- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Windows 11
- DIGI internet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Synology NAS
- Facebook és Messenger
- SUSE Linux
- Rendszergazda topic
- Sweet.tv - internetes TV
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz Sly189 #28565 üzenetére
Dehogy olvastam, nem tudom mennyit kellene valakinek fizetnie ahhoz, hogy Totalcar-t olvassak. Régebben nagyon szerettem őket, de amit manapság csinálnak az egy vicc. Csak az a jó amit ők gondolnak, mindent jobban tudnak mindenkinél, hitet térítenek.
Benzinnel járok, de meg tudom mondani, hogy mi a jó a dízelnek, mégpedig az, hogy rendszeresen jó minőségű üa.-ot, olajat, szűrőket kapjon, és pont.
Pont írta fentebb mycso, hogy azért mert a szent és sérthetetlen 10-15k helyett 20k km-enként van cserélve az olaj, még nem jelenti azt, hogy hűde tönkre fog menni az autó, és jajj mi lesz akár 30.000 km-es csereperiódusnál... Nyilván 30.000-nél is lehet cserélni olajat, ha pl. valaki reggel beül az autóba, pályán megtesz 50-100 km-t, visszafele is 50-100km-t, ezt évi 200 alkalommal, és ott van, hogy 30k km, de mivel annyit csinált, hogy kényelmesen ment a pályán, ezért semmi gondja nem lesz, jó sok évig járhat vele, nem lesz az autónak problémája.
Viszont ha valaki városban is használja, rövidtávon, megterhelő körülmények között, akkor az cseréljen 10-15k km-enként olajat, mert ott a 30k már tényleg sok lenne...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz eTrade #28587 üzenetére
Na ez jo hir, sokkal szebben jar? Lehet kifogtal hamis Castrol-t?
Ja egyebkent nekem 1 honap mulva lenne olajcsere, de olyan durva dolgot talaltam ki a kocsi ellen hogy az nem igaz, szegenyke lehet csak 1-2 honap kesessel kapja majd meg az uj olajat...
Ezen a heten minden eldol, majd jelentek...
-
giigz
veterán
A hátsó kerékív aljánál a küszöbnél, bal oldalon... Már a vételkor meg kellett volna csinálni, akkor sokkal kisebb volt, csak ugye szépen zabálta a pénzt a kocsi, aztán halogattam a rozsdát, meg akkor még kisebb volt, és azt hittem, nem fog nőni ilyen látványosan...
Most kb. 20x10 cm lehet, van ahol még talán csak a felületen van rajta, de egy jó részen már teljesen át is ette magát...
rob210: Igen, tervbe is vettem, de itt már teljesen átette magát a lemezen, gondolom ide már nem jó a Noverox...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Tehát a felületi rozsda lecsiszolása helyett jobb a Noverox?
Ha jól tudom az a Noverox fekete, viszont nekem a fehér szín miatt azt még le kellene fújni a kocsi fehér színével, így lehet csinálni?
És még annyit, hogy ha a Noverox-ot le lehetne festeni, akkor az mennyire sík felület lenne? Mert ugye csiszolás után alapozás és festés, az teljesen sík lesz, tehát nem nagyon fog meglátszani...
Úgy gondoltam, hogy a kisebb felületi rozsdákat megcsinálom magamnak, erre kellene valami jó megoldás, azt a nagy rozsdát meg elviszem szak helyre, de gondolom 10k-t biztos legombolnak...
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28682 üzenetére
Koszi, akkor lehet nekiesek, aztan eredmenytol fuggoen megy szak helyre...
A Noveroxot ha mar megkotott, simara lehet csiszolni, vagy azt hagyjam ugy ahogy van? Nem akarnam, hogy ne sima felulet legyen...
Ha magat a rozsdat femig csiszolom, tehat pl. egyeb helyeken, akkor ott is a Noverox a jo, vagy az csak rozsdara menjen, es a femre mar csak alapozo + festek?
Lesz ebben par ora munka ugy erzem, de 1-2 het mulva ha lesz 1-2 szabad napom megcsinalom
-
giigz
veterán
Ja igen, es meg az fontos lenne, hogy csak a Noverox a jo vagy egyeb rozsda atalakito is?
Ha csak a Noverox, akkor honnan lehet ilyet venni, milyet vegyek, milyen kiszereles, mennyibe kerul?
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28690 üzenetére
És ha ráment a Noverox, megszáradt, mondjuk várok 1 napot, akkor azt a kezelt részt lehet egy kicsit csiszolni, hogy simább legyen? Gondolom lehet, és akkor utána megy a festék...
Szerintem f@szán meg fogom majd csinálni a rozsda foltokat
Ja és a Noverox nem túl könnyen beszerezhető, és drága is, viszont van a magyar termék, Korant a neve, nagyon jó minőségű, teszi a dolgát, a sok sz@r kamu vagy gyenge minőségű rozsda átalakító közül kiemelkedik, és az ára is nagyon rendben van, 1-2k az 500 ml-es kiszerelés
Na ha jövőhét végén nem lesz eső, lehet nekiesek, bár nem tudom hogy lesz időm, de ezt a rozsda dolgot a közeljövőben le fogom rendezni...
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28724 üzenetére
De nem arról van most szó, hanem a "noveroxozás" után, egy nem teljesen egyenes felület lesz, és én a noveroxot csiszolnám meg egy kicsit, hogy simább legyen... Jó-e így ez a csiszolás, vagy nem lehet?
Tehát a rozsdára rá a noverox, és utána ha az megkötött, de a felület még nem teljesen sík, akkor egy picit csiszolnék rajta, ha lehet...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Mert nem egyenes a felülete a felkent anyagnak, és értelemszerűen egyenes felületet szeretnék, hogy a lehetőségekhez képest minél szebb legyen
Most tudtam meg, hogy mennyi a festék ára, dobtam egy hátast...
4k a festék, 2k a lakk, 6.000 Ft b+, és még az sem biztos, hogy sokáig jó lesz...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #28740 üzenetére
Kimondom:
Ha ennyire fillérezned kell, egyelőre nem való neked autó. Több hónapja, sőt talán már 1 éve is keresed az autókat, ha ezt a 300k-s keretedet ennyi idő alatt nem tudtad kibővíteni 400-500k-ra, akkor az autót sem tudod majd fenntartani.
Magamat tudom felhozni példának, azt hittem, hogy majd a 370k-s autóra nem kell költeni semmit, de akkor az nem használtautó lenne... 1,5 év alatt 800k körül járok, az autó vételáránál már több ment rá mindent belevéve. És most megint csak mennek a tízesek, lassan 900k lesz...
Nem tudom mennyit akarsz majd vele járni, kevés futásnál is 10-20-30k kell a benzinre, + a biztosítás fenntartás még 10-20k havonta, ennyire biztos kijön, tehát 50.000 Ft biztos kell az autóra havonta, ha akarsz is vele menni.
Tehát a fizetésedből minden hónapban le tudsz vonni 50k-t? Nem, mert akkor már 1 év alatt 100-200-300k-val megnövelted volna a keretedet, és értelmes autókat is nézhetnél, nem ilyen tragacs Swift-eket Clio-kat, amiknek szinte nincs is már értéke...
Nem beszélve arról, ha beleülsz, egy kicsi, kényelmetlen, csörgő-zörgő autód lesz, szeretni sem fogod, csak mindig arra gondolsz, hogy hát igen, kiadtam a pénzt, de mekkora sz@r...
100x leírtam, és továbbra sem tudom megérteni, hogy ott van az a rohadt Megane +100k-ért, vagy ott volt rob kocsija Swift áron, igaz kívülről nem volt patent, de műszakilag igen, neked tökéletes lett volna, annyival nem több a fenntartása, mint amennyivel szarabb a Swift... Tényleg, menjél már egy kört, utána ülj be a 200k-s Swift-be, szerintem nem lesz több kérdésed. Legalábbis én amikor tesztelgettem az autókat, a Megane után azt mondtam haverom Swift-jére, hogy hallod ez egy ótvar szar, hogy lehet ilyennel közlekedni? Kicsi volt, kényelmetlen, anyag nincs sehol, melletted egy papírvékony ajtó, előtted semmi, mögötted semmi, földön van az egész, stb. stb.
Hidd el ezt nem rosszindulatból írom, csak tényleg semmi értelme nem lenne egy Swift-et venni, eljárt felette az idő, pont.
-
giigz
veterán
Ugyanígy bírja a strapát a Megane is, nincs olyan nap, hogy az enyém ne pörögne 5-6000-ig, és a motor napról napra szebben jár, meghálálja a karbantartást. Fogyasztás is vegyesben 6-6,5 liter, vicc, és olyan kényelmet ad, amit ilyen árkategóriában egyik sem tud, de még megközelíteni sem... Nagyautós fílingje van, mondjuk a sedan csak nem véletlen 4,4 méter hosszú, kb. olyan méretei vannak mint a te autódnak, nagyon kis különbség van a kettő között...
Autópályára is ki lehet tévedni, 120-140 között sima utazótempó van, kényelmesen 3500-4000-es fordulat között, nem tudom a Swift mennyire lenne jó akár autópályára... Amikor országúton megyek 100-zal, és azt érzem, mintha állna az autó, meg sem rezdül, úthibákat úgy tompítja, hogy az nem igaz, halk, stb. stb., egyszerűen olyan különbség van a Swift-hez képest, hogy nem igaz, és akkor árban van 100k, meg fenntartásban +10-20%... Az mi? Egy vicc, szerintem értelmes ember Megane-nál lejjebb nem adja, a mai kocsik között ez az első ami elfogadható kényelemben, kinézetben, biztonságban, mindenben.
A Swift is jó, elmegy A-ból B-be, csak akkor ne 200-300k-ba kerüljön, mert ugye 300-400-ért patent Megane van, tehát nem reális az ára így nézve...
Na jó, hagyom a témát, de annyi biztos, hogy szarul érezném magam, ha kiadnék több száz k-t, és egy Swift lenne alattam...
-
giigz
veterán
Lehet kicseréltetem majd valamikor a középső kipufogó dobot, és arra lettem figyelmes, hogy két fajta van, az egyiknél van valami az elején, esetleg nem tudja valaki, hogy mi az, és nekem melyik verzió kell? Csak azért mert ahol van az a valami, az 26k, ahol nincs, az meg 11k Walker márkáról hallott már valaki, vagy a Bosal a legjobb? Vagy a Sigam?
De jó lenne, ha tudná valaki, hogy nekem melyik kellene...
Itt lehet látni, bekarikáztam pirossal
-
giigz
veterán
Akkor az a valami jelentené a flexit?
Mit csinál az, és miért jó? A sima nem lenne jó?
-
giigz
veterán
válasz ThodEE #28757 üzenetére
A katalizátor tudomásom szerint sokkal előrébb van, nekem a kézifék alatt csörög... Valamelyik nap megkocogtattam a középső dobot, és akkor elhalkult egy pillanatra, aztán ugyanúgy elkezdte...
Én nem kisöpörtetni akarnám, hanem valahogy megjavítani, de fogalmam sincs hogy működik, hogy zajlik...
Lehet elviszem majd valamelyik kipufogóshoz, aztán kiderül...
Jut eszembe, 2 hét múlva műszaki vizsga...
-
giigz
veterán
Úgy sincs itt senki, de azért megírom, hogy voltam egy karosszéria & kipufogó szervizben megnézetni az autót, és olyan árat mondtak a rozsdámra, hogy abban a pillanatban eldöntöttem, magamnak fogom megcsinálni, és reménykedem benne, kibír így jó pár évet tovább rozsdásodás nélkül...
Megemeltük az autót, végre alulról is alaposan szemügyre vehetettem, van hátul egy keresztben futó lemez, két rögzítési ponttal, az nagyon szarrá van menve, meg is beszéltem velük, hogy azt majd megcsinálják, egy új lemez lesz helyette. Egyébként kivetnivaló nincs az autón alulról sem, a rozsdát majd ugye én csinálom meg, a középső dob csörgésére meg azt mondta, hogy biztos valami katalizátor darab vagy ilyesmi lehet benne, ami érdekes, mert a katalizátorból mióta elkezdett csörögni nem is mehetett oda semmi, de annyi a lényeg, hogy majd kivágja a dobot, kiszedi ami csörög benne, aztán visszarakja, és minden happy, mindezt 2-3k körüli összegért.
Ja, kis érdekesség, megtudtam, hogy a kocsimban már nincs katalizátor, korábban ki lett véve...
-
giigz
veterán
Nem Renault, de francia, és kegyetlen jól néz ki... [link]
Valahogy amennyire pár éve nem tetszettek a Citroen-ek, és talán Európában a legrosszabb (legcsúnyább) autónak tartottam őket, annyira tetszenek manapság. Levetkezték azt a szar digitális sebességmérős műszerfalat, a hagyományos jön be nekem, és a formában is a puffasztott valami helyett, sportos formájuk van, szép, arányos...
Szóval továbbra is azt lehet elmondani, hogy a franciáknak nem kell a szomszédba menni szép autóért, Renault, Peugeot, Citroen, kegyetlenül jól kinéző autókat gyártanak, elegáns, sportos, a futómű is nagyon jó, kényelmesek, és ugye a francia motorokat sem kell bemutatni, fogyasztásban és mindenben jeleskednek, stb. Ja és a szar megbízhatóság is már csak múlt...
Egyszóval rég dícsértem már a francia autókat, de most nagyon nagy respect-et adok nekik, szerintem nagyon ott vannak.
-
giigz
veterán
URAK, KÉPEKET!!!!
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Nagyobb katyunal szokott olyat csinalni, hogy elmegy egy kicsit a bal ajtoban levo hangszoro hangja, ez sima erintkezesi gond, megoldas kontakt spray?
-
giigz
veterán
válasz SocketA #28819 üzenetére
Ja, minden bizonnyal szivattyu
Egyebkent a kikormolas egyes esetekben ajanlatos, nem tudom neked milyen a vezetesi stilusod, milyen fordulatszamtartomanyban hasznalod a kocsit.
A valto attetedet sem tudom pontosan, de ha hasonlo mint az 1.4 1.6 kocsiknal szokott lenni, akkor autopalyan 5.-ben 4000-es fordulat korul vagy inkabb 4250-4500-nal, es igy mesz mondjuk 50-100 km-t, az biztos lerendezi az olyan piszkokat, amik varosi hasznalatnal leragadnak.
Ha 50 km-t megteszel igy, +1-2 liter benzint egetsz el, szerintem azt a 400-800 Ft-ot megerte volna, legalabbis azok utan amennyit a szerelonel hagysz, es amennyiben kocsi van, ezen mar ne muljon...
-
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28854 üzenetére
Most egy kis agyalasra ad okot ez a muszaki a katalizator miatt, na majd elmegyek itt a kozelben egy helyre, megkerdezem mit gondolnak rola, attoljak-e igy... Ha meg nem, akkor is van otletem
Bar a Xado miatt ugy is termeli a benzint a kocsi, vaj finoman jar, gondolom a CO kibocsatassal nem lesz gond...
Hat igen, igaz itt is van nagy forgalom meg neha kisebb dugok, de annyira nem b@sztatjak a kocsisokat, legalabbis en meg nem futottam bele ilyen ellenorzesbe... Itt pl. ha ugy tarja kedvem telefonalok a kocsiban, max. ha rendor jon arra a pillanatra elveszem a fulemtol, stb.
Mondjuk kopp-kopp, nem akarom elkiabalni, nem lenne jo kapni egy csekket...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kupon kunyeráló
- Autós topik
- Computex 2024: évente hozna új Instinct gyorsítót az AMD
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Uplay
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Háztartási gépek
- További aktív témák...