ugye? Egy hónapig mutogattak a lengyelországi központra, és amióta onnan végre megérkezett a válasz, azóta a szerviz folytatja a halogatást... No comment.

    Végezetül a lényeg. Informálisan megsúgták, hogy a halogatásnak az az oka, hogy nagy értékű a készülék, ezért nem akarnak utalványt adni, hanem mindenképpen cserekészülékkel szeretnék letudni az ügyet. Egy korábbi telefonbeszélgetésben azt is bedobták már nekem, hogy egy DX780-ast adnának, ami ugye még csak nem is tavalyi, hanem 2016-os modell. Legalább fél éve, vagy még régebben nem is kapható már itthon, szóval a magam részéről kizártnak tartom, hogy ez egy új készülék lenne, sokkal inkább egy javított, újracsomagolt stb. példány lehet, ami valahogy ott maradt a szerviz nyakán, és most elsóznák nekem. Ráadásul 7-es sorozat, és kb. fele annyiba kerül, mint az én prémium kategóriásnak számító AX800-asom. Kizárt, hogy egy ilyen cserébe belemenjek, de nagyjából ugyanezt gondolnám akkor is, ha egy EX780-ast ajánlanának fel. Egyrészt nem bízom benne, hogy az valóban egy vadiúj példány lenne, másrészt alacsonyabb osztályú, és fele olyan értékű készülék, mint az enyém. Márpedig ha nem fogadom el a cserepéldányt, akkor MINDENKÉPPEN utalvány kell adniuk, ugye, jól tudom?

    Erre bedobták, hogy ebben nem biztos, hogy igazam van, mert szerintük a KITERJESZTETT GARANCIA feltételei nem azonosak az alap 1 éves jótállás feltételeivel. Szerintük az első év után már nem kötelező utalványt adniuk, hanem az általuk vállalt 5 éves kiterjesztés további évei alatt – mivel ez a saját extra vállalásuk –, ők dönthetik el, hogy milyen módon járnak el. Márpedig én nem emlékszem rá, hogy bárhol, bármikor olvastam volna olyan feltételt leírva, hogy a kiterjesztett garancia feltételei bármiben is eltérnének az alap garanciális feltételektől. Mert ha ez valóban így lenne, akkor a kiterjesztett garancia egy átverés, és csak arra jó, hogy ezzel marketingeljék az új készülékeket, de amikor egyszer-egyszer vállalni is kéne az ebből eredő kötelezettségeket, akkor meg jön a maszatolás és a pitiáner próbálkozás, hogy olcsón megússzák az ügyet. Az én ügyem most pont itt tart.

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

  • salapp

    addikt

    válasz kezo0 #7013 üzenetére

    Nagyon érdekes történet, nyilván a Sony-nál is hasonló érdekességek vannak (visszaküldött, hibás termékek elemeiből tákolt refurbished-szerű cserekészülékek pofátlan betolása a fogyasztó arcába, aminek egyes elemei már sok ezer órát futottak)
    Gondolom, itt már kértél tanácsot a fórumtársaktól.
    Én úgy hiszem, hogy esetedben már régen a (akár készpénzre váltható) csereutalvány az egyetlen megoldás.

    Cathrine Tate: -Computer says: nooo!

  • kezo0

    addikt

    válasz salapp #7014 üzenetére

    Még nem kértem tanácsot, de kösz a linket, ha úgy alakul oda is bedobom a sztorit. Egyelőre várom a szerviz hivatalos jelentkezését és álláspontját, aztán majd annak alapján megyek tovább.

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

  • Draken

    őstag

    válasz kezo0 #7013 üzenetére

    A hozzáállás tényleg érdekes, inkább hosszan tartó pöcsölés. Nekem (szerencsére) ilyen ügyem egyedül egy kb 260ezres lenovo laptopnál volt. Beküldtem szervizbe, írták hogy csereutalványt kapok, amit a vásárlási helyen le tudok vásárolni, majd ezt az utalványt én továbbadtam másnak, kicsit olcsóbban és meg is voltunk!

  • szigpet8283

    csendes tag

    válasz junior11 #7012 üzenetére

    Szerinted amúgy a 40CS630E helyett megéri elfogadni az EX600E-t, ugye ez "csak" 60 Hz.
    Az hogy nincs 3D az nem érdekel. Amúgy nem tudtam megnézni a 600-ast a médiába mert sehol nem volt kirakva csak 610-es, de nekem azért feltünt a CS630-hoz képest hogy sötétebb, bár lehet csak beállítás miatt.
    Ugye a CS630 edge ledes az EX600 pedig direkt ledes.

    Köszi a válasz.

  • junior11

    veterán

    válasz szigpet8283 #7017 üzenetére

    Erre nem tudok válaszolni, mivel sajnos egyik modellel sem volt otthoni személyes tapasztalatom. DS630-cal egyedül, az van a havernak, akkoriban jó tévének számított, kérdés, hogy a belépő szintű EX600 mennyivel lenne gyengébb szemre mozgásmegjelenítésben és esetleg egyéb dolgokban, vagy akár jobb.

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • szigpet8283

    csendes tag

    válasz kezo0 #7013 üzenetére

    Szia!

    Az én sztorim is hasonló csak nem ez az árfekvés. Nekem 40-TXCS630-am van, már 2x lett bogaras, mármint cserélték, egy "újra" amiben volt 2800 üzemóra, de az is bogaras lett. Most végül több 10 levélváltást követően cseretévét ajánlottak. Én 165 ezer Ft-ért vettem a tv-t 2016 elején. Először egy ES510-est ajánlottak, mondtam hogy köszönöm nem kérem (Szervíz: pedig jobb tv, mint a CS630, mert tud felvenni :) :W ).
    Aztán most ott állunk, hogy EX600E-t ajánlottak helyette. Amúgy árban ez is kb 30 ezerrel alatta van és remélem hogy most tényleg zsír újat adnak, nem úgy mint múltkor, de viszont csak 2 év garit kapok 5 év helyett.
    Úgyhogy most ott tartok hogy meg szeretném nézni az EX600E képét, de 2 médiában sem volt ilyen kirakva.
    Az EX633 az szép, mert megnéztem.

  • szigpet8283

    csendes tag

    válasz junior11 #7018 üzenetére

    Azt hiszem elmegyek a márkaboltba és kipróbálom, nincs mese.Köszi

  • Draken

    őstag

    válasz szigpet8283 #7019 üzenetére

    Ha cseretévét ajánlanának nekem, én egyből azt mondanám, hogy NEM, kérem a csereutalványt (mivel nem tudták megjavítani) és ÉN majd eldöntöm, hogy milyen vadiúj 0km-s tv-t veszek helyette, hisz ez normál esetben így működik, vagyis így kéne, hogy működjön! + az sem elhanyagolható, hogy bizonyos esetekben akár garikiterjesztést is vehet a vevő, ha úgy látja a helyzetet!

    Mindenki, aki hasonló helyzetben van, nézzen át ebbe a topicba, hogy tisztában legyen, mik a lehetőségei adott helyzetben!

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz junior11 #7002 üzenetére

    És ez baj? A mostani is IPS paneles. Hasonló árban még a TX-50EX700E van, az a displayspecifications szerint edge-lit MVA paneles, más érdemi különbséget nem látok köztük.

  • junior11

    veterán

    válasz simico #7022 üzenetére

    Igen, tudom, hogy az ET5 is IPS. Ha neked bejön az IPS képe, semmi gond.

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • salapp

    addikt

    válasz szigpet8283 #7020 üzenetére

    Nagyon kíváncsi leszek, mit tapasztalsz, nekem otthoni körülmények között sikerült úgy beállítani, hogy nincs hiányérzetem (talán csak annyi hogy nem egy VT60-as plazma - mondjuk, ez a tévé legalább nem vibrál, azt egyre kevésbé tolerálom), feleségemnek meg pláne nincs.

    Cathrine Tate: -Computer says: nooo!

  • szigpet8283

    csendes tag

    válasz Draken #7021 üzenetére

    Hát igen ebben igazad van, csak az én helyzetem annyiban más, hogy bogaras a kijelzőm, ezért mindig panelt akarnak cserélni. A cseredolgot csak nagy nehezen tudtam kiharcolni. Azt mondták vagy elfogadom a cseretévét vagy akkor panelt cserélnek a régiben. Csereutalványról szó sem volt jelen esetben.
    Bár ez a hiba már másodszor fordul elő.

    [ Szerkesztve ]

  • Draken

    őstag

    válasz szigpet8283 #7025 üzenetére

    a végtelenségig nem lehet panelt cserélgetni, úgy, ahogy a telefonban sem lehet a végtelenségig főpanelt se!
    szerintem ha 3 javítás után sem működik megfelelően, akkor kérheted a cserét, de mondom, a szakik a másik topicban vannak!

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    Sziasztok!

    EX600 és 700 között nézelődök, MVA panelest szeretnék, ha jól láttam, akkor a 600-asból a 40" ill. 700-asból a 40, 49" is MVA. ?
    Amiről nem találtam infókat a neten fellehető 1-2 reviewban sem:
    - 24p-t tudja kadenciahelyesen?
    - PWM freki mennyi lehet?

    Köszi!

  • junior11

    veterán

    válasz sb #7028 üzenetére

    Az EX700 is VA paneles minden méretben. 100hz-es mozgásmegjelenítést csak az EX780 tud.

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • sb

    veterán

    válasz junior11 #7029 üzenetére

    Köszi!
    40-50" érdekel, én is úgy láttam, ahogy fentebb írtam: az EX700 mindkettő VA, EX600-ból viszont csak a 40"-os az. A 49-es IPS elvileg.

    100Hz érdekelne, de nem ilyen áron... ez egy melléksztori: eddig csak 100/120Hz-es LCD TV-m volt, már a 12 évvel ezelőtti első és a mostanim is, de mostanra kikoptak. Csak aranyáron van és csak 50" vagy afelett. :(
    Ez a hálóba lenne, itt is 100-ast kerestem volna először, de akkor még csak 40"-ban nézelődtem és ott abszolút nincs 100Hz-es egyik gyártótól sem. Most végül is eljutottam odáig, hogy 50" is belefér, de ilyen áron nem lesz. Vicces, 5 éve egy középkategóriás 150k-s LCD is 120Hz-es volt a 3D miatt.

    Amit kérdeztem, 24p-ről és PWM-ről esetleg valami infó?

    [ Szerkesztve ]

  • junior11

    veterán

    válasz sakal83 #7031 üzenetére

    Hát idén náluk az IPS paneles tévék fognak dominálni...

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • Piftuka

    veterán

    válasz kezo0 #7013 üzenetére

    Mi áll pontosan a jótállási jegyen?

    Gyári jótállási jegyet, vagy a forgalmazó (értsd: kiskereskedelmi üzlet, ahol megvásároltad a készüléket) által kiállított egyedi dokumentumot kaptál a készülékhez? Esetleg a "kiterjesztett garanica" egy a forgalmazó partnereként funkcionáló biztosítóval köttetett meg?

    Számít, hogy pontosan milyen feltételekkel szerződtek veled, ugyanis az önként vállalt (szerződéses jótállás) egyik módja, hogy a gyári jótállást a kötelező jótállás feltételeivel (beleértve a kellékszavatossági jogokat is a teljes időtartamra is) adják tovább számodra a fogyasztói szerződés megkötésével.

    Olyan is előfordul, hogy a forgalmazó saját hatáskörén belül ad kiterjesztett jótállást, és annak időtartamára is az önként vállalt jótállás feltételeit biztosítja. Nagy hirtelen találtam egy pozitív példát. (8-as, 9-es, és 10-es pont.)

    Ugyanakkor a "kiterjesztett garancia" nagyon sok esetben különféle buktatókat rejt, például avultatást.

    Vagy ha megnézed a Samsung Magyarország honlapját, akkor láthatod, hogy még az egyes terméktípusonként is változó tartalommal vállalja a "Kiterjesztett Samsung jótállás"-t, de az egyértelmű, hogy nem feltétlenül vállal cserét, csak javítást.

    Reklám célú, de tartalmát illetően tárgyilagos hasznos olvasnivaló a témában!

    Mindazonáltal, ha úgy szerződtél a televízióra, hogy a kötelező jótállás a kiterjesztett garancia időtartamára is változatlan formában érvényes, akkor a te "kálváriád" már szvsz régen ott tart, hogy nem vagy köteles elfogadni a csereterméket, vagy utalványt, hanem kérheted a fogyasztói szerződéstől elállást. (Amely együtt jár a teljes, számla szerinti vételár visszafizetésével.)

    Mégpedig emiatt:
    "(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

    a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

    b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

    (3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    (4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni."

    A több hónapos "herce-hurca" az egyébként a törvényben (sajnos!) nem definiált "megfelelő határidőn" is túlmutat, valószínűleg minden bíróság által elismerve, az "elvárható rendeltetés", és a "jogosult érdekei" is evidensek.

    Mindenesetre az semmiképpen nem a jogosult érdeke, hogy pár hónapon belül ~3-4-sok alkalommal javítsák a tévéjét ugyanazzal a hibával, miközben ráadásul (értelemszerűen) azt nem is tudja használni.

    Erre hivatkozva Te, és szigpet8283 is nyugodt szívvel kérjétek a szerződéstől elállást!

    Ez a jó hír.

    Hasznos, magyarázó olvasnivaló laikusoknak:
    Szavatosság vs. Jótállás

    Szavatossági jogok

    Jótállás

    A rossz hír pedig, hogy a hazai fogyasztóvédelemnek nincsen hatásköre intézkedni a 151/2003. Korm. rendelet 1. paragrafus, 4. bekezdésére, ahogyan a Ptk. rendelkezéseire sem.

    Következő lépésként tehát csak a Békéltető Testület eljárása marad számotokra, amely eljárás írásos panaszbejelentésetek által, kérelmetekre indul meg.

    Fontos tudni, hogy ugyan a testületi döntés nem kötelező érvényű (hacsak a forgalmazó az eljárás során nem nyilatkozik úgy, hogy a döntést magára nézve kötelezőnek elfogadja), de a forgalmazót együttműködési kötelezettség terheli, amelynek részeként írásban köteles az ügyben nyilatkozatot tenni.

    Ha mindezeknek nem tesz eleget, a fogyasztóvédelem bírságot szab ki rá.

    Újabb "üröm az örömben", hogy még ha javadra is dönt a testület, de a forgalmazó csak nem enged az álláspontjából, további jogi lépésként csak polgári pert indíthatsz ellene.

    Illetve, ha testület nem a javadra dönt, akkor az eljárás költségét megfizettethetik veled. (Bírósági per esetén ugyanez a helyzet.)

    Remélem, a fenti információ segít tisztábban látni, és a jogaid érvényesítésében is!

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • kezo0

    addikt

    válasz Piftuka #7033 üzenetére

    A tévét az akkor még létező több hivatalos Panasonic márkabolt egyikében, a bp.-i Westendben vásároltam, a hivatalos magyarországi forgalmazótól, a számla szerint a Panaudio Kft. volt az eladó.
    Ennek megfelelően az ún. "Pán-Európai Garanciajegyet" kaptam hozzá:

    A kiterjesztett garanciát a Panasonic saját, hivatalos akciója keretében szereztem hozzá (pont ugyanilyen akció jelenleg is fut a Panasonicnál), tehát nem valamiféle külön megvásárolt biztosításról van szó. Egyszerűen meg kell adni az újonnan vásárolt készülék gyári számát egy Panasonic által működtetett weboldalon, és válaszként küldenek egy pdf dokumentumot, mely szerint a garanciaidőt ezennel kiterjesztették a vásárlástól számított 5 évre:

    A pdf második oldalán van egy hosszabb, apróbetűs rész, és itt van - azt kell mondjam, sajnos - a lényeg:

    "3. Ha a jótállási igény megalapozott, a Szervező saját kizárólagos döntése szerint és saját költségére:
    a) kijavítja a Terméket vagy vannak bármely alkatrészét; vagy
    b) kicseréli a Terméket egy hasonló utódmodellre.
    A Kiegészítő Jótállás keretében a Résztvevő nem jogosult a vásárlási szerződéstől elállni vagy a vételár visszatérítését követelni, függetlenül a korábban felmerült hibák vagy elvégzett javítások számától. Ez a korlátozás azonban az irányadó magyar jog alapján a Résztvevőt megillető egyéb jogokat semmilyen módon nem érinti.
    Amennyiben a Szervező a Terméket a 3. b) pont alapján új Termékre cseréli, e kicserélt új Termékre a jelen Kiegészítő Jótállás feltételei nem vonatkoznak.
    Ettől függetlenül a cseretermékre a jogszabályon alapuló, és a Szervező által Magyarországon általánosan biztosított pótlólagos jótállás érvényes.
    A jogszabályon alapuló, és a Szervező által biztosított pótlólagos jótállás érvényes a 3. a) pont alapján végrehajtott javítások során beépített cserealkatrészekre vagy részegységekre is.
    4. A Szervező jótállási igényekkel kapcsolatos valamennyi döntésre végleges. Minden kicserélt Termék vagy hibás alkatrész a Szervező tulajdonát képezi.
    5. A Kiegészítő Jótállás keretében a Résztvevő további igényt, főként, de nem kizárólag, közvetett vagy következményes kár, vagy bármilyen természetű veszteség megtérítésére irányuló igényt nem érvényesíthet. E korlátozás azonban az irányadó jog alapján a Résztvevőt a magyar jogszabályok alapján
    megillető egyéb jogokat semmilyen módon nem érinti.
    6. A jótállási igények elintézési határideje maximum 15 nap."

    Tehát, most, hogy alaposan elolvastam a szöveget, hamut szórok a fejemre, hiszen kiderült, hogy nem állhatok el a szerződéstől, és nem kérhetem vissza a vételárat. :(
    Ha nem tudják megjavítani a készüléket, akkor kicserélik - és további opció nincs. Itt már csak az a kérdés, hogy kötelesek-e gyári új tévét adni helyette. Na meg az, hogy jelen esetben mit jelent a "hasonló utódmodell", mert a hasonlóság bizony elég szubjektív dolog, és én valószínűleg máshogy látom ezt, mint ők. (Szerintem egy 7-essel kezdődő szériaszámú modell nem hasonló egy 8-assal kezdődő modellhez. Talán nem véletlenül kerül csak feleannyiba...)
    Nem mellesleg a 6. pont szerinti 15 napos ügyintézéshez képest most tart az ügyem a 33. napnál... De persze arra vonatkozóan nem áll semmi a szövegben, hogy mi van akkor, ha ezt a Szervező cég jelentősen túllépi.

    [ Szerkesztve ]

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

  • junior11

    veterán

    válasz kezo0 #7034 üzenetére

    Szerintem ha cserére kerül a sor, az 58EX780E egy korrekt tévé lenne, hiába 7-es széria és olcsóbb, mint anno az AX800 volt (mely korában a 4K tévék még drágábbak is voltak), képminőségben nem rontanál. Továbbá a 8-as sorozat LCD szinten már tavaly nem kapott utódot, utóljára 2016-ban a DX800 volt, mely egy darabig karöltve a DX900-zal tavaly is kapható volt, idén pedig már a 8-as és 9-es szériát az OLED fedi le.

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • kezo0

    addikt

    válasz junior11 #7035 üzenetére

    Képben vagyok, tudom, hogy a jelenlegi kínálatból még az EX780-as áll legközelebb az AX800-ashoz. De azért pl. az AX800-asban vannak THX és Professional képmódok, vagy elég csak a két készülék távirányítóit összehasonlítani (amiből az enyémhez eleve kétfélét is csomagoltak), hogy látszódjon a különbség. És igenis jelentős értékvesztést jelentene egy ilyen csere. Ha mondjuk használtan el akarsz adni egy műszaki cikket, azért nem mindegy, hogy az új ára 800e vagy 400e Ft volt... Az AX800-as egy prémium kategóriás tévé, az EX780-ast felső középkategóriásnak lehet tekinteni. És ez sok mindenben meg is látszódik, hidd el.

    Az OLED-ekkel pedig az a bajom, hogy egyrészt veszítenék a kép méretéből, hiszen 58”-es képátló helyett 55”-est kellene néznem (ez szerintem érezhető visszalépés lenne), plusz az OLED nem tudja a 3D-t, ami nekem fontos. Elég sok ilyen filmem van, és nem csak virágboltiak, hanem bizony fizikai hordozón is, azaz sok pénzért vásárolt BD-ken. (Nem érdekel, hogy a gyártók kifutó technológiának nyilvánították, amíg kapható ilyen tévé és rengeteg ilyen film is ott van az áruházak polcain.)

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

  • junior11

    veterán

    válasz kezo0 #7036 üzenetére

    Megértelek, viszont LCD esetében más megoldás nincs nagyon...

    The Truth Is Out There - Az igazság odaát van

  • kezo0

    addikt

    válasz junior11 #7037 üzenetére

    Igen, hát ezért lenne jó, ha utalványt adnának. Mert akkor – így vagy úgy, de – legalább a pénzemnél maradnék. És egészen biztosan új készülékhez jutnék, míg így ki tudja, milyet adnak...

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

  • cujo69

    tag

    válasz kezo0 #7038 üzenetére

    Ha utalványt kapnál,valóban maradnál a pénzednél,és vehetnél új készüléket.De mivel fontos a 3D,az EX780 on kívül nincs nagyon más lehetőség... :F

  • Piftuka

    veterán

    válasz kezo0 #7034 üzenetére

    Sajnálattal hallom!

    Ebben az esetben bizony teljes mértékben a forgalmazó jóindulatára vagy utalva, ha mégis elállnál a szerződéstől.

    A jótállás és a kellékszavatosság is elévült, minden egyéb tekintetben az általuk vállalt kiterjesztett jótállás feltételei érvényesek.

    Mindazonáltal nem vagy könnyű helyzetben, ha a 3D fontos számodra! :( Az EX780 valóban alacsonyabb kategóriába tartozik, mint az AX800.

    Nagyon jó televízió, de ahogyan Te is említetted, felső-középkategóriás modell, míg a 800-as sorozat már a prémium vonalba tartozott. Csakhogy 2017-ben átrendezte a palettát a Panasonic, egyértelműen jelezve, hogy az OLED képezi náluk a prémium vonalat, és az LCD-t még véletlenül sem akarják ilyen magas minőségi szintre emelni. (Idén pedig még drasztikusabb mértékben tették ezt egyértelművé azzal, hogy gyakorlatilag az összes LCD készülékük IPS panelt kapott.)

    Az még "megérhet egy misét", hogy egy DX800-at, vagy egy DX900-at kérsz helyette cserébe. Hátha van még "elfekvőben" ilyen készülékük valamelyik európai raktárban.

    Azokat ugyanis még lehet kapni néhány üzletben. (A DX900 még a tavalyi paletta része volt; megtartották a kínálatban.)

    "Aquila non captat muscas."

  • Pro Koryak

    addikt

    válasz kezo0 #7038 üzenetére

    A pénzednél maradnál, de 3d képes prémium kat. tv-t abszolút nem fogsz kapni csak egy ex780-ast, ami neked nem kell.

  • kezo0

    addikt

    válasz Pro Koryak #7041 üzenetére

    Félreértesz, úgy – jobb híján – belemennék egy EX780-asba, ha mellé még megkapnám a két készülék árkülönbözetét is. Csak azt nem akarom, hogy egy az egyben lecseréljék nekem az AX800-ast egy fele olyan értékű tévére. Tehát ha utalványt kapnék, akkor valószínűleg EX780-ast vennék belőle, de a vásárláskor maradna némi „visszajáró” is a zsebemben. Ja, és nem mellesleg, most megint 5 éves garit kapnék az új készülékre, amit ugye nem fognak megadni, ha csak cserélnek nekem.

    Piftuka: a DX800 vagy DX900 valóban jó lenne, csak ugye ezek felajánlása esetén még inkább attól lehetne tartani, hogy nem újat adnak, hanem valami javítottat... És sajnos az tényleg nincs egyértelművé téve a garanciális feltételek között, hogy csere esetén kötelesek-e gyári új készüléket adni.

    Na mindegy, most már igazán kiváncsian várom, hogy több mint egy hónapnyi tökölés után mikor és mivel állnak elő. Mert ugye hivatalosan még mindig nem ajánlottak semmit.

    [ Szerkesztve ]

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

  • sakal83

    addikt

    válasz kezo0 #7042 üzenetére

    Nem védem a Pana szervizt mert teljességgel inkorrektek sok esetben DE.
    Provalsz egy sokeves tvnek az arat visszafizettetni holott vilagoan le van irva hogy hasonlo tudasut kaphatsz az ÖNKÉNT vállalt INGYEN kapott garancia miatt. Felre ne érts de nem kicsit vagy részrehajló ebbe a kérdésben. Tobb hónapig próbáltad megjavittatni a tvd mert szereted mert dupla tuner stb. Halkan jegyzem meg hogy megszoktad mint az ex780at is megszoknad. Most a cserekeszulek nem tetszene. Vilagos hogy hasonlo tudasut kaphatsz csak nem vetelarvisszafizetest. Ez mar a vetelkor is tiszta volt csak nem olvastad. Ilyen egy az egyben mar nincs. Oled nem hasonlo tudású mert oled. Jelenleg az ex780 áll a tiédhez a legkozelebb a palettán. Örülj neki hogy legalabb nem bukod a tvt mert van a kiterjesztett gari. De a helyedben minel elobb megallapodnek mig nem egy uj ipses csodát kapsz. Ne vegyed támadásnak de ez csak hangulatkeltés reszedrol. A cserekeszuleket is eladhatod es használtan vehetsz ax800at. Az hogy azert bankodsz hogy igy nem kaphatsz meg olyan garit amit epp szidsz az különösen mosolyogtato. Sajnos el kell fogadni hogy minden elmúlik sajnos egyszer a tv is:)

    Kicsit olyan vagy mint aki 1.000.000ftos biztosítást kot de baj esetén sir hogy nen fizetik ki neki a teljes 5.000.000ftos kart...

    [ Szerkesztve ]

  • kezo0

    addikt

    válasz sakal83 #7043 üzenetére

    Figyelj, a tévém január közepe óta rossz. Több mint két hónapig nem tudták megjavítani, majd amióta kiderült, hogy ez nem is fog sikerülni, azóta más megoldást nem ajánlottak, csak halogatják a hivatalos választ a sokszori telefonos és email-es megkereséseimre, immár jelentősen túllépve az a határidőt, amit ilyen esetekre a saját maguk által írt garanciális feltételek kikötnek. Én ezt a folyamatot semmilyen más módon nem tudom előmozdítani, tehát szó sincs arról, hogy itt én halogatnék bármit is. Kénytelen vagyok megvárni, amíg ténylegesen felajánlanak valamit, amire akkor majd habozás nélkül reagálni fogok.
    De azt nem szeretném elfogadni, hogy egy használt, jóval kevesebbet érő tévét adjanak helyette. Ezt te tekintheted sírásnak, de ha a helyemben te nem így tennél, akkor én is megírhatnám, hogy mit gondolok rólad. :P

    Amúgy korábban az egyik szervizes főember is azt mondta a telefonban, hogy jogom lesz nem elfogadni a felajánlott cserekészüléket, és akkor utalványt fogok kapni. Gondolom, akkor ő sincs tisztában a kiterjesztett garancia feltételeivel, pedig valószínűleg nem én vagyok az első, akinél ezeket a feltételeket kell érvényesíteniük.

    A magam részéről már az előző hsz-ban is jeleztem, hogy egyelőre nincs értelme itt tovább csevegni erről, mivel a szerviz hivatalos válaszáig az én „sírásom”, és az is, hogy ki mit gondol erről, pusztan akadémikus. Mindenkinek köszi a véleményét, majd megírom, ha van konkrét fejlemény.

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

  • kezo0

    addikt

    válasz kezo0 #7044 üzenetére

    Lejárt a szerk. idő, bocs, de azt még hozzá akartam tenni, hogy azt meg több különböző szervizes ember is „megsúgta”, hogy Németországban már rég megkaptam volna az utalványt, csak hát ez sajnos Magyarország... Na, tényleg befejeztem.

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

  • sakal83

    addikt

    válasz kezo0 #7044 üzenetére

    A panasonic szervize magyaroknal szar felhaborito es mocsok. Nekem a kepernyot karcoltak ossze egy felso kozep tvnel ugy hogy a hibat el sem ismertek. Allitolag egy ember dont a sorsunkrol es nem epp ugyfelbarat.. de sajnos a garanciakiterjesztes alatti meghibasodas nem jelent feltetelek szerin csereutalvanyt csak hasonlo keszuleket ha az nincs. En a helyedben mar leuvoltottem volna oket hogy cserekeszuleket de most. Vagy egy oledet vagy egy ex780 vagy feletti lcdt most.

  • Piftuka

    veterán

    válasz kezo0 #7042 üzenetére

    "Piftuka: a DX800 vagy DX900 valóban jó lenne, csak ugye ezek felajánlása esetén még inkább attól lehetne tartani, hogy nem újat adnak, hanem valami javítottat..."

    Elég könnyen meg tudod nézni, hogy új készüléket kapsz-e. Már a terméken is látszik, de ha biztosra akarsz menni, az átvételkor kéred a beüzemelést, és megnézed a szervizmenüt.

    Egyébként ebben az esetben én azt mondom, hogy ha használt/javított, hát legyen az, de működjön. A szerződésük szerint a cseretermékre a jogszabály szerinti kötelező jótállás újraindul, így legalább egy jó ideig a meghibásodás miatt sem kell aggódnod.

    De... Ha már ők ilyen alapos, és mindenre kiterjedő részletességgel foglalták írásba a kiterjesztett garancia részleteit, akkor az alapján szvsz Neked is vannak egyéb lehetőségeid.

    Emiatt:

    "A Kiegészítő Jótállás keretében a Résztvevő nem jogosult a vásárlási szerződéstől elállni vagy a vételár visszatérítését követelni, függetlenül a korábban felmerült hibák vagy elvégzett javítások számától. Ez a korlátozás azonban az irányadó magyar jog alapján a Résztvevőt megillető egyéb jogokat semmilyen módon nem érinti."

    "6. A jótállási igények elintézési határideje maximum 15 nap."

    Én továbbra is azt mondom, hogy hivatkozhatsz arra, hogy cseréhez fűződő érdeked megszűnt, valamint a javítást/cserét a vállalt határidőn belül nem tudták elvégezni. (A hatályos jogszabályok például nem definiálnak konkrét határidőt, csak ajánlást tesznek.)

    Erre vonatkozóan kérd ki a területileg illetékes járási kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályának véleményét. Nem kell "bő lére" eresztened.. .csak a lényeget mondd el, hogy a termékre "kiterjesztett garancia" vonatkozik már, a forgalmazó által felsorolt feltételekkel, de éppen a saját maguk által egyértelműen definiált 15 napos javítási határidőt nem tartották be, valamint nem tudnak az eredeti termék tulajdonságaival megegyező, vagy annál paramétereiben jobb csereterméket adni, de korlátozni akarják - jelen szerződésre hivatkozva - az elállási jogodat.

    Mondják meg, hogy a fenti részleteket figyelembe véve szakmai véleményük szerint gyakorolhatod-e az elállás jogát.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz sakal83 #7046 üzenetére

    Azon tanakodom, hogy a mostani akcióval reklámozott "5 év jótállás" is ugyanezekkel a feltételekkel valósul-e meg, vagy most tényleg a kötelező jótállás teljes időszakra történő kiterjesztését foglalja magába!? :F

    Ha utóbbi, akkor remek, ha előbbi, akkor viszont nem sokat ér az egész...

    "Aquila non captat muscas."

  • AL

    addikt

    válasz Piftuka #7047 üzenetére

    Sziasztok ! Az Én Panasonic tévémnél egyszerűen meg lehet nézni az üzemidőt : menü - súgó - rendszerinformáció és itt az állapot 4 - es sorban írja először az üzemórát, majd a ki - be kapcsolások számát . Lehet, hogy nem mindegyik Pananál van így . Ha kezo0 (őstag) cserekészüléket kapsz nézd meg, hogy van e ilyen lehetőség rajta . Nekem is volt TV cserém a Pananál, akkor a szerviz a központban lévő Ügyintéző Kollégához irányított, aki kijött és megállapította, hogy Típushiba ( működött a TV, de tervezési hiba miatt néha kissé torzult a kép ). Egy új TV - t kaptam cserébe, ami újabb típus volt . ( azonos sorozat, azonos szolgáltatások ) Üdv.

  • kezo0

    addikt

    válasz AL #7049 üzenetére

    Az AX800-as menüjében is megnézhető az üzemidő, csakhogy ez a számláló nullázódott, amikor januárban kiküldték Németországba a tévé főpaneljét. Amikor visszakaptam a tévét, még a hálózati MAC-címe is új volt, és az összes felvett műsor is, ami a rádugott külső HDD-ra volt rögzítve, ment a levesbe, mert a HDD szempontjából ez egy teljesen új tévé lett, így újból formázni kellett hozzá a külső vinyót. És mindez egyetlen panel cseréje után, miközben a tévé minden más alkotórésze 3 éves volt... Szóval ez a számláló sem feltétlenül mérvadó. Igazából azt is simán el tudom képzelni, hogy egy szerviz bele tud nyúlni akár a szervizmenü számlálójába is, ha nagyon akar.

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

Új hozzászólás Aktív témák