- Hálózati / IP kamera
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Mikrotik routerek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- C# programozás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22600 üzenetére
Emélkezetes maradt nekem is a SYM bérlése... Szerettem is azt a motort, igaz, hogy nem volt túl erős, de most nem is az a lényeg. Városi 1-2 fős mászkálásra kellene. Minden másra ott a
MasterCardGladius.Azt olvastam, hogy azok a régi SYM-ek még tartósabbak voltak, ezért érdekelne, hogy vajon ebben milyen blokk lehet. Próbálok utána járni... Ennyi pénzért én is inkább vennék egy 300-ast, mint 125-ös kistestűt. Valami olyasmit szeretnék, ami hozza a Maja kényelmét.
Szerk.: UH200 Burgman is akad 1-1db...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
#50433536
törölt tag
A 125-os Motowell 4T.
[link]
Két éve vettünk egy 50-es 4 üteműt újonnan, a mai napog nem kellett hozzanyulni, csak kapott egy polloni 70-es szettet. Szerintem ezek a motorok se rosszak már, sokkal jobbak, mint 10-15 éve. Mi a feleségemnek tervezünk egyet jövőre. -
huszi.gyb
senior tag
válasz #50433536 #22602 üzenetére
Hát... A Keeway és a Motowell volt az első, amit kizártam. Lehet, hogy csak előítélet, de eladni is nehezebb (igaz, kb 30-40%-kal olcsóbb is).
Ez a Motowell külsőre nagyon tetszik, nyilván szívesen vennék olyat, ami szép is. De az esztétika nekem -most- másodlagos, olcsó közlekedőedény kell, úgy néz ki, hogy max. 125ccm (Kft-ben visszaigényelhető a 27%). Amire szükség lenne: időnként 2 utas kényelmesen férjen el (városban), és minél nagyobb csomagtartó (15-17" laptop és tárgyalás alatt komplett motoros ruha férjen be).Na ezekkel a feltételekkel viszont elég kevés gép maradt fent.
Úgy néz ki az anyagiakat meg tudom oldani, legkésőbb tavasszal vásárolnék. Br. 1,3M-ban húztam meg a
lélektanihatárt.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Nézegettem azt is. Mennyiben más (bódéra) mint az SH300? Nem kényelmetlen az ülése? Leginkább a budin ülős robogókat ezért "zártam ki".
A nagy kerék miatt mekkora a csomagtartó az ülés alatt? Nem mondtam, de plusz dobozt azt alapnak gondoltam (akár megtartani a Majáról, akár gyári dobozos gépet venni), és a mellé kéne nagy hely.Mennem kéne egy kört a különböző márkakereskedésekben, egy-egy üléspróbára, nézelődésre az biztos...
Ami nagyon tetszik, bár élőben még ezen sem ültem, nem láttam a csomagtartót: Kymco X-Town 125i. Van valakinek tapasztalata új jármű külföldről való behozatalában?
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
-
#50433536
törölt tag
Érdekes, hogy 400ccm körül már csak a suzuki gyárt robogót. A többiek csak 250, 300... 500, 650... Mi bajuk van a 400-al? Teljesen illik egy nagytestű robogóhoz.
-
yodamastah
őstag
válasz huszi.gyb #22607 üzenetére
Ez is oda jut hogy xmax300 / forza 300. Kerék 15/14 (nem túl kicsi). Már megy is, de keveset fogyaszt. Stabil, nem nyeklik. Nem túl nehéz (180kg). Nem batár széles. Nagy csomi. Jól felszerelt (ABS/TCS). Csak hát az árán nyelni kell egy nagyot
Mondjuk az xmax 125 az 1.6M És az ugyanaz a felszereltség mint a 300as. Bár az a 15Le mindenképp harmat a 175 kilójához.
Forza 125 159 kg, de sajna 1.75M
-
bajnokpityu
félisten
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #22612 üzenetére
Most hogy mondod, hahun van egy 1.3ért 1000km-el
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22611 üzenetére
Ez nem teljesen igaz, ekkorát nem kerekítenek a gyártók. Nekem a madison forgalmijában 383ccm van, az közelebb áll a 400-hoz, mint a 300-hoz.
Közben kíváncsi lettem, hogy tényleg hogy is van ez, hogy mennyire kerekítenek a gyártók:vespa gts 300 - valójában 278ccm
yamaha xmax 300 - 292ccm
gilera nexus 300 - 278ccmSzóval a 400-as gépek tényleg nagyobbak és ezért érdekes, hogy miért hanyagolják mostanában ezt a kategóriát, hogy a 300 után már csak 500-ast és 650-est lehet kapni a burgi kivételével.
-
#50433536
törölt tag
A másik dolog, amit még a munkában akartam írni, csak nem volt időm.
A Keeway és a Motowell sokkal minőségibb gépeket gyárt, mint 15-20évvel ezelőtt (Motowell nem is volt még akkor). Nagyot ugrott a minőségük pozitív irányba. Most már mindkettő vállalható motor. A mostani típusok meghibásodási rátája a márkás motorokéval vetekszik, csak mindezt harmad áron tudják. A 125-ös Motowell Grand Mexon 750ezer forint... wow. Van hozzájuk alkatrész dögivel és olcsó az alkatrész is, nem úgy, mint a márkásabb társaiknál.
Szerintem ezt a két márkát már nem kell lenézni, sokat fejlődtek megbízhatóság terén. Nekem is van egy, szétszedtem már teljesen, amikor átnéztem és felszereltem a polini tuning szettet. A kivitelezése, illesztések, hegesztések, anyagok és stílus terén felveszik a versenyt a nagy márkákkal, az árukról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz #50433536 #22614 üzenetére
Talán a súly miatt.
Xmax 300 179kg, 27,6Le. Xmax 400 210Kg, 32.8Le
A 400as 18%al erősebb és 17%al nehezebb. Valamint 400k-val (20%-al) drágább. Melyiket kéred?
De most komolyan, Az mostani modern 300as blokkok elég jók. Könnyebbek, emiatt sezesebb a motor, jobb a súlyelosztása. Ha a súly/le arányt számolod, egy személlyel alig gyengébbek, olcsóbbak és kevesebbet esznek mint a 400asok.
Egy éve amikor választanom kellett, és próbálgattam a motorokat, eszemben nem volt xmaxból a 400ast venni. Esetleg ha sokat két személyeznék, vagy autópályán mennék sokat ott kijön a plusz motorerő. 2 személlyel a súly lóerő arány már jobban eltolódik, valamint végsebesség közelében a levegőt tolni kell a plusz erő, azaz egy 400as könnyebben fog 130 felett menni. De 130at megy lazán a 300as is. Agglomerációból bejárkálni bőven elég az ereje.
Igazából nem is értem hogy minek xmaxből ez a két verzió. Nem csodálkoznék ha előbb utóbb beszántanák a 400ast és vagy csak 300 lesz, vagy egy 330 vagy 350es ami picit nehezebb és erősebb.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz yodamastah #22616 üzenetére
Igazad lehet, a mostani blokkok modernebbek és fejlettebbek, mint az én 17 éves madisonom. Már nekem is szembe jutott munkába járás közben, hogy elég lenne egy 250-300-as gép.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22617 üzenetére
Éppenséggel Madisonból csillió különböző verzió van, ilyen-olyan blokkal szerelve.
Kollégának volt ugye a topikban 125-ös, Yamaha blokkos. Az pl. 1:1-ben Majesty.
De létezik 150, 180, 200 és 250-es is belőle... Szomszédomnak volt pl. 200-as,
Piaggio blokkos. Egyszer kipróbálta az enyémet. Alig akart leszállni róla! Annyira
más volt az élmény: minden ismerős rajta, csak sokkal jobban megy. Mondtam is
neki, hogy nekem ennyi KELL a városban: szerinte hülyeség, hiszen ő még azzal
a 200-assal is lement - autópályán - a világ végére, ha az kellett. Szerinte csak az
élvezet miatt mondom, hogy nekem ennyi "kell". Meglehet... De valahogy idővel
nagyon megszoktam, hogy van vmi "értelmezhető reakció" (robogós viszonylatban
nem is kevés!), ha megtekerem a gázkart. Kollégámmal egyszer cseréltünk. Csak
az utca végéig akart volna menni, ám aztán fülig ért a szája, azt mondta, menjünk
csak tovább a Lágymányosi hídon, ezt ki akarja húzatni, olyan állat. Én meg ugye
kapaszkodtam utána az ex-Majámmal: vidáman felpörög az is, és húz is, hiszen a
Multivar ad neki +3 LE-t a gyári beállításához képest, s emiatt tiszta sportos VOLT.
Csak a Madisonról visszaülve olyan, hogy lenyelezed, és nem történik semmi...Szóval el lehet kóricálni kisebb vassal? Hajjaj! De ugyanúgy élveznéd? Rajtad áll...
(Talán még a 250-es Madisont venném fontolóra, elvégre a 250-es Maja is tetszett.)
Persze, annál bármi jobb, mint hogy két hetenként megkotlik, és a gatyád költöd
rá minden hónapban, hogy újra járóképes legyen. Én is jártam ebben a cipőben...
Meg persze a tuningok. De azért van bennem félsz, hogy megint ugyanaz a cipő?Most pl. kóvályog az eleje, megint kéne kormánycsapágyat nézetni/telót felújítani:
egy valag pénz. Persze megint élvezném a közlekedést vele, jobban, mint most...
Kicsit még tuningolni kéne rajta, mert ma 10.9-et mértem. Ez elég harmatos.
Persze még így is azt mondanák rá, hogy szedi a lábát. Gyorsultam hazafelé egy
nagymotorral, nyilván ellépett, de "megleptem", így majdnem kerékre állt a csóka.
Minap meg egy T-Max jaszkarizott előttem / törte össze magát egy kocsi hátulján:
én már akkor tudtam, hogy baj lesz, amikor a kanyarodósávban előrerepesztett.
Persze "befért" meg minden, ám azzal nem számolt, hogy hiába van nekünk (már
másodpercek óta) zöld, lesz még olyan pofátlan barom, aki keresztbeosonkodik a
neki már tizensok másodperce pirosban, a dugón keresztül. Autó ugye befékezett,
T-Max meg benézte, csatt. Nagy baj nem lett, csak hát szopás, ha vki nem figyel.)Ui: mielőtt bárki belekötne, hogy a kilövéshez legalább egy 600RR-t vegyek, nem,
nem akarok ilyesmit tenni, a harmatos alatt azt értem, hogy tudna ez 8.6-ot is, ha
(és akkor itt nem sorolom fel újra*, hogy miket kéne ellenőriznem, hátha ott a baj).*: nem volt időm foglalkozni vele, csak mikor lerohadt a roller, kényszerből mentem
vele. Remélem nem sértődik meg, de mostanában kicsit keveset volt használva.Ja és a ma esti gyorsulásos szösszenet: valami VW GTI állt előttem a lámpánál,
kurvajó hangja volt, ahogy "duruzsolt" a dupla kipuff. Indulás után odalépett, én is
nyeleztem, így közvetlen közelről élvezhetem a hangorkánt. Kanyarban meg újra
ott volt a kicsit dohogós/bugyborgós hangja, szinte alapjáraton. Tetszett, na.
Aztán persze állva hagytam a Lágymányosin, nem erőből, hanem a sorok közt...Szerk: az egész fenti levezetés arra akarna kihegyezve lenni, hogy ha megszoksz
adott paramétereket, keresni fogod ezeket a leendő új motorodban is. Nehéz attól
elszakadni, és ilyen szög racionális döntést hozni, hogy elég a 300-as. Vagy pl. a
huszi-féle dilemma, hogy ott van a nagymotor, tehát elég a 125-ös. Amúgy elég.
Szerk2: tuti kipróbálnám a 300-as Forzát, ha lenne rá zseton, deegyelőrenincs.
Szerk3: de csomagtartó kell, ezért nekem SH kizárva... A blokkja tetszik, az jöhet.
Végülis így lett nekem Madisonom 6 éve, hogy a Velvetben megtetszett a blokk.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22618 üzenetére
"a Madisonról visszaülve olyan, hogy lenyelezed, és nem történik semmi.." nagyon jó szöveg!
Igen, ezt nem lehet más robogón megkapni, hogy 100-nál odahúzol neki és rendesen elkezd menni, mint a golyó és nyugodtan be lehet fejezni egy előzést, nem nagyon tudnak megszívatni. (Csak úgy mellesleg, milyen barom szokás ez, hogy akit előznek, az odalép neki hogy ne tudd megelőzni?)
A másik dolog, amiről nehéz lenne lemondani, a sok hely a mocin. A hatalmas csomagtartó meg a koffer annyi helyet ad, hogy beférnek a cuccaim is meg még egy kisebb szerszám készlet. (Összeállítottam egy olyan készletet, amivel az út szélén is lehet akár váltót szerelni, ha úgy adódna, hogy fellazul a vario anya, meg raktam be tartalék elektromos cuccokat multiméterrel.)
Már csak néhány olyan alkatrész van, ami öreg a gépen és még nem cseréltem ki. Vezérműlánc (megrendelve, állítólag már a közelben van), a CDI (folyamatban a csere), a feszültség szabályozó (rendeltem egy újat tartaléknak) és az indító relé (ebből raktam be másikat vésztartaléknak). Ezek után remélem már sokkal megbízhatóbb lesz a kislány.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22610 üzenetére
Tegnap voltam a Karasnánál. Nagyon rendes volt az eladó, majd fél órát beszélgettünk. Ő is a Forzát ajánlotta. Annak tényleg nagy a csomagtere, de 1,75M (szóban 1,6 hangzott el), nagyon sok egy ilyen motorért.
999-ért van PCX, kisebb, butább a futómű, kisebb a csomagtér.Hondák mindig is elég drágák voltak, futok még pár kört Kymco ügyben, hátha találok céget, aki foglalkozik új Downtown/X-Town 125 forgalmazással, vagy külföldről hoz be 0km-es gépet.
Szerk.: Kymco kivonult magyarországról.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Vismajor01
addikt
Beruháztam egy Kymco Grand Dink 125 cm3-re, amiben 175 cm3 henger van.
Zalaegerszegen vettem a motort, onnan lábon jött budapestig.
200-ért vettem, szép állapotban van, 34 ezer kilométerrel.
Viszont hideginditás után lefullad alapjáraton, tartani kell egy kicsi gázt neki, de elég gyorsan bemelegszik és utána már jó. A csóka akitől vettem azt mondta, hogy automataszivató kicsit buta benne, ezért ilyen.
Lehet ezen javitani? Főleg városban használnám a motort, és itt azért elég zavaró ha lefullad piroslámpánál.
A dudája nagyon halk, van rá mód, hogy átrakjam szerintetek a Neo S-ben lévőt? Az jó hangos volt
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #22624 üzenetére
Karbi takaritas allitas, szivato allitas, vagy csere.
Kurt cserelheto. -
lehella
senior tag
válasz Vismajor01 #22624 üzenetére
Nálam is ilyen a szivató (People250), hidegen egyből teljesen jó az alapjárat, de ha megyek 1 km-t akkor már melegszik annyit, hogy a szivató lekapcsol, alapjárat viszont még kevés van. Kb 2 km után már teljesen jó megint.
Ugyanez fordítva, ha 2 km után leállítom, akkor utána gázadással indul csak, mert az alapjárat még kevés a visszahülés miatt.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22621 üzenetére
KFT-re megvéve 125ccm-ig vissza tudom igényelni az ÁFÁ-t. Az azért 27% kedvesség, ami miatt agyalok a 125-ösön.
Még úgy is majdnem 1,4 a Forza, ami nagyon sok szerintem érte 25-ben, ezért gondoltam, hogy nem biztos, hogy Honda lesz.Amúgy PCX-szel kinek van tapasztalata? Mennyire kicsi a csomagtartó? Br 1M-ért van új, jól tartja az árát... Néhány kompromisszumot kellene kötnöm vele, de "alig" kellene rádobnom a Maja eladási árára, ha cégre meg tudom venni (könyvelőmmel még nem beszéltem).
www.dongosofor.hu
-
yodamastah
őstag
válasz huszi.gyb #22628 üzenetére
Nem olcsó, de kapsz 1.4ért egy jól felszerelt kényelmes nagytestű robogót. Kulcsnélküli indítás, abs, kiprögésgátló (125re nem mintha kéne), full led világítás, autószerű műszerfal, tükörbe integrált index, morotos plexi állítás. Csomagtartó batár, simán 2 zárt sisak elfér, és még fér bele.
PCX ehhez képest egy babetta. De tény 125ccm mellé a 130 kiló jobban passzol mint a 159. Valamint ha tényleg csak városozni kell, oda a pcx jobban passzol. Felraksz rá egy jó nagy dobozt, és lesz értékelhető csomagtartó. Az ülés alá elvileg beféz egy kisebb zárt sisak.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
"tekintettel arra, hogy a motor ritka, 430 ezer forintot ítéltek meg kárkori értékre"
Nem gondoltam volna, hogy néha még jól jöhet, hogy ritka motort hajtunk, LOL.Szerk: egyébként a szitu közel sem vicces, és kár a motorkáért. Gondolom kb.
takarásban lehetett a másik motoros mögött és/vagy az autós teljesen bealudt.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22632 üzenetére
Sogorom 2-3 honapja fektette el a Madisont, Merci piroson atment ele es kicsuszott a robogo eleje fekezesnel. Szerencsere sebesseg nem volt nagy, kb majdnem allo tempoban dolt csak el.
Tukor letort, meg a labtartonal/fejidomnal latszodtak az eleknel huzasnyomok, szoval azokat az elemeket cseresre kellett venni.Vegul valami 120-130k-t kapott kp-ban. Abbol bontottan/fenyezve meg lehet csinalni, de ha ujban gondolkodsz, akkor bszhatod, mert kb idomonkent 50-90k-val kell szamolni
Mivel torni nem tort semmi, se tartofulek, igy kapott egy masik tukrot, aztan csokolom.
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #22633 üzenetére
Amikor én feküdtem el, nekem is karcos lett. Azóta is viseli a harci sebeket.
Jobban megtört, amikor neki mentem egy Demszky-bunkónak sötétben/esőben!
Amikor kicsit meg lett műanyagozva, akkor kapott némi ezüst festéket, de ilyen.Telibe fényezés? Ugyan... Volt egy komplett orr idomom, ami le volt fújva, de nem
stimmelt a színe, és egyetlen tartófül sem volt rajta ép. Ill. egy igen, azt átraktam
az enyémre (műanyagosokkal), kb. 2-3 évet ki is bírt, nem rég tört le megint. Azt
a szart meg kiraktam lomtalanításkor, nekem ne foglalja a helyet a pincében...Egyébként újban már egy index is brutális áron van, egyet kénytelen voltam venni.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22629 üzenetére
Na igen, drága... De eddig ez tetszik a legjobban. Ha még 1 évig elhúzom a vásárlást, és addig elvagyok a Majestyvel, valószínűleg össze tudom rakni rá a pénzt... A PCX annyival olcsóbb (majdnem fele), hogy azon csak emiatt agyalok el. Arra most is meglenne a pénzem nagyjából.
Grillo: Na az már elvetemült. Nyilván 50ccm-mel is lehet túrázni (Győr-Bp-et én is megcsináltam), de nem az a cél. A nagy csomagtartó kellene, legalább egy bevásárlás, és egyéb férjen be.
www.dongosofor.hu
-
Vismajor01
addikt
válasz DigitXT #22632 üzenetére
" A tényleges kifizetést viszont semmilyen törvény nem szabályozza, így a biztosító hónapokig elhúzhatja az ügyet. Oda kell figyelni, és tartani a kapcsolatot, mert a biztosítási ügyek elévülésének lehetősége is benne van a pakliban."
Nah igen..
Március 7-én a külső sávban haladtam a SMKP robogómmal, amikor a belső sávban lévő passatos úgy döntött, bekanyarodik jobbra.
A vétkességet helyszinen elismerte, sárgakék lapot kiltöltöttünk, személyi sérülés nem volt (Full protectorban voltam).
Sajnos nem tudta megadni a biztositója adatait a csóka, mert céges kocsi volt. Aztán b*szott rá, szóval MABISZ-tól kellett kikérnem, igy 20 nap is eltelt mire bejelentettem a károkozást. (Károkozó nyilván nem jelentett be semmit). Ehhez képest gyorsan, 3 napra rá, tehát március végén kijöttek kárfelmérni. Lefényképezte a kárfelmérő a motor minden részét (full baloldal sérült, 50-el kaszált el, végig a baloldalán csúszott), a protektoros ruhám(szakadásait), sisak sérüléseit. Számlám egyedül a sisakomról volt, akkor volt 2 hetes, 46 ezer ft volt. A robogó egyébként lábon jött el, a kormány ált csálén de csak a kormányrúdon kellett kilazitani a csavart és megigazitani.Aztán rá pár napra irtak is egy emailt, hogy 94 ezret fizetnek. Nem kell nekik semmilyen számla, ennyit utalnak és kész. Én ezt elfogadtam, tekintve 150 ezerbe volt a robogó amikor vettem.
Tehát április 15-én tették az irásbeli ajánlatot, én azt még aznap kinyomtattam, aláirtam és visszaküldtem.
Harmadik ügyvédi felszólitásra, A MAI NAP! Kaptam meg a pénzem. Augusztus 15-e van. És ha nem lenne ismerős ügyvéd, még mai napig ülnének rajta.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
#31733248
törölt tag
-
Reaper
őstag
No, tegnap hazahoztam a kicsikét a Karasnából, elvileg csak szíjcserére mentünk még kedden, de szétszedés után derült ki, hogy a kuplung rugók durván odavannak. Legalább 1 törött volt, de a többi is darabokban jött ki. Persze az egész városban nem lehetett kapni, győrben volt egy bolt, onnan meg tegnapra érkezett meg csak, de végül csak megvan és megint mehettem. Remélem mostmár majd csak olajcserére kell majd mennem
-
yodamastah
őstag
válasz Reaper #22638 üzenetére
"olajcserére kell majd mennem"
Robogón az olajcsere gyerekjáték, illik ezt megcsinálni magad. Gyak szerelni nem kell semmit. 1 csavar ki, aztán vissza és mehet bele az olaj. A 250es xmaxban olajszűrő sincsen. (emiatt elég gyakori az olajcsere) Egy nyomatékkulcs nem árt ha nem tudod mennyire húzd meg az olaj leeresztőt, de ennyi. Az első olajcseréd árából tudsz venni használható nyomatékkulcsot
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz yodamastah #22639 üzenetére
Háááát, autónál még simán megcsinálom, de motorhoz még nem nyúltam. Semmilyen szűrő nincs ezekben, még olyan se, amit át kéne mosni kis olajban? A meghúzási nyomaték mennyi? A másik, hogy eddig olyan szépen vezetve volt minden olajcsere, számlával.
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22640 üzenetére
Autónál simán megcsinálom esetben (idegállapotban voltam: olyankor nem ajánlott
szerelni) a motorolaj leengedés helyett leengedtem a váltóolajat. És fel se tűnt...
Maradjunk annyiban, hogy egy robogót olajcserére szervizbe vinni csak annak kell,
aki nagyon (!) nem ért hozzá, ám ha egy autóban simán megy, akkor ehhez se kell
szerelő. Persze, ha vmi számlafétised van, akkor nem szóltam. Azt nem tudom,
mennyi km van benne, de amúgy a legkevesebb (mind idő, mind pénz), hogy olajat
kell néha cserélni. Meghúzási nyomatékot szervizkönyvből nézz hozzá: 20-25 Nm? -
Reaper
őstag
válasz DigitXT #22641 üzenetére
Az szép lehetett, ráadásul a váltó olaj mocsok drága
Közben megnéztem a service manualt, köszi neked is yodamastah, valami 15 lépéses bulinak mutatja, közben bontsam le a storage boxot és a footrest boardot is, úgyhogy gyorsan elment a kedvem tőle, de találtam egy olasz videót, aminek a szövegéből ugyan egy szót sem értek, de kb nagyobb bontás nélkül 10 perces műveletnek tűnik: [link]
Nyomatékkulcsot egyébként már egy ideje várom, hogy legyen Aldiban, de persze, amióta eldöntöttem, hogy kellene, na azóta nincs sose Ahogy nézem 20Nm.
Az autóban egyszerű, meg amióta egy "szervizben" nem akarták feltölteni a szűrőt, csak rácsavarni és hajrá, azóta ha nem sietek, akkor magamnak csinálom. Csak ahhoz mindig lehet aknát, vagy csápos emelőt vadászni. -
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22643 üzenetére
A váltóolaj 3000 Ft volt (manuális), az nem pénz. A gond inkább az, hogy olaj
nélkül érdekes hangja lett, még szerencse, hogy feltűnt a páromnak... további
gond, hogy ezután szerelőhöz vittem, aki megcsinálta 25000-ért az olajcserét:
de hát ez van, tanulópénz. Ha szerelés közben akar kirúgni a főbérlő hisztiből,
inkább abba kell hagyni, mert idegesen esetleg az ember nem tudja mit csinál.ON: Aldis nyomatékkulcs nem lesz jó, arra kár is várni, az ilyen böszme nagy
félcollos, az nem tud 20 Nm-t. (Persze jó az, csak nem az olajcseréhez.) -
Reaper
őstag
válasz DigitXT #22644 üzenetére
Nekem a régi Swiftbe kellett cserére 3 doboz castrol, darabja volt 3ezer körül.
Miközben a sima motorolaj meg kb 5ezer volt hozzá a 4 liter.
Én autóbelsőt, műanyagokat raktam vissza úgy, hogy egyre idegesebb lettem, mert eltört az egyik kis beakasztós bizbasz, na utána sikerült még mást is törni, mehettem bontóba új cuccokért és rábíztam másraNem is tudtam, hogy van nyomaték kulcsból kisebb méret is, majd ránézek, de a nagy akkor is kelleni fog itthoni kerékcserékhez
-
DigitXT
félisten
Igen, ami a Lidl/Aldi-ban kapható, az oda kiváló, max. 210 Nm!
De az alsó érték biztos nagyobb, mint 25 Nm, most nincs meg mennyi.Reaper: nekem 3 nyomatékkulcsom van, 1/4”, 3/8", 1/2", és ezek mind
más tartományra jók. Van közte átfedés, de mind hasznos. Azt hiszem
6-30 Nm a kicsi, 19-110 Nm a közepes, a nagy meg 30-210, vagy hogy?[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Igen, úgy is írtam, vagy úgy szándékoztam írni, hogy a kerékcseréhez kelleni fog a nagyobb
DigitXT: Ha tudod milyen típus és, hogy honnan van, megosztanád, egy ilyen hármas készlet pont jó lenne, beleillene a készletbe.
yodamastah: Á, én beleszámoltam a bénázást, ami első alkalommal mindig van, pl. beleesik a tálba a leeresztő csavar, mire letakarítom, stb
Amúgy van neked bevált márka, típus az olajból? Ha jól láttam neked elég sokáig volt ilyen 250es. -
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22649 üzenetére
Nem készlet, idővel beszerzi az ember... Az egyik az tuti Aldi/Lidl (az a nagy):
a kicsi az Genius, a közepes meg Yato. Teljesen máshol, máskor vettem őket.
De emlékszem, amikor először mentem be ilyen kérdéssel a szerszámboltba,
hogy "motorszereléshez" keresek nyomatékkulcsot, kicsit hülyének néztek. A
Nm-t mondjam nekik. Mondom láttam 20-30-at, de van tuti 110 is a könyvben...
Aszondja, az nem lehet attól megszakadna a menet a motorblokkban. Nade
kerékanya is van, nem? Lehet, nem is motorkerékpárra asszociáltak?
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ, BOLTI ÁR FELÉÉRT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen