Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Graphics #1931 üzenetére

    Nem akarnék vitát indítani, de csak pusztán érdeklődnék, hogy mely részei lettek, lehettek egycsapásra a gépjármű motorok szorosabb illesztésűek? Polgári, nem verseny célú járműmotornál igény, hogy +35 C fokban és -20 C fokban indítás után egyből lehessen menni vele.

    Egy verseny motornál - ami tényleg szorosabb illesztésű - külön procedúra a bemelegítés.

    2000-es évek óta milyen ötvözőket, gyártási technológiát alkalmaznak, ami miatt az anyagok hőtágulása kisebb lett?

    Egy vezérműtengelynek - szerintem - kifejezetten jobb a nagyobb HTHS-ű olaj.
    Egy hidrodinamikus csapágynak kifejezetten jobb - szerintem - ha alacsony fordulaton nagyobb HTHS-ű az olaj, nagyobb terhelésre éri el a vegyes súrlódási állapotot.
    A henger-dugattyú oldalról nézve szintén a nagyobb HTHS ad nagyobb motorkopás védelmet, de említhetjük a szelepszárakat is.

    És a jó öreg turbó... Na annak aztán tényleg jobb a vastagabb kenőfilm.

    Hőelszállítás? A mai motorok alig akarnak bemelegedni, sokkal kisebb a veszteséghő, mint a régebbi motorokban.

    Igen, nagyjából 2 dl üzemanyag többletfogyasztás az "ára". Hogy pont emiatt csökkentik a viszkozitást? Így (is) tudják lejjebb vinni a károsanyag kibocsájtást ?

    Érdekes, pl ha vesszük a motorom, egy Yamaha Fazer 600-t. Az R6 utcaisított változata, változtattak a vezérlésen. 10W40-es olajat kér... De szinte vehetjük az össes Japán motort, nagyjából a 10W40, esetenként ( néhány más típus) akár 20W50-et is kérhet. A Fazerem 14.000-et pörög, nem hinném, hogy "szar" illesztésű lenne...

    Fazer 600 manual

    Nem vitázni akarnék, de érdemes elgondolkodni azon a "szoros" illesztésen meg az anyagok hőtágulásán, hogy mi változott...

Új hozzászólás Aktív témák