- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
- Programozás topic
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Microsoft Excel topic
- Linux Mint
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- DIGI kábel TV
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- ArchiCAD és Artlantis topik
- C# programozás
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
-
IT café
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
válasz Skynet258 #57674 üzenetére
OLED fényt 20-30 közé szokták tenni SDR-ben, de ízlés kérdése. Minél magasabb, annál jobban igénybeveszi a panelt.
A HDR abszolút fényerővel dolgozik, így ott mehet a 100 (Dolby Vision esetén az 50), az alacsonyabb érték az EOTF görbét is eltolja.
A pixel shift és logo luminance opciók a beégés ellen vannak, ezeket bekapcsolhatod. Szerintem nincs akkora jelentőségük, én kikapcsoltam őket, hogy véletlenül se zavarjanak.
Más, de a C8-on emlékeim szerint alapból elég hideg a Game mód, az RTINGS W40 színhőmérsékletet ajánlott hozzá. Ezt a CX -nél is érdemes lehet csekkolni.
[ Szerkesztve ]
-
Wellin9
tag
válasz Skynet258 #57674 üzenetére
Nem HDR / Dolby tartalomnál 30-35-ös Oled fényt használok, ami nekem elég, igazából túl sok különbség nincs ott az egyes tartományok között. PS5-él ha valami komolyabbat játszok akkor 100-on hagyom, ha nem izgat ( pl. multis játéknál ) akkor kicsit leveszek belőle. Mondjuk egy Fifanál, ahol folyamatosan ott a statikus virtuális gyepszőnyeg ott érdemes nem 100-on használni.
-
blakey
titán
válasz Skynet258 #57684 üzenetére
55-os SDR OLED-fénynél már 50-es faktorszámú napolajat kell használnom anniyra sok. A 30-as SDR OLED-fényt még épp, hogy elviselem és jó, de a 22-25-el is OK ha monitornak használom.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
alaves
addikt
válasz Skynet258 #57682 üzenetére
SDR-ben nemcsak a beégés miatt célszerű 100 nit fényerőt használni (CX-en valóban ~30 OLED fény környékén lehet), hanem azért mert egyszerűen ez a referencia. Ha pl. 200 nit-en nézed az SDR-t, akkor a HDR és DV esetén a sötétebb jeleneteknél nem fog tetszeni, hogy alacsony a fényerő.
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
janos666
nagyúr
válasz Skynet258 #57876 üzenetére
A HGIG csak a TV-re kell. Ez lényegében "monitor mód".
A játéknak nem kell explicit támogatnia a HGIG TV módot, mert az eleve ezt feltételezi (hogy - úgymond - monitorod van, vagy "monitor módba" rakod a TV-det, amiker tudod).Amúgy a Játék módot is ugyan úgy érdemes beállítani, mint a Mozi/Prof/stb módokat (Meleg 2-es fehér, 50-es Szín, stb).
#57875BenFe
A 100 nit jó, mint "paper white" (nem mindig így hívják).
Ha csúcsfényt is enged számszerűen beállítani, akkor azt 700 nit-re húzd be.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz Skynet258 #57878 üzenetére
A TV-n a HGIG opció semmi mást nem csinál, csak a tone-mapping paramétereit átrakja roll-off helyett hard-clip módba. (Ezt amúgy meg lehet tenni a Mozi módra is CalMAN-el.) Így működnek (hard-clip módban) a monitorok (a filmes studio monitor is szabvány szerint ilyen, tehát ne csak asztali PC monitort érts ez alatt, hogy "monitor").
A játékoknál itt szerintem csak arra gondol, aki ezt írja, hogy van-e benne kalibrációs opció, amivel beállítható a tényleges peak white (OLED-nél általában 700 nit). De ha nincs ilyen menü/csúszka a játékban, akkor is jobb játékra a hard-clip (avagy HGIG) mód. (De nekem pl. filmre is így van beállítva a Mozi mód is.)
Az, hogy épp sötétebb, vagy világosabb lesz a kép, mikor billegteted a kapcsolót, az attól függ, hogy akkor épp milyen peak white metadata van (a menüé más lehet, mint a játéké).A fehéregyensúly megszokás kérdése is. (A "rosszhoz" is hozzá lehet szokni - legyen ez szubjektív, vagy objektív értelemben.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Impulsivex
tag
válasz Skynet258 #57876 üzenetére
Köszönöm az infót!
Igazából nagyjából képben voltam ezzel kapcsolatban. Azt is írták, hogy ha átrakod HGIG-re akkor a ps beallitasain belül a hdrt is érdemes rá kalibrálni . Ugye azt is megtettem. Én most a Rogue Companyt próbálgattam az még ingame nem HDR-es szerintem, de nem éreztem sötétnek a játékot. Cyberpunkban a hdr10-es csúszka förtelmes ha bevan kapcsolva.
A statikus elemek idegesítenek, hogy azok nem e égnek be 100 as hdr game módban. Ugye mindent hdrben visz a PS5 azt a gamet is ami elvileg nem hdr-es. És azoknál pl nem tudom hogy kell-e tartani a beegestol.
[Én ez alapján állítottam be]
Új hozzászólás Aktív témák
- Programozás topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Formula-1
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Itt az új LOGOUT!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen