Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _NCT

    őstag

    válasz _NCT #14827 üzenetére

    A lightos nekem 170 idáig, a vezérlés volt muszáj.

    Előbb lefelejtettem még a védelmet, ami 140k lesz :D

    ESP: jah és ez még az olcsóbb verzió, de itt mindig megjegyzem az okoskereket is ami 50k legalább, szóval 120-ból kijön a dolog, okoskereket nem mindig muszáj cserélni. Nekem a 10 év alatt nem cserélték, szóval én cseréltem. Helyben 220-at mondtak vezérléscserére....

    [ Szerkesztve ]

  • giigz

    veterán

    válasz _NCT #14827 üzenetére

    Én mindent megadnék neki, de nincs rá pénz.

    Idáig 80-at költöttem rá, ez kb. kötelező volt.

    Még tervben vannak: felső holtponti jeladó, alapjárati motor, olajcsere, szűrők cseréje, fordulatszámmérős óra, dísztárcsák.

    Én úgy érzem, hogy nem adok meg eleget a kocsinak, pedig kellene.

    [ Szerkesztve ]

  • Reaper04

    aktív tag

    válasz _NCT #14827 üzenetére

    Szia!
    Én kicsivel több mint 1 éve használom, amit eddig kellett költenem rá, az:
    Light:
    - Olajcsere, szűrők 16e +2eft szerviz ktsg
    - KoAn féle Tempomat 15e
    - Benzin ? :DDD
    Szigorú:
    - Hátsó? lambdaszonda 18e +2eft szerviz ktsg
    - Elülső fényszóró magasság érzékelő (szenzor) 16e +pénteken a diaggal való belövés. (2-3e Ft szerviz ktsg)
    -pár napja új Akkumulátor + akkor nézték meg a lámpám baját 24e

    A vezérlést szándékosan nem cseréltettem, mert márkaszervizben igazolták, hogy mikor cserélték. Viszont idén tavasz-nyár környékén esedékes lesz, illetve szeretném is cserélni.

    + valamikor majd ki kell húzatnom a tetőn szilveszterkor keletkezett horpadást, a szomszéd rakétája miatt :( Ez kb 10-15e be fog fájni.

    Mikor megvettük átnézettem, alaposan. Nagyon jó állapotban volt, gumiharangok, fékek...foglalkoztak vele.

    Amit nemrég csináltam még, az a kocsi bal oldalán alul az alvázon volt egy kezdődő rozsda csík kezelése.
    Apósomtól kértem alapozót, valami spéci vörös színűt kaptam, ami ilyen rozsdásodó területekre kiváló. Letisztítottam, rozsdátlanítottam a területet, lefestettem. Miután megszáradt, alvázvédőt is kapott.
    Ez kb 2000 ft-volt. De az alvázvédőből még sok maradt.

    Összesen kb. 97e Ft.

  • Josi

    aktív tag

    válasz _NCT #14827 üzenetére

    Én nem vezetem, hogy mennyit költök rá, mert lehet, hogy hülyét kapnék ha utólag átnézném. :)
    Emlékezetből irom:
    Szóval a boci 1.4 16v, 13 éves lesz márciusban, ebből 10 éve van nálam.
    Amiket kellett:
    2db vezérléscsere
    Váltótartó kutyacsont és jobb oldali kormányösszekötő gömbfej csere
    2db hátsó csapágy
    első fékbetét csere
    Első fékbetét, féktárcsa és hátsó betét csere
    Bal oldali visszapillantó tükörlap
    2 x 4 db gyertya
    2db akkumulátor
    2 garnitúra Continental gumi (1 téli, 1 nyári)
    4db acélfelni (használt)
    pár db izzó
    Olaj, szürők
    Váltóolaj csere
    legutoljára pedig motorgenerál és vezérléscsere ( a szíjszakadás miatt)

    Amit pluszban kapott:
    Üléshuzat garnitúra 17.000,-
    DENSION DH100 HDD/MP3 autórádió! 62.000,-
    2 garnitura disztárcsa 8.000,-
    Gázszett 220.000,-
    Méretpontos gumiszőnyeg garnitúra és csomagtértálca 14.000
    Első ajtó légterelők 6.000,-

    [ Szerkesztve ]

    ''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

  • SocketA

    aktív tag

    válasz _NCT #14827 üzenetére

    MMA87: Mi augusztus vegen vettuk meg a kocsit 800k-ert. Akkor egybol rakoltottunk 170eFt-ot:
    - Hatso fek csere (8eFt)
    - Elso golyalabak csereje (47k), mert a jobb oldali utve volt 1 fokkal
    - Katalizator csere (nem lett volna muszaj, de zorgott, engem zavart , 30k), meg egyuttal mar akkor lecsereltettuk a hatso kipuff dobot is (30k korul), mert kezdett ereszteni es igy ingyen volt a munkadij a katalizatorral egyutt.
    - Futomu allitas (3eFt)
    - Par aprosag: csavarokat az ajtoba, hog ne zorogjon, muanyag elemeket megcsinaltak (motorvedo lemez 4eFt), valtotarto bak (9eFt), ekszij csere (mert ugy csikorgott folyamatosan, mint most hideg inditaskor)

    Szoval igazabol ezeket sem kellett volna megcsinalni, mert a kocsi ment (max a ferde futomu miatt a gumikat jobban nyalta volna).

    - Ezen felul teli gumit vettunk ra 22eFt-ert: 3 eves Dunlop WinterSport 3D gumikat, szerintem az ev uzlete volt :D

    A szerelovel azt beszeltuk, hogy 5eKm mulva megyunk olajat cserelni, 20eKm mulva pedig vezerlescsere (70eFt-ot mondott ra kb.).
    Meg nincs meg az 5eKm, de en mar szeretnem elvinni olajcsere, meg akkor egyuttal a valtot megnezetni, mert nekem ez egyetlen "hiba", ami zavar, hogy neha nehezebben veszi az egyest meg a harmast. Aztan nekem igy tokeletes lesz!

    Lathatjatok a napi sok kerdezesembol, hogy van egy-ket aprosag meg rajta, de ezeket megcsinalgatom/megcsinaltatom, par ezer Forintos tetelek lesznek, szerencsere a kocsi nagyon jol megy.

    Amit viszont nekunk es szerintem Neked is MMA87 at kellene gondolni, hogy megeri-e ennyit rakolteni.
    Hiszen, ha mi is megcsinaltatjuk a vezerlest a kocsin, akkor tartunk kb. 1.1 millional, amihez ha egy-ket szazezret hozzatennenk, vehetnenk egy fiatalabbat, amivel meg par tizezer kilometert el lehet menni, mielott ezeket meg kellene csinaltatni. De elotte megint akkor lecsereled. Es akkor 2 evente cserelgeted a kocsit, de mindig egy 10 evnel fiatalabb kocsid lesz.

    Vagy a masik lehetoseg: megcsinaltatod a kocsit, aztan addig hasznalod, amig elo nem jonnek ujra ezek a nagyobb osszeget igenylo javitasok, de addigra nyilvan a kocsi nem fog erni szinte semmit (hiszen 10 evnel joval oregebb lesz), tehat akkor megint nullarol lehet kezdeni a gyujtogetest egy masik kocsira.

    Eszrevettem, hogy az ules oldala kezd egy picit foszlani. Egybol el kezdtem gondolkozni, hogy veszek bele masik ulest, vagy athuzatom majd, ami kerul majd 50-100eFt-ba. Ami eladaskor egy 10essel ha megdobja a kocsi arat....

    Szoval en osszesegeben azt mondom Neked, hogy egy 10 eves kocsitol nem kell elvarni, hogy tokeletes legyen. Es en ezert is furcsalom, hogy meg gyari szervizbe viszed ilyen problemakkal. Nyilvan van, amit csak markaszerviz tud megoldani, de mondjuk a vezerlesert 170eFt-ot kifizetni, amikor maszek szerelo 100eFt-al olcsobban megcsinalja..... hat nem tudom.... es nem hiszem, hogy a 170eFt-os vezerlestol jobban menne a kocsi, vagy kevesebbet fogyasztana, ergo: soha nem fog megterulni.

Új hozzászólás Aktív témák