-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
De egy 5 fokozatú váltó utolsó fokozata is lehet ugyanakkora áttételű, mint a 6 fokozatúé, mindez csak tervezés kérdése. Persze az egész váltó hangolása is nagyban függ attól, hogy milyen motorhoz kapcsolódik: ha egy alacsony fordulaton nagy nyomatékkal rendelkező motorra rakják rá, ami nem döglik meg a hosszú áttételtől, akkor okés a spórolós fokozat, egyéb esetben viszont szvsz annak nincs értelme, hogy a motor azért szenvedjen, mert nincs benne semmi erőtartalék, és jobban kell nyomni a gázt, hogy tartsa a tempót. Ugye motoronként eltérő, hogy mely fordulatszám tartományban működik a legjobb hatásfokkal, szóval szerintem nem feltétlen jobb az mindig, ha a lehető legalacsonyabb fordulatszámon ketyeg a motor.
Gondolom nem véletlen, hogy 6 fokozatú váltót leginkább az erősebb dízelekhez párosítanak, vagy a nagyobb lökettérfogatú benzinesekhez. Példának okáért az első generációs Fiat Punto 55 lovas alapváltozatához létezett 6 sebességes váltó, a második generációs 80 lovas benzineshez pedig 7 fokozatú sebességváltó. Ebből látható, hogy simán megoldható egy kisautónál is a 6-7 fokozatú váltó, de kérdéses, hogy ténylegesen van-e értelme. Azért tervezéskor azt is figyelembe kell venni, hogy hiába osztható el jobban a 6 fokozat, az ebből fakadó gyakoribb váltások nem feltétlenül szerencsések.
-
ABE
őstag
Valószínű egyébként, hogy az van, amiben te is gondolkodtál, hogy egy nagy áttételű 6-os fokozatot csinálnak inkább, ami hosszabb, mint egy normál 5-ös. Gondolom ezért is van, hogy pl. Clióban az RS-en kívül csak a legerősebb dízel kap 6-os váltót, mert az "elbírja".
biker
A lényeg, hogy rendbejött az autó. Azért elszomorító, hogy autó szervizeltetésekor az ember csak reménykedhet abban, hogy elvégzik rendesen a munkát. Én úgy vagyok vele, hogy csak olyan helyre menjen az autó, amit ismerős már ajánlott (bár ez sem garancia).
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ha megrendelek egy javítást, akkor azon nincs mit magyarázni, hogy miért nem csinálták meg, és arról miért nem szóltak. Ha valami nem megy, hát nem megy, de azt nem szabad elsusmusolni. Ez egyszerűen becsület dolga, nem szakmai felkészültség és rezsi kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Szerintem próbáld megkérdezni a Megane Klub vagy esetleg a Renault Club fórumán.
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
Igazából azt kéne megkérdezni a Renault mérnökeitől, hogy milyen minőségű üzemanyagra terveztek... Azért tervezéskor egy sor kompromisszumot kötnek a mérnökök: költségek, gyárthatóság, élettartam, marketing, stb., ami nem felelhet meg mindenkinek és mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
"a tervezés nyilván a szabvány gázolajra történt,amit a forgalmazott országokban bevizsgálnak,főleg a környezetvédelmi besorolás miatt."
Nézd, saját hosszútávú tapasztalatom nincsen dízel autóval, hogy mennyire érzékeny, csak mások (többek közt autójukra kényesen ügyelő Renault tulajok) tapasztalata alapján mondhatom azt, hogy problémák jelentkezhetnek különböző üzemanyagoknál, ami azt mutatja, hogy tervezéskor jó minőségű gázolajjal számolnak. Az egy dolog, hogy milyennek kéne lennie az üzemanyagnak, az meg egy másik, hogy ténylegesen mit kap az ember a kúton. Ha egy szervizes azt mondja tapasztalatok alapján, hogy a meghibásodások száma csökkenthető a gyárilag előírt intervallumok lerövidítésével, akkor érdemes elgondolkodni rajta, hogy vajon a gyárban tényleg felkészítették-e az autót mostohább körülményekre. Én azt mondom, hogy a gyáriak sem tévedhetetlenek...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Én most két állítással állok szemben, mint kívülálló: a tulajdonosok egy részétől azt hallom, hogy volt problémája rendes karbantartás és elvileg jó minőségű üzemanyag tankolása után, te meg azt mondod, hogy nem volt ilyen gondod. Most erre mit reagáljak szerinted? A tisztítót gondolom nem a gyár írja elő kötelezően, így azért csak van alapja annak is, ha valaki sűrűbben cserél szűrőt...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Mifike1984 #4188 üzenetére
A hibajelenség alapján én nem feltétlenül vonnék párhuzamot a korábbi malőrrel, ez inkább valami elektronikai/szenzor hibának tűnik számomra, ami a melegedéssel van kapcsolatban.
Ajánlom még ezt a fórumot, van ott 1.9 dti tulaj: [link]
nemma
50 kör jégermenü az autóért?
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Mifike1984 #4190 üzenetére
Engem nem kell sehova megtéríteni, nem is lehet.
Igazából azért nem mechanikai hibára tippeltem, mert a sarut (gondolom itt az akkura gondolsz) levéve megszűnik átmenetileg a gond, de most a futásteljesítményt hallva persze az is lehet, hogy teljesen rosszul logikázom. Kérdéses, hogy a diagnosztika által kidobott hibát mi okozza, tényleg a befecskendezésnél van gond, vagy valami más hiba generálja ezt az üzenetet? Majd jönnek az okosabbak, és megmondják.
-
ABE
őstag
válasz Szplöttyy #4193 üzenetére
Úgy tudom, hogy a gyári távvezérlőhöz valami külön adapter kell, ha használni akarod idegen fejegységgel, és horror árban van. De ne aggódj, csak az elején olyan jópofa a távirányító, nem létszükséglet.
A gyárit meg kéne nézetni, hogy mi hibája lehet, ha nem lehet javíttatni, használtan lehet találni bele azért elfogadható áron. [link]
-
-
ABE
őstag
válasz Füge007 #4286 üzenetére
Semmi sincs ingyen, kompromisszumot kell kötni valamilyen téren. Én a Logan megjelenése óta azt vallom, hogy annál racionálisabb vétel egyszerűen nincsen. Persze, mindenhol lecsippentenek egy kicsit, nem egy rongyrázó autó, de jól használható konstrukció. És az emberek inkább vesznek családi használatra drágábban egy Swiftet, amibe sem pakolni, sem kényelmesen elférni nem lehet, de az legalább nem Dacia, ugye.
A váltó meg részben szubjektív dolog. A Twingóban lévő váltót (meg a vele egykorú Renault váltókat) is szidják, hogy milyen váltási érzetre, meg lötyög, viszont működik rendesen, nem akad, és gyorsan lehet vele kapcsolni. Összehasonlítási alapként hoznám a Focus váltóját (jelenleg a 3. teljesít nálunk szolgálatot), amikre jól megírták, hogy milyen fasza, oszt' mégsem, mert nem lehet vele igazán gyorsan váltani, és kemény.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Füge007 #4293 üzenetére
Ha megnézed, most akciósan az alapfelszereltségű SX4 (szervo, ABS, dupla légzsák) kerül 2,7 millióba, ezért kapsz egy kisautót, ami az előbb felsoroltakon kívül csupasz autó, és ugyanúgy kopogós szarokkal van tele. És nem, nem normális méretű, mert kisautónyi csomagtartója van, és a beltér sem igazán kényelmes, volt "szerencsém" utazni benne hátul... Ha szeretnél bele egy manapság már alapnak számító klímát, akkor az plusz 300e forint, ha viszont nem puritán autót akarsz, hanem egy normális felszereltséget elérni, akkor 3,8 milliót kell kiadni érte. (Igaz, most a jól felszerelt sedan változat fél milliós akcióval csak 3,18 millió, az már értelmesebb ajánlat.)
Amennyiben a teljesítményben kb. passzoló 1.6-os motorral nézed a Logant, 4 légzsákkal, szervóval, ABS-el, klímával, MP3-as rádióval, mindenféle elektromos kényelmi cuccokkal, 5 évre kiterjesztett garanciával 2,75 millióba kerül. Ha Renault Credit finanszírozással veszi valaki, akkor még 300e lejön belőle. És akkor a Logan még mindig egy sokkal nagyobb, kényelmesebb autó. (A használt piacot most hagyjuk, mert alapvetően arról volt szó, hogy az új autó vásárlásnál milyen döntések születnek.)
Sajnos tulajoktól közvetlenül nincs infóm a Loganról, a Népítéletben 163 értékelés alapján 8,24-es az átlaga, ami elég jó. Igaz, a Népítélet nem mérvadó, de valamit azért jelez.
Természetesen mindenkinek a maga döntése, hogy melyik kompromisszumos autót vállalja be. Ugyanakkor számomra igazából az érdekes, hogy miközben egy új autó azért hatalmas pénzkiadás, részletfizetésre adnak el rakatszám kismotoros, belépőszintű autókat, az elmúlt évek eladási darabszámaiból nekem az jött le, hogy még a spórolós emberek is finnyásan néznek a Daciára, holott az árkülönbség meglehetősen jelentős.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz cellpeti #4302 üzenetére
A korábbi súlyadót kiváltó teljesítményadó számításához: [link]
Ha meg a biztosításra gondoltál, akkor idén még köbcenti alapján határozzák meg (1500-nál van a váltás), de jövőre már teljesítmény alapján lesz. Az évjárat alapján gondolom, hogy a 8 szelepes, 67kW/90Le-s motorról van szó, ami jövőre a kedvezőbb kategóriába fog esni (mintha most lenne 1500 köbcenti alatt). Itt egy szemléltető táblázat hozzá: [link]
-
ABE
őstag
válasz Magnum_ #4315 üzenetére
Ott valami nagyon nem lehetett rendben... A 3 éves 1.6-os Focus kombink normál vegyes használatban (autópályázással, budapesti dugókkal, országúttal) 7,5-8 közötti átlagot hoz, a régebbi sedan 7-7,5 között nyalt be. Egy használt, elavultabb motorral rendelkező, de kisebb Mégane szerintem 8, max. 9 literből el kell járjon városban, országúton meg 7 alatt.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz darál0w #4400 üzenetére
Lehet, hogy én gondolkodom rosszul, de ott nem valami másik probléma van? Attól még, hogy kiveszed az akksit, nem "zár le" semmi, max. a rádióba kell beleírni a biztonsági kódot utána. Az infra az ajtó távnyitásához kell, de azzal csak az ajtót nyitod/zárod távolról, nincs kapcsolatban az indításgátlóval (amikor lemerül pl. az elem a kulcsban, akkor is el tudod indítani az autót). Az immóval akkor kerül kapcsolatba, amikor bedugod a kulcsot a kormánynál, de ez független attól, hogy az infrája működik-e, vagy sem. Ha valami elromlott ott, akkor sem az akku kiszedésével hoznám kapcsolatba...
A meg se mukkan alatt egyébként mit kell érteni? A műszerfalon a visszajelzők égnek, és csak a motor nem indul be, vagy totális sötétség?
ABnormal
Vészindító kód alatt mit értesz, mi az, hogy működik?
[ Szerkesztve ]
-
-
ABE
őstag
Tiétek milyen évjárat? A miénk 2001 őszi gyártású.
