-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rwin5
őstag
válasz rob210 #49237 üzenetére
Ezért írok ide!
Nyáron mikor néztem akkor nem ilyennek tűnt. De azt is le kell csavarozni nem? Mert valamihez hozzákapcsolódik a motortérben, ergo nem tudom kiszedni az akksit, hogy tölteni tudjam?
Szerk: az a savasodás, vagy mi ami ott van azt le kéne takarítani ?
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
Hát a clionak az akkucseréjével határán vagyok, hogy leöntöm az autót benzinnel és felgyújtom
Nem volt időm vele foglalkozni aztán mikor belekezdtem mert a pozitív töltésnél úgy rászorult az a retek csavar, hogy ma kb fél órát szarakodtam vele. Erre látom, hogy nem jön ki az akksi mert egy ilyen sínben lehet csak jobbra balra mozgatni, mert le van rögzítve. Persze a rögzítő csavarhoz csak felülről lehetne hozzáférni kb 50-60 centi lefelé nyúló "folyosón" - villáskulccsal esélytelen kilazítani, úgyhogy már tényleg az agyfa- határán vagyok.
Mennyire gáz ha az akksit nem szedem ki onnan? Garázsban tölteném
-
rwin5
őstag
-
rwin5
őstag
válasz Sanyo77 #50671 üzenetére
Anno a legelső nagy szervizem 400e ft körül állt meg, abból ~100 volt csak a munkadíj, utána 1 hétre rá még elvittem egy másik szerelőhöz mert a vezérlést még szarul is állították be. Akkoriban sopánkodtam is rajta, hogy miért nem egyből anyám szerelőjéhez vittem el. Ma már nem jut eszembe különösebben a story, de akkoriban azért bosszantó volt. Ezeket az óradíjakat itthoni viszonylatban tényleg nem értem.
-
rwin5
őstag
Urak! a közeljövőben tervezzük a párommal, hogy a Clioval (2002) elmegyünk egy hosszabb túrára (egybefüggően napi szinten max 300-400km) de nem pályán, szóval városokon keresztül stb. (bár még lehet megnézem pályával mennyire járunk jobban) Viszont a Clioval még nem voltam hosszabb úton ~100km-nél többel.
Két dolog volna a kérdésem: El akarom vinni az út előtt egy teljes átnézetésre. Most volt diagnosztikán egy 2 héttel ezelőtt akkor a gép nem jelzett ki semmit. Viszont az alapjárati motorhang nekem kicsit fura, arra azt mondta szerelő egy kicsit komolyabban majd megnézik csak nem volt idejük vele foglalkozni. Tehát miket kéne átnézetni főbb dolgokat, hogy útközben ne mondja be az unalmast a drága autó?
2: ha netalán mégis lerobbanunk, szerintem autómentővel hazáig mennénk, nem akarom a rokonságot ugrasztani, hogy vontassanak rajtunk egy 3-4 órás utat. Viszont mekkora lehet a költsége egy teljes hazáig tartó mentésnek? Ha mondjuk a legtávolabbi ponttal kalkulálunk ami 400km körül van.
Köszi
-
rwin5
őstag
Üdv!
Autószerelőnél volt a Clio-m (2002) szólt, hogy nem találtak semmi bajt, de szoftverfrissítésre kéne vinni, hogy az alapjáratot beállítsák tán? valami ilyesmit mondott.
Kérdésem volna: mennyi idő egy ilyet megcsinálni az autón, mekkora költséggel jár, illetve illik előre időpontot kérni?
Köszi.
-
rwin5
őstag
üdv!
A régebbi ~2002-es környéki 2.0 16V Clio-ról tud valaki valami bővebb infót adni? jobb futóművel jöttek ki a gyárból, vagy bármi változtatás lett rajtuk az erősebb motor miatt? Mennyire sikerült jól, vagy nagyon kerülendő széria lett? Köszi
-
rwin5
őstag
üdv segitséget szeretnék kérni felni méretet illetően
2002-es cliomra akarok valami "mutatósabbat" vásárolni, online semmi túlzást, új nyári gumi szett is jön ezért vagyok úgy vele, hogy cserélem az egészet
valaki megmondaná, hogy milyet érdemes nézni méretben? Gyári infó 1.6 16V (79 kW)
185/60 R14
185/55 R15 ezt ajánlja, akkor 14-5 colos felnit kéne nézzek ami legoptimálisabb volna? köszi+1: első lökhárítót teljesen újrafényezni mennyibe fájhat?
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz LamerGyuri #57586 üzenetére
Király! AZ első linkről le is lehet rendelni utána ami passzol-tetszik? (röviden kérdezve, megbízható webshop-e nem ismerek sajnos egyet sem, jófogásról nem akarok rendelni nehogy befürödjek vele)
-
rwin5
őstag
2002, 1.6 benzin Clioban 2 gyújtótrafó van?
+ fojtószelep tisztítás mennyire macerás? szerelővel akarom csináltatni, de ha nyűgös ismerem azt mondja megcsinálja de
baxikrá[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
Üdv!
Probléma lenne az 1.6 Cliommal. Kora tavasszal átesett egy nagyszervizen, kapott új akksit is. 2. kocsiként van használva. Le merült az akksija, ma feltöltöttem, tavasz óta nem volt használva 1x sem. (előszóban megjegyzem, hogy van benne egy riasztó, indításgátló ami sokszor okozott problémát - találomra elkezdett riasztani).
Szóval a probléma: feltöltöttem az akksit az előírtak szerint. Azt csinálja az autó, hogyha bezárom akkor bekapcsol a riasztó, de az összes ajtó nyitva van, ha pedig nem megy a riasztó - mert elvileg nyitva van, akkor pedig zárva vannak az ajtók.
Indításgátló mind a két esetben nem engedi elindítani az autót.
-
rwin5
őstag
válasz LamerGyuri #61795 üzenetére
Köszi a tippet, akksi volt vagy akksi töltő, még nem jártam a végére. Lényeg, hogy másikkal már bepöccent, viszonylag hamar, és a központi záras hülyeséggel se volt baja. Őszintén szólva én azt hittem, hogy bekrepált rajta valami elektronika és nem engedi beugrasztani a motort/és ezért van meghülyülve a kp zár is. Az akku garancia papírja meg van még egyébként, majd jövő héten beszélek az autószerelőmmel, csak előtte fel akarom tölteni az akksit egy másik töltővel is hátha csak ennyi baja volt.
Röviden-tömören mégse volt óriási baja
-
rwin5
őstag
Üdv!
Kis 2002-es benzines 1.6 cliommal volna megint bajom. Ebben évben extra keveset használt. 1 hete elő vettem újra a garázsból, megjárattam rendesen, kicsit tapostam is neki, szép hang, nem rángatott, jól gyorsult. Rá pár napra ismét elővettem, akkor egy hosszabb utat mentem vele viszonylag egyenletes tempóban. Pár napja újból, mikor tolattam ki a garázsból, tolatás közben lefulladt. Mondom biztos nem adtam neki elég gázt, mert mindig elég kicsivel szoktam indulni.
Aztán a hibajelenség: Alapjárat ment rendesen, adtam rá egy nagyobb gázt, 2-3 ezerig (üresben) és mikor visszaesett alapjáratra, alapjárat alá esik és lefulladt. Ezt kb 2-3x eljátszottuk. Utána akartam volna telefonnal lekamerázni nektek, de nem jött össze, viszont tolatás közben megint lefulladt, így nem mertem vele elmenni otthonról - ünnepek alatt nem volt kedvem a vontatós storyhoz.
Mi lehet a hiba? Vigyem szakszervizbe? Ezt tanácsolták, hogy lehet rakoncátlankodik az alapjárat és akkor ott beállítják. Kuplung csere idén volt.
-
rwin5
őstag
üdv, kedves szakértők!
Nem tudom sikerül-e érthetően át adnom a jelenséget, de gondoltam hátha. Googlén már néztem gyakori jelenségek fék problémák esetén cikkeket, de nem találtam meg benne az enyémet.
Már régen is tapasztaltam ilyet, de akkor főleg padlófék esetén, most viszont nem tudom, hogy a hóval jött-e elő ez a jelenség. Ma csavarogtam kicsit a Clioval (2002) és mikor hirtelen fékeztem, akkor olyan érzés volt, mintha a fékpedált nem is tudnám teljesen benyomni, és a fékezés is ilyen kavicsos hangot adott ki, a fékpedálnak meg teljesen megváltozott az érzése mikor be volt nyomva. A kocsi meg talán egy nagyon picit rázkódott is. Ha fokozatosan rendesen fékezem az autót nem volt ilyen, viszont ha hirtelen, és erősebben akkor igen. Egyébként 2 éve volt cserélve tudtommal a fékpofa, és nem mentem sokat vele.
Nem tudom vkinek van-e tippje rá, az is baj tudom, hogy nem tudom vmi érthetően körbeírni, hogy mi történt.
szerk: az ki maradt, hogy a fékhatás olyan mintha mikor ez jelentkezik meg is szűnne, elkezd csúszni az autó, vagy fogalmam sincs
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz Nordik #63961 üzenetére
Lehet, hogy az Csak fura hangot ad ki közben, és a pedálon is furcsa érzés kap el. Valahogy olyannak nevezném, hogy nem merem teljesen sokáig fékezni, mert olyan mintha valami eltörni készülne, ha nem engedem feljebb a pedált. Vagy ez normális, amit így leírtam feljebb?
-
rwin5
őstag
válasz diablo1984 #63963 üzenetére
Akkor lehet nyomni neki a féket ugyanúgy, nem lesz belőle gáz?
Köszi srácok! Bocs az amatőr kérdésért
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz rob210 #64630 üzenetére
Pont ezzel szerettem volna kikérni a véleményed/ és mellette mindenkiét, aki tud tanácsot adni benne.
Gondolkozo, új autó vásárlásán, nagyon tetszik az új clio, de motorválasztékban elég gyenge a kínálat. (mindenképp újban gondolkozom) Benzinest szeretnék mindenképp.
De ott gyakorlatilag csak ez a 899 ccm-es verzió van, akkor leírásod alapján ez kerülendő, akkor gyakorlatilag nincs is az új clioban benzinesben olyan ami a későbbiekben nem okozna fejfájást? Azt hittem van valami bevált motorral is, de most végigböngésztem az ajánlatokat és semmi.
TCe 90 Benzin Manuális váltó – 5 sebességfokozat
dCi 75 Dízel Manuális váltó – 5 sebességfokozat
dCi 90 Dízel Manuális váltó – 5 sebességfokozat
dCi 90 EDC Dízel EDC – 6 sebességfokozattehát ha ennyi a kínálat, akkor inkább nézegessek márkán belül más típust?
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
Üdv!
Napi használatban volt az autó városi szaladgálás szinten, reggel még beindult, most az alábbit csinálja:levideóztam, mert nem tudom leírni
indításgátló elektronikája beszarhatott?
ez csak egy tipp, remélem ti tudni fogjátok
1.6 clio 2002
köszi [link]
-
rwin5
őstag
válasz molnarpeter #72515 üzenetére
Az akksi 1 éves, meg mondom, hogy napi használatban van nem hiszem hogy le volna merülve, de rá rakom a töltőre, aztán ha az se akkor bikázás (csak nincs kábelem), úgyhogy azt utoljára hagyom.
-
rwin5
őstag
válasz LamerGyuri #72519 üzenetére
Ó de nagy az öröm, főleg azért mert nincs olyan speckó szerszámom, hogy az akksi cserét meg tudjam csinálni. (már úgy értve, hogy ki tudjam venni)
(#72521) LamerGyuri : magamra értettem szarkasztikusan, ezzel a kis rönóval többet szenvedtem már, mint a bömössel viszont jobban örülnék neki ha egy akksival meg lehetne oldani, minthogy valami nagyobb volumenű elektronika, nem is a pénz, hanem inkább a szerelő miatt
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz LamerGyuri #72519 üzenetére
Most sikerült megoldani az akksi cserét, nem volt sürgős, mert több kocsi is van.
Szerencsére ennyi volt a baja, úgyhogy nem kell tovább vizsgálgatni. (őszintén szólva én azt hittem valami komolyabb baja van)
Köszi a segítséget mindenkinek.
-
rwin5
őstag
Azt hiszem már 2 múlt. Felraktam töltőre de ugyanúgy nem volt semmi javulás, a lámpák működtek rajta, de még csak be sem tekerte vele az autót, csak "recegett" a műszerfal. Meg a kp zár is tökéletesen lezárta a kocsit. (mikor nagyon le volt merülve régen az autó azt is ilyen lassított felvételben zárta le).
Én teljesen nem értek sem az autószereléshez, sem az elektronikai részéhez, így amit laikusan el tudok mondani, hogy szerintem mitől fingott ki:
Mikor kb. 1 éves körül lehetett akkor 2 melóhelyen dolgoztam, és volt, hogy nem használtam télidőben, ezért gyakran lemerült, és szerintem ez az akkumulátor összesen nullára merülve, meg maxra töltve volt legalább 10-15x.
A másik, hogy a riasztónak az elektronikája elég érdekesen működik, néha volt, hogy magától lezárt a kocsi, meg néha bekapcsolt magától, most már nem használom egyáltalán csak kulccsal. Mikor meghalt a kocsi, akkor is pittyent egyet a riasztó.
Magnum márkájú egyébként, most megnéztem.
Plusz régen egy nagyon gagyi kínai pár ezer ft-os töltővel töltögettem, szerintem 1 évvel ezelőtt vettem egy jó minőségű töltőt, amit asszem itt a topicban ajánlottak, szerintem az sem tett neki jót, hogy ilyen gagyival töltöttem.
De ezek csak találgatások, mint írtam nem értek hozzá semennyire, ezért is szoktam ide irkálni, ha a clioval van vmi.
Az új akksival egyébként pöccre indult, pedig kb 1 hója nem volt indítva.
Jövőhéten ha időm engedi el akarom vinni kiszedetni belőle az indításgátlót + ezt a nagyon bénán működő riasztót. 2 hónap múlva meg műszaki vizsgás lesz. Aztán remélem működni fog, ahogy kell. -
rwin5
őstag
Üdv!
2002-es clio-t csomagterét be lehet zárni kulccsal? Megadta magát a kp. zár távirányítója és nem tudom márkaszervizbe mikor jutok el.Ha bezárom az autót a belső zárral akkor lezárja azzal a csomagteret is, de ahogy kinyitom az utasoldali ajtót egyből kinyitja az összes ajtót..
-
rwin5
őstag
Sziasztok!
A 2002-es cliom azt csinálta mostanában, hogy melegen nem szeretett elindulni, hidegen indult pöccre.Elvittem szerelőhöz, elvileg valami " holtpont jeladó" ment tönkre benne, valaki leírná nekem, hogy ez mi célt szolgál és lehet-e összefüggés a 2 dolog között?
Ezt találtam a googlén: "A főtengely helyzetérzékelő nélkül a motor nem indulna el. Néhány autóban az érzékelőt a főtengely közelében helyezik el, más autókban az érzékelőt be lehet szerelni a sebességváltó harangházába vagy a motor hengerblokkjába."
-
rwin5
őstag
sziasztok!
Szomszédunknak van egy újabb Renault Lagunája (lámpát nézve 2015-ös lehet), és annyira megtetszett nekem is (nem irigységből), hogy gondoltam megnézem hahu-n, mert én is autó váltásban lennék 1 éven belül.
De nem nagyon láttam eladót (hahu-n kb 170 hirdetés van), érdemes lehet ebben a típusban gondolkozni, ha kb. 3 millió Ft (+ esetleges szervizek) a keret és a jó útfekvés, 4 személynek kényelmes legyen, a főbb szempontokat nézve?
szerk.: a motor teljesítmény szempontból nem lényeg, nem vagyok egy száguldozó típus, mindenhol tartva a maximális sebességhatárt.
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz vzsryl #90984 üzenetére
Köszi mindenkinek a segítő válaszokat , egyesével nem taggelnék mindenkit, de válaszolnék így egybe.
Jelenleg van egy régóta saját tulajdonú, 2002-es 1.6-os cliom, meg egy vw. golfom és a golf lenne cserés. A Clio városban sokat van használva és az utóbbi években egy bowden szakadáson kívül nem volt semmi baja, így megmaradna. A golfnak most nagyobb szervizigénye volna ezért a clio van használva javarészt, a golf helyett lenne az új autó majd.
Saját tapasztalat: a Cliot nagyon nem szeretem főúton használni, de még kisebb távon sem várostáblán kívül. Nagyon dobálják a kicsit rosszabb minőségű utak, és egy 130-as tempót benne úgy érzek, mintha 180-nal mennék.
A Laguna is tetszik az ajánlásotok alapján, és van egy megbízható, korrekt autószerelője a családnak, aki gond nélkül szokta szervizelni a cliot is, ezért maradnék a Renaultnál.
Ami választás volna autó szempontból:
Mivel a Clio maradna városi kocsi, ezért inkább főútra lenne vásárolva a 2. autó, meg havi 1-2 alkalommal Budapest-Szeged között autópályára. A főutas távok nem nagyok, max ilyen 30-80 km-es utakat kell elképzelni.
Ami tényleg nagyon fontos volna a fenti írásból, hogy ne érezzem utazás közben ezt, hogy nem kellemes vezetni 100-130-as tempónál. A csomagtér terhelhetősége nem lényeg, bár egy ideje húzok a kombi autóhoz, mert kerékpározok és nem volna rossz, ha be lehetne dobni a csomagtérbe egy kerékpárt gond nélkül, de ez nem fontos, ezt leszámítva simán jó a sedan.
+ Még sosem vezettem kombi autót, nem tudom mennyire nehéz megszokni, egyébként ha a kombi kivitel miatt jobb lenne az úttartása (+ súly miatt van ilyen, vagy ez ilyen városi legenda?), akkor lehet kombi lenne végül.
Max. 4 személy utazna benne, abból is általában 2 fő gyerek, akik hátul ülnek. Kb. ennyi.
A keret amit meg írtam 3 millió + szervizek.szerk.: tempomat az jó lenne ha volna benne, meg még nem döntöttem el, hogy automata vagy manuális váltó, egyelőre a manuális felé húzok. Van 1 ismerősöm aki automatát vezet évek óta, és ő győzköd most, hogy ha veszek új autót csak olyat..
Ha ezek alapján is a Lagunát mondjátok, akkor megírjátok kérlek, hogy hányas évjárattól nézzem őket majd pontosan? Köszi![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs