Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #91875 üzenetére

    Erre hadd én is.
    "A Hifinek akkor van létjogosultsága, ha megtudja azt jeleníteni, amit egy stúdió, mert az a reális."
    Éppen tegnap éppen beszereztem egy nagyzenekari mű felvételét, amelyről tudom, hogy a Rádió 22-es stúdiójában készült. Hifista lévén ismerem a 22-es stúdiót, az ott az adott korszakban használt technikát és embereket. De például ismerem a Rádió 6-os stúdiót is. Eléggé más. Ugyanolyan technikával is, ugyanazon technikusokkal is, ugyanarra a zenére is eléggé más. De ismerem a Rádió Márványtermet is. Az aztán nagyon más. De ismerek más hazai stúdiókat is személyesen. Hangfelvételeken és szakanyagokon keresztül külföldi stúdiókat is jónéhányat. Sok stúdió esetében van képem arról, hogy az adott stúdióban adott korszakban készült és adott hanghordozón kiadott hangfelvételnek milyennek kell lennie a például fejhallgatón, ha a például fejhallgató nagymértékben azt jeleníti meg, amit reális megjelenítenie. Neked van erről képed? Miután az élő zenéről kialakítandó kép kapcsán azt írtad, hogy lényegtelen, hogy felesleges ezzel a kérdéssel foglalkoznom a szóbanforgó fejhallgató megítélésében?
    Mindegyik stúdió (és hangversenyterem) eléggé más hangfelvételt tud eredményezni, de (nem)furcsa módon például adott zenekiadók felvételeinek általában van egy rájuk jellemző hangkarakterük, stúdiótól, hangmérnöktől, zeneirendezőtől, felvett műfajtól részben függetlenül is. Mennyire ismered ezeket? Miután az élő zenéről tapasztalatilag kialakítandó kép kapcsán azt írtad, hogy lényegtelen, hogy felesleges ezzel a kérdéssel foglalkoznom a szóbanforgó fejhallgató megítélésében?

    Amit Earnek "javasolsz":
    "Nézz utána kérlek, hogy hogyan alakítják ki az utózengési időt a kontroll termekben, csökkentik a visszhangot, mivel és hogyan kevernek, masterelnek!"
    "Nézz utána kérlek, hogy" Ear ennek már eléggé sokrétűen "utánanézett". És tudja is, hogy a feldobott fogalmak mit jelentenek és hogyan működnek vagy sem stúdiófajtánként, zenei műfajonként, hangfelvételi műfajonként... Te mennyire tudod? Miután az élő zenéről tapasztalatilag kialakítandó kép kapcsán azt írtad, hogy lényegtelen, hogy felesleges ezzel a kérdéssel foglalkoznom a szóbanforgó fejhallgató megítélésében?

  • chrisnagy13

    senior tag

    válasz #71562240 #91875 üzenetére

    "Akik pedig annak alapján is(!) hozzák meg a végső ítéletüket, hogy a készülék hogyan szólaltatja meg a zenét..."

    Itt mi az is? Mérést, adatlapot nyilván semmilyen formában nem nézel. Akkor mi az is? Kinézet? Én írhatnám, hogy is, mert mégis csak egy audió készülékről van szó, ergo meghallgatom. A Dianára célozgathatsz, de miért is ne vehetném figyelembe akár a mérést is 1,5 millióért? Nálad mi az is?

    "Nem tudom, hogy jött ez ide (talán az építőipari vállalatok is lehúzzák a hibbant hifistákat?), de nyilván ez a "nagy többség" is 90%."

    Egy hangfal ugyanúgy szól a pincében, mint a nagyszobában?

    "Kérdezem megint a tapasztalatot. Jártál már hifi (audiofil) szaküzletben? Láttál már olyanokat, akik járnak ilyen szaküzletekbe?"

    Jöhet a lista a szaküzletekről, ahol a bemutató teremben be van lőve az akusztika. :R

    "Mit tudsz róla? Hogy jön ide?"

    Hogyan akarsz egy stúdiómunkán átment felvételt élőnek hallani?

    "Mert én meg tudom érvelni az előnyeit is, hátrányait is (nem itt, hanem az erre szolgáló topikban), és hogy miért használnak a házi zenehallgatás-kedvelők közül oly sokan ma is ilyeneket - vagy éppen OTL-csövest, ha már fejhallgatós topikban vagyunk."

    Előnyének felírhatod, hogy tetszik a hangja. Minden mást kíváncsian várok.

Új hozzászólás Aktív témák