Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • krx21

    nagyúr

    válasz rothfb #32638 üzenetére

    Sőt én azt is simán el tudom képzelni, hogy a selejtes paneleket sem egyszer használják fel.”
    Az is lehet, hogy ezeket a paneleket adják el a Panasonic-nak... ;]

  • daneel_hu

    addikt

    válasz rothfb #32638 üzenetére

    "Ez egy pofon egyszerű üzletpolitika.
    Mivel az LG saját maga gyártja az oled paneleket, szinte korlátlan mennyiségben áll rendelekezésére tartalék. Sőt én azt is simán el tudom képzelni, hogy a selejtes paneleket sem egyszer használják fel. Ezért van az, hogy ha te bejelentesz egy hibát, szinte mindenféle vizsgálat nélkül ükre cserélik a paneleket. Kicserélik egy másik hibásra, amit már másnál lecseréltek. Vajon miért vannak még ebben a szűk fórumban is többen, akiknél többször volt panelcsere? Ekkora véletlenek lennének?
    Vagy újrahasználják a már lecserélt gyengébb minőségű paneleket, vagy iszonyú alacsony minőségben gyárt az LG oled panelt és a minőségellenőrzés nagyon megengedő vagy "elengedő". Vagy mindkettő."

    Jófelé tapogatózol, azt felejtik el sokan, hogy a szerviz nagyon sokszor egy itteni cég amely elnyerte a kizárólagos javítás jogát a márka felé. Magyarán van a gyár, a fogyasztó és kettejük között legtöbbször van egy harmadik fél, jelen esetben egy magyar cég.
    Amennyiben főalkatrész csere zajlik le, akkor a gyár kompenzációt fizet a magyar cég (szerviz) felé, de nem térítik meg a teljes árat.

    Az is meg van határozva, hogy az adott modellek eladásait figyelembe véve hány százalékban kell tartaniuk főalkatrészeket (nevezzük egyszerűen panelnek), ezeket előre be kell rendelniük, hogy zavartalan legyen a szerviz tevékenysége amint megjelennek az újabb modellek.
    Viszont mivel nem térit teljes összeget a gyár, a magyar cég érdeke, hogy minél kevesebb veszteség érje a panelcsere végett. Ezért a "trükközés"... egyrészt igazad van abban, hogy refurbished(!) cuccok is visszakerülhetnek hibás főalkatrészek helyett, egyszerűen nem érdekük egy bizonyos pont felett újabbakat berendelni mert - vagy nincs, vagy - gazdaságtalan lenne a készülékek javítása.
    Szerintem egy 55-ös B7-hez kvázi csak refurbished panelek keringenek a magyar rendszerben. Annyi volt a téglalap-hiba anno. :)

    Viszont ha jól tudom akkor itthon az LG Electronics Magyar Kereskedelmi Kft. jegyzi a forgalmazását és a szervizelését is a készülékeknek, tehát ez egy jó pont. Azt nem tudom vidéken mi van, de a fővárosban ez a helyzet.

    "És még a vásárlók is elkönyvelik, hogy milyen rendes ez az LG, hogy 1-2 éven belül 5-ször is szó nélkül cserél panelt. Így az ügyfelek is elégedettek és a gyengébb minőségü panelek sem maradnak a nyakukon. Két legyet egycsapásra. És ne mondja nekem senki, hogy minden egyes legyártott panel, ami lejön a gyártósorról ugyanolyan minőségű, mert ez lehetetlen. Ez fizika, matematika. Nincs két tök ugyanolyan minőségű panel. És ezeket a paneleket is meózzák valahogy, létezik az oled panel gyárakban is minőségellenőrzés és miért? Mert vannak gyengébb és jobb minőségű termékek. Illetve selejtek is."

    Biztosan van valami minőségellenőrzés. Csakhogy itt néhányan abból indulnak ki, hogy X éves készülékek főalkatrészére hibás vagy refurbished cucc érkezik (és milyen furcsa), az is szar... ezért biztosan a gyárban nincs meó. Persze. :)
    A fentiekből blődség következtetni a gyár minőségellenőrzési szokásaira, azt inkább az újonnan forgalmazott készülékekből lehetne leszűrni.

    A másik fontos dolog, hogy senki nem kényszeríti a fogyasztót arra (EU-ban!), hogy 5x cseréltessen panelt egy modellben. Már az első olyan alkalommal amikor a szerviz nem tudja megoldani a problémát (vagy új keletkezik), a felhasználó cserét kérhet, avagy a szerződés előtti állapot visszaállítását.
    Ráadásul aki közel két éve vásárolta a készülékét, még meg is éri a csere. Jobbat kap helyette, az tuti biztos. Azt mondom, egyszer belefér a panelcsere, de tudod ki szenvedne vele másodszorra...? :)

    Egy közel két éves készülék panelcseréje (hacsak nem refurbished vagy van bontatlan panel raktáron) teljesen gazdaságtalan javításnak számít, abban biztos lehetsz.
    Azt sem tudjuk, hogy a cégek miféle viszontbiztosítással rendelkeznek ilyen esetekre.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák