-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz FerNandor #22532 üzenetére
Nálam 217.667-nél volt cserélve, most van benne 326 körül...de nem is tervezem a cserét.
Na kíváncsi vagyok, hogy a tiédben hogy fog kinézni.Elvileg nem nagyon kellene cserélni, ha normális minőségűre cserélték, mert ezzel pont az volt a baj, hogy gyenge-sz@r anyagból van a gyári, alul van méretezve, azért hal el 200k km körül.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FerNandor #22795 üzenetére
Szép-szép, csak túl magas
Nekem talán jövőhét végén, vagy az után hét elején lesz némi időm....Az első ajtó kárpitjait akarom leszedni és itthon szépen kitisztítani, meg végre már megcsinálni a bal első ablakemelőm.
Illetve egy külső-belső takarítás-ápolás már az enyémre is ráférne, most elég sz@rul néz ki szegény, de semmi időm nincs mostanság, reggeltől-estig dolgozom.(#22798) tresh: ohh, hogy ez a panoráma tető mennyire tetszik....
Nekem jelenleg semmilyen más autó nem kellene, csak az enyémbe:
- 2.0 dci motor
- egy ilyen panoráma tető
- gyári xenonennyi
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #22802 üzenetére
A fólia először zavarni fog, de pár hét-hónap alatt hozzá fogsz szokni.
Nekem a kilátással nem is volt bajom (a legsötétebb fólia van az enyémen), hanem a fóliázás után, én valahogy nem érzékeltem az autó hátulját.
Előtte bárhova beálltam, centire közel bármihez, a fólia után meg valahogy nem adta.
Most már megszoktam, egyébként engem nem zavar este sem.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ma volt egy utam Mc-Bp-Mc útvonalon egy 86 lovas szedán 1.5dci M2-vel.
Csak megerősíteni tudom a korábbi véleményem, hogy ez nem való semmire. (aki az ellenkezőjét állítja, még nem vezetett ilyet).
Max. valami kisvárosba, vagy rövidebb országúti kölekedésre.Pesten vagy forgalmi akadály tudtam lenni, vagy haladtam a forgalommal, úgy viszont bő 6-7 decivel többet iszik, mint az enyém.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Egy taliban én is benne lennék, akár pestre is felmennék.... 20.-a körül nekem sem jó, mert nem vagyok itthon, már programom van.
(#22914) tresh: nekem lumar van, és szerintem nekem nem szedték ki az oldalablakokat (sőt biztos, hogy nem).
(#22926) tresh: megtörtént ott vagyok én is
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tuning ajtó:
Végre, ma volt egy kis időm, így amit a DRL miatt szétbarmoltam, meg behúztam egy KM kábelt, azt szépen elrendeztem, illetve az ajtókárpitot (balos) leszedtem és itthon jól kimostam, most szárad, kíváncsi vagyok, hogy hogy sikerült, majd holnap kiderül. Ja meg a könyöklőmet is kimostam.
Ha jó, akkor a jobbost is leszedem, a hátsók nekem tiszták.
Aztán végre holnap már beszerelem a bal elsőbe az ablakemelőt is, mert már hetek óta a nélkül használom és sokszor kellett volna már.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
(#23318) FerNandor: no, nekem is volt egy nagyobb utam: Miskolc-Vásárosnamény-Miskolc -- > egy jó 350-370km.
4 személy, klíma végig oda-vissza, csomagtartó plafonig pakolva, és két bicikli a tetőn állítva. Illetve eléggé erőltetett tempó volt végig. Ezzel lett 4.7l/100km az átlagfogyi. Mondjuk Nyíregyháza után millió kamion, előzgetések, egy rakat 60-as táblás visszalassítás....(#23334) lajo: KoAn-t keresd megane klub fórumon, ő gyártja hozzá az utólagos adaptert. Ha nincs csatid, asszem azt is be tud szerezni és ha kell be is szereli neked (pesten)
mod.: nekem is tőle van és tökéletes, illetve azóta már van DRL-em is, szintén tőle(#23374) kalapacsolok: Budapest-Miskolc M3, tempomat (az egész út alatt talán 2x nyúltam bele), óra szerint 138km/h (gps szerint 130). 5,4l/100km az átlagfogyasztás. Pályán eszik a legrosszabbul, illetve ha pályán csak óra szerinti 120-125 körül mész, akkor lehet el van 5l körül. Viszont nem emlékszem mennyit forog, de valahol 3000 körül...
Pályázásra, én nagyobb dízelt vennék.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz kalapacsolok #23401 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy az 1.9 vagy 2.0 dci, jobban eszik pályán, mint az én 106lovas 1.5dci-m. Ez tuti!!!
Még talán országúton is, bár ott már kétséges, illetve óvatoskodni kell, viszont városban az 1.5 a nyerő.Természetesen egy nagyobb 2.5 vagy 3.0, főleg valami v6, már többet fog enni, de amiket említettem, hasonlóan vagy kevesebbet és még erő is lesz bennük, illetve nem is forognak olyan sokat.
Csak érdekességképp (már régebben írtam): 3.0tdi quattro sline.
Fogyasztàs miskolc-bp tempomat 135 --> 7.7l/100km.
Pesten össze-vissza egy jò 80-100km-er, volt dugò is dögivel (meg itt volt dinamika is bőven a vezetésben), ìgy jött ki a vège 9.6l/100km -re 233ló.
(klíma, 2 személy)Itt meg 1-2 emberke az 1.6benzinre ír ilyen fogyikat
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Óra szerinti 140-nél nem lesz 5 alatti a fogyi, inkább 5.5-6 körüli.
Azt írtam én is, ha csak 120 körül használja, akkor 5l körül ki lehet jönni.
Illetve attól is függ, hogy hányan utaznak majd. Ha teleülik és telepakolják +klíma, akkor enni is fog, menni sem fog.
Éppen ezért én pályázásra nem 1.5dci-t vennék, szerintem nem arra való, max 120-al gurulgatni egyedül.
Sőt most már egyáltalán nem vennék ilyen kis motort!!!Ez az országúton 5 vagy 6, meg megint érdekes, óra szerinti 100-nál 6.-al használva, tökéletes.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz Csabee. #23561 üzenetére
Emlékeim szerint nekem a legsötétebb lett rárakva, hozzá lehet szokni. Meg a világosak nem is szépek, én világosért nem adtam volna pénzt.
Először nagyon fura volt, engem nem is a sötétség zavart, hanem a fólia után valahogy fura volt a távolságérzetem, pedig előtte centire odatolattam bármihez a kombival. Most már megy fóliával is, de eleinte jó sokat balf@szkodtam.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Nem tudom, hogy van-e kedvezmény, de így ala natúr, közel 100k egy ilyen móka...
Ez sok, meg az a probléma vele, hogy nem vagyok benne biztos, hogy feltétlen egy 1.5dci-re érdemes ezt rákölteni/megcsinálni.
Egy 2.0 dci-vel már más lenne a helyzet, ott van vas.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Laguna kombi 1.9dti
(#23725) Sly189: a computer, inkább alámér. kevesebbet szokott számolni/mutatni a valósnál, de nem sokkal. Tehát viszonylag jól használható.
(#23734) tresh: meg amúgy is ezek a racingboyok csak egyenesen tudnak menni, abba meg nem tudom mi a pláne....
A minap összeakadtam, egy vélhetően GSI B corsa-val, egyenesben szépen szedte a lábát, viszont egy körforgóhoz érve, majdnem áttoltam rajta...utána mosolyogva hagytam is, had jampizzon egyenesben, majd megtanul egyszer vezetni.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FrankMonzano #23824 üzenetére
Nálam is az ár-érték (felszereltség, motor tudása) volt a mérvadó.
Megbizhatóságban, pedig ott van a vele egy kategóriájú némettel/japánnal. Nyilván igényli a törődést, meg van 1-2 jellemző típushiba, ezek nagy része egyébként otthon, fillérekből javítható.Nekem fiatal, viszonylag méretes, jól felszerelt diesel kellett. A japánok egyből kiestek, mert kissé túlárazottak, főleg kombikat ndhéz találni belőlük, illetve motorilag nem volt belőle megfelelő.
Golfok a vicc kategóriát súrolták ebben az évjáratban mind felszereltségük, mind áruk terén.
Ami még maradt az a focus, viszont abból a focus2 már árban húzós volt, az első meg egy őskövület.
Illetve a H astra ami még szóba jöhetett volna, aztán végül az döntött, hogy megane2-t sikerült jó áron találni.
Esetleg a futóműve, ami picit kényesebb a kategóriatársainál, viszont ez nem feltétlenül a márka, hanem inkább a "jó" magyar utak hibája.Egyébként pedig sok a régi, rossz beidegződés: francia=sz@r, általában azoktól, akiknek sosem volt, csak hallották a havertól, szomszédtól, stb. ...
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FrankMonzano #23902 üzenetére
Nincs vele baj, az enyém csak azt kap és lassan közelebb leszek a 400k km-hez, mint a 300-hoz.
Sly189: az az olaj jó lesz, üzemanyag szűrőt én is 2 olajcserénként szoktam cserélni.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Ez az ET számozósdi picit túl van misztifikálva....
A gyáriak asszem et49-eseek, és 6" szélesek (M2 16-os). Nekem már 3 éve et38 és 7" széles van rajta, a gumi az a gyári méret.
Nem eszik többet, nem megy szét a futóművem, kerék/torony csapágyam....stb. pedig még ültetve is van és keményebb is a gyárinál, meg itt borsodban extrém sz@r utak vannak. Sőt a kanyarokat is kedvelem, nem 30-al csorgok beléjük tehát kap terhelést.Nyilván a gyáritól az extrém eltérés már valóban nem egészséges, de azért bizonyos határokon belül, elég szabadon lehet mozogni.
(#24058) Plero: KoAn -tól kérdezz rá ITT, hátha tud neked mondani rá valamit, esetleg van is neki hozzá vagy tud készíteni.
(#24061) Coyot: nálam a 10W40 lett a megoldás.
5w40-et viszonylag sűrűn kellett töltögetnem, pedig megcsináltam vele egy full xado -s kezelést is.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Jahhhh akkor nálad valami komoly gubanc lesz. Valószínűleg 10w-s olajjal vagy xado nyomkodással nem fogsz megoldani semmit, ott már komoly szerkezeti problémák vannak.
Nekem is 1.5dci van.Én 10W40-ből 10k km alatt töltök rá 1-1.5 litert.
Az 5w-ből többet és gyakrabban kellett pótolni azt jobban csipegette nekem is, de egyáltalán nem ilyen mértékben. Én még annó az 5w olajjal csináltam meg a xado kezelést ILYEN ment bele 3 tubussal, én változást nem tapasztaltam, talán mintha picit halkabb lett volna utána a motor (de lehet ezt már csak bebeszélem magamnak).“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Egy új szett mennyit bír, 5-6 évet /szezont/ max. ? (évi kb. 20k km-el számolva)
Nekem egy felső kategóriás új szett kb. 90-100k körül van.Használt 2 szezont kibíró prémium gumiból egy szettet 28-30k körül veszek, tehát kb. ugyan ott vagyok, csak nincs egyszeri nagy kiadás, meg változatos a gumipaletta is.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Sly189 #24162 üzenetére
Borsod?
Merre, én miskolci vagyok. Illetve jöhet kép és leírás az első hozzászólásba, ahogyan a többi autónál és én berakom.( #24167) tresh: végülis nem olyan rossz a gyári felni, egy időben nekem is tetszett, csak valahogy nekem olyan túl egyhangú/egyszerű.
Illetve árban picit túlzóak, amit linkeltél azért sem adnék 60-nál többet.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz Sly189 #24191 üzenetére
Szerintem a tempomathoz mindenképp érdemes a kijelzést aktiválni a nélkül olyan félmegoldás...
DRL modult gyárt igazából és a távolsági izzókat használja, mint DRL fényforrás, természetesen csökkentett fényerőn (asszem 35% a max, de lefele potméterrel állítható).
Nekem nagyon bejön és elég gyárinak tűnik, itt a saját videója róla: [link]Ha valamikor összefutunk, akkor megnézed a tempomatot, meg a drl-t is....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz rob210 #24207 üzenetére
Valószínű bármibe belerakható és igen a távolsági izzóm megy csökkentett fényerőn.
Annyi, hogy ami van hozzá neki leírás, az megane2-höz van. De ha m1 esetén is megtalálod a megfelelő vezetékeket, akkor csak össze kell kötni a dobozkával és működik is.
Esetleg KoAn-t keresd fel, aztán elmondja, hogy lehetséges-e.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz rob210 #24210 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy nem ég közel 150-170w-nyi fogyasztó, hanem ebben az esetben max 20w. LED DRL esetében, meg 2-3w.
Főleg annak jó, aki nappal városon kívül járkál.Illetve m2 esetében végre van értelme az alkonykapcsolónak (auto fényszóró).
Beraktam auto módba, így nappal megy a drl, sötétedéskor pedig szépen felkapcsolja a tompítottat.
Viszont amíg nem volt DRL, városon kívül kézzel kellett ugyan úgy kapcsolgatni.Egyébként egy viszonylag egyszerűnek tűnő technika (bár én nem tudnám kivitelezni, főleg nem ilyen igényesen). Kap pluszt biztosítékon keresztül, meg földet. Kap gyújtásról egy szálat, ami az egészet vezérli (indítja). A kimenetén van egy poti, ami a távolsági felé megy (nyilván led esetében nem kellene a poti). Illetve jön bele még egy jel, az én esetemben a helyzetjelzőktől --> ha azokat felkapcsolom, akkor lekapcsolja a DRL-t (mivel a helyzetjelző minden világításhoz kell, ez volt a legkézenfekvőbb).
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz Sly189 #24386 üzenetére
Most nézem, nincs rajta tetőcsomagtartó??
Nagyon furin néz ki.Viszont nagyon sokat dob az autón, hogy színre vannak fújva a lökhárító+ajtók műanyag betétei. Rá fogok kérdezni valami fényezőnél, hogy az összeset mennyiért fújná meg.
mod.: képet beraktam
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz rob210 #24415 üzenetére
Az enyémben szerintem még a gyári van ~6éves. Egyelőre bírja...egy telet (2éve) úgy húztam le vele, hogy csak 2 izzítógyertyám működött, így télen reggelente, csak 4-5-ik próbálkozásra indult, tehát jól bírja.
No, meg ott volt a félig halott generátorom, ami meg is pusztult, a mellett is jó bírta.Viszont mostanában elkezdtem nézelődni, mert a mostani téltől már picit félek...de megvárom valószínűleg, amíg egyszer csak nem indul.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Sly189 #24418 üzenetére
Ja hétfőn 14-16 között kb ott álltam munka után.
(#24434) Sly189: én párszor az OMV Maxxmotion-al próbálkoztam (az is kinti cucc, tehát nem itt kotyvasztják). Talán fogyasztásban valamicskével jobb a sima dieselektől, de nekem semmi extrát nem adot....
Nekem amióta megvan az autó (lassan 4 éve), lukoil vagy auchan kúton tankolok, teljesen tökéletes.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Olajfogyás témához:
Nekem, ugye sok km, valószínűleg kopott motor és a turbo is csipeget.
10W40-ből, 10k km alatt eszik meg kb 1 litert. Tehát 2 olajcsere között kb. 1 litert szoktam 2-3-4 részletben utána tölteni, így mindig a max. közelében van.
Ebben van pálya, országút, város, földút, mindenféle körülmény. Kis tempó, nagy tempó, stb. ...Nekem már ez is soknak tűnt, viszont amiket olvastam 1-2 renault fórumon, hogy a 180k-250k km futású 1.5dci-k olajcserék között 2-3l vagy még több litereket megkajálnak, azóta nyugodt vagyok.
más: műanyagot hol fényeznek és milyen árban, esetleg otthon kivitelezhető???
Ajtók, lökhárítók műanyagelemeire gondoltam.
És ehhez kapcsolódóan, ezek hogyan jönnek le???
Pattintós/csúsztatós/tépős/belülről leszedős???“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FRENK1988 #24450 üzenetére
Mit jelent az oldalra való csúsztatás???? Ezt nem értem, az autó eleje vagy hátulja felé???
Ha le tudom szedni az ajtókról, azokat megfújom én, aztán ha jó, akkor majd még keresgélek, hogy hogyan lehet a lökösökből is kiszedni, aztán annak is adok.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen