Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #154 üzenetére

    A korábbihoz.
    Igen igazad van, a motor fordulatszám függő rézvesztesége nem akkora, mint amekkorát gondoltam.

    "mivel magasabb fordulatszámon hatékonyabb a motor, a mozgáshoz szükséges energia meg a motor fordulatszámától független, ezért azonos körülmények között a nagyobb fordulatszámú motor fog kevesebbet fogyasztani és ezáltal az akkut kevésbé terhelni."

    Logikus, de mégis hiányzik belőle a praktikum.

    Mivel a Tesla motor nyomatéke erősen zuhanásba kezd 1400-s fordulatszám felett, váltó nélkül behatárolódik a maximális sebesség. Ha nagyon szét van húzva a sebesség tartomány, akkor indulási nehézsége van a motornak. A mélygarázsból kiállás legfeljebb nekifutásból lenne lehetséges.

    Az E-up! motorja viszonylag egyszerűen lefullasztható erősebb emelkedőn, alacsony sebesség mellett. A "leállt motor" vezetői beavatkozás igényel, újra kell indítani a rendszert. :D

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #154 üzenetére

    Igen nagyon nem érted, vagy nem akarod.
    Te csak a hajtáslánc egyik elemét nézed, nem az egészet.

    1. Eleve az elektromos motor hatékonysága esetileg 90+%-ról indul, tehát összesen 8%ot javul(végére csökken 1-2%-ot), végső soron lényegtelen. (Jójó tudom minden % számít, mert nagyobb hatótáv érhető el, bla bla, akkor mennyé lassabban, konkrétan...)

    2. Hogyan gyorsul? + nyomatékot ad át a keréknek. Mit veszít magas fordulaton? Nyomatékot. Miért? Mert az aksi egy ponton túl nem képes elegendő "üzemanyaggal" ellátni a motort. -> Nem gyorsulsz tovább. Nem a motor plafonját éred el, hanem az aksijét.
    Ha ültél már EV-ben és gyorsítottál, akkor ez a plafon elég látványos.

    Taycan-ben használt ZF által fejlesztett váltó, nem az 5%-os hatékonyság növelésre van használva(igazad van lehetne abba az irányba vinni), hanem magasabb sebesség elérésére: "ZF’s modular approach combines the 2-speed gearbox with even more powerful electric motors rated for up to 250 kW. This delivers enhanced acceleration and, potentially, faster top speeds."

    De még ha hatékonyságra lenne kihegyezve akkor is: "Shifts take place at 70 km/h." Mindenképp a magasabb sebességnél lesz hatékonyabb, a meghajtási rendszer és nem a motor.

    Formula E-nél 5 sebességes a váltó volt sokáig, de már lehet 1 sebességes is, mivel a váltó mit ad? Extra súlyt, ami csökkenti a hatékonyságot... Ez egy igen bonyolult egyensúly és hogy mit választasz, az dönti el, hogy mire akarod használni végső soron.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák