-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
Sziasztok!
Van egy kis gond az autónkkal (Thalia 1.5 dci, 2004-es, 82 lovas modell), és már az összes környéki szervízben volt, de az istennek nem tudják, mi baja.
A hibajelenség a következő: hideg(b)en(akár minusz fokokban is) pöccre indul, de amint meleg lesz a motor, üzemhőmérsékletű, ez megváltozik. De úgy, hogyha leállítjuk a motort, utána még egy 10-20 percig semmi gond nincs az indulással, ám ezen időn felül egyszerűen lehetetlen elsőre indítani, de még van, hogy harmadikra sem indul. Rengeteg önindítózás (ennyivel sosem indul, bármeddig is tartson), gyújtás le, és előlről, amíg nem indul be a motor.
Viszont ha az üzemhőmérséklet elérésekor leállva 1-2 órát áll, utána megint pöccre indul.Volt olyanja, hogy a turbóról le volt csúszva valami cső, azt visszatették és rögzítették rá (7000 forintért ), ezután egy kis ideig jó is volt, már fel is lélegeztünk, mire újra elkezdte.
De mindössze a melegen indításból tudjuk, hogy valami nem stimmel vele, mert ha nyomjuk, akkor megy, mint a rakettta, szóval ilyen téren nincs gond (kopp-kopp-kopp).Találkozott már valaki ilyennel? Esetleg ötletetek van, hogy mi baja lehet?
Kicsit para lenne, ha meghalna, még van rá 6 év kölcsön (igen, OTP, köszönjük, egyoldalú szerződésmdosítás)
Továbbá valami, az alapjárat kb. fele sebességével jelentkező közepesen hangos kopogás is észrevehető a generátor körül. Ez mi lehet szerintetek? Igaz, hogy a 150 ezer km alatt a generátor szíja és azzal együtt semmi ott (görgők, csapágyak)nem lett cserélve sosem.
Köszönöm szépen a segítséget
-
norbert1998
veterán
válasz Mágus2 #34850 üzenetére
valami olyasmiről is volt spekuláció az egyik szervízben, hogy valami fogaskeréken van 5 darab érzékelő, amiből az egyik rossz, és melegen emiatt nem tud indítani az autó, mert összevissza érzékel mindent. de mivel ezek nem egyesével, hanem csoportban vannak, nem tudják meghatározni, hogy melyik rossz, így addig kéne használni így az autót, amíg végleg meghal az az érzékelő, mert darabja 20 ezer forint és nem akarnak vele a szervízben kísérletezni.
mondjuk én ezt egy kicsit monyák, hozzá nem értő dumának tartom, és nem is tartom valószínűnek, hogy ez a hiba -
norbert1998
veterán
Üdv!
Egy 2004-es Thalia-ban a kilóméter-óra digitális vezérlésű? -
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
válasz szőröscica #37635 üzenetére
Azt elhiszem!
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #34836 üzenetére
Sziasztok!
Visszatértem, újra.A válasz céljaként szolgáló üzenetet kipróbáltuk, semmi. Valószínűleg porlasztó lehet, mert hidegen alapjáraton rángat a motor, amiből szintén a porlasztóra asszociálunk.
Akkor itt kérdeztem a sebességmérőóra nullázódását. Azaz, hogy gondol egyet nem megy, majd gondol egyet megy. Újra elkezdte.
Hogyan lehet kibányászni az óracsoportot, és hol van a jeladó az autóban?
Köszi -
norbert1998
veterán
válasz #42667776 #38077 üzenetére
Bilív it or nát!
Egy hete ugyanezt csináltuk, ugyangy a Thalia, ugyanaz a lámpa és járműszín (nem, nem lestem innen )Kérdésem:
A kilóméterórát még nem csekkoltuk. Az autó néha érdekesen és erőteljesen rángat, máskor meg nem. Ma rájöttünk, és én is megtapasztaltam. A motor rángatása motorfék használatbavéteekor(gáz felengedése utáni pillanatok), és ha viszonylag alacsony fordulaton megy az autó. Ez elég irritáló, ma megbizonyosodott, hogy ez csak akkor van, amikor a sebességmutató nem működik, ha működik az, soha nem fog rángatni, ellenben abban a pillanatban, ha megáll az óra, máris előidéhető a rángatás.
Lehet bármi köze egymáshoz? -
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #38118 üzenetére
Cseréltük a jeladót (jól eldugták az autó aljának közepére), talán műdödik már és talán rángatni se fog. Majd kitapasztaljuk.
-
norbert1998
veterán
Üdv.
Kedves thaliank újra vicces kedvében van.
Világít az abs visszajelző és vele együtt a stop a kézifék és a serv felirat. Menet közben is, kiengedett kézifékkel. Most jön a poén. Nincs az autóban abs. A szak szervizek nem tudják, mi baja. Kísérletezgetés közben el kurták a zárat is. Nem megy távirányító. Visszamentünk, most már megy, de leállt motorral 1 perc után automatikusan bezárja magát az autó.
Szerintetek? -
norbert1998
veterán
válasz rob210 #38570 üzenetére
Csak a műszerfal lebontása nem egy fél órás feladat
Köszi a help-etElőbb utóbb lesz belőle valami, de a működést nem befolyásolja, mert az így is tökéletes. Illetve, a porlasztók miatti melegenindulásos gond lehet még listán. De mintha javult volna kicsit az elmúlt időben. Vagy én felejtek
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #38572 üzenetére
Hol kell azt? Mert amit utoljára kérdeztem, pár hónapja, az meglehetősen durva volt, meg sem lett csinálva, mert mint kiderült,felesleges lett volna. Szóval, a műszerfal fedelet hol szedem le?
Az segít valamit, hogy a szerelő átnézte a biztosítékok összes lábát egy lámpás toll-szerű eszközzel, aminek másik végét a kasztni fémrészeihez érintette? Nem hiszem, de azért megkérdem. -
norbert1998
veterán
A talicska tud(ott?). Csak az volt a baj, hogy
1. 180-190-nel is ledudaljak az embert Ausztriában autópályán, komolyan
2. 210-es gumikkal nem feltétlen jó ötlet 190-et menni, biztos ami biztos.És mindezt egy dugig lévő autó, dombon felfelé.
Nem, nem én voltam. Én még 140-nel nem mentem többet vele. Azt is csak véletlen, mert megy, mint a rakéta xD
Dhgm: ez nem árt a motornak a nagyobb teljesítmény kisajtolasaval? Úgy tudom, hogy igen.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
mienk is az. vagyis, 82-es. nem tudom, ugyanaz-e, de arra 82 paci van titulálva. mindegy, harapós, az biztos
gondolkodtunk már mi is csipptuningon, de ilyen 30 meg 20k-s árak mellett hanyagoltuk. ez a 8 dodó egész szép ár. megbeszélem a többiekkel, aztán lehet behúzok egyet.
-
norbert1998
veterán
Közben beszéltem édesapámmal, nagyon ellene van, merthogy ez csak monyákol. Turbónyomást növel és hasonlókat művel, de csak tönkrevágja a motort. Rengeteg, köztük pár tényleg jó, szerelő mondta, hogy többet árt, mint használ a csiptuning. Tapasztalatból is mondják, némelyik a saját bőrén tapasztalta. Úgyhogy te is csak óvatosan
Ellenben a megbízható 100k-s tuning, vagy más, megfelelő néven motor-optimalizálás valóban segít, de soha nem hozza vissza az árát.
Mert ugye az autó -30-+40 fokig, szuper Shell dízellel meg afrikai nyomos-pumpálós kutas benzinről is üzemeltethetően jön ki a gyárból, elvileg, és ezt a határértéket hozza beljebb az, esetünkben, magyar viszonyokhoz megfelelően. -
norbert1998
veterán
Üdv!
2004-es Thalia dudagomb problémánk van. Arra lennék kíváncsi,Hogy lehet a gombhoz hozzáférni az autón?Köszi előre is
+ dolog:
Emlékeztek, mikor kérdeztem az ABS és szervízlámpa dolgot?
3 szervízben volt, egyiken sem tudtak semmit sem mondani, pedig a biztiket is megnézték.
Olajat cseréltünk kb egy hónapja, 3 hete. Meg légszűrőt. És így nagyban nézegetm kiváncsian a motorteret, mik is vannak odabent...
Nézem, a biztiknél két vezeték nagyban lafog a semmi közepén, szétrágva. Mondom apámnak, szerinte normális-e ez így. (Nyílván nem, költői kérdés volt)
Egy csatlakozó volt az egész, ami, ha lenne a kocsiban ABS, gondolom, ahhoz menne, így meg két kanóc direktbekötése volt. Szét volt rágva mind2. Mondom neki, ha kiderül, hogy ez volt az oka a lámpánka, az beszabehu!
Összeraktuk, gázolajszűrő is volt cserélve, így amiatt kicsit nehezuen indult elsőre. Beindítom, odass má, megjavult a kocsi!Azt mondták a szervízben, nem tudják mi baja, kössük ki a lámpát a műszerfalról Sőt, az egyik cégben még 7 ezer forintot is elkértek azért, mert nem tudta megcsinálni az autót.
Na annak az egyik testnyílásába nagyon szivesen beoperáltam volna egy jól irányzott kalapácsütéssel a diagnosztizáló masinériáját#csakamagyarszervizek
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #40846 üzenetére
Nem tudom, Josi kolléga mennyire aktív itt, de ha kérdeni, igen, a franciakulcs volt az.
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #40846 üzenetére
Duda gombos kérdésre valaki?
-
norbert1998
veterán
Üdv!
Megint gondok támadtak az autóval, de szerelőhöz még nem jutott el.
Hidegen-melegen az alapjárat nagyon durván rángat. Alig akar elindulni, hiodegen melegen.
Ma reggel menet közben 80-nál egyszercsak gondolt egyet és leállt a motor. Kuplung be, menet közben újraindít, tökéletesen ment tovább. 2-3 hibajelző lámpa felvillant egy pillanatra, de most hirtelen nem tudom megmondani, melyikek.2004-es 1.5 dCi Thalia-ról van szó 180k kilométerrel.
Szerintetek mi okozhat ilyen gondokat? Izzítógyertya? Az nem csak az induláskori nehézségekért felelős jelen esetben? Vagy porlasztócsúcs? Vagy micsoda?
Szerelő még azt is mondta látatlanban, hogy elképzelhető a vízhőmérssékletszenzor is. Melegnek érzi a motort, miközben még hideg és emiatt rángathat még.Előre is köszi az ötleteket
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #41518 üzenetére
Nem én vezettem, én aludtam éppen, de megkérdeztem, a STOP, a gyújtás és a vízhőfok lámpa villant fel.
-
norbert1998
veterán
válasz speedydb23 #41520 üzenetére
Olvasgattam közben a neten, valakinek tényleg az üzemanyaggal volt gondja. Vagyis, inkább valakiknek.
Csütörtökön megy szervizbe, fel lesz dugva gépre, meg remélhetőleg live-ellenőrzést is tudnak/fognak majd nézni, mert a találatok közt sok olyan volt, ami csak nagyobb terhelésnél állt le.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Egyébként a gyertyák csereérettek, szóval....
Az lenne akérdésem még a fentiek mellett, hogy ha a szerelő beletöri az izzítóggyertyát a hengerfejbe, ami tudtommal elég gyakori, akkor van joga plusz munkadíjat felszámolni azért, mert a hengerfejet le kell vennie a hibája miatt? Szerintem nem, de hallottam már olyanról, hogy +30k volt emiatt a gyertyacsere. -
norbert1998
veterán
válasz speedydb23 #41534 üzenetére
Állítólag pontosan meg van határozva, milyen erővel lehet/kell belehúzni a gyertyát, és hogy mekkora erővel szabad kiszedni. És még így is bele szokása szakadni. De lehet tényleg az 1.9 dCi kínja ez, nem tudom. Majd a szerelő megmondja, megoldja.
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #41543 üzenetére
Majd csütörtökön kiderül és jelentek, mi a helyzet a miénkkel
-
norbert1998
veterán
Annyi fejlemény van egyelőre, hogy netes keresgélés után azt találtam, hogy (legalábbis a dCi motoroknál) ha a porlasztócsúcs rossz (azt hiszem a sok résolaj volt annak a jelzője), az okoz nehezen indulást és terhelés alatti leállást is.
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #41603 üzenetére
Igen, tudom. Csütörtökön lesz agyolvasás
-
norbert1998
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...