Új hozzászólás Aktív témák

  • bajnokpityu

    félisten

    válasz csongi #22845 üzenetére

    Nah, mára kicsit lentebb nyugodtam. Nem fogom ennyiben hagyni, lévén kis túlzással veszélyeztetés is történt (pl a hűtőközeg pont a kerek tengelyébe ürül).

    1. Nekem gyanús, hogy cseréltek hűtőfolyadékot, függetlenül, h nincs a számlán. 4 éves a jármű, és a szerviztáblázat alapján évente kellene. Lehet, h már dzsuvás volt, bár láttam már autót 8évesen gyári folyadékkal. Most a min max között van, pont félúton a szint. Amikor kinyomott egy kis löttyöt, az fél deci lehetett, 1.5liter viz van a hűtőágon. Beinditottam, egy elég pontos hőmérővel mértem az előremenő és a visszatérő ágat, meg a blokk külső felét. A gumicsövek külső oldalát, tehát a folyadék azért melegebb kellett legyen. 71-73fok körül mértem a pumpa házon, amikor 70fok volt az előremenő, ekkor bekapcsol a ventillátor. Visszatérő meg 62-63 fok körül volt. Megvártam 3 ventillátor beindulást, majd lecsuktam. Egyébként a kipuff 150fokos volt ekkor :). Vizcsepp nem volt utána alatta.

    2. Olajat kiszippantottam fecskendővel, kb 2decit, ekkor lett a nivó maximumán. Olajat amúgy lecserélték, friss olaj van benne. És olajos is a blokk alja :)

    3. Ami jó, hogy ugyan a könyvben 2 helyen leirják, hogy az ajánlott viszkozitás 5W50, de van egy kis ábra, hogy -10foktól elvileg használható a 10W.. is. Gondolom azért 200km 10w40 nem fogja megölni a blokkot, és ha a vizfolyós sztori óta ment már kb 40-50percet a blokk, akkor nem is várható további gond.

    4. Hamár számlán nem szereplő dolgok. A könyv szerint évente kellene fékolajat cserélni, szijat ellenőrizni, váltóolajat cserélni, és gyertyát is cserélni.

    5. Nyilván gyertya lényegtelen, mert még nem érte el a km-t (10e), de a többit érdemes lenne megcsinálni, asszem. Ugye?

    eladó Kawasaki j300 robogó

Új hozzászólás Aktív témák