- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Router gondok
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- eBay
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz
bunddog #48278 üzenetére
Ha idei szériás Panát veszel, akkor nem lesz gondod az átállással. A BFI ott már jól működik (cserébe soha nem lesz 4K/120p és VRR).
A C9-el pont úgy lesz, ahogy írod, a plazma megjelenítése jobb, mozgás terén.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
bunddog #48280 üzenetére
A VRR (Variable Refresh Rate) elsősorban a játékoknál fontos, gyakorlatilag a Freesync/Gsync szabványosított megvalósítása a HDMI 2.1-en. Másik hozománya, hogy HDMI handshake nélkül tud frekvenciát váltani (pl 60Hz és 24Hz közt, képkiesés nélkül). A többi funkciója a HDMI 2.1-nek viszont működik, mint pl. az eARC, de nem írhatják rá, hogy HDMI 2.1-es...
4K/120p tartalom szerintem nem nagyon van még, bár ezt nem tudom. Néhány eszközt már láttam ami tud ilyet is felvenni... viszont ezt inkább lassításra szokták használni. de kb. ennyi.
Hogy a BFI - Black Frame Insertion - mit takar, néhány hsz-el ezelőtt le volt írva, illetve az is, miért fontos a sample and hold típusú kijelzőknél. (Egy plazma egy képkockát néhány ezred másodperc alatt jelenített meg -impulzus üzemben -, a többi időben fekete volt, emiatt volt jó a mozgásmegjelenítés, és emiatt vibrált is. A moziban 3x takartuk ki a képkockát (2x filmtovábbításkor - szükségszerűen, enélkül nem lenne mozgókép, hanem elfolyt volna a kép - és egyszer a megjelenítés alatt), ez 72Hz BFI-nek felelt meg. A sample and hold kijelzőknél ezt utánozzák fekete képkockák beszúrásával, viszont ez fényerőveszteséggel és vibrálással jár (ha túl alacsony frekvenciás)).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
evilskati #48506 üzenetére
Nekem van a Panával szerviztapasztalatom. Az 50X10Y-om azt játszotta, hogy egy hangos csattanással a hangkimeneten újraindult. Felvettem videóra, megnézték, jöttek érte, elvitték. Első körben kapott egy új alaplapot. Visszajött, ugyanazt csinálta, megint elvitték, kapott tápegységet. Ezt nagyon rövid idő alatt lenyomták (1 hétig tesztelték, náluk nem jött elő a hiba, ez tartott sokáig). Visszakaptam, megint csinálta. Rá 3 hétre megvettem a lakásom és elköltöztem... kiderült, hogy az albi 230V-os hálózata volt a hibás, azóta is működik a TV (11 éve). Rá 1 évre vettem az 50G30-at, még megy, nem kellett használni az 5 éves gart. A VT65-ök is túl vannak már a 7 éven, remélem még húzni fogják egy ideig (nem úgy, mint a videokártyáim, már a 2. nVidia hal meg GPU hibával 3 éven belül, és mindkettő felső kategóriás volt, persze túl a garon... nagyon örültem neki tegnap... 2D-ben még megy, de a YT már random fagyás, játék meg 100%-ban már 3D-be lépéskor. Ugyanez volt a réginél is..).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
Beck84 #48736 üzenetére
Az LCD-n (amit te hibásan LED-nek neveztél) is lehet pixel vagy subpixel hiba, pont annyi eséllyel mint az OLED-nél.
A kettő közül egyértelműen az OLED adja a jobb képminőséget, garban meg lehet játszani panellottót (semmi nem garantálja, hogy az új panel hibátlan lesz - de ez az LCD-nél is így van, nem véletlen, hogy a komolyabb monitorgyártók sem vállalnak 6 hónapnál több pixelgaranciát a professzionális LCD monitoraikra. A TV-k esetében sokkal megengedőbbek a szabályok).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Senki nem mondta, hogy egy Gz szériás Pana jobb, mint a CX mozgásmegjelenítésben, mert nem az, sőt rosszabb. Egy C9/E9-nél jobb, de ez másik kérdés. A CX-nél viszont jobb a HZ széria, már az 1000-es is. Cserébe nincs 120Hz és VRR (emiatt nem írják rá, hogy HDMI 2.1, hiába tudja az eARC-ot), mert ezek kizárják a Pana által használt BFI-t.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
Jorgi Kormi #48879 üzenetére
Ez már régi hír...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
Jorgi Kormi #48888 üzenetére
A Samsung Electronicsnak nem kellett a fejlesztés, mert nem 8K, és állítólag kb 2x árú, mint az LG WOLED (65"-on). Viszont, nincs szín és polárszűrő, így sokkal magasabb fényerejű lehet, nagyobb színtérrel. A beégésre sokkal kevésbé érzékeny (állítólag majdnem LCD szinten), ami szintén előny lehet, ha igaz. Mondjuk itt nem kell fehér OLED-et alkalmazni, hanem stabilabb vegyület is lehet, a színe szinte mellékes, akár nem is kell látható tartományúnak lennie (úgyis a Quantumpontok fogják kialakítani a végleges színt).
Ez is sample and hold, kérdés, milyen BFI-vel tudják majd megtámogatni. Mondjuk egy min. 240Hz-es panel már kellemes lenne, de erre kicsi az esély.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
kicsi kecske #48919 üzenetére
Az ilyen váltogatásokba bele szoktak némulni, sajnos. Sokszor jártam már így TV-vel. Emiatt a TV-n nálam semmilyen hang nincs, mindent az erősítő intéz, így nincs kavarodás. Egyébként minek optikai hang, ha ott van a CEC vezérelt erősítő, ami HDMI-t feltételez?
A TV-n belül a Viera app-on állítható egyébként, hogy hova küldje a hangot, de automatikusan nem fogja megoldani a kérdést.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nem nagyon érdemes az ABL algoritmusokat kikapcsolni... hosszú távon nem fog jót tenni a tápegységnek (alulméretezett) és/vagy a kijelző vezérlésének. Meg amúgy is csak így tudja teljesíteni a normákat fogyasztásban
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
janos666 #49156 üzenetére
Az LGD megrendelésre gyárt panelt, és mint tudjuk a Panának vannak különleges verziói... Egyébként a Panának meg már az LG előtt is volt vezérlése OLED panelekhez (a saját fejlesztésükhöz, amit elkaszáltak gazdaságossági okokból). A BFI az idei verziókban is teljesen máshogy működik, mint az LG-ben, márpedig az low-level vezérlés.
Az biztos, hogy a tényleges ABL a panel saját vezérlésében fut, hogy ne szálljon el, a többi inkább a normál FW- szerintem is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
rothfb #49772 üzenetére
Nem igazán hagyta ki, csak nem engedélyezett két funkciót: a VRR-t és a 4K/120fps-t. A többi funkciója a HDMI 2.1-nek megvan. Az előbbiek pedig a jobb képmegjelenítés (BFI) miatt nem kerülhettek bele. Ha lesz 240Hz-es panelje az LG-nek, akkor engedélyezni fogja a Pana is az összes funkciót.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
rothfb #49782 üzenetére
A konzollal tökéletesen működne ezek nélkül is, csak nem 120Hz-en, hanem 60-on. A VRR a konzoloknál annyira nem játszik, mert 99%-ban lockolt framerate-el dolgoznak. PC-nál némileg gond, bár ott szinte semmi nem támogatja a VRR-t csak az AMD/nVidia saját megoldásait.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
icemad #49787 üzenetére
Állóképfelbontás az, amikor pl. egy fényképet nézel a kijelzőn. Ez esetben nem változik a tartalom, a kép felbontása 4K. A gondok ott kezdődnek a megjelenítőknél, amikor a kép tartalma változik, pl. ha filmet nézel. Egy OLED (akárcsak az LCD-k) trükközés nélkül kb 3-400 soros mozgásfelbontásra képesek, köszönhetően a működési elvüknek (sample-and-hold), ami elmosódott képet eredményez. Ilyenkor jönnek a különböző trükkök: BFI, interpoláció, scanning backlight és ezek keverékei/imitációi, hogy emeljék a mozgóképfelbontást. Természetesen a legkárosabb megoldás az interpoláció: a tartalmakat teleszórja hibákkal, művivé teszi az élményt - szappanopera effektus -, tehát kerülendő, ha lehetőség van rá.
A sokat hivatkozott plazmák működési elvükből adódóan magas mozgóképfelbontást tudtak, interpoláció nélkül is, de azok impulzusüzemben működtek, ami a szemnek jobban fekszik (a hirtelen felvillanó, nagy fényerejű képkockák kis lecsengési idővel sokkal élesebb képet eredményeznek).
Az idei TV-knél sikerült interpoláció nélkül elérni a fHD felbontást mérések szerint (BFI-vel, szóval némi vibrálás/fényerőcsökkenés árán) a Panasonic HZ1000-es szériánál (és felette, a 980 olyan mint a CX). Az LG CX kicsit lemaradva követi, de nagyságrendekkel jobb, mint a tavalyi szériák bármelyike.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
SDR-ben nem gond a fényerőcsökkenés, HDR-ben olyan 30% körüli, ami fájdalmas(abb). De még mindig jobb, mint bármilyen interpoláció (nincs artifact), bár maximumon vibrálhat, van akit ez zavar. Aki plazmához szokott, nem igazán fogja zavarni, aki LCD-hez, azt hamarabb. Persze az is igaz, hogy az LG idei megoldása még fejlődhet.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
Archttila #49929 üzenetére
Minél magasabb a freki, annál jobb (olyan 320Hz körül már igen jó lenne, de ebben az esetben 70% alá csökkenne a jelenlegi panel fényereje). Ez a különbség az idei LG és Pana közt megvalósításban: az LG engedi a 120Hz-et, gyengébb BFI implementációval, a Pana nem, viszont hozza a 1080p+ -t mozgásfelbontásban.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
Citroware #49931 üzenetére
Ez az egyetlen technológia ami képes az OLED kb. 300 soros felbontását értelmes módon megnövelni... nem volt és nem is lesz rá más megoldás, amíg nem impulzusüzemű egy kijelző. Márpedig az OLED és utódai az mind sample and hold...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
kenuba01 #49950 üzenetére
A HZ1500 és 2000 mozgásmegjelenítése azonos, viszont a 2000-ben egyedi panel van extra hűtéssel, magasabb fényerővel és kisebb eséllyel a beégésre (illetve gyárilag szinte tökéletesre van kalibrálva).
Az LG-knél jobbak a Panák mozgásmegjelenítésben, fekete közeli megjelenítésben viszont, ha szükséged van a 4K/120Hz-re és a VRR-re (mert játszol rajta), akkor az LG lesz a nyerő.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A CRT-vel sem lennél sokkal előrébb
Bár az is impulzus üzemű, de ott meg az elektronsugár által okozott gondok jönnének elő (fényerő problémák, nem nagyon lehetett 120cd/m2 fölé menni), méretbeli problémák (külön épület kellene egy 65-ös CRT-hez) és teljesítményfelvételi (és disszipálási) gondok. Egy 65-ös CRT lazán bekajálna 1.5-2KW-ot, amit el is kellene fűtenie
A pár száz kilós súlyról már nem is beszélve.
A Sample-and-hold kijelzőknél - legalábbis az OLED-nél - a BFI a megoldás, ha kellően gyorsan tud működni (és elegendő fényerőt biztosítani mellette) a panel.
A LED háttérvilágításúnál két lehetőség van: a scanning backlight és a BFI illetve ezek kombinálása. Egy 16-2500Hz-es scanning backlight tökéletes mozgásélményt ad LCD-nél a legkisebb elmosódás nélkül, ráadásul ezen a frekvencián már vibrálás sincs.
A mai LCD-k válaszolási sebessége már nem okoz olyan komoly gondot (mert még mindig rövidebb, mint amire szükség lenne), de a háttérvilágítás, az imhomogenitás és a fény átszűrődése már igen.
Persze ezekre is van megoldás, mégpedig - szinte - tökéletes: szendvics LCD panel használata (a Panasonic már kereskedelmi forgalomba küldte, az EIZO-n keresztül), de itt a fényerőt elég durván meg kell növelni, emiatt a teljesítményfelvétel is megugrik. Egy 31.1"-os monitor, 1000cd/m2-es fényerővel 282-463W-ot kajál be. Cserébe OLED szintű a fekete, minden pixel külön vezérelhető és nincs ABL sem, viszont a betekintési szögek LCD-sek maradnak. Az árából (kb. 31000 USD, illetve ugyanennyi EUR felénk) meg lehet egy 88"-os 8K OLED-et venni + mellé egy kocsit is
A next-gen megoldások már megint más lehetőségeket nyújtanak, de a BFI velünk fog élni még sokáig. A szervetlen LED megoldásoknál bevállalhatják a magasabb fogyasztást a nagyobb fényerőveszteség ellensúlyozására, így magasabb BFI freki érhető majd el. Mondjuk egy 120Hz-es forrásanyag mellé egy 360Hz-es panel már megoldás lenne.
Ez OLEDnél kb. kivitelezhetetlen, mivel nagyon megnőne a teljesítményfelvétel és/vagy lecsökkenne a fényerő. HA a fényerőt növelnék akkor viszont a panel élettartama csökkenne és jelentősen megnőne a beégés veszélye.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A dolog lényege, hogy a BFI-nél a lehető legtöbb időt kellene a kijelzőnek sötét állapotban töltenie, és csak kb. 1/1600 másodpercre (vagy inkább még kevesebbre) kellene a tényleges képnek megjelennie, hogy éles képet adjon vissza mozgás közben. Ehhez viszont nagyon nagy energia kell(ene), ahogy a plazmáknál is kellett (a VT65-öm 3000Hz-es FFD-t használ - és 100cd/m2 fehér csúcsfény mellett simán bekajál 305W-ot (67cd/m2 teljes kijelzős fehér képnél), 3D-ben még többet is, mert ott nagyobb fényerő kell). Ez persze vibrál(hat), de ez az ára a jó mozgásmegjelenítésnek. Ezen lehet segíteni azzal, ha magasabb képkockaszámmal dolgozunk (nem interpolálunk, hanem csak simán sokszorozunk, azaz nem 5:5 pulldown-t használunk 24p-re, mint 120Hz-en, hanem pl. 15:15-öt és már rögtön 360Hz-en vagyunk és így tovább).
Az OLED egyik előnye, hogy nagyon gyorsan tud ki és be kapcsolni, 1ns körül van az elvi határa. Ez elvileg nagyon jó alap (mert nincs foszforlag, mint a plazmáknál, ami okozott gondot), de a gond ott van, hogy közben mindenki HDR-t akar nézni, 6-700cd/m2 vagy magasabb fényerővel... Ha csak 200-250cd/m2-ig mennének el a fényerőben, nem lenne egy pillanatig sem gond, a mai maximális teljesítményfelvétel mellett sem, simán mehetne a 360Hz körüli panel gyártásba, amivel az emberek 99.9%-a (beleértve a videofilokat is) elégedett lenne mozgás terén (persze az ABL-t ekkor még ekkor sem lehetne sajnos elfelejteni...).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
Citroware #50072 üzenetére
Inkább a Shield-hez kapcsolódjon, főleg ha APT-X kompatibilis a füles. Az Andoroidban ugyanis alapból benne van ez (és a komolyabb BT fülesek támogatják, kivétel amiket az Almákhoz terveznek, mert azok AAC-t tudnak inkább), a TV-k viszont a leggagyibb SBC kódolást használják általában...
Remélhetőleg nem fog csúszni a hang, mert az előfordulhat (bár a legtöbb lejátszóban állítható a csúszás).[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
evilskati #50151 üzenetére
A HD mindenképpen jobb, de attól még az SD is pont annyira nézhető rajta, mint egy más típusú megjelenítőn.
Nekem pl. sok SD formátumú anyagom van, ami soha az életben nem fog HD-ben megjelenni. Ettől függetlenül biztosan jobban néznek ki egy OLED-en, mint egy LCD-n - persze az OLED is kompromisszumos, főleg, ha a mozgás megjelenítése a cél. Ebben némelyik - igazából 5-6 éves - LCD is felülmúlja.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
evilskati #50191 üzenetére
Nézési távtól függ, mit érdemes tárolni. Ha egy 65-öst nézel 3.5m-ről, a fHD is túl sok... a szemed úgyis limitálni fog, és még a 720p-t se fogod megkülönböztetni a fHD-tól jó eséllyel. 55-ösnél 2m (1.8m egészen pontosan) a maximum, ahol a fHD-t még látod, a 4K-t kb 1.1m-ről.
A HDR már más kérdés, annak van értelme, ahogy a nagyobb színfelbontásnak is, az látható különbséget ad.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
daneel_hu #50218 üzenetére
A színekben, ha minden színre a dE<2.5 (3-ra már mondják hogy már hibátlan, de több, mint 20 éve csak kalibrált kijelzőket használok, és nagyon kilóg a lóláb számomra már 3 körül) akkor nincs olyan ember, aki megmondja a különbséget két készülék közt. Viszont hatalmas eltérések lehetnek a gamma trackingnél (amit vagy tudnak kalibrálással korrigálni, vagy nem - pl. azért mert nincs elég kalibrálási pont a TV-n belül), a near-black handlingben (ez már évek óta nem megy az LG-nek - és nem kalibrálható dolog). De HDR-nél is nagy eltérések lehetnek a gyártók különböző hozzáállása miatt.
Az interpoláció minden gyártónál a sz*r és a híg fos közt van valahol. Jó ha van, de jobb ha nincs kategória.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
HDDFHD #50261 üzenetére
A Pana HZ1000-es és felette levő széria jobb erre, de még csak közelíti a VT szintjét (de minimális interpoláció nélkül még nem éri el).
A CX kb 650-700 sort tud mozgásmegjelenítésben, a HZ széria olyan 850-900 sort hoz BFI-vel (cserébe a Pana nem tud 120Hz-et és VRR-t). Viszonyításként a VT simán hozza a 1080 sort (4K-s mozgásmegjelenítésről majd kb. 10 év múlva beszélhetünk, addig nem nagyon)... A BFI persze vibrálással -és némi fényerőveszteséggel, bár SDR forrásnál nem igazán számít- jár, de ez egy plazmásnak nem lesz meglepő.
Interpolációval már jobb a helyzet, de ott meg sok érdekes hibával találkozhatsz a képen (ahogy a VT-nél is, ha be volt kapcsolva).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
bobojszan #50275 üzenetére
A panaszlevél jó kezdés, bár nem tudom mennyit fog segíteni, a Digivel nincs ilyen tapasztalatom (csak előfizetőjük vagyok Mo-n, ahogy a UPC/Vodafone-nak is, csak másik helyen... meg a Virgin Media-nak, ami egy rémálom, de nem nagyon van itt más...).
Amikor még a UPC-nél dolgoztam, külön kezeltük a technikusok által okozott károkat (és gyakran búcsút mondtak az illetőnek), de nem én csak továbbítottam a csoport fele a problémát, nem foglalkoztam vele.
Teljes kártérítésre azért nem számítanék.
A biztosítót is érdemes megkeresni, ha van lakásbiztosítás, mit mondanak rá.Nyugodtan rakhatod az újat fali konzolra, nem lesz vele gond. Ha esetleg nagyon sokat húzkodnád, lehet olyan konzolt kapni, ami kihúzható/elfordítható.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A QLED-en is van BFI (sőt jóval korábbi LCD-ken is), és jól működik. Sőt, mivel nagyon magas a fényerő, így a vesztesége is kevésbé fáj. A különbség csak annyi, hogy nem a kijelzőt kapcsolgatják, hanem a háttérvilágítást.
Az egyetlen tényleges ok, ami visszatartana a QLED-től pont a háttérvilágítás átszűrődése, és az ebből adódó rossz feketeszint. Ha ezt kijavítanák (és kellő számú külön szabályozható local dimming zóna lenne, ami kb 2 millió zónát jelentene), akkor az OLED-nek semmi előnye nem maradna.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz
Northlorien #50295 üzenetére
A mikroled nem fogja elhozni a várt csodát soha... legalábbis nem 5, hanem inkább 10 év kell neki, hogy egyáltalán a felső árkategóriába lecsússzon (túl drága gyártani, nagyon magas a selejtarány -ezért is gyártanak kis méretű paneleket és rakják össze nagyobb kijelzővé-, és túl nagyok a pixelek).
Sokkal hamarabb jön a QDLED, ami "csak" duplájába kerül jelenleg, mint a WOLED, viszont sokkal kisebb eséllyel ég be (mert olyan aktív pixeles megoldás nincs, ami nem ég be előbb-utóbb, hiszen nem egyszerre használódnak a pixelek), viszont nem gond neki akár a 2000cd/m2 sem, ami lehetővé tenné akár a 360Hz-es BFI-vel rendelkező kijelzőket úgy, hogy 7-800cd/m2-es csúcsfények még megmaradnának.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Egy fHD mennyiségű nanoLED háttérvilágítás egy 4K panel mögött már nem felhősödne, nem lenne még blooming se igazából (csak egy nagyon minimális, hiszen 4 pixel kapna egy saját háttérvilágítást). A betekintési szög az maradna LCD, de kb. ez lenne az egyetlen hátránya, hiszen a mozgásfelbontás semmivel nem jobb az OLED-en mint az LCD-n: trükközés nélkül mindkettő 300 sort tud...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz
Monngoose #50299 üzenetére
Törvényi kötelezettség a figyelmeztetés, ha nincs, bíróságon elutasítják a felvételt. A trafikoknál mindenhol kint van a "kamerával figyelt terület" matrica. Automatikusan elfogadod, amikor belépsz... ugyanezt kell tenni ha magán megfigyelő rendszer van.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz
S e t h #50314 üzenetére
Volt pár ilyen ügyünk... sajnos csak közvetett bizonyítéknak számít, csak az alapján nem fogják elítélni az illetőt (kivétel, ha van más bizonyíték is), ha el is ítélik, akkor is simán beperelheti aki készítette kártérítésért, a személyiségi jog megsértéséért, ha nem volt kint a figyelmeztetés.
Hasonló volt a helyzet, amikor esküvőt fotóztam, ott is kellett a beleegyezésük a vendégeknek (amit szintén egy figyelmeztetés kiváltott), mert simán perelhető lettem volna (volt rá példa ismerősnél).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóhifi
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Elektromos cigaretta 🔞
- Toyota topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Folytatást kap az Uncharted mozifilm
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Audio-Technica - ATH PRO 5X
- Razer Kaira Wireless Headset (PS5/PS4/PC/Mobil)
- BONTATLAN! Samsung HW-Q990D 2024-es hangprojektor! (Soundbar)
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!