ABnormal
2001 tavasz volt a frissítés.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #4584 üzenetére
"de elég kellemetlen, ha egy lagunával nem tudsz rendesen autópályán közlekedni"
Szerintem bármelyik motorral lehet autópályán rendesen közlekedni, túl van dimenzionálva a kérdés. Ez kb. valamiféle kisebbségi komplexusból ered, ha valaki elégedetlenkedik, hogy 160-nál már nem harap a Laguna. Mondom ezt úgy, hogy én is élvezem az erőt, ha van. De nem értem, hogy a nagy kasznihoz miért kell értelemszerűen tartozzon olyan motor, amivel nagyon megy az autó, miért nem elég egy Lagunához egy Mégane dinamikája? Nagy autó=nagy erő? Szerintem nem. Inkább azon kéne filózni, hogy minek olyan motorokat gyártani, amiket 99%-ban nem használnak ki az emberek, de azért legyen, mert az autóba az kell.
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #4595 üzenetére
Szerintem meg nem túl gyakori, hogy a fullra pakolt autóval 160-nal, vagy még gyorsabban akarjanak közlekedni. Oké, van ilyen, akinek ez az igénye, vegyen erősebb motorral. De nem ez az általános, mert az autók többsége általában eleve sokkal kisebb terheléssel megy, mint amennyit bírna, és jellemzően még azt a teljesítményt sem használják ki a sofőrök, ami rendelkezésre állna.
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #4599 üzenetére
Őszintén szólva nem sűrűn szoktam látni fullra pakolt Astrákat, sőt, úgy általában elég kevés autót látok, amik a terhelhetőségük határán közlekednének. Ha például a konkrét Astrát nézzük, a tényleg viccesnek ható 1.2-es motort kivéve képes 1-2 személlyel (ami ilyen autók esetében elég jellemző használati mód) teljesen normális dinamikára az autó, amihez még nem is kell kitaposni a szemét. Az, hogy évente egyszer autópályára téved a marha, és ott jaszkarizik, az más téma. Talán jobb is, hogy nem erősebb autója van, akkor még veszélyesebb lenne.
Persze mindenkinek megvannak a maga igényei és lehetőségei, hogy milyen motorral és mekkora autót vegyen, de személy szerint egyáltalán nem tartom hülyeségnek, hogy nagyobb autókat lehet kisebb motorral is kapni.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Tulajdonképpen mindegy, hogy a kötelező szíjcserekor fizeted ki az új csapágyat, vagy vételkor kerül többe a nagyobb élettartamú alkatrész. Tervezéskor ki lehet számolni, hogy a várható terhelés mellett mennyit bír ki egy ilyen csapágy, itt ugye árban és méretben is különbség lehet a különböző élettartamú csapágyak között. Az pedig már több tényezőtől is függ (ebben benne lehet a cég szervizelési politikája is), hogy egy adott alkatrész az adott motorban mennyit bír ki, szóval felesleges összehasonlítgatni a különböző márkákat.
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #4764 üzenetére
Mennyit mentél tankolás óta? Kisebb táv után szerintem a fedcomputer is pontatlanabbul jelez, meg ha csak városban használtad, akkor még magyarázható ez az eltérés. Twinibe raktam párszor magasabb oktánszámú benzint, nem volt vele negatív tapasztalatom, sőt, talán jobban is ment vele (de lehet, hogy csak bemagyaráztam ). Mondjuk én nem is tudom ellenőrizni a hőmérsékletet, csak akkor riaszt, ha már gebasz van.
-
ABE
őstag
Az utóbbi időben alacsony fordulaton rángatott az autó, ez a mai nap kiteljesedett egy olyannal, hogy menet közben egyszerűen elerőtlenedett, és kb. úgy járt motor, mintha kihagyna egy henger. Persze a visszajelző lámpa is elkezdett villogni, leálltam, 5 perc pihentetés után visszatért az erő is. Beugrottam vele a márkaszervizbe, azt mondták, hogy égéskimaradás miatt volt egy hibakód, ezt most kiütötték, de ha visszajön a rángatás, akkor trafót kell cserélni, mert égésnyomot találtak rajta. 25e-be fájna körülbelül, de talán még bírja egy darabig...
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Acer notebook topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen