- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Netflix
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Windows 10
- SkyShowtime
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Hálózati / IP kamera
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Windows 11
- Facebook és Messenger
-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3ss
veterán
ha fullframere akarsz valtani kozeljoveoben esetleg akkor vegyel 24-70-et. sztem. ahhoz h profi kepeket tudj kesziteni elsosorban nem profi kamera kell, nezd meg a pro photographer, cheap camera challangeket
inkabb 17-50 tamron, sigma 17-70, sigma 18-35, fix 35, 50, 17-55..vagy amit szeretnel[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
#40935168
törölt tag
Hát.. ez csak a saját véleményem: stabi nélkül én nem esküvőznék D90-nel. Mozgós témákat, táncot stb. természetesen nem fogsz meg vele, de statikust igen. Én ugyan esküvőt nem lövök, de keresztelőt lőttem tavaly, templomban és hát a fények elég mostohák voltak. De mivel relatív mozdulatlanok az emberek, ahogy ülnek a pap előtt, aki állva mondja éppen a jóságot nekik (szintén mozdulatlan).. - ezeket stabival szépen meg lehet lőni alacsonyabb iso-n.
Vagy szintén tavaly egyik legjobb barátom esküvőjén ugyanez volt: a polgári a kastélyban volt és nem az ablak mellett álltak, hanem a közepén a teremnek, nagy fényt nem adott a mennyezeti lámpa. Azért a templomnál jobb volt, de egy stabi nélkül obinál ezek magas iso-s témák mind, kivétel nélkül. Egy korszerű FX-nek nem téma, egy D90-nek necc lehet, mert magasba kell tolni. Egy stabi legalább a mozdulatlan témákat megmenti, a mozgósak meg hát lesznek amilyenek lesznek (vagy vakuzol, ahhoz meg érteni kell, hogy szép legyen).
Szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
Kleroo
veterán
D90 jó magas ISO-ban, azzal azért már sok mindent meg lehet oldani egy jó obival. Persze 3200on már nem A1-A2-re a legjobb, de még kipofozható. A 6400 viszont már erősen kuka-közeli(10x15-re a legtöbb laikusnak még mindig tök oké).
Ha DX vonalat akarsz, akkor Sigma 18-35@1.8 is megfontolandó.szerk: FX világ igencsak drága. Bár azért meg lehet találni minden tartományon a bestbuy-t, de egy FX+24-70páros kikerülhetetlenül drága.
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
-
-
atok666
őstag
-
gab.m
senior tag
Nekem Nikon 24-70em van, a Tamront csak boltban teszteltem, es hamar el is dontottem, hogy nem fogom megvenni. Decenteres volt a kepe, a blende nem ugrott be 2.8rol 4re rekeszelve, es Eperkutyus tapasztalatai alapjan a fokusz is eleg inkonzisztens. A Nikon 24-70 egy tokeletes objektiv, am ennek megvan az ara. En a helyedben jelenleg nem vennem meg, inkabb FX vazra sporolj, mondjuk egy hasznalt D700ra (300korul), vagy egy hasznalt, de garis D600/610re. Az alapzoomot le tudod fedni ket fixxel, pl Nikon 28 1.8 es Nikon 50 1.8G. Ez a ketto arban kb fele a 24-70nek, es meg nagyobb fenyerod is lesz, viszont cserelgetni kell.
Szerintem gondolkozz egy sort, szamold ossze, hogy mekkora osszeget tudsz raszanni a felszerelesre, es ennek fenyeben nezegess objektivet/vazat. En a D7100at csak azert nem ajanlanam, mert annak az uj araert mar majdnem kapsz egy hasznalt FX vazat, az meg teljesen mas vilag, es eskovure manapsag szinte elengedhetetlen.-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
Kleroo
veterán
Ha netán budapesti vagy, akkor érdemes használt D600-on filózni. Az olajbibi miatt a piaci ára igencsak alacsony. Ha pedig előjön,akkor előbb-utóbb kierőszakolsz egy végleges megoldást a szervízben. Viszont ez halott ötlet ha nem vagy BP-i vagy. D610 nem olajbibis, ezért jött ki(hivatalosan persze nem)
A 24-70 teória nehéz nagyon, nincs jobb válasz(Várni a Sigma f2 OS-re )
Kutyu Tamija karcol mint az állat, és a stabi gyaláz. Viszont a Nikon szuperinstant AF-e,és a nyálcsorgatós színek... nem tudnék dönteni(talán a jóval olcsóbb ár döntene)[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
#40935168
törölt tag
24-70-ből én kiszállok, nem akarok flame-et. Majd a többiek mondanak Neked vmi okosat A Nikkor szvsz nem ér annyit, de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie.
Vázból a 600-as hajlamos volt - állítólag csak - 3000 expóig köpködni a zárszerkezetből az olajat a szenzorra. Ebből nagy panaszáradat lett világszerte, Nikon csöndben volt, majd csináltak gyorsan egy "utódot" 610 néven, immár javított zárral és 1-2 olyan pici változtatással, ami elhanyagolható. Tehát kvázi a D610 az, immár hibák nélkül, ami a 600 lett volna, mikor kijött.
A 600-asban túl sok az "állítólag X expó után elmúlik az olajozás" dolog. Nemrég két nagy ügyvédi iroda is perelte a Nikont a 600-as miatt, erre most elkezdtek haptákban 600-asokat vállalni úgy, hogy garisan cserélik a zárszerkezetüket (a 610-esére, de a két váz tökugyanaz ugye). Sokan azt mondják, így már jó, itt-ott neten és amiket gugli kiköpött, fórumok, stb. - erre olvastam olyat is, akinél kicsit továbbra is olajoz. Kevesebbet, de csinálja. Ha érdekel ez a hiba, akkor itt egy timelapse rá: [link]
Így, hogy a D610 belefér Neked árban, nem kell vele foglalkoznod, azok már tök jók.
Esküvőre és low light-ra én amúgysem 800-aznék .. úgyhogy azt ne sajnáld. -
#40935168
törölt tag
- A D600/610 nem felső kategória, csak semi-pro. Belépő FX, ebből szvsz most lesz még csak dömping igazán az elkövetkező pár évben.
- Én mondtam, hogy 6D Nikonos létemre szerintem átlag user-nek, vagy aki nem nagyon használ szélső AF pontokat, tökéletes
- "a nem olyan gyönyörű színvilág" kb. azt jelenti, hogy a Nikkor 5* a Tami pedig ötalá. Ahogy mondod, PS-ben odahúzni neki ha szükséges és kész. Én ritkán teszem amúgy. Tájat az ember amúgyis széjjeltuningol (legalábbis hajlamosabb rá) de normál, hétköznapi használatban nem szoktam ráadni semmit. Úgy jó, ahogy kipotyog a vázból. Szóval prémium képe van a Taminak is, nem kell betojni tőle.
- Ha Tamit veszel, kérj segítséget valakitől, hogy segítsen vételkor letesztelni az adott példányt. Ne menj neki egyedül, ha nincs kezedben a "kiseposz" arról, mit kell nézni rajta. Vakon megvéve, vagy netről rendelve felejtő, nem ajánlom. -
gab.m
senior tag
A Canon nem ad 3 év garit a vázaira.
Visszatérve az előző kommentjeidre: én nem mondtam, hogy baj lenne a cserélgetés, noha anno pont azért vettem meg a 24-70et, hogy ne kelljen cserélgetni, de most kezdek visszatérni a fixekhez. Tulajdonképpen munkafüggő. Ha van egy sajtóesemény, vagy valakiről portrét kell csinálni 5 perc alatt, úgy, hogy több beállítás is legyen, akkor nem kérdés, hogy a 24-70et veszem ki a táskából. Ha viszont van időm kicsit körüljárni, gondolkodni, én mondom meg úgymond, hogy mit akarok lefotózni, akkor a fixek a nyerők. Ha a kereted egy új D610+Tami 24-70 ára, akkor abból elég jó szettet ki lehet hozni. Arról eddig nem is beszéltünk, hogy szerintem a 24-70nél sokkal fontosabb egy 70-200. Én elsőként ezt venném meg. Ajánlott és nem vészes árú a Nikon 80-200 (kétgyűrűs), és a Sigma 70-200 HSM II. Ezek 160-180 ezer körül vannak, jó állapotban. Ha jól értem akkor megvan az 50-es fixed, ami jó dolog, azt tartsd is meg. Ez alá alternatívának nekem még a Tokina 16-28 2.8 is eszembejutott. Nem vészes az ára, és jókat olvasni róla (nem próbáltam még). Szóval szerintem ez is jó szett lehet, hogy Tokina 16-28, Nikon 50es fix, és fölé egy 70/80-200.
A D600-as olajmizéria sajnos létezik, ezért írtam, hogy abból mindenképp garis kell, viszont tényleg eléggé lement az ára, 300-330 körül már kapható. A D610 valamivel drágább.-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
#40935168
törölt tag
- fókusz pontosság 1. (abszolút pontosság: mindig elé vagy mindig mögé lő vagy mindig pontos?) -> korrigálható AF fine tune állítással, ha a vázad tudja. A 610 igen. Lődd be, hogy pontosan lőjön, 45 fokból talajt, valamit.. aminek van minimális mintázata, hogy tudj rajta fókuszhibát nézni utólag. Nem mindenhol lesz kéznél fókuszteszt ábra, vonalzó vagy hasonló.
- fókusz pontosság 2. (konzisztencia. Néha elé, néha jó, néha mögé? -> nem korrigálható, max a mennyiségét érdemes nézni, mondjuk 10-ből hányat téveszt és hányat lő jóra)
- fókusz pontosság 3. (ha mondjuk 24-en jó a fókusz, 70-en is ugyanilyen marad, vagy ott utána kell állítani valamit ? Az ciki, mert Nikonok csak 1 gyutávra tudnak fókuszt korrigálni, Canonok kettőre is).
- focus shift (tágról lefele rekeszelésre elmászik-e a fókuszsík? de ez nem hiba, hanem konstrukciós adottság és tesztoldalak általában írnak róla, ha ilyen az adott üveg. Elfogadni kell, mást nem tehet az ember nagyon, kivéve a Sony A7R, ami kontraszt alapú fókusza miatt beletojik ebbe a paraméterbe és borotva minden rekeszen)
- decenter (az obival tágon egy rücskös vakolatú falra fókuszálsz merőlegesen: közép éles ? Ha igen: balszél, jobbszél, fent, lent, átlók két vége éles ? Vagy ha kevésbé éles, ami normális, mert szélek fele lágyulnak az üvegek: egyenlő mértékben kevésbé éles ? Ha igen, oké. Ha egyik oldal vagy sarok jobban életlen, mint a szemközti, akkor ott decenter van és az bibi).
- rekesz: tágon belenézel az obiba szemből és elkezded rekeszelgetni lépésenként az üveget, mélységélesség előnézettel vagy élőkép üzemmódban. Nézed, hogy a rekesz bentebb ugrik-e minden egyes lépésnél, vagy az egészen tág és az eggyel szűkebb között meg sem moccan. Utóbbi esetben bibi van, mert moccannia kell.
- gyűrűk járása (szép sima legyen, Taminál legalábbis)
- Stabinál: lenyomod a gombot, ne rántson nagyot a képen, csak szépen megfogja. Ha mozgatod a gépet félig lenyomott gombbal kicsit, mozdulatlan marad-e a kép. Ha nagyokat ránt a stabi a képen gomblenyomásra, kérdezd meg, van-e másik példányuk, mert akkor kipróbálnád inkább azt. Illetve próbálgasd, mennyire fog a stabi: látványosan meg kell hogy fogja a képet a stabi off állapothoz képest
- por és egyéb anomáliák a frontlencsén vagy amögött (bár új obinál nemigen, de azért érdemes körbenézni)
- zoom esetén sima zoomolás, végétől végéig. Egyenletes erőkifejtés tekeréskor, ne legyen egyik végén könnyebb, másik végén nehezebb, se ne legyen szorulása vagy hasonlója bárhol is. Egy drága, jó obinak finoman kell járnia végig, a teljes tartományon. Fókuszgyűrű dettó.
- kapcsolók egyszeri rápróbálása, oké-eHirtelen ennyi. Ha kihagytam vmit, majd mondják. Ehhez érdemes egy jó kijelzőjű vázat vinned, vagy az eladóval lecimbizve a gépén megnézni azt a pár képet, amit lőttél. Ez nem várható el tőle, csak nekem pont így jött össze, jó fej volt a srác. D90-el necc, 610-el már 24 megapixelen és egy frankó kijelzővel simán kiszúrsz minden hibát.
-
aleister
veterán
Szia!
Igazándiból a többiek elég jól leírták a lényeget. Nálam egy középhosszú próba erejéig volt fent Nikkor 24-70. Az AF sebességet tudom felhozni előnyként a javára. Jó fényviszonyok mellett használtam, ezért a pontosságáról nem tudok nyilatkozni, de biztos, hogy jobb, mint a Tamié. Itt nem kell eget rengető különbségekre gondolni, de azért érezhető. HP kollégánál volt kölcsönben az én példányom, és ő pl kifogásolta, hogy lassabba fókuszál a Nikkornál rossz fényviszonyok között (este tűztáncos).
Másik oldalról a VC egy elég nagy érv a Tami mellett. Igaz a D600/610-nek a legjobb a low light teljesítménye, de ettől még sokat számít az a 4 FÉ plusz, amit ez az üveg ad a Nikkorral szemben.
Szóval fel kell tenned a kérdést, hogy mi fontosabb számodra: a halálpontos és gyors AF vagy a 4 blendével tágabb mozgástér. Mindkettő jól jön.
Képileg kb megegyező a kettő. A Nikon szervizesek személyes véleménye, hogy 24 MP-ig a Tamron simán ott van, de szerintük a D800-hoz már kevés.
Nekem 2 szervizfordulóm volt a Tamival. Ez nem az obi, hanem a szerviz hibája. Ennél az üvegnél ugyanis szériahiba a helytelenül működő blendevezérlés f2.8-4 között. Ezt Németországban javítják, ami egy 3-4 hetes kiesést jelet az obi használatában. Ez nem vonódik le a garancia idejéből, és ingyenes futár viszi-hozza. Nálam voltak olyan precízek a német szervizesek, hogy visszaküldték tesztelés nélkül, és továbbra is fennállt a hiba f2.8-3.4 között. Így kapott egy vissza táblát. A blendevezérléssel együtt kalibrálták a lencserendszert is, így képileg is javult a teljesítménye.
Azóta rendben van.Ha ezt az üveget választod, akkor teszteld a boltban rögtön vásárláskor. Akkor nem leszel 1 hónapig obi nélkül. Vagy, ha pénzkereseti célokra kell, akkor vedd figyelembe, hogy még szezon előtt szervizeltesd.
Összességében érzésem szerint a Tami 24-70VC jelenleg a legjobb ár/érték arányú FX alapzúm a piacon. Kapsz egy Nikkor képminőségű üveget 455k helyett 290-ért, plusz egy remek stabit, grátiszba pedig 5 év garanciát. Ellenben némileg elmarad AF sebességben és pontosságban.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
Érdekes ötlet két különböző rendszeren összehasonlítást csinálni.
A tesztképeken is látható, hogy vagy a crop (bár szerintem az ilyen teszteket FX-en csinálják) vagy egyéb ok (eltérő bázis-, tárgy-, stb távolság) miatt más a képméret. A különböző érzékelők miatt teljesen más a színezet is.
A másik gond, hogy élességet és képminőséget tesztel, amire nem a legszerencsésebb egy YT-s videóteszt. Erre a tesztoldalak labor mérései adnak sokkalta relevánsabb eredményt. Pont azzal kellett volna a gyereknek foglalkoznia, amire ezek a szakmai oldalak nem térnek ki részletesebben - nevezetesen az AF-fel.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
imyourfriend
őstag
az olaj jelen pillanatban csak egy jellemző szó, mely a pont szerű szennyeződéseket hivatott jellemezni a szenzoron. Viszont ez nem tényleges olaj csak olajosodásnak hívják, [link] ahogy a videóban látni. Megjelennek ilyen pontszerű darabok a szenzoron, a nagyobbak már világítanak amint felcsapom a tükröt és nekiállok tisztítani, viszont a többit tesztábrán lehet látni hogy merrefelé vannak és úgy szedem le. Szenzornak nem lesz semmi baja sem, egy lapka van előtte és az koszolódik bizonyos körülmények között. Aztán hogy valaki beküldi és ott pucolják ki neki (már ha kipucolják) vagy otthon csinálja meg az már a saját dolga. Valamelyest túlreagálják a dolgot, valamelyest pedig érthető hogy egy ilyen árú gépnek nem kellene ezt csinálnia. De ezért ilyen nyomott a D600 használtpiaci ára, ennek személy szerint örültem mikor megvettem a vázat.
-
#40935168
törölt tag
Bakker először azt hittem Ropi vagy. *Ropi* könyörgöm válts avatart Szóval: én pont pár hete (nem is olyan sok) voltam így Ropival. Ödémahárom. Á mondom kézbefogom már, mindig is klassz volt a Canon ergonómiában. Lőttem egyet, nézem, forgatom, tekerem, semmi, izé... ööö... Ropi, hogy kell .. ööö .. UHHH Gyilkos Gyorsan visszaadtam, mintha sütné a kezem.
Pedig amúgy tuti rohadt jó motyó és meg vagyok győződve róla, hogy ez megszokás kérdése, nem pedig melyik jobb vagy rosszabb, de hogy ennyire kőbuta legyek egy Canon ugyanilyen kategóriájú vázhoz, hááát soha nem gondoltam volna. Rá volt ott írva mindenre a funkciója, de csak néztem, néztem, bámultam, wétéef. Amikor visszasimult tenyerembe a saját vázam, "hubakker", fellélegzés. Soha nem gondolná az ember magáról, hogy hogy el tud szokni minden mástól, ha csak egyetlen fajtával lövöldözget.
Ex kollégám ödémakettős, full szett, stúdió, természet, minden. Erős hobbifotós, jó képei vannak. Vett egy D610-et. FB-n röhögtem, hogy erősen szoknia kell, annyira más világ.
Szerintem kellene használni vegyesben mindkét vázat vagy fél-1 évig elég gyakran, hogy erről relevánsan lehessen nyilatkozni, melyik a jobb abszolút értékben a másiknál, illetve még ez is csak 1 ember véleménye lenne, ebből kellene vagy 10-20 ilyen ember, az egyéni preferenciák kiszűrése miatt, a kézméretről nem is beszélve.. mindenesetre meglepő a "szomszédot" kézbefogni
-
#40935168
törölt tag
Kvázi-tag vagy, egy ideig még szavalnod kell itt mindenféle topic-okban a ph-n, hogy avatart cserélhess. Meg minden harmadik újonc ezzel a borzolt hajú fiúcskával jön, Ropinak meg amúgyis készült már egy avatar, csak engedélyeztetnie kellene és elbíbelődni a cserével, úgyhogy ..
D610-hez grat, sok szép expót, sok mindenféle iso-t kívánok !
-
alba-regia
aktív tag
skyny: Gratulálok a D610-hez. Én kb. 5 hónapja használom, teljesen elégedett vagyok vele.
Kérdés:
Nikon 85 1.8 mellé érdemes portrézásra 105mm vagy 135mm obit venni? Értem ezalatt azt, hogy a 85mm és a 105mm között nincs nagy különbség látószögben. 105mm obinál rajzolatban a Nikon f/2.8 AF-S képe tetszik, viszont a Sigma f/2.8 EX jóval olcsóbb. Gondolom, ez utóbbi még nem Art szériás.A 135mm f/2 AF Nikon obik elég drágák, az ezzel készített képek alapján nagyon jó lehet.
Nézegettem még régebbi, AF nélküli Nikon 105 és 135 obikat, jóval olcsóbban. Csak ugye a portré az nem tájkép, hogy vár a fókuszálásra... Bár ezeken a régi obikon fókuszgyűrű nagyobb úton jár.
Mi erről, ezekről a vélemény?
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs