- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Mikrotik routerek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Zyxel NAS326
- Mozilla Thunderbird
- Windows 11
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz rob210 #27664 üzenetére
Mi a gond vele pályán? Vagy arra akarsz utalni, hogy 1.2 16V 75 LE kevés lenne pályázni? Mert akkor biztosítalak róla, hogy nem kevés, tökéletes használatot biztosít autópályán is. Nekünk a családi körben volt 1.2 16V Clio Campus, 2006-os, az égvilágon semmi baj nem volt vele, aki használta, fél Európát bejára vele autópályán, mindenféle gond nélkül. 4000-es fordulatot pont ugyanúgy tudja tartani mint az 1.4 vagy 1.6 társai.
Nyilván autópályás használatra az 1.6 16V is bőven kevés, de éppen el lehet vele járni, ugyanúgy, mint az 1.2-vel.
(#27663) peugeotmate: Mint írtam feljebb, nekünk volt ilyen motorral, semmi gond nem volt vele, mentek Németországba, Franciao.-ba, erre-arra, nyilván nem lehet vele kilőni 130-nál, de a normális közlekedéshez tökéletesen elég.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz SocketA #27668 üzenetére
Nem latok olyat, miszerint azt irta volna, hogy 4 szemellyel lesz hasznalva, es azt sem tudom h 130-cal meg hova kellene gyorsitania a Clio-val.
Aki a mienket vezette, sokat ment vele palyan, es nem volt vele gondja. Van aki 75 LE-vel is tud autopalyan normalisan kozlekedni, meg van aki nem, pont.
Aki tud kozlekedni annak eleg lesz a 75 LE palyara is, foleg ha nem tartja kotelezonek a 130-at hanem 100-120-szal sem szegyell menni, es ne adj isten nem reggeltol estig palyazik, hanem neha varos es orszagut is jatszik.
Akkor leirom megint: Alapvetoen ha az utjaim legalabb felet palyan tennem meg, akkor en is torekednek a minel nagyobb motorra, de ha epp egy 1.2 16V Clio-t raknanak alam, azzal is ugyanolyan tokeletesen el tudnek kozlekedni palyan is.
-
giigz
veterán
Az 1.2 16V is tudja tartani a 120-130-at, kamionokat is lehet vele elozni, sot szetmenni sem fog a motor.
De ugy latom felesleges is irnom, teljesen mast ertetek meg abbol, amit irtam.
Akkor tolem utoljara: Multheten voltam palyazni 1500 km-t, es az 1.6 16V is edeskeves.
Mindenki tudja, hogy autopalyara nem az 1.2 vagy 1.6 szivobenzin valo, de ha nincs tobb penz vetelarra, fenntartani, akkor ilyen kis motorkkal is evekig el lehet kozlekedni palyan biztonsagosan, masok feltartasa nelkul, a kocsi tonkretetele nelkul.
-
giigz
veterán
válasz rob210 #27673 üzenetére
Hogyne lenne igazam? Te palyaztal tobb ezer km-t 1.2-es Clio-val? Volt neked tobb evig ilyen autod es Europa szerte mentel vele autopalyan?
Lehet, sot biztos hogy a Wartburg-gal feltartanad a kamionokat, de azzal a Clio-val ami nekunk volt, soha nem tartottuk fel a kamionokat, forgalmat a palyan.
Ez puszta teny, nem most talalom ki, a tapasztalataimat irtam le.
-
giigz
veterán
Isten ments hogy valaki palyara 1.2-t ajanljon, en az 1.6 16V-t is csigafosnak tartom palyara, egyszeruen nem oda valo.
Amire en akarok ravilagitani jo sok ideje, az az, hogy ha evekig Europa autopalyain kell jarni mondjuk evente 20-30 ezer km-t, akkor sem lesz problema az 1.2-vel sem, de nyilvan hogy ha penz engedi akkor nagyobbat, de en mondjuk egy evi 10k km palya alatt biztos megelegednek az 1.2-vel.
-
giigz
veterán
1.2 16V Clio Campus-unk volt: IGAZ
Nagyrészben pályán használtuk: IGAZ
Nem tartottuk fel a forgalmat: IGAZ
Tudtunk kamiont előzni: IGAZ
Simán bírta a 130 km/h-t: IGAZ
Nem ment tönkre a motor: IGAZ
Én és még több ember ment az autóval Németo.-ba, Franciao.-ba autópályán, többször: IGAZ
Éreztük, hogy jobb lenne nagyobb motor: IGAZ
Problémát okozott az 1.2 16V motor: HAMISVégkövetkeztetés: Nem beszélek hülyeséget, max. nem egyezik a véleményünk. Igazából ahogy elolvastam a kérdését, azonnal láttam, hogy majd jön a komment, hogy jajj 1.2-es autóval nem lehet pályázni, aztán lejjebb tekertem, és pont ezt olvastam...
A téma részemről is le van zárva, hülye vagyok, ez van.
-
giigz
veterán
De értem, csak megint az van, hogy nem arra válaszoltok, amit írtam.
Ezzel mi a gond?
"Mindenki tudja, hogy autopalyara nem az 1.2 vagy 1.6 szivobenzin valo, de ha nincs tobb penz vetelarra, fenntartani, akkor ilyen kis motorkkal is evekig el lehet kozlekedni palyan biztonsagosan, masok feltartasa nelkul, a kocsi tonkretetele nelkul."
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27684 üzenetére
Ezek alapján még inkább tökéletes választás neked az 1.2-es
Mi is mentünk vele síelni, kirándulgatni, mint írtam korábban hosszabb (1000+ km) autópályás szakaszok, semmi gondunk nem volt vele. Nyilván 75 LE nem kell tőle csodára számítani, de a mindennapi használatra teljesen elég (lehet).
rob210: Nekünk az 1.2 hajszálpontosan ugyanúgy bírta a terhelést mint az 1.6.
Azt nem tudom, honnan veszed, hogy az 1.6 ugyan abban az árban van, igaz én csak a használtautó kínálatát néztem át, de 1.2-ből 2007-2008-as 23 db. van fent normál állapotú, 735k-tól 1,75 M-ig, 1.6-ból pedig mindössze 4 darab van, 1,54 M-tól 2,75 M-ig, tehát érzésem szerint az 1.6-os motor nála, ha Clio-t akar, kapásból ki van lőve.
Az 1.6 példát csak azért írtam, mert nekünk olyan a Focus, én ha igazi autópályázásra vennék autót, semmi pénzért nem vennék ilyen 1.2-1.6 szívó motorral, abszolút nem oda való. Az ő esetében, mivel alapból nem is írta, hogy csak pályára vesz autót, és utóbb kiderült, hogy tényleg csak viszonylag ritkán menne, de ha megy is pályára, mint írtam, tökéletesen lehet használni ott is, ezért egyértelmű, hogy számára az 1.2 tökéletes választás. Az 1.4 is jó lenne egyébként, nem fog többet enni minden bizonnyal az 1.2-nél, és azért csak sokkal erősebb, viszont össz. 2 darab van belőle ebben az évjáratban, 1 és 1,5 M-ért.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27702 üzenetére
Először is, tisztázzuk már le, hány km lenne évente a pályázás?
Az 1.2-es 1 személyt éppen még elvisz 130-140-nél úgy, hogy nincs vele probléma, de azért sok pályázásra már 4 személlyel tényleg nem ajánlott, évente 1-2x meg lehet csinálni, nem lesz vele gond, viszont több pályázásra már nagyon kell az 1.4 16V.
-
giigz
veterán
Megint elgondolkoztam az ablakfolian...
Szerintetek az en feher 4 ajtos Megane-omhoz illene a sotetitett ablak?
-
giigz
veterán
Ez a kilatas az, amire kivancsi vagyok, mert azt nyilvan nem akarom, hogy semmit ne lehessen latni. Lehet akkor a 15% is eleg lesz...
Na mind1, ugy is majd csak par het mulva akarom megcsinaltatni, raerek meg kigondolni...
Akkor egyontetuen meg lett szavazva, hogy jol fog kinezni?
-
-
giigz
veterán
válasz zsolt1129 #27802 üzenetére
Szerintem nagyon überatommegabrutál durván jól néz ki az új Clio, az elején képekről nem szimpatizáltam vele, aztán amikor először megláttam az utcán, azóta ha látok új Clio-t, rátapad a szemem, és egyszerűen csak gyönyörködök. A menetfénnyel együtt nagyon durva
De ugyanígy a Megane, Fluance is szép, na de a Clio is nagyon az...
-
giigz
veterán
Nem tudom mashol hogy van, de Mo.-on 150-nel lehet menni bunti nelkul. Ha kulfoldon is igy van, akkor en a helyedben vegig 150-nel tolnam, legalabbis en palyan annyival szoktam, igaz en nem tobb ezer km-t...
Na meg persze attol fugg milyen oto.
Ja igen es en ilyen hosszutavon mar a tav/ido skalan az optimumot probalnam megtalalni, se ne fogyasszon sokat, se ne legyen sok ido, relativ minden, tehat lehet 120-130 km/h most az optimum, es akkor a 4 ora pluszert zsebben van 10-15k.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Tegnap kapott a kocsi egy mosást + porszívózást, felraktam az új ablaktörlő lapátokat is
Lassan jöhet a nyári gumi választás, és ablakfóliázás, aztán pedig egy műszaki vizsga április közepe-vége fele, majd május körül egy olajcsere...
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27847 üzenetére
30-110 km/h sebességkorlátozásnál 15 km/h-val lehet túllépni, azon belül nem büntetnek, legalábbis Szombathelyről nem kapsz csekket, a rendőr egy kis helyszíni bírságra már +10%-nál megállíthat, tehát a trafi 50-es táblánál 65-öt enged, de ha a rendőr utánad megy, akkor 50 helyett már 55-nél bünti van. Ez a bünti nem 30k, hanem kevesebb szokott lenni, 5-10k.
130 km/h-s korlátozásnál pedig 20 km/h a határ, ezen belül nem jön csekk, de ide is érvényes, hogy a rendőr 143 km/h-tól büntethet.
A trafinak van még egy 3 km/h-s mérési hibahatára, tehát egy 50-es táblánál nem 65-től fotóz, hanem 69 km/h-tól.
Most pontosan nem tudom, de több hiteles helyen le van ez írva, és már sok éve így működik a gyorshajtás bírságolása.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Én mindig mosolygok azokon, akik remegve újságolják el nekem, hogy beleszaladtak egy büntetésbe, és várják, hogy jöjjön a 30k-s csekk... Aztán kérdezem mennyivel ment, és mondja, hogy hát nagyon gyorsan, 50-es táblánál 60-nal, szóval tuti kapni fog... Na és akkor ilyenkor felvilágosítom, és megnyugtatom, de az a legjobb, amikor megkérdőjelezik, és csak úgy vannak vele, hogy márpedig akkor is csekket fognak kapni...
Én városban is pl. mindig kerek 60-nal megyek, és sokszor így is tolnak le, 5.-ben itt fogyaszt a legkevesebbet, 1750-es fordulat mellett szerintem hosszútávon menve így biztos nem lenne több 4 liternél Csak nincs rá hely kipróbálni
-
giigz
veterán
válasz imyourfriend #27854 üzenetére
Milyen autóról van szó? Vegyes fogyid kiszámolva mennyi?
-
giigz
veterán
válasz imyourfriend #27857 üzenetére
Vegyesben kb. nekem is ennyit fogyaszt az 1.4 benzin, bár most télen inkább 6,5 körülre ment fel... A különbség csak annyi, hogy ez egy csiga, az 1.5 dci meg megy rendesen
-
giigz
veterán
válasz rob210 #27880 üzenetére
Ezt írtad korábban, de valami tényleg nem kerek vele.
"950Km-t mentem mire felvillant a lámpa.
ez ugye a 60 literes tanknak köszönhetően olyan 6.3-6.4 es fogyasztás, ami nekem tökéletesen megfelel, főleg, hogy a fele etanol"
A lámpa akkor villan fel, amikor még 10 liter legalább van benne, ebben az esetben 50/950 az 5,26 literes fogyasztás, ha tényleg úgy van, ahogy írtad, tehát 950 km-t mentél mire felvillant a lámpa, az 50 liter benzinből jött össze, ilyet kb. úgy lehet vele csinálni, ha beállsz 80-ra és megállás nélkül mész 950 km-t. 60 literrel alapból nem tudod elosztani, mert ugye 60 liternél már be sem indul az autó, és egyébként is 59, valamennyi, de legalább 1-2 liternek maradnia kellett benne, tehát mondjuk ha erre 58 litert tankoltál, akkor 6,1 liter, de szerintem csak nem centizted ki 58 literig, pláne úgy, hogy etanol is volt benne.
Ugye te úgy számoltad, hogy 60/950 az 6,3 amit írtál, viszont ezzel valami nem kerek.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Laraxior #27885 üzenetére
Jó amit mondasz, viszont a 60 literes Megane soha nem 60 liternél fog elkezdeni világítani, ez biztos
Én örülnék a legjobban, ha 50 literből 950 km-t lehetne menni ezzel a kocsival, és kérném is rob-ot, hogy tanítson meg erre, de szerintem ez kizárt dolog, kivéve mint írtam, hogy 80-ra beállva fékezés és mindenféle gyorsítgatások nélkül.
-
giigz
veterán
Ma volt olyan igazi esős idő, mióta felraktam az új Bosch ablaktörlőket, és meg kell hagynom, valami b@szott jól töröl A törlés után kristálytiszta lesz minden, sehol egy csík, semmi
Remélem kibír 3-4 évet...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest