-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
speedydb23
senior tag
válasz mihione #42027 üzenetére
Ilyenkor elég sok minden tud sérülni a motorban, így ezt látatlanban megmondani, hogy milyen költségekkel jár az csak találgatás.
Szelepek, dugattyúk, hajtókarok, csapágyak ezek mind-mind sérülhettek, ezt csak a motor megbontása után lehet megállípítani, hogy mit kell cserélni a motorban.
Szerk.:
Látom megelőztek.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42035 üzenetére
nincs rá biztos mód, minél tovább forog a motor, annál jobban ad mindennek! csak megbontás után látszik mi kapott és mennyire..... nem drága hozzá egy motor, bár egy 8v-es inkább van bontva, mint a 16v-s példány. ha motorcsere kell és olcsóér találsz, akkor olcsón megúszhatod(100-200 között reálisan mindennek együtt)
-
Doki16
addikt
válasz mihione #42035 üzenetére
Hamar megadta magat akkor. Ha megbontjatok ird mar meg legyszi, hogy mi lehetett az oka amiert eldaralta valami a szijat. Mindig paraztam ettol a szijszakadastol, az enyemben azert is ejettem mar meg 4 eves koraban 110e km-nel.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
peterm711
aktív tag
válasz mihione #42044 üzenetére
Én átéltem ezt, csak egy trafic 2.0 dci-vel 316k km, hála a márkaszerviz amatőr hozzáállásának. Az utolsó 3 olajcsere megejtésekor mindig feloztam, hogy jó volna megejteni a vezérlés cserét is (tehát 90k km) erre az volt a válasz, hogy nem kell, a lánc nem igényel karbantartást, ezért nincs is előírva csere periódus. Tehát pénteken volt az utolsó olajcsere, láss csodát, hétfő reggel a szomszéd faluban 40-es tempónál elszakadt a lánc. 3000 euróba került, és 2 hétig tartott a javítás, de az is hihetetlen amatőr módon. Hozzá sem akartak nyúlni, mert attól féltek, hogyha drága lesz és úgy döntök, hogy nem éri meg a javítás, akor nem fizetem ki nekik a 2 nap munkát még lebontják ( WTF oda hordom a kocsit 8 éve, és mindent készpénzzel fizettem idáig) Egyszóval büdös volt nekik a munka mert ki kellett szerelni a motrot és foglalta volna a kocsi az emelőt, és nem tudták volna csinálni az apró gagyi javításokat a többi autón (fékpofa, olajcsere stb) Mondtam nekik hogy bontsák le, vegyék le a fejet hogy lássuk mi a helyzet, megfizetek mindent. Na akkor motor ki, persze fejet nem vették le mert a bütykös tengelyek levehetők a fej leszerelése nélkül, megállapították, hogy nem hajlott el egy szelep sem, mert a himbák könnyített anyagból vannak, abból az célból, ha összeér a dugó a szeleppel, akkor azok roncsolódjanak, ne a motor többi része. Szóval elég csak a himbákat cserélni.
Nagyszerű, mondom csináljátok, reméltem, hogy kb 1 hét és kész a kocsi. Öszzerakták motrot, visszaszerelték, komplett összerakták az autót, erreföl hív a szervizes hogy baj van, nem idul a kocsi, mert 2 hengerben nincs kompresszió, mert mégis görbe a szelep. Mérgesen bementem a szervizbe hogy most mi lesz, kifogja megfizetni a dupla munkát, mert én biztos nem, mert ugye újra szét kell szedni az egész kocsit, motor ki, fej le 16 új szelep, hengerfej javítás, új tömítés stb... Dadogva beköpték, hogy ők állják a plusz munkát (legalább vmi), ha akkor rám hallgatnak, és leveszik a fejet ez mind nincs, csak hát a felhasználót kötelező hülyének nézni.
Így készült el 2 hét alatt szegény autó, de már nem ugyanaz mint előtte volt, a motor keményebb és a fogyasztés is nagyobb lettHab a tortán, hogy visszarakták a vasreszelékkel tele olajat, mert hogy az csak 2 napos, és inkább öblíttse át az a motrot mint az új olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
válasz mihione #42027 üzenetére
Nekem ugyanez volt Megane I 16v-nél.
90 km/h-nál szakadt el a szíj, úgy hogy 2,5 évvel előtte lett cserélve.
Nálam a szíjtárcsa oldalára ponthegesztett vezető adta meg magát, és vágta szét a szíjat.
12 szelep lett oda, de cserélték mind a 16-ot.
Ez egy kb 200 ezres kiadás volt.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42367 üzenetére
vajon a maradék 4 szelep mennyire jó? síkoláshoz ki kell venni a szelepeket és akkor illik a szelepvezetőket is cserélni mindet és akkor már a szelepszár-szimmeringet is! nekem a 8 szelepvezető(8szelepes a laguna), cseréje, síkolás, szelephézag állítás(szelepek hibátlanok voltak) került asszem 28 ezerbe.a szelepszár szimmering is cserélve lett, de azt vittem is magammal, párszázas tétel.....
nem gyenge mutatvány arra a motorra ráverni ennyit, lehet olcsóbb lett volna egy blokkot venni hozzá, sokkal-sokkal olcsóbb, csak ritkább, mint a 8 szelepes!ha a hengerfej rendben van, blokk rendben van, akkor már számolható a vége, amiket írtál azon túl még egy olajszűrő illik hozzá, egy vízrendszer kimosatása, mert az is tele van akkor ganyéval, valamint azt nem tudom, hogy már számoltad-e, de egy vezérlés csere is kelleni fog!
-
rob210
Topikgazda
válasz mihione #42487 üzenetére
Húha.
Ezt a baromságot ki mondta neked?
Nem véletlen vannak az 1,2,3, as jelölésű hengerfej tömÍtések.
HA sÍkolás után összerakják neked az alapméretes hengerfejtömÍtéssel akkor el se hozd a kocsit, mert sokat úgy se fogsz vele menni.
Pont ezért vannak a "magasabb" hengerfejtömÍtések, hogy amit levettek az anyagából azt a tömÍtés "pótolja"Azért most elkezdtem aggódni, hogy hova vitted te gépmunkára?
Renault power
-
DonLaca@
senior tag
válasz mihione #42493 üzenetére
Igaza volt a szerelődnek. Hengerfej síkólás a legegyszerűbb módja a tuningnak. Ezzel a kompresszió arány növeléssel 5-6 LE lehet nyerni minimum. DE!!! Szakértőre szabad csak bízni mert komoly számítást és tapasztalatot igényel a kiszámolása a megfelelő marási mélységnek. Túl nagy marásnál a szelepek hozzáérnek a dugattyúhoz! 0,2-0,3mm szoktak leszedni. Ezt általában még gond nélkül lekezeli a gyári ECU.
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42502 üzenetére
igen a gyár szerint a hengerfej megmunkálása tilos!
hogy milyen tömítés kell alá, az a dugattyú kinyúlásától függ, tehát ha változik valami a motoron, akkor rá kell mérni.
nálam is a szerelő rámért az új motorra, mondja, hogy az alapméretű hengerfej tömítés kell, megvettem a götze márkájút, mikor össze raktuk volna a vasat 1 hónap múlva, akkor méregete, és valahogy nem az jött ki, a szerelőnek mutatom a dolgokat, mondja, hogy határeset, jó lenne a vastagabb alá, főleg hogy a hengefejem is fel lett újítva, így megvettem a vastagabbat is!(alapméret 1,45, 1,55 volt a gyári méretből a legvastagabb, asszem 3 ékes!)
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42683 üzenetére
én már láttam 8 éves szíjat is, úgy hogy nem látszott öregnek.... szíjat cserélni olcsóbb mint görgővel együtt, igaz kb annyi meló van vele, de egy szíj csak 10ezer, a szett meg vagy 40ezer.....
nem kizárt hogy valaki spórolt a cserén, ezért nem árt használt autó vásárlásnál a vezérlés cserével kezdeni a dolgokat, mert drága a motorfelújítás.....
-
rob210
Topikgazda
válasz mihione #42695 üzenetére
Én az elején a szelepfészek és új szimeringek miatt 2000-2500 körül szépen elváltogatnék.
Mondjuk én 6000 ig amúgy sem forgattam még soha el a gépet. "giigzi" magasságokba emelkedtél ezzel.
Régi fórum tagok tudják ez mit jelent.Viszont az fhp jeladónak nem a gyújtáshoz, hanem a befecskendezéshez van köze.
Mellékeltem a szakirodalmat.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42835 üzenetére
azért a főtengelyen át még a hajtókar és a dugó is kapnak akkorát a szeleptől, aminek nyoma lenne! tehát ha a dugattyún nem látszott, akkor valszeg nem attól van!
(#42834) FerNandor : nem csavarozható a piros búra kívülről, ahhoz a spojlert is le kell venni?
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42888 üzenetére
csak az az érdekes, hogy eddig nem csinálta. a tőtengelyen forog a csúszócsapágy, hogy mitől kezdte most ki a főtengelyt, lehet a szelepet míg elütötte, akkor kapott a hajtókar, a csapszeg, így az által a csapágy is! biztosra veszem, hogy a dugattyú teteje is szelepmintás(mint nálam a régi motorban volt), de ha tényleg az ütéstől lett, akkor kapott ott minden szépen, mert a csapágy a legvége ami kaphat, az a legalsó pont!
remélhetőleg nem lesz több baja már a kocsidnak, még a főtengely csere is elég nagy szopás tud lenni, lassan az egész kocsi nem ér annyit, mint amennyiben ez a motor van már neked!
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42892 üzenetére
én szurkolok neked, hogy legyen már jó a motorod, azért egy benzinesben ilyet szopni nem gyenge mutatvány!
de legalább a többieknek(használt autó vásárlóknak) legyen tanulság a te eseted, megvétel után a teljes vezérléscserével kell kezdeni, mert sokba tud fájni a dolog(igaz ez téged nem vigasztal, de vannak akik elbagatelizálják a dolgot)
(#42893) Szendwich: rugós szíjfeszítőd van? ha igen, akkor sikerült hosszabb szíjat rátenni és nem feszít eléggé rá így megcsúszik! klíma bekapcsolásakor is tud ilyet. vegyél rá rövidebb(rávaló) szíjat, ha megvan az előző szíj, ami nem csúszott, nézd meg a méretét annak! én is jártam úgy, hogy a szerelő a passatban lecserélte a szíjat, klíma bekapcsoláskor sípolt mint a sakál, mert hosszabb szíjat vett rá, mert a rá való méret pont nem volt polcon és várni kellett volna rá fél napot.... persze utána megvettem a rá való méretet....
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
Drughi
addikt
válasz mihione #43500 üzenetére
Nekem is hasonló gondjaim voltak, mikor megvettem a kocsi (Megane I 1.4 16V)
Ebbe egy számlával igazoltan 2éves aksi volt, 45aH-s 400A-es, de szerintem alulméretezték...Vettem bele egy Bosch S4 60Ah 540A akkut és megszűnt minden gond.
szerk: Mondjuk a klíma ki volt kötve, meg kapott egy jobb audió rendszert és ezek után kezdte el produkálni a nehézkes indítást.
Ezek nélkül elég volt neki a kis akku, de az akkor is kevés...[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
Topikgazda
válasz mihione #43550 üzenetére
Milyen motor is ez?
Komolyan mondom, néha nem értelek titeket.
Ahogy diablo is Írja nem ferrárit vettél hanem egy normál közútra tervezett autót.
Lehet velem van a baj, de én 3000 fölé nem nagyon szoktam tudni forgatni az 1.6 16v-t ha csak nem pályán megyek.
De nem is értem hova siettek ennyire, utána meg sz@r a fogyasztás.....Egyébként, hogy on is legyen, ha ilyen hiba van az elég sok minden miatt lehet fals levegő, pozició jeladó, megszoruló alapjárati motor etc.etc. bár ezekhez tudni kéne milyen motor is. (elfelejtettem már neked melyik van)
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz mihione #43560 üzenetére
Hát uram én azt tudom csak mondani, hogy a clio egy 1.4 es motorral elpusztÍthatatlan darab.
Az, hogy neked most sikerült belenyúlni egy vezérlés csöcsbe az mondjuk sajnálatos
Ha egy értő szerelőhöz elviszed, hidd el, azzal a géppel lehet örömautózni.Alfát nem ismerem, nem Írom le, de egy biztos, nem egy kategóriában játszanak.
Mondjuk engem az Alfa érzés soha nem fogott meg, nekem a megane után szenvedés lenne, abban biztos vagyok.Renault power
-
válasz mihione #43567 üzenetére
Nem tudom, hogy Maglód neked mennyire esik útba, de a renaultklubosok által is ajánlott Zoltánt tudnám ajánlani: nulla6-2nulla-48nulla-21nulla8
Illetve még volt annó egy pesti illető is, még tresh ajánlotta, ha erre jár majd megírja.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz mihione #44835 üzenetére
Meg kéne már nézni azt a gépet alaposan, sok minden lehet.
Alapjárati motor, pozició jeladó, hőmérséklet szenzor.
Franc se tudja Így.
Szét kéne kapni a gépet és megnézni mi a kuka benne.
Ez valószÍnűleg, nem tömÍtés gond lesz, de még az is előfordulhat, ha csak melegen csinálja.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Milyen egeret válasszak?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- 3D nyomtatás
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Le Mans Ultimate
- Windows 11
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Renpho talpmasszírozó
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000