Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shifty!

    senior tag

    válasz Matska #71840 üzenetére

    Üdv, és gratula hozzá! :) Nagyon szép autó, egyik kedvencem a soha-nem-lesz-olyanom listán (nem azért mert nem szeretnék :DDD)

    Olajhoz ajánlom az összefoglalóban linkelt olajkeresőt, valószínűleg ELF Full-tech FE 5W40-et fog dobni, de nem én vagyok a kereső. A 10e-es periódus jó lesz :)

    Üzemanyagból nekem (2006, 1.5 dCi) az esetek nagy többségében a Shell (sima és prémium is) beválik, ha nem a szokásos kút környékén vagyok, OMW prémium, illetve Auchan prémium, de annak manuálisan utána szoktam adalékolni.

    "Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

  • rob210

    Topikgazda

    válasz Matska #71840 üzenetére

    Amit ellenőrizni kell így 150ezerhez közeledve, az a hosszbordás szíj.
    Feszítő, illetve főtengely szíjtárcsa!
    A vezérlés burkolatot meg kell nézni, ha nem szivárog az olaj akkor ennyi. Ha szivárog akkor az cserés, és nagy munka. Alapból egy jó konstrukció, amit még érdemes megnézni azok a motortartó bakok.

    Renault power

  • forceberg

    veterán

    válasz Matska #71845 üzenetére

    2008-as, így vélhetően DPF nélküli, azaz RN0710-es olaj való bele, nem a Full Tech FE(ez 5W30, nem 5W40)

    Evolution 900 SXR 5W40 az Elf, de RN0710-et minden cég gyárt.

    http://www.flickr.com/photos/4ceberg

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz Matska #71840 üzenetére

    A mai nappal boldog tulajdonosa lettem egy 2008-as L3 2.0dci-nek (150Le), 141.000 km-el.

    Először is gratula hozzá, de van pár észrevételem és nem rosszindulatból írom, hanem, mint talán az ország elsők közt a szalonból kiguruló Laguna 3-asával és több, mint 620 ezer kilométer utáni tulajként (is) bőven kiismertem az autót
    Ha ez valós adat, mármint a 141 ezer, akkor baromira szerencsés vagy és jól kifogtad, ha az autó itthon került forgalomba. De...akkor ezt főleg városban használták, amit 2.0dci kb enyhén kifejezve is gyűlöl. Ha kintről hozták be, egyszerűen nem létezik, hogy ennyi legyen benne, én sok év óta annyit járkáltam ki külföldre és sok használt autókerekedést megnéztem, de még soha, ismétlem soha nem találkoztam olyan Laguna 3 2.0 dízel autóval (ph1), amibe ne lett volna minimum 300 ezer kilométer, de inkább több.
    Egyszerűen ezeket pályára találták ki, nem ebbe az országba és főleg nem magyar városba. Márpedig Európa szerte, ha valaki vett ilyet, az bizony kicseszett hamar tolta bele az autópályás kilométereket, de...
    Ez az autó ettől boldog és ettől nem lesz szinte (soha) baja. A motorja, ahogy írtad láncos, én 600 ezer után mindent kicseréltettem rajta, mert megígértem neki, de kb semmit nem kellett volna cserélni.
    Lánc meg az egész vezérlés, kettős tömegű, turbó, kuplung, a szíjhoz tatozó összes forgó alkatrészt, mindegy felsorolni is nehéz. De nem kellett volna, mert ezeknek semmi bajuk nem volt. Pedig 2015-ben feltuningoltattam 474nm és 223 lóerőre és úgy nyomtam bele legalább 250-300 ezret. De a gyári alkatrészek simán bírták ezt a terhelést, márpedig én 10 elindulásból 8-szor kinyomtam a szemét. Pályán tartós 230 felett (németeknél) és soha nem lett semmi baja.
    Soha nem volt olyan, hogy nem indult volna be, soha nem volt olyan, hogy leállt volna, vagy teljesítményt vesztett volna, mindig bődületes erővel és betonbiztosan teljesített bárhol, bármikor, egyszerűen ez a motor kimegy a világból, de ahhoz foglalkozni is kell vele...

    2 éve csak is Xado luxury drive 5W 40 ment bele 9-10 ezrenként, előtte motul. 5 ezrenként légszűrőt cseréltem, és minden harmadik olajcserénél üzemanyagszűrőt is. nekem volt olyan hónapom, hogy háromszor is megtörtént az olajcsere, mikor éjjel-nappal mentünk. Manapság..Néha azért "kihozom" egy pár száz kilométeres pályás kiruccanásra, de már tényleg alig használom. Eneos sustina 5w 40 ment bele 2 hónapja, és én eddig azt hittem, hogy az előbb említett xado-nál csendesebb már nem lehet. Hát tévedtem, talán ezt az olajat imádja a legjobban. Végül is japán motor, japán premium olajjal. Egyszerűen gyönyörűen jár.
    Azt a gyári fos elfet meg felejtsd el, főleg, ha városban többet használod, mert hamar megdöglik az az olaj. De most akkor ez FAP, vagy nem FAP-os. Ha nem, akkor euro 4 és ne sajnáld tőle a premium olajat, sőt semmivel se spórólj, ha javítani kell. A futóműve gyenge, (magyar)városban használatkor gyakran huppogni fog valami. Belül a k anyja és képes zörögni a sok televágott bóvlinak nevezhető anyagminőségtől, de ha a zselés bakot kicseréled, akkor ezek legtöbbje elkussol. A többit meg ki lehet tömködni, de ha a zselés megint kezd gyengülni, újból jobban fog rázkódni az autó és újból ami csak tud zörögni fog.

    Tankolni mindegy hol tankolsz, itthon a premium gázolaj is gagyibb, mint pl a német sima, ha határ menti lennél, azt mondanám, hogy menj osztrákba tankolni mindig. Egyébként shell premium, néha omw premium, amit tankolni szoktam bele.

    [ Szerkesztve ]

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz Matska #71858 üzenetére

    Jah, nos ha rokon, akkor az a biztos. De Te ennél többet járjál vele, néha (ha lehet gyakrabban) vidd ki pályára és legalább 10-15 km-en, min 3000-en nyomd neki. Mivel ez hatban nálam már 175 körül van, ezért jobb visszarakni 5-be a sebességhatár miatt. Ennek a motornak erre egyszerűen szüksége van, hogy meglegyen hajtva.
    Nyugodtan rakd bele az Eneos Sustina 5W 40-et, nem lesz olcsó ezt aláírom, ha 2X4 litert veszel szűrővel, akkor is közel lesz a 30 ezerhez, de megfogsz lepődni, az autó meg megfogja hálálni, mann szűrőt felejtsd el, főleg levegőnél.
    ------
    A futóműve nem a legkorszerűbb, sőt, sajnos emiatt a magyar utak különösen szét tudják cseszni, de ha a jó az út, akkor ennek sem lesz semmi baja. Kanyarban a feszessége miatt nem lehet kihozni a sodrából, bár nekem sikerült, de akkor már tényleg durván mentem vele, orrát ilyenkor tolja mint az Isten nyila, de elég gyorsan vissza is lehet hozni szelídbe, főleg, ha Grandtour...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák