Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz kiskornel #4429 üzenetére

    A mondandód elején írtak csak zajtalan erősítőre lennének igazak, márpedig olyan nincs, sőt a zajt nyilván a megvilágítás erőssége is növelheti, ha a túlcsordulást még nem is éri el a cella esetleg. Befolyásolja a hőmérséklet is az erősítő zaját, mert minden félvezető zajosodik a hőmérséklet növelésével stb.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz kiskornel #4429 üzenetére

    nem egyenlő:
    ha előbb alakítod át digitálisra, és utólag szoftveresen szorzod föl, akkor már az AD átalakító felbontását, kvantálási lépcsőfokait szorzod föl, és nem használod ki a lehetőségeit úgy, mint azt analóg erősítéssel tennéd

    amikor nem fényt, hanem pl. hangot digitalizálsz ugyanerről van szó: egy mikrofonszintű, pár mV-os jelet nem egy nagyságrendekkel kevésbé érzékeny vonalbemeneten digitalizálsz - pedig ott is megtehetnéd, h utólag szorzod föl szoftveresen...

    de az a zajt is roppant mód megnövelné, dinamikát is hazavágná - hiszen olyankor a 16 bites AD konverteren mondjuk csak pár bitnyi tartományt használnál ki

    ezért a jelszintet még az analóg fokozatban érdemes annyira növelni egy mikrofonerősítővel, h az a lehető legjobban használja ki az AD átalakító felbontását, persze úgy, h még ne is csorduljon túl

    a fényképezésben is erről van szó: ha hosszú expóra nincs mód mondjuk állványhiány miatt, inkább a helyszínen érdemes ISO-t növelve kb. helyes expót elérni, semmint egy alexpós képet utólag szoftveresen fölszorozni, mert az sokkal gyengébb eredményt ad
    (föltéve, h a kamerán belüli ISO emelés még az analóg fokozatban történik, és nem már ott is egyszerű szorzással, mint az különösen a régebbi kompaktoknál gyakori)

Új hozzászólás Aktív témák