- ASUS routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Freemail
- Gmail
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- XPEnology
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azért annyi igazság van bírált hozzászólásban, hogy a Ford elfordult az olcsóbb autó szegmenstől.
A Ka, Fiesta, Focus, amik még maradtak mennek a levesbe.Mi a cégnél 5 darab Fiestát használunk, Tavaly év végén lett 4 darab cserélve. Látszik a raktársöprés. Azt alapárba, már a kormányfűtés is belefért. Városi közlekedésben hatalmas előny a hatosváltó. Legalább többet lehet koptatni a kuplungot. Olyan jól sikerült hibridesíteni a motort, hogy nem mutatható ki fogyasztás csökkenés, viszont a kondenzátor szintű, öntöltő akkumulátor rendelkezésre állása teljesen bizonytalan. Nagyobb gázadás esetén az izmosabb önindító motor vagy rásegít vagy sem.
(Az igazsághoz tartozik az, hogy ezek az autók saját vezetési stílust igényelnek. A kuplungot csak az utolsó pillanatban szabad kinyomni fékezés esetében, hogy legyen némi energia visszatöltés.)
A hibridek támogatása megszűnik. Kifutóban van a technológia.Szóval a Ford a magasabb árszegmens felé fordul.
Más.
Egy korábbi hozzászólásra reagálva.
A kis hengerűrtartalmú motorok esetében valóban problémát jelentet illetve jelentett a környezetvédelmi előírások betartása.
A legolcsóbb szegmensbe tartózó Mitsubishi Spacestar esetében az 1 literes motorral szerelt változatának forgalmazását beszüntették. Ma csak 1.2-s motorral szerelt változat kapható.Azt azért érdemes tudni. Az 1 literes motor nagyobb fogyasztás produkált, mit az 1.2-s, miközben minden más tulajdonságában gyengébb volt. Az alacsony köbcenti nem jelent optimális/alacsony fogyasztást.
Még valami.
Persze lehet szidni az EU-t, hogy folyamatosan növeli a járművek biztonságos használatát.
De érdemes?
Nem érdemes. Az utolsó, ráfutásos baleset baleset megelőző rendszerekhez csak az érzékelő extra költség, az összes többi már rendelkezésre áll a járműben.A legtöbb ütközés ráfutás baleset, amit a figyelmetlenség okoz.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Alaaf Pi
aktív tag
Megmutatnád ebben a listában a Ka-t? [link]
Meg kell jegyeznem, két hete pl. Fiestát és Focust se láttam benne, totál ki volt véve, csak az emelt verziójuk.
#56 D55: Vagyis egyetlen szabályt sem tudsz mutatni. Hol diszkriminatív a flottaátlag a Hondával, a Kiával, a BYD-vel szemben? Sehol. Pont ugyanúgy vonatkozik rájuk.
[ Szerkesztve ]
-
Sirus86
tag
Miert, te utazol nemzetkozileg? Berelsz autokat? Lattal egni autot eloben, vagy csak irod? Vezettel 2022-es DSG 1,5 TSI Sharant, ami lefagy menetkozben, fekez gaz helyett (masnal is csinalta) es elfogyott a tarcsafeked az Alpok aljan , mert az auto minden elektronikaja fekkel kompenzal normal esetben? (10k km volt az autoban, szoval vadonat uj volt) Nem lenne bajom ezekkel, ha mukodnenenek stabilan, illetve ha meglenne a hatotavom. 2022 szeptembereben volt elmenyem ilyen Sharan remalommal mennem. Kollegamnam meg Svedorszagban szart be a Polestar rendszere menetkozben, kb mindene elaludt. Az Audi e-tronban is ultem, szinten Svedorszgban. Az auto Norvegiaban rohadt le egy nappal azutan, hogy ultem benne. Lehet velem van a baj, de ezek az autokat nem szeretnem, koszonom szepen. Holnap lenyomok 700 km-t ismet, es utana meg par szazat a napokban. Az ADAC meg amugy nem egy jo ceg,volt nala biztositasom, es ott is reszre hajlas van bizonyos markakkal kapcsolatban. Ha meg leirsz egy panaszt,csakis ugyvedi felszollitas utan reagalnak. Ennyit roluk. Nem hiaba adtak el a nemet ovis szulok is a VW DSG autoikat, mert nem erte meg oket uzemeltetni. Szoval van tapasztalatom ezugyben.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Döglött Róka
veterán
Volt még régebben valami nagy racer itt másik topicban, aki előadta, hogy jobban előz manuális váltóval mint automatával, mert már előre ott a keze a váltón meg a lába a kuplung felett, mikor belekezd a manőverbe.
Automatával annyi, hogy fél másodpercet vár az ember mire felfogja a szoftver, hogy haladni kell. De azzal ugye nem lehet kalkulálni.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
dabadab
titán
Mivel esik a nyomaték = csökken az erő ami kifejt, hiába hatékonyabb a motor, ha nem tudsz olyan tempóban gyorsulni, és ezért felmegy a fogyasztás
???
Oké, az addig világos, hogy a villanyautók motorjainak a fordulatszám-maximális teljesítmény görbéje amolyan inverz fürdőkád: az elején fix a nyomat, ezért a szépen lineárisan nő, aztán egy pont után már teljesítménylimites lesz, onnantól vízszintes, majd egy idő után megindul lefele (de jóval enyhébben, mint ahogy felfutott) - és ilyenkor természetesen az akkuból is kisebb áramot vesz fel (mivel nem a hatékonyság romlása okozza a kimeneti teljesítmény csökkenését).
Ebből kijön az, hogy "nem tudsz olyan tempóban gyorsulni", de az nem, hogy emiatt "felmegy a fogyasztás".
A hajtáslánc másik eleme az aksi, és míg a motornak igen tágak a határai, addig az aksi képessége, hogy a megfelelő feszültséget adjon le korlátozott. Ezért használható korlátozott ideig a Tesla magas sebességben, mert az aksi túlmelegszik -> csökken a hatékonysága.
A fentiek miatt ennek valójában pont az ellenkezője igaz: mivel magasabb fordulatszámon hatékonyabb a motor, a mozgáshoz szükséges energia meg a motor fordulatszámától független, ezért azonos körülmények között a nagyobb fordulatszámú motor fog kevesebbet fogyasztani és ezáltal az akkut kevésbé terhelni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Diabolis
tag
Íme a másik. Amiért nekem jó a kézi váltó, már nem is értek hozzá 🤣🤣
Főzni sem tudok, mégis szeretem a pacalt.
Na, jöhetsz te is ha gondolod, csak nehogy hozzatok egy harmadikat, nincs kedvem a végén nyakékért lovagolni.Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Diabolis
tag
Kérlek idezd azt a részt, ahol azt írtam, hogy váltó kell az EV-be.
Én azt írtam, hogy többek között azért nem szeretem az elektromos autót, mert NINCS benne.
Elég lassan írtam?Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Diabolis
tag
Nem. Ott tartunk, hogy neked az a problémád, hogy nem szeretem az automata váltót. Ami nem értem, hogy miért is fáj neked?
Teljes mértékben tisztában vagyok azzal, hogy az EV-ben miért nincs váltó. Fentebb már kötöttek belém ugyanezzel.
De ez még mindig csak egy példa, hogy nekem miért nem felel meg az EV. Ami neked miért is probléma? Fikáztam esetleg?Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Diabolis
tag
Idézet egy klasszikustól:
De értsd : sportfokozat, normál mód, maximum rekuperáció, hátramenet, vagy a hócipőm tudja miket bele nem tesznek. De kézi sebesség/nyomatékváltó nincs benne.Hogy lehet kényelmetlen? Talán úgy, hogy nem szeretem ha nincs?
Az én értem hogy viszonylag gyorsan felfogtad
Nem hülyeséget írtam, maximum rosszul fogalmaztam. Amire ti azonnal ráharaptatok, mert atyaúristen valaki nem kedveli az EV-t!! Skandallum és hihetetlen. Sőt, szinte bűn.Nagyon jó ötlet bele a váltó, alig marad pár problémám az EV-vel, amiért nekem nem felel meg.
Továbbra sem értem a nekemesést.
Újra felteszem a kérdést : szegényebb lesz attól valaki, hogy én a kézi váltót szeretem? Esetleg valakinek fáj az, hogy nekem nem felel meg az EV? Volt olyan mondatom, ahol bárkit elítéltem, amiért ő ezeket szereti?Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Tasunkó
senior tag
Ezek nagyondurvák csak most vettem észre, hogy a pohártartó helyére cuppantották. Valakinek itt a kávét fog kelleni lötybölni. A Toyota meg leszimulálja, hihetetlen. Lehetne recsegést is letötleni csengőhangként, ha az 5 helyett a 3-as, mondjuk én üresbe rakás mániás vagyok, szeretek csak úgy gurulni a piros lámpáig, de még jobb lenne lovakat szimulálni, mint a római arénák legendás kocsiversemyein.
Kérek egy számot a jútútú
-
-
-
Diabolis
tag
Futok még egy kört:
Kedvelem. Pont. Ellenben azzal ha nincs. Azt nem kedvelem. Igen, kényelmesebb az automata váltó (vagy annak hiánya), de nem szerettem. Írjam lassabban?
Szerintem kérdezzünk meg embereket, hogy miért hallgatnak AC/DC-t, vagy néznek Dr House-t.Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
-
giacomogesso
kezdő
Én pl. szeretem a kerékpáros-, vizitúrákat (kenu), és igen, szeretek fát vágni, imádom az esti tábortüzet, cserébe bizony mosdáshoz, mosogatáshoz is bográcsban melegítjük a vizet. Vannak, akik az életérzésért cserébe, -pl. szép kilátás, vízpart stb.-, elhagyatott helyen (IS) tulajdonolnak házat, vállalhatnak olyan tevékenysége(k)et, amit akár megszerethetnek is.
Tehát igen, el tudom fogadni, hogy ha valaki élvezetből (is) autózik, akkor neki ehhez hozzátartozhat a motorhang, sebváltás, kuplung, direktebb kormány, futómű stb., ezért NEKI nem kell EV.
Sehol nem mondta, hogy az EV hülyeség, vagy, hogy senki ne vegyen ilyet.
Neki nem kell. -
btprg
senior tag
Mit játsszátok már itt a hülyét? Vagy ez már szándékos trollkodás akar lenni? Ennyi erővel minek jár valaki motorral, mert az autó kényelmesebb, biztonságosabb, halkabb, nem ázol el rajta... Költözzetek valami falanszterbe, b+, ahol minden optimális, és semmi egyéb nem számít.
Amúgy meg a kézi váltós meg a normál autó közötti különbségre hatalmas csúsztatás a komfort nélküli vs. összkomfortos ház összehasonlítás, kb. a komfortos ház okos IoT cuccokkal vs. ugyanez okos cuccok nélkül lenne a korrekt összehasonlítás, mivel egy gyakorlott vezetőnek szinte semmi hátrányt nem jelent hogy kell váltogatni.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
giacomogesso
kezdő
Lehet, hogy Diabolis (helytelenül) kihegyezte a sebváltásra ezt a kérdést, de értsük meg, hogy ez egy érzés, komplex dolog, kuplung, feszes futómű, kormányvisszajelzés, motorhang, stb.
Tehát:
A meleg víz hiánya önmagában nem jó, de vannak helyzetek, amikor ezt felülírhatják más szempontok, amik egyes embereknél fontosabbak. -
Diabolis
tag
Szoval ami számodra elképzelhetetlen, az kreténség. Ügyes vagy, leülhetsz.
Tényleg magyarázd már el, hogy miért fáj neked, hogy én a kézi váltót szeretem? Szegényebb leszel tőle?
Az idézett mondat egy fontos elemet kihagytad: SZÁMOMRA. Ezzel nem elítélve senkit aki másképpen gondolja. Ellenben veled és elvtársaiddal.[ Szerkesztve ]
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- ASUS routerek
- További aktív témák...