- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem. Adott az Eneos Hyper 5w30-as olaj. A gyártó honlapján írják, a BMW LL04 specifikációt, de a megérkezett dobozon nem szerepel. Amúgy képek alapján más fotózott dobozokon sem szerepel a specifikációk felsorolásában a dobozon a BMW LL04. Csak a gyártó honlapján. Az olaj egy Minibe lesz amúgy.
Az előzmény pedig az, hogy egy Hondába használunk Eneos olajat, konkrétan az Eneos Premium Hyper 5w30-at. Ezt váltotta a Eneos Hyper 5w30 (premium már nincs rajta, csomagolást váltott, kicsit más a doboza is), és a Minihez ez a más csomagolású érkezett. És amíg a régi csomagoláson, dobozon szerepel a BMW LL04 specifikáció, addig az új dobozon már nem szerepel, de a Eneos honlapján meg igen. Beleönthetjük a Minibe ezt az új dobozos Eneos Hyper olajat vagy mi legyen? -
veterán
Szulfát tartalmat meg lehet nézni olajonként? Távolról a neten pl?
-
veterán
Köszönöm mindenkinek a válaszát! Igazából egy alacsony szulfáttartalmú 0w30-as olajat kerestem, ami rövid utakra lenne jó választás éves olajcsere periódussal. A Castrolt és a Shellt igyekszem kerülni, mert a legtöbbet ezeket hamisítják. Most Eneos van benne, erről szeretnék váltani. A Motult, Valvoline-t nézegettem, de más márkáktól sem zárkózom el. Viszont Castrol biztosan nem lesz. Még gondolkozom a választáson.
-
veterán
válasz K Norbi #6316 üzenetére
Ezt a maszkban vezetést tartom még egy hatalmas idiótaságnak...
Amúgy sincs sok értelme ennek a sebészeti maszknak semmilyen szinten, de hogy az autóban, főleg egyedül... Mert ha taxis az ember... De még akkor is simán elkaphatja maszkkal együtt is.
De ez nem ennek a fórumnak a témája. Off vége. -
veterán
Persze, de azt tudod, hogy így törvényesen nem megy át műszakin. Ha mégis átmegy, az törvénytelen és bűncselekmény úgy járni vele.
Most komolyan, reklámozni kell ezt? Értem én, hogy amilyen világban és országban élünk, ez már szinte természetes... Hiszen a legmagasabb szinten is ez megy, de azért na... -
-
veterán
Sziasztok. Tudna nekem valaki linkkelni olajtesztet? Külföldi és magyar is lehet.
Igazából a 0w30 olajak érdekelnének, illetve van egy konkrét olaj, a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30.
Gugliztam, de normális olajtesztet nem nagyon találtam, inkább viszkozitásokat hasonlítgatnak össze. Tudna valaki segíteni? -
veterán
válasz Dluinet #7405 üzenetére
Igazából nagyon sok olvasás után (de normális tesztet nem találtam) már ki lett választva a Shell Helix Ultra ECT C2/C3. Sőt már várja a cserét. 4+1 litert rendeltem.
Eddig Eneos Premium Hyper 5w30 volt a Honda Ufóban (1.8 benzin 140 LE, 105000 km van benne). Elégedett voltam vele (nem fogyaszt olajat a motor, legalábbis látható, észrevehető mennyiséget nem), de gondoltam kipróbálok valami 0-ás olajat, mert nagyon sok a hidegindítás, rövid utak. Nagyon sokan dícsérték ezt a korszerű Shell olajat, gondoltam kipróbálom. Api SN miatt egyértelműen megfelel az R18A2-es motornak.
Azért kérdeztem, hogy valaki tud e tesztet linkkelni, mert szívesen olvasgatnék még erről az olajról, de nem igazán van teszt. Nem erről az olajról, semelyikről sem.Pl valaki tudná nekem értelmezni ezt a tesztet?
link
Végkövetkeztetés nincs, csak táblázatok, amiből max a szulfát hamut tudom értelmezni (az minél kevesebb, annál jobb, a Shell olajánál 0,7).[ Szerkesztve ]
-
veterán
Igen, gondoltam erre, de értelmezni is tudni kellene, gondoltam, van itt valaki aki szakértőbb, mint én.
Amúgy te is ajnároztad ezt a Shell-t. Többek között.
Szerk.: Ja már látom, amit linkkeltél, egy orosz fórum erről a Shell olajról. Azt hittem, hogy az általam linkkelt cikket gugli fordítóztad be...
Szerk2.: Idézet végkövetkeztetés: "Nagyon csúcstechnológiájú olaj." Gugli fordításban.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dluinet #7421 üzenetére
Laikusként akkor a lenti linken található Shell olajok egyike sem benzineshez lett tervezve:
linkIlletve egy van csak. Kb 20 fajtából.
Én tényleg laikus vagyok, de ez az ilsac szabvány nem nagyon tűnik fel a legtöbb olaj dobozán. Az eddig általam használt Eneos Premium Hyper dobozán sincs rajta.
Ezek alapján úgy vélem, hogy a fenti állításod, miszerint a benzinhez tervezett olajokon ott kell lennie az ilsac szabványnak is, helytelen.
Blacksoul hol van??? -
veterán
válasz Dluinet #7429 üzenetére
A Prince motorról:
"A 2010 tavaszáig gyártottakra sajnos a BMW-re lassan jellemző megnyúló vezérműláncok, valamint a lánckerék és a vezérműtengely közötti kötés lazulása jellemző, melynek következtében a vezérlés teljesen elállítódik.A turbóval feltöltött változatok a nagymértékű kokszosodástól (koromlerakódástól) szenvednek, ez rengeteg különféle hibajelenséget produkálhat, az egyenetlen járástól az öngyulladásig bármit."
A gyártó által (ami a BMW szerint a PSA, PSA szerint a BMW ) megadott hosszú olajcsere periódus csak a jéghegy csúcsa. Rövid olajcserével is 60-70 ezer kmnél elpusztulnak ezek a motorok.
Idézve a Becsületesneppert: "Ez a Prince motor egy vödör csavar."
Bármennyire is modernek. Voltak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen