Hirdetés
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #85603 üzenetére
K4m valamelyik, a 4 közül.
A133Le ból 4 féle motorkód van.
Ha megane rs lenne akkor alulról lenne a váltókulisszában, de neki még felülről van.Renault power
-
Steve.bp
újonc
válasz LamerGyuri #85603 üzenetére
K4MN854
-
takacsbotond
őstag
Sziasztok!
Clio IV-hez hol tudok váltó gombot venni?
Mindenhol csak Clio 3-hot találtam, és ránézésre ugyan az, viszont félek hogy más a belső átmérője.Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
-
Bass
addikt
Sziasztok adott egy 2005-s megane 2 kombi 1.6 benzin és fura ropogás szerű hangot hallok előröl de csak lassú fékezésnél pl ha parkolóba állok ki vagy be, a kormányt tekergetem ott.nem hallok semmit. Mi tudhat "ropogni" ilyenkor. Ma lehúzott ablaknál is hallottam . A kocsi stabil nem ráz,nem üt ,rossz úton sem zörög a futómű föleg h szinte új (kb 6 hónapja lett felújítva)
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
válasz Steve.bp #85606 üzenetére
Küldj privátban egy alvázszámot és megnézem még az is lehet, hogy ebben is alúlról tették már be.
Vagy kússz be alá, ha van lehetőséged rá. A váltóharang motor felöli végén van egy darab 10es fejű csavar fogja, mert akkor az érzékelő is máshogy néz ki, nem banán alakú, hanem pipa azaz L alakú, úgy néz ki mint a vezérműtengely jeladó.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz takacsbotond #85608 üzenetére
Kicsi kínaiak árulnak hozzá, meglepeően jó minőségben.
Akkor találkoztam vele amikor a versonkhoz kerestem .Renault power
-
Bass
addikt
válasz rob210 #85610 üzenetére
Igen lengőkar és stabpálca is lett cserélve minőségi darabokra. Érdekes hogy nagy sebességről való fékezéskor nem hallani csak kb mikor mág megállna a kocsi. Szét lesz kapva a féltengely gumiharang csere miatt ,nem érdemes akkor már a kormány perselyt is kicserélni? Az mind két oldalon van?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
mdav88
aktív tag
Sziasztok,
Nem nagyon találtam rá megoldást, így kérdezek, hátha van tapasztalat:
Scenic 2 2004 - vezető oldali ülés megakadt elöl. Nem megy hátra. Az ajtó oldali mozogna előre hátra, de a váltó oldali csak előre hajlandó moccanni, hátra nem.
Nem tudom mi lelte, főképp feleségem használja, neki így jó, de én már nem tudok belelülni.Ki kell venni az ülést? Esetleg valami ötlet mi lehet a probléma?
Köszi! -
tiop
tag
válasz rob210 #85593 üzenetére
Üdv.
Értem,és köszönöm a tanácsokat mindenkinek,de pár mondatban elmondanám miért jutottam el idáig.Eddig csak Renaultom(benzines) volt,én teljesen meg vagyok elégedve velük.Volt egy Tháliám 1.4 16v 5 évig(75ezer KM) hajtottam semmi gondom nem volt vele a kötelező és kopó alkatrészeken kívül nem kellet rá költeni.Családi okok és kihasználatlanság miatt eladtam,ha kellet autó hébe hóba elhoztam a céges opelt.Tavaj sürgősen kellet egy autó ezért vettem egy Megane classic sedan 1,6 16v elég olcsón mert jégvert szegénykém ami egyáltalán nem érdekelt.10 hónap alatt beleraktam 15ezer kilométert bármi komolyabb hiba nélkül,soha nem hagyott ott,motorikusan nagyon jó szerintem szépen megy nem füstöl,hidegbe melegbe pöcc-röff,7 literrel eljárok vele(igaz sem autópályán sem városba nem megyek, max havonta egyszer).DE,zörög,kopog,szerintem a futóművel és a szilentekkel,teleszkópokkal meg ami a futómű környékén van elég nagy bajok lehetnek,nem vagyok autószerelő csak viszonyítok a Tháliához illetve a céges opelhez.Egy kis rozsda is van a emelési pontokon hátsó sárvédő íven,a vezető oldali ajtó alján. A hátsó torziós híd az 3 éve fel lett újítva erről szálám van a előző tulajtól.A vezérlés is 2019 ben cserélve lett jövőre talán az is esedékes lesz.Szóval a munkadijjakat anyagárakat nézegetve erre a autóra 3-4 százezer Ft rá kellene költeni(ha nem többet)ami szerintem nem igazán éri meg főleg hogy ronda jégvert is szegénykém,no meg húsz éves.Ezért gondoltam hogy átülnék egy Megane classic sedan 1.4-es 1.6 os benzinesbe.A forma tetszik,a Renaultot szeretem.De mi lehet a alternatívája? Nézegettem a 2008 új Thalia-Kat de a 1.2 motorok pfff.nem is tudom,meg elég drágák is.A másik opció a Chevrolet Lacetti sedan ami tetszik,de nem sok jót hallottam róluk.Ezért gondoltam hogy a kettes megane sedan lenne a legjobb megoldás. -
rob210
Topikgazda
Oké, ha nem hiszel nekem csak annyit írok le neked, hogy én abból élek, hogy van 2es megane.
Ha ezek után beleugrasz tedd, de ne egy 400ezresbe. Ha tudsz 2006 utánit egész pontosan 2006.05. utánit vegyél és ez a gyártás legyen, ne a forgalomba helyezés!!! Ezeknek már kevesebb a futómű és elektromos baja is.
De hidd el az egyes megane nyomába se fog érni, megbízhatóság szempontjából.
Nekem is 1 es sedan meganeom van, én is gondolkozom a frissítésen, de 3as clió grandtour 1.2 turbó, vagy 3 as megane ami játszik. Amire jut majd. Az enyém 22éves, teszi a dolgát. Nagyon nehezen fogok megválni tőle, de kéne egy euro 5ös autó, ez csak euro3 as.
Ennyi az oka a váltásnak amúgy pont nem érdekel hány éves amíg megbízhatóan indul minden reggel este és amikor kell.
Renault power
-
tiop
tag
válasz rob210 #85619 üzenetére
Értem és köszönöm a tanácsokat.
Nem arról van szó hogy nem hiszek neked,miért ne hinnék(hiszen engem is elláttál szerelési tanécsokkal,ami sokat nagyon sokat segített)csak nem látok más alternatívát helyette.A clio,megan 3 nekem is tetszik de nincs rá keret.
Viszont azt írod kettes meganból élsz,akkor a jó szerelő már meg is van hozzá ha veszek egyet!![ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Akkor van baj, ha sűrűbben romlik el, mint ahogy Rob időpontot tud adni. De, tegyük fel, hogy szinkronba tudod hozni! Akkor is kell egy másik autó, amivel el tudsz járni Robhoz, hogy legalább ott megnézhesd az autódat. Az sem árt, ha az a másik autó el tud húzni egy trélert. Biztos, ami biztos. Akkor már csak egy E -s jogsi kell.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xantomas
őstag
válasz Somatom #85625 üzenetére
Kezdünk átesni a ló túloldalára…
Tény, sok a lekotlott, szerelőt nem látott m2. Sok a műszaki analfabéta, aki a kavicsos gumi és a kettétört féltengely csillag között sem tud különbséget tenni. Van elég telibeszarom típusú ember is. Ahogy azok is, akik egy parkolóba két retkes vonal közé nem tudnak beállni.
Ez utóbbiak általában egy személyben egyesülnek, és gyakran vesznek m2-t mert olcsó, különböző okok miatt.
Amikor ezek a tulajok találkoznak azokkal a szerelőkkel, akiknek már ovis korban problémát jelentett a formapárosítós bedugós játék, és a szerelés megáll a kikenem szilóval, mert különben is szarfrancia, a diag meg megáll a kínai ELM koppintás + torque kombóból, ( ugye az olcsó autó tulaj nem fogja megfizetni, csak az olcsó szerelőt) abból nem kellene ilyen következtetéseket levonni.
Amennyit Rob foglalkozik vele és tapasztalata van, ha meg is fizetnék érte tényleg rendesen, már rég saját márkaszervize lenne. Ez az egészben a legszomorúbb.Megbízható tulajtól kell, karbantartott m2-t venni és utána is karban-, de legalábbis szinten tartani, ennyi.
Az m2 igenis egy jó autó, bitang jó ár/érték aránnyal. Túl jó volt, kicsit szar futóművel, ami rendes utakon nem is jött ki, aztán az első 10 évükben, annyi időre nem jutottak szerelőhöz, hogy az állapotuk fel legyen mérve, s időben el legyenek kapva a kis hibái. Ilyen korukban egy átlag VAG konszernes szerkezet fele már ki van cserélve.
Baromi sok futott belőlük taxiként, egész Európa szerte, olyanok, amik folyamatosan karban voltak tartva, hisz kötelezően vizsgáztatni kellett őket. Azokkal általában nincs is baj.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
-
angyalpc2
aktív tag
Mennyország:
https://www.youtube.com/watch?v=M_WzcOc6mkg
Kipufogó felett a felirat -
angyalpc2
aktív tag
most miért szidod.. az euro 4-es csak 58Le
Város közi bejárósra jó pályára csak úgy hogy 110-120-at tartod.
Kb minden dologra jó csak pályára nem. Már a 90-100-as előzéshez is ésszel kell, tudni hogy ha jönnek szemből ebben nem lesz több kraft.
Sajnos tapasztalat, de minden másra városba ez a tök jó kocsi.Clio2 Szélzajjal nem küszködik senki? ez is valami 2005-06-os eco fícsör lehet, hogy minden gyorsabban avul benne mint egy 2001-esben
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #85630 üzenetére
Én tudom, hogy te a lelakott példányokról beszélsz, de a topiclakók jórésze már nem. Már egy kutya alá van véve.
Cikkszámok alapján az alkatrészek ugyan azok (persze, vannak specifikusak, más súlyelosztás miatt más a rugó rugóállandója, tartóereje, itt-ott plusz kapcsolódási pontok vannak, több merevítés van benne, hogy ne halj meg, ha valamivel csattansz, vagy alapból ne csavarodjon el, ha nincs fent a tető, de a motorok, a futómű, az összes komponens, amit szídnak, az mind ugyan az.
A CC-nek ugyanúgy meg annak a nyitott tetejűek rákfenéi. Tömítések, ollós szerkezet kopása, csapszegek, mozgató hidraulika, stb stb. Összességében problémásabb autó kellene hogy legyen, mert jóval komplexebb.
Másra készült, más felhasználóknak, ugyan azokból az alapanyagokból, más a tulajok hozzáállása, ezáltal jobban egyben marad.
Csak egy példa, ami mindkettőt ugyanúgy érinti.
Egy CC-ben törik a belső sárvédőburkolat, mert felkapott egy kavicsot, vagy beakadt egy ág, padka, akármi? Tulaj cseréli, mert később is akarja használni. Lemezek max rozsdapöttyösek. Ro50/korrant, egy kis festék és mintha új lenne.
“Sima” m2 tulaj mit csinál? Hagyja, 5 év múlva úgyis eladja. Azt a 15e Ft-ot plusz egy 500-ast az új patentokra ne adja ki. Hülye vagy, azért 3x megtankolja egy 5-ösért. Csak 5 év alatt a sár, a latyak, a homok, a kavics, vagy csak a menetszél kikezdi az egészet. Hány m2-t látni burkolatok nélkül? Tele a face csoport kirohadt, elporladt, vezérlés melletti merevítő-takaró-biliacél lemez burkolatú m2-esekkel.Követni követem én is a hirdetéseket, ami jó m2, akármilyen áron van, kb aznap el is megy. Ezeket keresik.
No de mindegy is, mert kb 2-3 év és ezek el fognak tűnni az utakról, mert a karbantartás hiánya bontóba vágja őket, de figyeld meg, pont m2-ből lesz halommal youngtimer OT-s jármű, mert amire viszont vigyáztak és tényleg megkapta a kellő minimális törődést, azok parolázni fognak, mert még az utolsó generációja az autóknak ami speciális eszközök nélkül javítható pusztán alkatrész cserével ( a motor komponensei csekély részének kivételével)
Nem véletlen, hogy az RS-ek is akkora becsben vannak tartva, főként a briteknél és ott tényleg csak a futómű, meg a motor a difi. A váltó, a kasztni elemei, azok mind-mind megtalálhatóak a “sima” szériában.mod: ez már inkább off
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #85636 üzenetére
Ezzel megfogtál, a CC bölcsője tényleg egy “kicsit” masszívabb, így jobban eloszlatja a terhelést.
Igen, tudom, ilyen apróságokban van benne az a plusz 250 kiló.
Csak, hogy ON legyek:
[kép]
[kép]
[kép]
Miért csúszott meg a támcsapágy a tartóban és miért ette meg a szimeringet a féltengely a váltón?
A bontott feszítő lap is ugyan ilyen szar volt, azzal “csak” 1mm játéka van. Újat nem kapni, bontottból mindegyik sérült. Egy legkevésbé sérültet végül síkra köszörültem, abból elég volt 500 mikront lekapni, valamint a spiáterből a felfekvő felületnél épp csak lemartam egy picit, hogy teljesen sík legyen.
Erről már nem fotóztam, de kellett volna, mert mindig rohadt szexi a frissen mart felület Tudom, gépészpornó…
de ekkor már nagyon ki volt a f@szom az egésszel.Agyaltam rajta, hogy kapjon-e Loctite 603-at, azzal nem forog meg sosem, de akkor a büdös életbe nem szedi ki futóműves a féltengely támcsapágyat a tartóból. Viszont volt 641-em is, ami jóval gyengébb, meg a hőállósága sem igazi, de pont tökéletes lesz oda.
Egyelőre olyan csendben teszi a dolgát, ahogy kell. Ennek is megszűnt a zaja, bár szerintem ezt is csak én hallottam, és csak engem zavart.
második projekt:
[kép]
cserélt már valaki környzetvédelmi paplant ( az olajfogót) az alsó motorburkolaton? Hogy a fenébe kapok ilyet?
(igen a letört fület se lenne rossz pótolni)[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
mdav88
aktív tag
válasz rob210 #85621 üzenetére
Köszi Rob, csak helyzetjelentés:
Anno amikor vettük volt benne egy ilyen két mágnesrelés indítási trükk. Azt már kikötöttem a pitlibe, de a neodinium mágnes azóta is benne volt. A gyerek játszott vele és beszórta... Miután szerencsésen kibányásztam, közölte a jó hírt, hogy ja, ő ejtette be, bocsi -
gooool
őstag
Üdv Srácok!
Ma kíváncsiságból elmentem megnézni a Hahu-ra felkerült gyönyörű kék Clio II RS Ragnottit.
Sajnos szegényre ráférne egy jó gazdi, a bontó tulajáé, gyűjtemény része, ezért bár alig van km meg megkímélt is, én foglalkoznék vele. Kérdéses, hogy itthon annyi pénzt lesz-e aki megad érte.
Viszont...ha már ott jártam körbenéztem mit őrizget még ott a jóember és az ottlévők közül a számomra két legérdekesebbet fotóztam le, íme, egy mappában a két autó, egy Williams Clio és egy Renault 5 GT Turbo: [link]Üdv, Balázs
-
trexner
újonc
Sziasztok!
Clio III Grandtour vásárlása előtt állok. Sajnos a piacon leginkább az 1.2 TCE és az 1.5 dízelek elérhetőek abban az ársávban (1,5m) amiben én keresgélek. Többet járnék vele városban, mint országúton és pályán, tehát logikus döntés az 1.2 TCE lenne, viszont attól tartok, hogy a mostani autóm (Clio 2, 1.5 dci) után ez fogyasztásban és nyomatékban nagy visszalépés lenne.
Most van két kiszemelt autó a közelemben egy 1.2 TCE(101 lovas) és egy 1.5dci (86 lovas). Gondolom, hogy azért itt már a benzinesnek se olyan lenne a fenntartása, mint a régi szívó motoroknak, egy új turbó is meglehetősen drága móka hozzá. Kérdésem, hogy nem lenne-e érdemesebb egy kicsit nagyobb rizikóval bevállalni a dízelt, a kisebb fogyasztás és a nagyobb nyomaték érdekében, vagy mindenképpen jobban járnék a benzinessel?
-
gooool
őstag
válasz Kronos3000 #85641 üzenetére
Az 5-ös ritkább madár, de engem is a Clio fogott meg, annyira szép az egész, meg süt róla a versenysportos vonal, hogy áhh.
Üdv, Balázs
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #85637 üzenetére
A fület lemezből szoktam hajlítani és szegecseléssel rögzítem.
Az olajfogóra meg semmi szükség, ha nem ereszt
Viccet félretéve lehet kapni hőáló hanggátló textilt abból lehet pótolni.
Mindenképpen hőálló anyagnak kell lennie.!!!A szimering azért kopott el, mert a csapágy lógott.
ha a mozgás nem forgó, hanem excentrikus azonnal oda lesz a szimering.
A csapágy meg olyankor tud megforogni, ha megszorul.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
gooool
őstag
Abszolút, ritka meg a legjobb szín meg minden, de 3 milliót ez még idehaza nem ér (főleg, hogy 3 hengerezett alapjáraton, amit persze kijavítanak, de azért erősen rontja az ár/érték arányt egy megtekintés során).
Sokan elfelejtik, hogy a magyar piac nem egy nyugati. Én is hétvégén vettem egy második MR2-t, ami odakint 12-13 ezer eurót érne, én 7000 alatt adtam érte, ha átváltom. Itt nincs annyi pénz, ezek az autók meg annyira nem kult tárgyak (még), hogy az emberek nemzetközi árszintet kivágjanak érte az asztalra.Somatom:
Remélem most csak viccelsz...
Egy jó sofőrrel azokban a plüss izékben ez az autó a mai napig elég keményen tudna oktatni, egy RS vagy Williams modell sem csövezett (kivéve néhány Trophy csúcs verziót), négypontos övvel meg nem igen kap tipusbizonyítványt egy autó sem.
Látva a módosított hsz-ed szerintem nem állok bele a diskurzusba, veszett fejsze volna.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Opel topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Viccrovat
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen egeret válasszak?
- Megmentenék Európa akkumulátoróriását
- Világegyetem, ősrobbanás, tér-idő
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt// ingyen foxpost
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Honda Accord - 2009/04. havi - 2.2 dízel - 150LE magyarországi - 265 ezer km, 2025/02.-ig műszaki
- Himiway Zebra Step Thru 2023 elektromos fatbike (2000 EUR)
- Eladó Osram Xenarc D3S Night Breaker Laser Next. gen+220% Duo Box
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen