-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17894 üzenetére
Ez egyrészt jó, mert akkor tudjuk*, hogy mi a hiba.
Másrészt viszont megint nekem fog fájni. (~71K)*: persze biztosra, csak ha szétkapta, és látta is...
de akár lehet más is
Eeegen, ezért is kezdtünk keresgélni gyorsan. (De
más nem nagyon maradt.) Holnap okosabb leszek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17898 üzenetére
Bocsi, félreérthetően fogalmaztam: hajtókart mondta a szerelő is, viszont
az egyben van a főtengellyel, a robbantott ábrán, pontosabban külön nem
is hozza az oem-parts a hajtókart, pedig be van számozva, de mindegy...
Szóval akkor alapvetően egyetértetek, hogy az zöröghet, és így zöröghet.Ui: használt fonendoszkópot is, de nem tudta lokalizálni, pontosan mi az,
és ugye jól összezavartam azzal, hogy korábban nem volt ilyen hangja.
Tehát mindenképp abban kereste a hibát, amit ő szerelt/cserélt. De mikor
mondtam neki, hogy amúgy mire emlékezteti, akkor a hajtókart mondta...nyogo83: nincs nálam a motor, a videó még az "elfüstölés" előtt készült...
csongi: amúgy ezen a videón nem nyitott a kipu, benne van a tompító, de
hamarosan összedobok egy normalizált verziót, milyen tompító nélkül.
Akkor nem sok más hang marad a kipufogó dörmögésén kívül: az +10dB.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17897 üzenetére
Ahogy ígértem, próbáltam "normalizálni" a videót. A kamera borzasztóan
visszavette, amikor odab.szott a jel, aztán visszaerősített, mikor halkabb
volt, szóval abszolút alkalmatlan lett az "élmény" visszaadására: így jobb
habár messze nem tökéletes. Tompító nélkül az alapjárat nagyon szép(!),
mondhatni chopperes, viszont gázadásra csúnyán hangos. És csattogós.Amit nem értettem, látszik a videón, hogy a módosított tompítót általában
picit hangosabbnak mértem, erre itt csúcsértékben megállt 100 dB-nél.
Túráztattam lelkesen, hátha! De nem ment feljebb. Gyárival meg 103 dB?!(!): elnyomja a hajtókar csörgését.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17904 üzenetére
Az hagyján, de a szerelő megint elkövetett egy hibát: egy fogaskerék bánta.
Azt mondja, ha 5000 Ft, akkor cseréljük újra, bocsi. Na, az egy 25K-s tétel!
Pedig most már elkérte a szervizmanuált, el is küldtem, mégsem olvasta.De legalább azt rögtön tudta, hogy a főtengely siklócsapágyait célszerszám
nélkül nem tudja cserélni. Szóval kérdezzem meg a márkaszervizt, hátha.Na most, ha odaviszem a motorblokkot emiatt, rájuk bízhatnám az egészet:
ezen azért elgondolkodtam. Jövő héten még vannak, aztán 3-4 hét téli álom.
Alkatrész úgysem lesz január közepénél előbb: kérdés, hogy bevállalják-e... -
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17907 üzenetére
Ezek azok a kérdések, amiket ha tehetném, már most feltennék, de zárva vannak.
Kíváncsi vagyok a márkaszerviz óradíjára, de hiába olcsóbb (?!) a mostani szerelő,
ha ilyen "10-20K-s hibákat" elkövet, összességében már bőven nem olcsóbb.LOL.Szerk: az olajszint ablak betörése amúgy nem biztos, hogy az ő hibája volt...
Lehet, hogy az úgy van kialakítva, hogy egyszer bepréseled, és szevasz. Kár érte.
Mármint kár azért, hogy eleve nem tudtam venni hozzá: most találtam szettben.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
UPDATE: Malagutiéknál leltárazás közben találtak pár nekem való alkatrészt.
A nagyobb gond inkább az, hogy két ilyen párszázforintos bizbasz nem lesz kb.
soha (na jó, februárban, talán!), ami a fogaskerekeket pozicionálja a főtengelyen.Eszemfaxom megáll: ha nem ennyire fakezű Gergő (bocsánat, de ez van), nincs
ez az egész kálvária, elég lenne berendelni a főtengelyt, s mehet az összerakás.
Simán lehet, hogy gyártatni kéne. Vagy levadászni, hátha vhol beragadt raktáron.Szóval van már csapszeg, meg főtengelycsapágy, egy újabb tömítés, és a ritka,
de annál inkább keresett, s valami oknál fogva már nem rendelhető főtengely ék:
ha minden jól megy, akkor olaszból közvetlenül megúszom a főtengelyt 54-ből...Szerk: és ezzel a generátorfedél-rendeléssel irgalmatlanul megszívattam magam,
hiszen van egy "eldugott" cikkszám a malaguti.comon, ami pont az ilyen felújítás
esetére tartogatja a megfelelő alkatrészeket összeválogatva, kb. féláron. (Ez van.)
De ha csak a fedél kellett volna, akkor az is konkrétan van féláron. Röhej a köbön.Ahogy amúgy az oem-parts árazása is. Fogják a malaguti.com árait, 391.8 Ft-os
árfolyammal beszorozzák, és már be is van árazva. És akkor ez még az olcsó,
mert van még magasabb ársáv is, amikor 463.8-cal szoroznak. Az üzlet az üzlet![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SteveBeard #17928 üzenetére
Nekem az nem világos, hogy amúgy benzinszagú az olajad, csak lesz*rod?
Vagy neked még nincs is vele bajod, és az a kérdésed, hogy lehet-e? (Lehet.)látható, hallható baja nincs a motornak
Hehe, amikor már hallod, hogy zörög a hajtókar, késő. True story, bro... -
DigitXT
félisten
válasz SteveBeard #17931 üzenetére
Akkor meg nem kell foglalkozni vele, jól mondod. Ráérsz, ha majd az lesz.
Valószínűleg azért nem látsz nagyon sok megdeglett Beverly-t, mert amikor
előjön a típushibája, a tulajok foglalkoznak vele, és megelőzik a motorkárt.
Mi csak ennyit mondtunk. Nem azt, hogy parázz rajta. Épp azért kérdeztem,
hogy érintett vagy-e a problémában, vagy csak elméletileg érdekel a dolog...?De ha ezen megsértődsz (ismeretlenül), akkor bocs: nem szántam annak.
Szerk: amúgy nem vagyok autentikus forrása, hogy típushiba. (Itt olvastam.)
Elég vegyes a társaság, nem tudom, hogyan tudnánk "zártak" lenni.
Egy ezer évvel ezelőtti "topiktalálkozón" voltunk jó 5-en. 5 különböző vassal,
amiből azóta már három nincs meg - meg lassan a "lovasaik" se járnak erre.
Ha véletlenül hasonló véleményen vagyunk valamiről, az még nem zártság...
Ahogy nyogo fogalmazta, "sorstársság".Nekem vizes olajtól lett hajtókaros.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17934 üzenetére
Ne tudd meg, a "túrán" mit kaptam emiatt a kollégáktól.
Az volt a lényeg, nehogy egyszer bevezessék a színezhetőséget!
Pedig, ha jobban belegondolunk, piros már van... mármint a PH-n.Más domain alatt asszem kék, de ezen nem veszünk össze LOL.
Andrew volt a legjobb, hogy szerinte ezeket kézzel írom be...Nos néha igen.
ON: erről a képről beszéltem, még tavasszal "készült", címe: volt egyszer rég...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dugynok #17949 üzenetére
Azok után, amit 4000 Ft/óra díjban kaptam, főnyeremény lett volna a 6900/órás
márkaszerviz is, szóval, ha tényleg szerelő kell, nem segít, ha olcsó, de nem jó...
Elb.szni otthon is el tudom, magamnak, ingyen... Legközelebb gyufa, Duna!nyogo83: ha pontosan lehetne tudni, nem kéne szerelő, már összerakta volna ő.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dugynok #17952 üzenetére
Közel lakik. És gondoltam a hengerfejes motort pikk-pakk megcsinálja.
Aztán kiderült, hogy nem pikk-pakk, de nem is hengerfejes. De ezt nem
tudhattuk előre: azt, hogy kicserélte a vízpumpát, nem bántam meg.Azt inkább, hogy drágán vettem alkatrészeket. És azt is, hogy azokat a
letört lapátokat nem szedte ki. Mert amúgy el kellett volna hoznom...
Zörög, zörög, de legalább megy... De mondom, többet nem viszem oda,
ha összeáll: vagy magamnak csinálom, vagy a márkaszerviz, vagy BKV.
Ha kukázom, nem hiszem, hogy tudok venni másikat. Ezért javitgattam.Megjegyzem a márkaszerviz se szeretett volna a tuningjaimmal.
Benzinhűtő pl. totál útban volt. Értelme sem volt. Kidobattam Gergővel. -
DigitXT
félisten
Szerencsére elmaradt ma a hattyú halála. Nade emberek!
Ez a futómű egy álom! Mintha Julien király énekelte volna...RiszÁLOM úgyis, úgyis, riszÁLOM úgyis úgyis... Cserébe ad
is valamit. Teljesen érzéketlen a nyomvályúkra! Ugyanolyan
sz*r egyenes úton is... Mentségére legyen szólva: cserés!Huszinak köszönöm ezt a lehetőséget. Pár alkatrészt simán
be tudok így szerezni, nem kell kocsival dugózni és parkolni.
Bizonyos viszonylatokban a BKV használhatatlanul lassú.
Pl. a szerelő és a Malagutiék közt vmi 1 óra: motorral 5 perc.Ui: amúgy elég 125 ccm a normál, autós tempóhoz, de azért
250 alá nem adnám, ha venni kéne valamit. Kb.: el lehessen
rajta férni, menjen viszonylag normálisan, s ha kell, hát álljon
meg (kulcsszavak: kerékméret, tengelytáv, ccm, LE/kg, ABS).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, úgy látom egy kis életet leheltem a topikba. Úgyis mint alapító tag...
Mindenkinek igaza van egy kicsit, szándékosan fogalmaztam NokiaOS módra.Azzal a Cygnus-szal jöttem tegnap haza, amivel kollégámat 5 éve elütötték.
Amivel tavaly "magától" is pofára esett... Amivel Huszi kiszállt a Majából.
Amibe szentkuti fél év alatt hiba nélkül beletekert 5000 km-t, és csak egyszer
szedték ki a rendőrök a forgalomból, hogy megszondáztassák, mert kóvályog.
Mert hát kóvályog. Nem kicsit! Az elején még előre mentem a lámpánál, mivel
a régi megszokást nehéz levetkőzni, de mikor húztak el mellettem ugyanazok
az autósok a szentendrein, visszavettem az arcomból: ~60-nal mertem menni.De böcsületére legyen mondva, normál autós tempó felvételéhez azért elég.
Sőt, mire az Andor utcára értem, már magabiztosabb voltam: pirostól kilőttem
valami 70-80-as tempóig (óra szerint), s senki nem előzött vissza, lemaradtak!
Szóval erre mondom, hogy végülis el lehet lenni 125 ccm-mel a városban. Bár
én jobban szeretem, ha kicsit dinamikusabb. Szóval inkább 250 nekem a min.Nem, egyelőre nincs csere. Szeretném összepofozni a Madisont, még a télen.
Vérszívó barátunknak is igaza van: jó volt, amikor volt a nagy Maja tartaléknak:
Éééés, minő véletlen kolléga 2014-ben pont mellettem parkolt. Piros hattyú...
A legjobb az lesz, ha hétfőn elkérem tőle a kis Maját, és helyreáll a rend.Szerk: a komplett első villája cserés... Huszinak van is raktáron, csak ha ezt is
"lerakom" a szerelőnél, mi marad a "rohangáláshoz"?! Cygnus soporollericus
Elnézést az igazán minőségi, és minden részletet megmutató fényképért.
Sajnos a telefonom kamerája is bemondta az unalmast, oda is kellene tartalék...
Hab a tortán, hogy az utasülésen ült a nagy dobozom (ezen vmi "kici kínai" van):
roppant kellemetlen, ha bármi miatt nem tudok kellőképpen hátra ülni, de ez van.
Kíváncsi leszek, hétfőn mennyivel lesz nagyobb élmény átszelni vele a fél várost![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17982 üzenetére
Izzók pontosan a helyükön vannak?
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17984 üzenetére
Éppenséggel nekem sikerült egyszer kocsiba H7-et kicsit ferdén berakni: csálén
világított, onnan vettem észre. De ha nálad beült a helyére, akkor nem ez a baj... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #18004 üzenetére
Az "extra doboz" nélkül egy nagyságrenddel jobban vezethető...
Amúgy nem is menne rosszul, de valami félremehetett (45000 km alatt)
a hajtásláncban, mert a kilövés 20 km/h környékén megtorpan, fordulat
leesik, és 40 km/h-ig nagyon szenved, ott jön vissza a fordulat és az erő.Kolléga említette, hogy nem triviális megnézni sem, mert olajleengedős.
(Pedig kifinomult japán technológia, aztán mégis ennyire szerelhető...) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #18019 üzenetére
Próbálj egyszer felgumipókozni még egy dobozt az utasülésre,
de lehetőleg úgy, hogy enyhén a hátadba álljon. Na, ha azt sem
érzed, akkor megeszem a kalapom. Amikor a Madison hátsó
kerekét vittem hasonlóan a kis Maján, nehezebb volt vezetni.
(Nem a motor menetstabiltása miatt: csak nem ülsz jó helyen.) -
DigitXT
félisten
Hogy egy kicsit más téma is legyen: kimértem a Cygnus mechanikus órájának
csalását GPS-hez képest. Csak 3%. Meglepetésemre a Lágymányosin vitte
a 80-at (óra szerint), ez 77,7-et jelentett valójában. Ezzel a futóművel ez is sok!Természetesen több, tartott sebességes szakasszal mértem, nevezetesen így:
40: 38.8
50: 48.6
60: 58.3
70: 68.0
80: 77.7Amúgy nekem a doboz akkor okozott érezhető gondot, amikor benne volt egy
nagyjából 20 kg tömegű autóakku. (Elvileg a max. terhelhetősége 3 kg ugye.)
Na, azt a súlyponteltolódást bárki megérezte volna... Hasonló gond egy utas,
mert az bár nincs annyira eltolva felfelé és hátra, de mondjuk 60-70 kg...
(Írtam már, hogy Huszit majdnem katapultáltam egyszer az autók között így.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #18032 üzenetére
A te vasad nem fiatalka még a kormánycsapágy cseréhez? Vagy Bp szétverte?
Szerk: a macsakazabálók szívatnak. Free shipping az szerintük az, hogy vegyem
át személyesen a cuccost Szicília eldugott sarkában. Mer' az free. De az UPS???
(Az a röhej, hogy ettől a csávótól jött három éve a két hátsó teló, gond nélkül...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #18035 üzenetére
Erre megy egy +1: eszembe nem jutna soha ledobni a 47 lityós kis dobozkámat,
csak azért, mert akkor egy kicsit jobban gyorsulna, meg talán stabilabb lenne.
Oh wait, jobban gyorsulna? Na jó: tényleg nem. Sőt, a Cygnusra is gondolkodom
a platni ideiglenes cserélésén, mert a rajta lévő kínai doboz botrányosan kicsi. A
sisakom konkrétan csak egy bizonyos pózban fér bele - és akkor is cipőkanállal,
az ülés alatti rakodótérről ne is beszéljünk, jelképes: gerincvédőt kabátot viszem.Ui: ma megfigyeltem, hogy a tompított kontaktos. Kollégám mondta, hogy refivel
szokott járni. Hát én azt nem kultiválom. Bár ezen annyira a földet világítja az is,
hogy nagy bajt nem okoz: szerintem nézek egy izzócserét, mert ez nem állapot.
(Bár Huszi nem kért rá, hogy javítsam is meg a gépet, de pár dolgot érdemes.) -
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #18037 üzenetére
Bazi óvatosan kötögetnék össze ilyen (nagy áramú) komponenseket.
Könnyen tűzijáték lehet a vége. Amúgy nem jársz teljesen tévúton: a
dedikált kábellel az önindító tesztelhető, ha amúgy "se kép se hang"
és számodra ebből az a gyanús, hogy a kapcsoló, vagy a relé rossz.De! Ha még mindig azt a jelenséget próbálod diagnosztizálni, hogy a
nyekkenést követően nincs indítás, akkor tévúton jársz. Tudniillik, ha
az önindító nyekkent egy szép nagyot, akkor a kapcsoló kapcsolt, a
a relé meg összekötötte az önindító tápját az akkuval. Nem ott a baj.A szabadonfutót ezzel a módszerrel biztosan nem tudod "letesztelni".
-
DigitXT
félisten
Az a baj, hogy 600-650-nel sem vagy sokkal előrébb, szerintem, persze
attól függ, hogy mennyire nyúlsz bele... De ha 500K-ban gondolkodsz +
projektre van még szabad 100-150K-d az esetleges azonnali javításokra,
nos lehet, hogy előrébb vagy valamivel, de az igényeidtől nagyban függ...
Egy "kisköbcentis"/nem nagyon fiatal vasat biztos ki lehet fogni ennyiért,
de ahogy nő a méret és csökken a kor, egyre inkább necces lesz a vétel.Az a baj, hogy a pályázáshoz a kisköbös gép édeskevés, a nagynál meg
az előbb említettek szerint megy fel az ár. De szvsz erre a felhasználásra
~300 ccm, amiben lehet gondolkodni, bár inkább a 4-500-asok a jobbak...
És ezeket nehéz kifogni 500-ból, hogy örökké megy nagyjavítás nélkül.Vmi támpontot tudsz adni, hogy eddig milyen típusokat nézegettél?
Mondhatni van-e valami ötleted, vagy mondjuk valami, amit tuti nem. (Pl.
Burgman 400, vagy mondjuk egy Atlantic 500. Esetleg egy SH300, stb.) -
-
DigitXT
félisten
Csonginak volt "bálnája", erről őt tud többet: nekem nem igazán jön be a kinézete, de ettől függetlenül biztos, hogy túrázósabb jellegű gép, tehát neked jobb. Általánosságban szoktunk viccelődni, hogy szarolasz és csúcstechnika japán, de akinek volt mindkettő, a saját bőrén tapasztalta, hogy mindkettő meg tud kotlani...
Nekem konkrétan egy Madison 400-asom van. Jelenleg motorikusan szétbontva... Nem azért, mert olasz, hanem azért mert a vízpumpa hibáját későn vettem észre, és vizes olajjal jártam, kapott a főtengelycsapszeg: lehet, hogy amúgy is kikopott volna, csak később, de most már ez van. (Ma voltam a Malagutinál, mert ma érne véget a téli álmuk, erre mégsem, így az alkatrészek még a kanyarban sincsenek.)
Ezzel a géppel csapattam ma (ha kész lenne a nagy, azzal biztos nem indulok el):
Ui: vérszívó barátunknak is volt bálnája, szét is tuningolták (), és nagyon ment! De persze ha sietős a figura, akkor 650-es Burgmant is nézhetsz, de ha az kotlik meg (és meg fog, mert hozzánk a szarolasz import jön!), akkor az zsebbenyúlós...
Az a baj, hogy az hiába japán csúcstechnika, ha senki nem fizeti meg a sok 100K szervizköltséget. Nekem az "álmom" amúgy egy T-Max lenne. (Vagy nem.) Mindenesetre szoktam vele poénkodni, ha időben veszek egyet hitelre, mostanra ki lenne fizetve: állítom neked, hogy nincs az országban még egy Madison 400-as, amire annyit ráköltöttek, mint én 4 év alatt. (De most már sose éri meg eladni... fel lesz újítva és kimegy a világból. Vagy nem. Mindenesetre jó vele "csapatni".*)
A kontakthibákat amúgy én is utálom: generálni is szoktam őket a sok (utólagos) műszerrel, a gyári cuccokon viszont nem igazán emlékszem, hogy lett volna gond. A Majesty világításával pl. volt. (Pedig az japán.) Cygnus is szarakodik ilyen téren. Viszont ha hiszitek, ha nem: hó lesöprése, és jég lekaparása után pöcc-röff volt. De basszus, mire sikerült megtankolnom... (A tanksapka zárja be volt fagyva...)
*: autópályát tuti utálnám, nagyon szélzajos, nem kellemes a 130 km/h tartósan...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18081 üzenetére
Eddig se állt máshol. Garázs nyár óta nuku. (Régen volt. Jó is volt.)
Esetleg egy ponyvát érdemes lenne beszerezni. Amúgy a Madison
tudja a tutit: garázsban van! A szerelőnél. (A Cygnust meg ma bent
hagyom a cégnél, amíg ilyen havazós az idő, úgy se jó motorozni.) -
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #18089 üzenetére
Nade ha azt mondták rá, hogy SZABADONFUTÓ, akkor teljesen feleslegesen
hekkeled az önindítót, pláne a relét, mert semmi köze a kettőnek egymáshoz.Szerk: úgy emlékszem, anno megállapítottuk, hogy kutyaközönséges nálad is
a szabadonfutó, semmi extra technika, pl. nem generátor az önindítód, semmi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #18091 üzenetére
Ezt értem, de ha az önindítót szerelgeted, attól a szabadonfutó nem gyógyul meg. Amúgy a 20K munkadíj nem is olyan vészes, mert eléggé szét kell kapni hozzá. (Viszont sanszos, hogy járulékos költségek is lesznek emiatt, pl. új tömítés, stb.)
Amúgy írtam anno, hogy ebben az esetben simán jó az RMS, s az nem 55K. Ez pl. csak 15K, és ebből talán Huszi tud még némi kedvezményt is adni. Már csak azért is, mert az oempartson még mindig 11K körül van az ugyanilyen...
Ez meg az oemparts másik inkarnációja: nem véletlen forintra ugyanaz az ár!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Amúgy néztem a Cygnus világítását: BA20D rettenet 25/25W teljesítménnyel!
Maga az izzó van szétmenve, tekeredik az üveg a foglalatában, de most világít...Azt, hogy a földet világítja, egy dolog. Van rajta ugyanis magasságállítás is...
Gondoltam, poénból bepattintok egy xenont, de 10 perc alatt nem sikerült, több
meg nem jutott rá. Esetleg meg lehet próbálkozni "emelt fényű" 35W-os izzóval.MÁS: sikerült kinyernem a telefoncsere közben keletkezett adatbázis adatokat,
de nem tudom, hogy mit akartam vele csinálni. Látszik, hogy áll a szerelőnél:[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #18102 üzenetére
Abszolút nem az esetem. A sportosabb, "feet forward" modelleket csípem...
Számomra értelmesebb kasztnikialakítással jobb pozícióból indulna, mert a blokk
erős, a nagy kerék stabil, a Honda meg minőség. Ja, és kizárólag az ABS-es...Szerk: egy 350-es Piaggio X10-zel is szemezek* a T-Max mellett, de ez elmélet...
*: értsd, elrakom a kedvencekbe a hirdetést, mert elméletileg tetszik. Pénz nincs.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #18105 üzenetére
Szerintem a LE/tömeg arányra gondolt. Mondjuk abban a Velvet 400 jó volt...
Szerk: egyébként semmi sem olyan rossz, mint aminek az ember elképzeli.
Nem gondoltam volna, hogy egyszer Cygnusozni fogok a városban, erre tessék.
Mondjuk meg nem venném, az is igaz, DE abszolút nem használhatatlan cucc:
biztos meg tudnék barátkozni egy SH-val is. Ha csak az A-ból B-be jutás a cél.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #18109 üzenetére
A relé kapcsolt* lábainak nem igazán létezik polaritása. Vagy hogy érted,
hogy fordítva volt bekötve? Ennek egy dolga van: kis áramú vezérlőjelre
kapcsolja össze a két lábát, a vezérlőjel megszűnésekor meg engedje el.
Az nagyjából tökmindegy kellene, hogy legyen, hogy melyik lábon van az
akku, és melyik lábon az önindító... Aztán lehet, hogy tévedek...*: ez amúgy nem is sima relé, hiszen a vezérlőjel is viszonylag bonyolult.
Malagutiéknál úgy csinálják, hogy a logikát két külön relé csinálja, ami a
nagy áramot kapcsolja, arra már csak két kanóc megy, vezérlés gyanánt.
(És még biztosítékot sem építettek be - mondjuk az 80A kevés is lenne.)MÁS: kinyitott a Malaguti, juhú! Maradék alkatrészek megrendelve.
Ja, és a gyári felára: tudod mennyibe kerül egy Honda logó? Na ugye...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #18131 üzenetére
Fogyijára leszek kíváncsi, ez is bekéri-e a 6 lityót, mint alattam minden...
Ma pl. simán 80 fölött kepesztettem a lágymányosin, ami ezzel a géppel...kcsa: úgy valahogy. Kell is bele, mert a hajtás eléggé gatya: majd ránézünk.
Amúgy a kóválygás összefügg az első fékkel, ha rákezd, az para tud lenni...
De normál esetben nem csinálja. Lámpától kanyarodva, állás után, akkor...![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ahogy sityupityu mondja, egyrészt EZEN a vason nem igazán számít...
Másrészt, a valóságban nem ennyire "rossz" a helyzet. (Csak lehúztam a
fényerőt a fotóhoz, hogy jobban látsszanak a számok.) Harmadrészt, a
háttérvilágítás ezen nagyon nem tud segíteni. Vagy rontani. De ha számít,
s erről tudnának mesélni a fórumtársak, hogy nekem volt, hogy számított,
a nagyobb vasnál, akkor nincs más megoldás, mint a mutatóvilágítás...Magyarázat, 2014-ből. Sajnos a képek már eltűntek (képfeltöltés), de már
így nosztalgiából is előkerestem az eredetiket, hogy mit működtem anno!Szerk: most a mókusokra vadászott a tompítottam, csavartam rajta lefelé.
Nagyon nem mertem, mert korábban meg 5 méterre ha világított... Tudom,
ki kéne mérni, nem csak érzésre tekergetni. De hát utóbbi egyszerűbb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egyébként gyári varióval a közelébe se jut, hamarabb leforog tiltásig...
Ellenben egy kis tuninggal már fel lehet tornászni a végét, értelmes fordulaton,
de nagyon nem komálja: mármint a vasnak se jó, meg a pilóta is kapaszkodik.Viszont, ha tartós 150-t tolnál, akkor biztos beverne 8-at 100-on. Tehát ~1 órán
át tartana a "móka", mert a 12L-es tank addig bírná. Lassan járj, tovább érsz...csongi: ahogy az autóban is számít, ha telerakod a csomagtartót... Ezt is utána
kéne állítani, csak sokan sz*rnak rá, látszik is a sok vakító tompítotton. És még
csodálkozik, ha levillogod, hogy ő ugyan nem távolságival jön: ja, csak úgy vakít!Pedig modernebb autókban kényelmes, egy tekerés a műszerfalon, s beállítható.
Amúgy ha utast viszel a telót is át kellene állítani. De sokan azt sem csinálják...
Mondjuk engem annyira nem érint, mert ritkán viszek utast, ha meg nekem, mint
pilótának be van lőve a motor világítási magassága, az jó: más úgysem vezeti.Szerk: mondjuk a 8000 rpm annyira nem értelmes fordulat: nem erre találtak ki...
(Esetleg lehetne még a végáttétellel játszani, ha valaki végsebességre gyúr, de a
gyorsulás akkor vélhetőleg romlana, az meg nekem nem igazán lenne célom.)
Szerk2: a kép címe filcteszt, mert húztam filccel csíkokat a varióra, hogy lássam,
mennyire megy ki a szíj végsebességen. Hát eléggé: enyhén belevert a deklibe.
(Érdekes mód Zsámbéktól visszafelé, 1-es úton, lejtőn, 147 kmh környékén tette.)Szerk3: amúgy olyan gyakran nem cserél olajat az ember a telóban, hogy utána
gond legyen tekerni kettőt a magasságállító csavaron. Nem dísznek van rajta.
Amúgy megkaptam már, hogy a Madisonon miért nem elektromosan állítható?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18145 üzenetére
Hagyományos görgőkkel nem feltétlen koppan össze a két tárcsa.
Én erre tudok gondolni. A Dr. Pulley nagyobbat emel*, ez tény...Egyébként ahogy runner is írja, azért még nem fog lefutni a szíj, mert
hozzáért a deklihez, főleg, hogy a Madisonban nincs hely lefutnia, de
a festéket koptatta a szíjról a dekli, az is tény. Nem nagyon... picikét.Ugrott a fordulatszám, amikor kicsit konkrétabban hozzáért: na akkor
visszavettem a tempóból. De amúgy okés így! Sose megyek ennyivel.
(Ja, amúgy talán még a Multivar is bent volt, már nem emlékszem.)*: és ezért csökkenti a fogyasztást: nekem nagyon bejön a karaktere.
De a JCosta is vicces volt, tavasszal szerintem még kísérletezek vele.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18149 üzenetére
Amúgy ezt a videót is linkeltem anno? Itt 100 mp-nél látszik, hogy pattan a mutató, majd feljebb kúszik a fordulatszám, aztán ott megragad. Óra 147 valós 143, és ez volt a vége ezen a lejtőn: szerintem innen már tuti hozzáért a szíj a deklihez...
Amúgy egyesek szokták a variócsapszeget is lefaragni fogyasztáscsökkentés céljából. Ezzel mondjuk (elméletben) csak a fix tárcsát viszik közelebb, tehát vélhetőleg gyárilag ott sem tudott összeérni. Amúgy ennek nem vagyok nagy tudója, sosem próbáltam. Nem szoktam hosszú távon csapatni, hogy végsebesség közelében (vagy csak általában nagy sebességnél) mérhető fogyasztás számítson.
Szerk: videóban a kontaktos vízhőmérőbe nemám belekötni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #18133 üzenetére
Csurig töltöttem. De nem sikerült 7.36L-nél többet tankolni 202 km-re.
Mondjuk egy kicsit csal az órája, mert szerinte a kúttól házig 5.1 km,
pedig valójában úgy tudom, hogy csak 4.8. Tehát távolságra fölémér...
(Sajnos mechanikus az óra, tehát nem lehet elektronikával korrigálni.)Ez a 3,64L/100 km végülis nem olyan borzasztó. A 80-at ugye viszi
(persze lassan ér fel oda, de azért viszi), városba elegendő... Csak ne
jönne néha elő brutálisan ez a kóválygása, mert az elég veszélyes.Közben rájöttem, hogy melyik motoromra emlékeztet. Az elsőre!
Csak annak volt normális villája, meg (sokkal) nagyobb csomagtartója.
Szerk: meg ahogy a képet nézem, nagyobb kerekei. És dupla HS1.
És 4,2-es fogyi, pedig nem ment sokkal jobban, hiába volt 150-es LOL.Cygnus 125:
Sym VS125:
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18154 üzenetére
Attól függ melyiken. A döglöttön igen, de tompítóval használom, nélküle halálos.
Kis Maján is volt (ma parkoltam mellette a cégnél, de már csak gyári van azon is),
annak nagyon szép hangja volt tompító nélkül. Legalábbis számomra kellemes.
Nagy Maján nem volt, SYM-en nem volt. Nem is nagyon illett volna rájuk ilyesmi...