-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
A = ET érték
B = A felni szélessége (1 col = 25.4 mm)
C = A felni középvonala
D = Rögzítési felületA fenigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg.
Ez az érték általában fel van tűntetve a felnin a gyártó által. Pl. a 911-es Porsche Fuchs felniken a felni belső oldalán található. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet.Az ET értéket milliméterben mérjük és a következőképpen határozzuk meg:
(B / 2) + A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) az autó irányában mérve.
(E+A ..lásd az ábrán..)(B / 2) - A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) a felni külső részének irányában mérve.
(F ..lásd az ábrán..)Példa:
Felni szélessége = 7" (azaz 7 "col")
ET érték = 43B = 7 x 25.4 = 177.8 mm
A = 43 mm(B / 2) + A =
(177.8 / 2) + 43 =
88.9 + 43 = 131.9 mm
(= a D értéke a belső oldalon, vagy E+A az ábrán)továbbá..
(B / 2) - A =
(177.8 / 2) - 43 =
88.9 - 43 = 45.9 mm
(= a D értéke a külső oldalon, vagy az F érték az ábrán)Hogy leellenőrizhessük számításunkat:
131.9 + 45.9 = 177.8 mm
177.8 / 25.4 = 7" (azaz 7 "col")forrás: gumiker.hu
extra - SEXRay
-
fero02
veterán
Ilyen szar utak mellett szvsz nem lehet észrevenni egy felni káros hatását (az esetleges méret eltérések miatt) a futóműre. Vagy csak vmi nagyon extrém esetben.
A lényeg ha beteszed, h végpontokon ne érje a doblemezt és ne verjen bele a kerékjárati ívekbe. Gyakorlatilag a mozgása legyen ugyanolyan, mint a gyárival.
-
TasiA
senior tag
Köszi DOKAR a bizalmat!
ET lényeg, hogy ahol a felnidet rögzíted az agyhoz, tehát a csavaros rész, a kerék képezeletbeli közepétől hány miliméterre esik arrébb. Ez a szám minél kisebb, annál kintebb lesz a futófelület a csavaros közép résztől, amivel sokkal jobban terheled a csapágyakat, tengelyeket, gömbfejeket. Közben romlik az egyenes futása is a gyári mérethez képest. Legalább is én ezt tapasztalom. Ugyan olyan gumit használva, egy ET49 és egy ET35 között nagyon érezhető a külömbség mikor pl előzgetsz. Míg a gyárival csak érezed, hogy billeg az autó a sávokban leledző nyomvájúktól, ET35-el a kormányt is rángatja, ki akarja venni a kezedből. Persze ez hatványozódik a a peres gumitól, de maradjunk csak az ET-nél. Remélem érthető voltam! Dokar is jól megfogalmazta, nem mindegy, hogy egy seprűt pl a tövénél fogva emeled ki oldalra , vagy a legvégénél.
-
Calogero
addikt
Kaszni eltér egy picit (lökhárítók, kipufogó, hátsó tetőspoiler, krómozott
küszöbborítás,Fekete hűtőrács, karosszéria színű díszléccel)Motor
GTC: 1.4 - 2.0 (200LE) illetve diesel motorok 1.3-1.9
OPC: 2.0 benzines turbó (240 LE)OPC mindenben sportos változatot kapta (üllés (Recaro), kormány,futómű)
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
Tipp: csapágy, gumi, bármi ami forog. Féktárcsa attól tud ütni, hogy forró állapotában nagyobb mennyiségű vizet kap és vetemedik.
Felnit akkor kell görgőzni, ha a rázó kormánnyal elmész gumishoz és azt mondja, hogy csámpás , javítani kell, de ez a szemeddel is észrevehető, mikor fennt van a centír gépen.
Nem volt mostanában satu féked?? ABS van??
[ Szerkesztve ]
-
helkis
addikt
bevittem a szemközti szervizbe a gépet, mondom mi a gond, meg hogy menjenek vele egy kört hogy mizu, erre a pasi: stabilizátorpálca, még a kezét is kinyújtotta, pont mint ha távgyógyász lenne
közben pont most hívtak, hogy a gumi a gáz, 10cm-es lapolás van rajta..
hiába van hátul, az a gáz..
nincs valakinek kölcsön 4db 15"-os felnije gumival Veszprém közelében?"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
glutamin
őstag
Napokban nézegettem a hűtővizet és elég jócskán rá tudtam tölteni. Kiváncsiságból fehívtam az egyik szervízt, hogy mibe fájna a hűtőrendszer gumicsöveinek cseréje, ha esetleg ez lenne a hiba. És 100e Ft körüli árral riogattak (Astra F). Normális ez néhány méter gumicsőért?
Másik kérdés, ha balra nagyon kitekerem a kormányt (pl mellékutcából kifordulásnál). a jobb első kerék felől sípoló hang jön. Mi lehet az oka? fék/betét/tárcsas tb? Hajtókar talán nem mert gurulva és hajtva is ugyanúgy jön elő. A féktárcsa már elég régi (146e km) és bordásan kopott amit az ujjammal kitapogattam, de a betétek kb fél éve lettek cserélve (kb 10-15e km).
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
bambano
titán
A kérdést úgy érdemes végiggondolni, (kicsit kifordítva az eredetit), hogy ha két új gumid van, akkor két keréken régi marad. Hol okoz kevesebb bajt a régi gumi? A régi gumi elöl okoz kevesebb bajt.Akár elöl marad régi gumi, akár hátul, mindkét esetben irányíthatósági problémák léphetnek fel, a hátsó keréken fellépő irányíthatósági probléma a veszélyesebb átlagos képzettségű sofőrnek. Tehát a jobb gumi mindig hátra megy. És ez télen még fontosabb, mint nyáron, száraz úton kisebb a különbség.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Ha elöl van a rosszabb gumi és kanyarban megcsúszik az autó, akkor gázelvétellel vissza lehet hozni. Ez az átlag sofőr reakciója a helyzetre, ilyenre tervezik az autót.
Ha hátul van a rosszabb gumi és megcsúszik, akkor erős és gyors ellenkormányzással lehet visszakavarni, ezt átlag sofőr nem szokta tudni.Nem csak az számít, hogy tapad az eleje, az is számít, hogy közben a segge ne előzzön meg
Nekem is van alpin a3-as gumim, ennyire rossz gumi még sosem volt az autómon...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
DeadMeat
veterán
-
bambano
titán
Szerintem műszakin nem foglalkoznak azzal, hogy mitől csillapodik a lengés, csak azzal, hogy mennyire csillapodik és hogy egyforma-e a két oldal.
Én a méretbe nem piszkálnék bele (nyomtáv, tengelytáv), de privát véleményem az, hogyha nem valami elborult tuningot raksz alá, észre sem fogják venni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
Debrecen és környékén nincs ilyen?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz helkis #10535 üzenetére
Egyetértek és abból pl az 1.4 ami 60 lovas a világból kimegy... abból rosszat még nem hallottam, maga az autó is elterjedt azaz alkatrész van hozzá olcsón minden bokorban, bontókban pedig még több cucc van hozzá. Egy baja van ami ált az opeleknek: rozsda....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
válasz helkis #10538 üzenetére
Sikerült pont két gusztustalanul megcsinált autót belinkelni Főleg a második okádék (motort nem számítva), az első még elmegy. Nem is tudom egyesek hogy gondolják, hogy egy ilyen négeres airbrushos autót ki fog megvenni...ha megvenném, vinnék egy festékszórót magammal, fizetés után pedig a következő sarkon lefújnám a motorháztetőt, nehogy égjek vele. Tipikus cig@nytuning.
Dokar: egyébként jobb fejegységgel az a 4×50 zenei sem kevés. Egy érzékenyebb 16,5 centis komponenssel egész normális hangzást ki lehet hozni kisebb teljesítményből. Nekem a Sony fej (nem a filléres fajta Sony) és a 92 decibeles Hertz hangszórók egész jól szólnak erősítő nélkül...persze a mély frekvenciát nem a legyek hordják össze, oda már kell egy jó láda (olcsóbb megoldásként két izmos ovál hátulra).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
válasz helkis #10538 üzenetére
Felesleges.... milliókat bele lehet ölni utána meg bukni rajta az összes ráköltött pénzt... meg kell venni egy jót, műszakilag a topra hozni, zene, kis optika, kényelmi dolgok és ennyi... ezt csináltam én is és már az enyémben is khm... túl sok van benne....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Revolut
- Politika
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Nyaralás topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mini-ITX
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs