- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
Nekem meg elég kemény a pedál, és csak a felső részen fog egy pár centit...már nekem is a végét járja a kuplung....
Más: na csak lekaptam az első lököst (kb. 5 perces művelet amúgy), hát inkább apró kavicsokkal van tele a hűtőm, nem igazán bogarakkal...gőzborotvával megküldtem, azzal a bogarakat sikerült kimosni a kavicskák nagyja, viszont maradt...ezt maximum a hűtők kivételével lehetne rendesen kipucolni, egyelőre így marad.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Kormány kiteker, majd a kerékjárati ív szerelő nyílásán felnyúl. Na itt a csuklómnak olyan 3 ponton kellene különböző irányba hajolnia, majd vakon kiszedni és berakni az új izzót. (ja meg letekerni az izzó védőkupakját, úgy hogy a kezemet ott bent a lukban mozdítani se nagyon tudom)
Elsőre egy jó félórát elszórakoztam vele, mostmár fél perc alatt megvan, csak utána össze-vissza van karcolva a kezem...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ja, amit leírtam az a tompított izzó cseréje, index izzó cserénél már hallottam én is ezt az akku kiszedős dolgot....bár lehet én a lököst venném le hozzá
benvolio ááá, most már megy a legelső alkalommal még hiányzott a rutin...mert életembe nem láttam még ilyen elb@szott megoldást. No meg, próbáltam keresni a zárat az izzón meg tekergetni az izzót, aztán mint kiderült ilyen bepattintós/mágneses trükkel van a helyén.
Faterom 2000-es megane-jának majdnem hogy "beállhatok a motortérbe", aztán onnan olyan izzót cserélek, amilyet csak akarok és még a kezem sem lesz egy koszfolt sem.Egyébként a lökhárítóval meg mindenki megbíztatott, hogy mekkora szopás lesz leszedni, az viszont meglepően gyorsan és könnyen ment a le és felszerelés is.
(fúú tavaly nyáron a fűtőventilátor kiszerelése na az egy egész napos cumi volt, vagy egy hétig fájt utána a derekam...)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ma egész jó kis szopós napom volt, fateromék megane kombija nálam volt aztán nekiestem 1-2 dolognak....bal hátsó sárfogó műanyag visszaszerelés, ez nem ügy.
Bal hátsó lámpa fékezésnél, indexelésnél, mindenféle effektet produkált, égett rajta minden....a belsejében a panel meg volt "égve" egy helyen, kis forrasztgatás, ragasztgatás és kész is.
Na DE, bal hátsó ajtó nem nyílik sehonnan --> be volt nyomva a gyerekekzár, a külső kilincs belő szerkezete, meg szétesett...hát mire sikerül zárt ajtónál annyira megbontani a kárpitot, hogy be tudjak nyúlni a zárszerkezetig, vért izzadtam, na meg szanaszét vagdaltam a kezemet, na de ezt is sikerült megoldanom....
Még maradt egy olyan probléma, hogy az ablakmosó motorja működik, viszont nem nyom semmit, gondolom szét van csúszva valahol...de erre már nem maradt erőm.
Egyébként megane 1 ráncfelvarrott-nál, hol találom az ablakmosó tartályt??? Illetve sejtem, hogy hol van, csak nem tudom mit kell hozzá szétszedni....lökös vagy sárvédő-betét???“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Davidof92 #6770 üzenetére
Hali, 2006/7-es 106 lovas 1.5 dci, sok kilóméterrel, vegyesen város/országút 5l körül, pályán 130/140-es tempó 5.5l körül, télen amikor nagyon hideg volt, 6l felett voltam vele. (nem valami visszafogottan vezetek, próbálgattam úgy is, nem sokat nyertem vele...)
Katalizátor árakat megnézegettem, azok valóban ennyibe kerülnek???? Ilyen 100k körüli összegeket láttam...egyébként ha az lesz a problémád, esetleg ilyen univerzális cuccokkal nem érdemes próbálkozni???
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ja az autót meg kihagytam
(bár már kismilliószor írtam, hogy milyen autóm van meg képeket is linkelgettem róla, meg aláírás...)
Tehát kombi megane2 6gang.
Egyébként az 5 gangos 86 lovas megane2, olyasmiket fogyasztott, mint amit te írsz a Kangoo-ró.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Davidof92 #6812 üzenetére
Valószínűleg annyit megy el majd, mint a mostani "korszerű dízelek". Ha minden renben megy és oda van rá figyelve, akkor nagyobb zsebbenyúlás nélkül 150k-200k km. Aztán motorfelújítás, turbó, csúcsok, nagynyomású szivattyú, stb. stb.
Egyébként ha egy átlag embert nézünk, átlag felhasználás mellett --> évente 15k-20k km, akkor azért ez kb. 10év használat után következne be (bár ugye itt meg bejön mint tényező, számításba: az idő...tehát nehéz ezt megmondani, mennyit fognak menni)
De már lassan benzines fronton is ez lesz a helyzet, hiszen már új autóból lassan csak turbósat lehet venni, ezekről a kis-köbcentis turbó-benzinesekről, meg csak rosszakat jósolnak....
Az a baj, hogy a gyártók nem a futásteljesítményre gyúrnak....ők 2-3 nagyon max. 5 évre terveznek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nem tud valaki megbízható forrásbol, eladó 2000-2003 közötti 1,4-es 5 ajtós vagy kombi megane-t? (ez a ráncfelvarrott megane 1).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Aktívszenes pollenszûrô: bár sokan azt mondják, hogy mennyire jó és nem jönnek be a szagok, stb. A mostani olaj+szûrôk csere projektnél, mondom kipróbálom már én is, bár majdnem 3x drágább a simánál. Hát az ég-világon semmiben nem különbözik a simától --> ugyanúgy bejön mindenféle szag, tehát nagyívben kerülendô!
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nem a klímám szaglik és igen én raktam bele és tuti szenes.
Megyek egy busz mögött vagy valami ótvar lada mögött és bekapcsolom a ventit, akkor jön be a szaga...illetve bármilyen szag ami kint van....
Ma megnéztem EZT az autót...hát azért az ordító hibákat beleírhatnák a leírásba... (kőfelverődés a szélvédő közepén, végighúzva jobb oldala vagy 3 helyen, a lökös, meg a sárvédőbetét úgy van felrakva, hogy hajjaj + még 1-2 apróság)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Egyébként nem olyan vészesek az árak, legalábbis 1-2 valóban ennyi.....
ablaktörlő, a gyári aerotwin vagy milyen megnevezésű 9k, az annyi, a gyári elf olaj 12k az is olyasmi, a gyári szenes pollenszűrő valóban 8k körnéyke, és a motortartónak, hátsó kerékcsapágynak is ez az ára....tehát az alkatrész árak ha gyári alkatrészekről beszélünk akkor valóban ennyik. (illetve konkrétan az ő benzineséhez nem tudom, de nekem az 1.5 dci-hez ilyesmi árak vannak...)
A munkadíj viszont hozza a márkaszervizek vicces árát....azzal tényleg nagyon el vannak szállva.
mod.:
Ja mielőtt félreértenétek, természetesen még így is sok, és én sem ennyiért veszem, mert be tudom kedvezményesen szerezni a cuccokat, de aki átlagemberként bemegy egy autós boltba (bárdi/fridcar/stb.) és gyári nem utángyártott cuccot akar, akkor ilyesmi árakat fog látni.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz benvolio #6896 üzenetére
Én kb. a negyedik garnitúra fém szelepsapka vásárlása után elégeltem meg a dolgot, azóta mûanyag van az alufelnin is.
Más, balatonon nyaralok, ma belementem egy orbitális kátyúba, jó nagyot zakkantam pedig még gyorsan sem mentem, majd 15 másodpercre rá olyan feature törtènt, mintha a leömlônél szètszakadt volna a kipufogó. Hangja traktor lett, a kipufogógáz a motorháztetô alatt távozik és az autó alig megy, mintha a turbo nem is töltene.
Sajnos itt a környéken csak hétfôre találtam szerelôt, természetesen addig az autó pihen. Így látatlanban tudna valaki valami bíztatót mondani vajon csak valami szétcsúszott esetleg hegeszteni kell, vagy valami komolyabb dolog mehetett szét? Hiába próbáltam alánézni és a kipufogócsövet megmozgatni, minden olyan mintha jó lenne.1,5dci
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Na a gépet beadtam. nem messze egy szerelôhöz, majd délután hívom, hogy mit találtak. Picit félek, bár így elsôre amennyire tudott belenézett a szerelô, aszmondja lehet csak valami flexi csô csúszott szét vagy ment szét, az meg nem vészes. Na majd megírom mi a végeredmény.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz AMD Power #6930 üzenetére
Hát pedig renault alkatrészeknél, szinte minden alkatrészboltban megemlítik, ezeket is, mint olcsó alternatívát (legalábbis ahol én volt eddig, ott mindíg felvetődött a QH is, amit persze gyorsan elvetettem.)
Más, amit írtam balatoni kalandot, valószínűleg lehetett előzménye is.....ugyanis indulásnál, illetve a motor leállításánál, hülye fémes csuszkolódás szerű hangot lehetett hallani, nem igazán tudta senki megmondani mi is lehet, illetve voltak tippek, de nem igazán jöttünk rá.
Illetve állóhelyben, bekapcsolt ventilátorral volt egy kis "kipufogó szag". --> erre is született több történet, hogy miért érezhetem, miért is jön be az autóba. (kipufogóssal is megnézettem, belesett mindenhova, megrángatott mindnet, ott előttem és minden OK volt).Nos tehát, tegnap óta, hogy a bilincset kicserélték és meghegesztették, nincs csuszkoló hang és nincs "füst" az utastérben, illetve, mintha karakteresebb lenne az autó hangja, kevésbé füstölne taposva és talán picit dinamikusabb is.
Még a végén az jön, le, hogy "jó hogy szétszakadt" az a flexi cső. Valószínűleg eddig is kifújt ott a kipuff, a turbó előtt, illetve a bilincselésnél is.
AMD Power, neked meg megy egy pü.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
106 lovas 6gang 1.5dci, amiben van 290k km mostmár.
Autós topikba, már kapom is a tipikus olcsójánosoktól, hogy majd akkor számolgassak, ha ezt-azt kell cserélni, stb. ...valószínűleg az ilyenek miatt tart itt ez az ország, ahol. Szánalmasak az ilyen emberek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz g.gergo #6976 üzenetére
Hát, mondjuk ez már átesett egy kisebb-nagyobb beavatkozáson, 220k km körül, komplett hengerfej felújítás, és porlasztócsúcsok felújítása. Illetve a turbo kezdte el csipegetni az olajat, de csak minimálisan --> olajcserék között meg sem látszik az elveszett mennyiség.
A váltóján beszarok, hogy mennyire egybe van még ennyi km után is, mintha új lenne....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
2-3k körül az Auchanban elég jót lehet venni, szerintem jól is néz ki és bírja is. Én, faterom, meg még 2 haverom is ezt használjuk. --> mod.: most gondolkozok, mind a négyünknek megane-ja van
Holnap, majd lefényképezem, felrakom ide.
Más:
Nem tud valaki valami műszaki leírást, megane 2 kombihoz??? Keresgéltem egész nap, nem találtam semmi használhatót...igazából az 1.5dci futóműve, azon belül is a hátsó érdekelne, hogy pontosan milyen is. (ültetőrugókon gondolkozok 3-3.5cm és nemtudom, milyen is kellene)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Tisztában vagyok vele, hogy milyen lesz azért is akarom megcsinálni.
Nagyon sok hely van egyébként a z első és a hátsó kerekek felett is, ez a 3cm környéke bőven belefér, nem fog a pakolhatóság rovására menni, no meg nem is járok általában fullrapakolva.
Azt is vágom, hogy van hozzá komplett szett (mindenképp venni akarok, nem a mostanit összekókányolni), csak jó lenne tudni, hogy pontosan milyen is az enyém --> amit tudok, hogy 2000-es évjáratú 1.4-es 5 ajtósba, 2 rugó kellett előre, hátul pedig a torziót kellett csavargatni- na ez utóbbit szeretném elkerülni, bár úgy tom, hogy az enyém független, tehát 4 rugó kell bele, csak még nem találtam semmi konkrét leírást erről.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Mondjuk ez is sok mindentől függ, pl. én is, ha csak a városba szaladgálok ide-oda 2000-től nagyobb fordulatot nem is lát, akkor én sem szoktam 1-2 percet járatni....lehet a környékeden lakók is, csak így használják.
Egyébként még az a szép (akár benzineseknél is), amikor télen reggel (meg egyébként bármikor), beül a paraszt, oszt adjad neki fullgázzal....(rengeteg ilyet láttam/látok a munkahelyem parkolójában... )
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Egyik barátom nemrég vett egy 2001-es 1.4 16v ötajtós megane-t. Jó is, szép is, keveset futott és tényleg megkímélt.
Városi fogyasztást tudnátok mondani, akiknek ilyen motor van a gépében? Neki, úgy, hogy nem forgatja, óvatosba jár vele 7-7.2 a fogyasztása, ezt picit sokallja.Egyébként ezek hol esznek jól alacsonyabb fordulatonn, vagy inkább picit forgatva kell használni?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #7055 üzenetére
Én is most nézegetem, bár nemtom, hogy az én esetemben van-e még értelme, lehet rosszabat teszek, ha most elkezdem az üzemanyaghoz keverni (106lovas 1.5 dci, 290k km, egyedül a csúcsok voltak eddig felújítva, a többi gyári).
Egyébként pl.: ELF 2T olajból is van vagy 4-5 féle minimum.
mod.: ja, szintetikus csak vagy 2-3 féleMajd ehhez, ha ért valaki, akkor beírhatná, hogy ilyen futás után gyári alkatrészeknél, még van-e értelme ezzel szórakoznom???
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
A kuplungomat honnan tudhatom biztosra, hogy már a végét járja, illetve ugyan ez lenne a kérdésem a kettôs tömegû lendkerékrôl is?
Ami biztos, hogy közel 300k km-ert futottak, a kuplungom rohadt kemény, városban gyakran használva már nagyon kellemetlen, illetve a pedál felengedésekor, a tetején vagy 1-2cm ami fog. A lendkerékhez, pár hónapja alapjáraton amikor állok elég rendesenrázza valami az egész autót, illetve leállításkor szintén nagyon megrázza valami és kottyanás/koppanás szerû hangot hallok. A motortartóim elvileg rendben vannak.
Bontottan találtam kompletten nagyon olcsón, viszont meg lehet azt így kiszerelve állapítani, hogy tényleg jó-e az állapota?
Illetve idôtartamban mennyi egy komplett kuplung csere, és milyen árban csinálják?
Tudom sok a kérdés, de úgy fest sajnos ez lesz aktuális.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FRENK1988 #7132 üzenetére
Az tök ugyan ez, mint a valeo (kinézetre/tudásban/árban). Hogy most gyárilag melyik is volt rajta, azt passzolom.
De akkor kijavítom magamat, a gyárival minden tekintetben megegyező valeo-t használom.
Napi használatban van nálam az autó, lassan 2 éve van fent, egyelőre még olyan mint újkorában. Picit szívtam a fogam az ára miatt, amikor megvettem, de asszem megérte.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ááá, nekem meg az akku felől és az ablakmosó betöltő felől hiányzik az a műanyag takaró elem. Ilyeneket honnan lehet beszerezni???? (tudom, hogy bontó, stb...) Azért kérdezem csak, hogyha tud valaki konkrétan akkor megírhatja.
A sárvédőbetétet is kajtatom már több mint fél éve, aztán most sikreült találnom új utángyártottat.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ez a baj, hogy mindenféle francia-botótol messze. Miskolcon lakom....egyszer lehet rászánok egy napot, aztán "kirándulás" címén elmegyek vagy pestre vagy nyíregyre aztán szétnézek.
just nem feltétlenül kell ilyenre gondolni, nekem is most nem rég volt első-hátsó fék csere, első-hátsó kerékcsapágyak, toronycsapágy, meg még elől talpas, meg valami szilentek.....nem csaptam neki semminek, csak már sokat futott az autó...(mondjuk ezért is lehet gyanús az a 80k km, de ki tudja....)
Egyébként az ára szerintem nem kevés egyáltalán....
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Na ma rászántam magam, kicseréltem a sárvédő betétemet, na nem mintha nagy munka lett volna....illetve nézem az autó tetejét, hát egy jó másfél tenyérnyi helyen a tető sarkán van egy olyan jelenség, mintha csiszolóvászonnal jól megdörzsölte volna valaki....besz@rok már, hogy milyen emberek vannak.
Melóhelyről van jóféle polírpasztám, meg vettem még régebben prevent fekete "polír"pasztát --> meglepő, de nullára eltüntettem a karcokat, pedig mélynek tűntek, mert kézzel is érezhetőek voltak....
Ja, és hogy valami "vidámat" is írjak, pár hete ezt a fekete polírlöttyöt véletlenül beleöntöttem a vezetőülésbe....az thittem lelövöm magam....takarítógéppel, egyik haveromnál szinte tökéletesen ki tudtuk szedni.
Hát így zajlik az élet
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Laraxior #7318 üzenetére
Mondjuk amikor én is megvettem az autómat, vagy 2-3 napig kutakodtam, hogy hogy a francba tudom a hátsó ajtóknál a gyerekzárat kikapcsolni....már mindenféle tárgyakat dugdostam a hátsó ajtó lukaiba, hogy valami legyen, mire egyik ismerősöm mondta, hogy vezető oldali ajtó --> gomb...basszus...nem voltam én ilyenekhez szokva.
De egyébként elég könnyű a jót megszokni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Cső, az első szám a felni szélességét szokta jelenteni.
De remélem nem ezek a jó árak, amiket beírtál, nálam 13-as acélra a 2-3k/db ami jó ár.Nemrég volt fent vaterán olyan felni, mint az enyém csak 15-ös, 2 gumi zsír volt rajta, mondjuk a másik 2 már majdnem kuka, de 45-be el lehetett volna hozni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nos én is rossz hírekkel jövök...múltkor kérdeztem, hogy mi lehet az, ha alapjáraton rázza valami az autót, illetve leállításnál kottyanó hang is hallható néha...ebből kisilabizáltuk, hogy valószínűleg a kettőstömegű lendkerék.
Ma volt egy pesti utam, aztán szerencsére már majdnem itthon (kb. 30km-rre) egyszer csak beesett a kuplungpedálom....hát ennyi a történet.
Kedden ér rá a szerelő, aszondja ezeknél a pedál alatt megesik, hogy valami műanyag bizbasz eltörik, bár én kétlem, hogy ez lenne a baj....most jár 293k km-nél.
Szerintetek ezekből a jelekből mire következtessek???
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nem hiszem, hogy motor csakis leállításnál van egy érdekes koppanó hang néha és megrázza az autót, többen is azt mondták, hogy a kettőstömegű lendkerék.
A mostani meg akkor valószínűleg a kuplung lesz tényleg....
[link] még jó, hogy kapni lehet.
Na mind1, majd kedden kiderül....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
Topikgazda
Hali volt egy srác valamelyik renault fórumon, aki megane 2-höz árult "tempomat egységet", amelyik autókban megvolt a gyári előkészítés és van "auto" gomb a bal bajusz kapcsolón, abba pikk-pakk be lehetett szerelni és jobb oldalról a rádióvezérlés gombjaival lehet működtetni. 11k körül adta a cuccost, ha agyári kábelköteg hiányzik akkor +5k.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
No a fejlemény a következô, a kuplung pedálomnál tört le/el valami, a pedált kellett cserélni. Viszont megnézegették és bizony lassan csereérett a kuplungom, de azt még remélem kihúzza tavaszig, majd akkor kicserélem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest