Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    Luigi's Mansion 3


    Egy kis villám beszámoló az első igazi Nintendo exkluzív játék végig játszásáról, mióta ismét van Switch-em. Mondhatjuk azt is, hogy a The Legend of Zelda: Breath of the Wild után, a második sztori alapú Switch exkluzív játékom volt ez.

    Valószínűleg sokan ismerik a címben szereplő játékot, ugyanis lassan 3 éve jelent meg. Sok jót hallottam róla én is korábban, és egyáltalán nem kellett csalódnom. Egy igazi jópofa, kis hangulatbomba. Ezt is várom a Nintendo exkluzív címektől.

    Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy a Switch hardvere nem túl acélos, három éve sem volt, amikor a játék megjelent. Szerintem még is nagyon pofásan néz ki a grafika. Nyilván nincsenek csilli-villi effektek, viszont az art megoldások nagyon szép stílust adnak a játéknak.

    A játékmenet nagyon kellemes. Bár érezhetően a kisebb korosztályoknak is szól. Szóval komoly nehézséget egy bizonyos kor felett, nem tud a játékos elég állítani. Nem is feltétlenül baj ez. Az egész játékot jól esik végig játszani. Ami nekem 12,5 órámba telt.
    A játék története röviden, hogy Luigi és barátai meghívást kapnak egy szállodába, vakációzni. Az első éjjel után viszont barátai eltűnnek, a szálloda pedig inkább tűnik egy kísértet háznak. Mi feladatunk szintről szintre felderíteni a helyet, és kiszabadítani barátainkat.

    Minden szint külön témát kapott, és általában külön boss-t is. Mindkettő elem nagyon ötletes végig. És van néhány emlékezetes, ötletes bossfight. A játék végére viszont volt, hogy ellaposodtak ezek a bossfight mechanikák. A legkomplexebb szerintem az utolsó előtti harc.
    Viszont a stúdiós, és a dínós pályát/harcot külön kiemelném! Imádtam őket. De a játék tele van olyan megoldásokkal, ötletekkel, amiktől a játékosok (akinek nincs Switch-e) és a játékkészítők már rég elszoktak. Nagyon sokszor kaptam azon magam, hogy egy egy ötlet mennyire tetszett. És eszembe juttatta, hogy mennyire elszoktam ezektől, mennyire hiányzik ez ma a "nagy" AAA címekből. Ma már egy AAA cím, általában egy ötleten alapszik, és abból "megél". Ez a játék viszont tele van ilyennel.

    Sztori módon kívül, van még ScareScraper és Screampark játékmód. Előbbi több fős multiplayert takar. Ahol többedmagunkkal kell, előre kiválasztott számú emeletet teljesíteni. Utóbbi, Screampark játékmód, pedig minijátékokat tartalmaz. Ezek között van léghoki szerű, ügyességi hajókázás ésatöbbi..

    Technikai oldalról szinte teljesen elégedett voltam. Hangok terén számomra fura volt a szinkron teljes hiánya. Vagyis az nem, de helyette ez a gagyogás... Ezt elsőre nagyon furcsálltam. Ami viszont végig zavart, az az irányítás. A célzás. Én még most se tudom megmondani, hogy Luigi irányítása milyen nézőpontból történik. Az ő nézőpontjából fordulok e például balra, vagy az én szemszögemből, ami nekem bal. :D Persze amikor játszottam, akkor úgy ahogy ment (komolyabban nem hátráltatott). De esküszöm nem egyszer nem azt csinálta, mint amire én gondoltam. Lehet, hogy az én hibám az egész, de már nevettem magamon emiatt.

    Ezt a kis apróságot leszámítva, nagyon jól szórakoztam. Ezekért a kreatív megoldásokért, ötletekért tartom nagyon sokra én a Nintendo-t.

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák