- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
Azt azért soha nem gondoltam volna, hogy az AKG K550 MK2 unalmas, döglött előadásáért ilyen nagy részben felel az a nyavalyás átalakító, amit gyárilag adnak hozzá. Rácsavartam a Superlux HD330-hoz adott átalakítót. Annyit tisztult az egész, főleg a magastartománynak az a zavaros jellege változott, sokkal, de sokkal definiáltabb. Élettel telibb, zenei történésekbe bevonóbb, dinamikusabb, természetesebb a fülnek, és mintha egy függönyt is elhúztak volna. Hogy a pékbe lehetséges ez, hogy az AKG (Harman) egy filléres alkatrészen spórol, ami ilyen szinten gúzsba köti a saját fejhallgatójukat? Azt hiszem, most újra fel kell fedezni magamnak a K550-et.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Összevetettem ezúttal a már új plüsspárnás DT770 premium editionnel (32 ohmos verzió) a K550 mk2-t (meg kicsit a vintage 990-esbe is belehallgattam kontroll gyanánt). Nagyon eltűnnek a 770-en az elektromos gitárok, az ének, tehát a középtartomány, ami kis vékony, jelentéktelen. Egyébként foobaron hozzálövöm a hangerőt, tehát a 100 a DT770-hez tartozik, a K550-hez 50-55 közti értékre kell állítani, a 600 ohmos DT990-hez úgy 75 körüli értékre.
-
#56474624
törölt tag
válasz gaborka8x8 #66973 üzenetére
Az a baj, hogy a K550 mk2 az nem teljesen a K550.
Mellesleg egy adott típus két példánya sem feltétlen szól egyformán.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #84735232 #67077 üzenetére
Megmondom őszintén, nekem már az sem szimpatikus, hogy manapság általában jobban odafigyelnek a dizájnra, mint a hangminőségre, zeneiségre, de az, hogy divatcikk, sőt már-már státuszszimbólum legyen egy fejhallgatómárka, amit olimpikonokkal reklámoznak versenyek előtt, és ezért veszik meg sokan, miközben a belbecs valami huszadrangú dolog csak, az mindennek a teteje. Ha valaki logikusan végiggondolja, hogy ekkora reklámmal, hype-pal a háta mögött vajon szólhatnak-e általában akár csak azonos szinten a velük azonos árkategóriában lévőkkel egy ilyen márka fejhallgatói, valószínűleg nemleges választ kap. Mitől nem szólna egy fix összegért rosszabbul a Beats fejhallgató, mint mondjuk a Shure? Mennyi reklámköltség van a Beats fejhallgatónak az árában? Mennyi a Shure-éban?
Persze lehet csodákban bízni, csak az valahogy elmarad a meghallgatásos teszteknél is, tehát ami logikusan következik az ismert tényekből, az meg is valósul.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #67104 üzenetére
De, járulékos, mert ha odahelyezem a mikrofont, ahol én egy koncerten ülök, a teremakusztikát is rögzítem. A felvétel tartalmazza. Ha meg nem így csinálják a felvételnél, hanem közelmikrofonoznak, tudtommal akkor is kevernek hozzá akusztikát, csinálnak neki teret, tehát a felvétel megint csak tartalmaz akusztikai információkat. Az én szobám járulékos, és eleve teljesen más akusztikája van egy átlagos lakószobának, mint egy koncertteremnek.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz gaborka8x8 #67121 üzenetére
Azért ez így nem egészen igaz. Eleve abszolút hallása nincs mindenkinek, tehát a dalokra sem emlékszik a többség eredeti hangnemében. Másrészt, a kedvenc dalainkra emlékezéskor az ember a belső hallását hívja segítségül.
A külső hallás meg ugye olyan, hogy még egy színvonalas hangú cucchoz szokott ember füle is előbb-utóbb, ha csak azt a rosszabb hangminőségűt hallgatja, és hetek-hónapok alatt hozzászokik, elfelejti, hogy milyen jól szólt az a másik cucca. Az ember nem igen emlékszik magára a hangzásra, nem tudja azt felidézni, a hangzáshoz társított verbális fogalmakra, érzésekre emlékszik leginkább.
Én egyébként pont fordítva tudom, hogy az ember hallási memóriájának ez a része, tehát ami tényleg magát a hangzást (nem pedig a hozzá társított tulajdonságokat, benyomásokat) akarja felidézni teljes pontosságában, nagyon rossz, néhány másodperces.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz gaborka8x8 #67126 üzenetére
A szolmizáció relatív, nem abszolút. Az abszolút hallás pedig nem annyira gyakori. Ha tényleg emlékezne az ember az eredeti hangnemre, akkor legalább részleges abszolút hallása lenne. De az sem túl gyakori.
A belső hallás az nem azt jelenti, hogy a külsőt belül pontosan felidézve. Sokkal lényegre törőbb.
Ha igaz lenne, amit állítasz, nem fordulna elő az, hogy pont egy-egy kiváló zenész szarik a minőségi megszólalásra, képes a gagyiról is élvezni a zenét, hogy gagyi hangcuccai vannak. Pedig nem olyan ritka ám ez. -
#56474624
törölt tag
válasz gaborka8x8 #67133 üzenetére
Tehát ön szerint vannak olyan emberek, akiknek ha az eredeti H fríg hangnem helyett D mollba transzponálva énekelnék el az említett dalt, akkor nem vennék észre, hogy valami nem passzol.
Az, hogy kívülről hallja a dalt, és azt érzi, hogy valami nem stimmel, eléggé más, mint az, hogy magától, külső segítség nélkül eredeti hangnemében képes felidézni (és visszaadni). Márpedig itt erről van szó. Csak éppen a dal felidézése nagyon nem egyenrangú egy adott hangzás teljesen pontos felidézésével. A dalok felidézése, az improvizáció, dallamok kitalálása, az mind belső hallás. A zenészség és az átlag feletti belső hallás együtt jár, ellenben a minőségibb hangzás szeretete (hifisták, audiofilek) és a jó belső hallás már nem feltétlen. Teljesen más dolog pl. kábelek közti hangkülönbséget elemezni, mint dalokra emlékezni. Teljesen.
Ami pedig a zenészt és igényesség hiányát jelenti, az nem feltétlen csak a gépzenészekre jellemző. Rengeteg, valódi hangszereken játszó zenész rokonom van, híres, nagyon profi jazz gitáros is; otthon képesek alsó kategóriás cuccon zenét hallgatni.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67148 üzenetére
A műbőrrel az a fő bökkenő szerintem, hogy általában kevésbé tartós. A K550-nel is ez a fő gondom a megtartsam/ne tartsam kérdést feltéve, hogy mi lesz, miután a párnáról elkezd leválni a műbőr borítás, ami a tapasztalatok szerint alig 2-3 év? Egyáltalán nem biztos, hogy kapok rá eredeti párnát, olyat meg nem akarok, ami a mélyeket megnyomja; ha arra vágynék, nem a K550-et vettem volna. Gondolom, azért nem minden műbőr anyag ilyen, létezik tartósabb is. Meg nem értem, az AKG miért nem tud úgy gondoskodni alkatrész ellátásról, mint a Beyer. Lehet ilyet egyáltalán törvényesen csinálni egy EU-n belül vásárolt termékkel?
-
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67280 üzenetére
A magasabb impedancia elvileg a damping faktor miatt előnyösebb.
Kimeneti impedancia: A kimeneti feszültség változásának és a kimenetet terhelő áramerősség változásának a hányadosa. Azt mondja meg, mennyire érzékeny a kimeneti feszültség a terhelésváltozásra. Tápegységeknél és erősítőknél is fontos paraméter; a kisebb jobb.
Damping faktor: (elektromos) csillapítási tényező. A hangszóróimpedancia és az erősítő kimeneti impedanciájának hányadosa. A nagyobb jobb: ekkor jobban csillapítja az erősítő a hangszóró szabad lengéseit, megfogottabb hangzást eredményezve (elsősorban a mélytartományban fontos ez). Megoszlanak a vélemények arról, hogy a hangszóró impedanciájánál több nagyságrenddel kisebb kimeneti impedanciának van-e gyakorlati előnye, hiszen az erősítő kimeneti impedanciája sorba van kapcsolva a hangsugárzóval..
Aztán van egy ilyen cikk is, ami némiképp árnyalja a képet, hogy a minél alacsonyabb kimeneti impedancia (ezzel együtt minél nagyobb damping faktor) nem minden esetben a legoptimálisabb.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Nem nagyon hiszem, hogy semlegesen unalmas hallgatni, inkább az van, hogy az embereknek sosem elég a jóból. Aztán már ahhoz szokik a hallásuk, illetve úgy szokják meg azt a zenét, utána laposnak hat a semleges. De egyébként nem az.
(#67398) Bodz:
K550-nek nálam az volt a titka, hogy a gyári átalakítót lecseréljem, jobb láncba kerüljön, illetve most már nem fáraszt akkor sem, ha lazábbra veszem (kell is amúgy, így kényelmes, meg a fejtérfogatom is nőtt utóbbi időben a hajam miatt), így nyíltabb, levegősebb, izgalmasabb a hangzása, a basszus mennyisége is így lett számomra pont jó.
Nekem ugye az MK2 van, MK3-on cserélhető a kábel is, amivel valószínűleg szépen lehet még javítani a hangján, vagy legalábbis jobban saját ízlésre hangolni, ha már az átalakító cseréje is sokat jelentett.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Igen, mert te úgy szoktad meg azokat a számokat. Én viszont nem hallgatok ilyen zenéket, belehallgattam a basszushiányosnak tartott fejhallgatóimmal pl. régebbi eurodance zenékbe, egyáltalán nem tartottam mélyhiányosnak a hangzást. Százszor előbb mondanám, hogy metálon mélyhiánnyal küzdenek, minthogy dance, disco zenéken.
-
#56474624
törölt tag
MK3 és MK2 között állítólag csak a kábel cserélhetősége a differencia. MK2 és MK1 között? Van olyan mérés, ami szerint van különbség, nyilván olyan is van, ami szerint nincs, aztán vannak olyan emberek, akik szerint van, és vannak olyan emberek, akik szerint nincs különbség.
Na én személyes tapasztalat alapján nem tudok állást foglalni ez ügyben, mert sima K550-et kb. akkor hallgattam utoljára, mikor kijött, az már jó néhány éve volt. Most már arra sem mernék megesküdni, hogy akkor tényleg kevés volt a basszus rossz szigetelés folytán, vagy csak én voltam fejhallgatóknál (hangdoboznál biztosan nem, ugyanez a vékony, feszes basszusú volt nekem) a basszus mennyiségére háklisabb.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67444 üzenetére
Nem mintha pont én vintage fejhallgatók ellen lennék, de azért ne vesd el az újakat sem. Amit én kipróbálnék nyitottak közül, az az AKG K612, még inkább a K712, illetve ha már használt, akkor felvenném a listára a K501-et, K500-at is. Utóbbiakban nem buzog túl a basszus, de klasszikus, akusztikus zenékre nagyon-nagyon kedvelik őket.
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67456 üzenetére
Én viszont azt vettem le különböző fórumokból, hogy a K500 vs K501 ízlés dolga, nem hirdethető közülük győztes. Vintage (80-as évekbeli) Beyereket is érdemes figyelni: 770, 880, 990, nem olyanok, mint a mai 770, 880, 990. Persze az eredeti párnájukkal, amivel a valós tudásuk/hangképük kijön. Nem is értem amúgy, hogy a mai (illetve már talán a második generációstól kezdve) DT770 és DT990 (a DT880 még hagyján) miért nem valami más típusjelzéssel jött ki. Értem én, hogy ezzel jobban el lehet(ett) adni, de hát annyira más hangzásvilág felé mentek el...
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67466 üzenetére
Nyilván van eltérés. Bár fogalmam sincs, hogy akkoriban volt-e tipikusan beyeres vagy akg-s hangzás. Aki jobban elmerült az akkori fejhallgatókban, talán tudna róla valamit mondani. Annyi biztos, hogy a felsorolt Beyerek gyári vagy ahhoz közeli állapotban (gondolok itt elsősorban a fülpárnára) elég kiegyenlítettek az akusztikus zenerajongóknak is, rendben van a tonalitásuk.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz fehér_ember #67432 üzenetére
Majdnem elfelejtettem megkérdezni: az eddigi DT880-asodhoz képest milyennek érzed a K550 mk3-at? Miben jobb, miben marad el?
-
#56474624
törölt tag
válasz korpicschess #67472 üzenetére
A K550 párnát az elején még baromi kényelmesnek éreztem, azóta már nem tartom kiemelkedőnek e tekintetben. A fülem nem valami nagy, de így is mindig hozzáér valahol, irritálja.
És még nincs itt a kánikula![ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67499 üzenetére
Szerintem az olyanok esetén, mint a vintage Beyer 770-880-990, Sennheiser HD540 Reference, AKG K240 DF, illetve Sextett, vagy K500, K501, öreg Staxok nem kell félni; feltéve, hogy nem valami elszállt árazásút veszel meg/nem vernek át, maximum minimális bukással túl lehet adni rajtuk belátható időn belül.
Különben meg szerintem nem nagyon tudna itt neked senki tanácsot adni: régebbi, moddolt fejhallgatókból elég nehéz kiindulni, hogy milyen hangot szerethetsz.Amúgy szerintem ne hagyd magad lebeszélni a K500/501-ről se. Ha mindig hallgatsz valakinek az ellenvéleményére, soha egyetlen fejhallgatót sem fogsz megvenni/meghallgatni. A kolléga rosszul van a K550 hangjától, egy másik meg nem rég áradozott róla. Na ez egy ennyire szubjektív műfaj.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67532 üzenetére
Na de a fejhallgatókról van itt szó, amik általában egyutasak. A kétutasnak a "kétutassága" miatt nem kellene magasban hiányosabbnak lennie az egyutasnál.
milkabrams:
Örülök, ettől még általában egyutasok a fejhallgatók. Amúgy képzelem, egy 3-utas fejhallgató milyen fázishibáktól szenvedhet. De lehet már a kolléga szóban forgó 2-utas fejhallgatója is úgy kellemesen összemossa a dolgokat, nem lennék meglepve.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Samtya #67535 üzenetére
Eleve a nyitottság és szerkezet miatt nem érzem, hogy ennél a típusnál sok vizet zavarna a párnacsere.
A nyitottság miatt nem lesz érzéketlenebb a párnacserére/párnamoddolásra egy fejhallgató. A vintage dt990 például extrém érzékeny a párnacserére. Ha tényleg olyan egyszerű lenne, én sem vacakolnék a gyári párnával.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67545 üzenetére
Nem nehéz felismerni, sok vintage Beyernek olyan a pántja, mint amit Tim belinkelt. De a vintage DT440 például kivétel, annak a pántja a maiakra hasonlít.
-
#56474624
törölt tag
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67554 üzenetére
Az a most is forgalmazott DT990 (premium edition, nem a PRO), de amúgy az is már viszonylag régóta van forgalomban, azt hiszem, 2005 óta. A neven kívül nem sok köze van a vintage verzióhoz. Kívül szebb az újabb, erősebbnek is tűnik, ennek ellenére nem feltétlen tartósabb (hiába műanyag a vintage), hangban a mostani V-karakterű, a középtartomány eléggé háttérbe van szorítva, míg a vintage semleges, kiegyenlített.
Ja amúgy az a jó hírem, hogy nyugodtan bővítheted a kinézett fejhallgatók körét a vintage DT440-nel is. -
#56474624
törölt tag
válasz gaborka8x8 #67560 üzenetére
A párna anyagának, kialakításának elég nagy szerepe van a hangszigetelésben. Az emberek nem azért vesznek zárt fejhallgatót, mert olyan szép, hogy a hátulja zárt, hanem épp ezen tulajdonsága miatt, hogy szigetelje a hangot. Megfelelő párna nélkül egy zárt fejhallgató nem látná el a funkcióját, használhatatlan lenne stúdióban, meg bármilyen más környezetben, ahol fontos a hangszigetelés.
Persze tudom, hogy definíció szerint mitől zárt a zárt, angolul closed back az elnevezés, de némi tapasztalattal az ember tudja, hogy nem megfelelő párnával egy definíció szerint zárt is úgy kihallatszik, mint egy definíció szerint félnyitott/nyitott. Zártnál elengedhetetlen, hogy a párna is zárjon, félnyitottnál/nyitottnál ez nem szempont. De hogy egy gyártó a félnyitottságot a nyitottsággal szemben mi alapján állapítja meg, főleg a Beyer, az továbbra is kérdés. Elvileg a félnyitottnak kevésbé kellene kihallatszania, mint a nyitottnak. A mai DT880 és DT990 között ez teljesül?
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz gaborka8x8 #67566 üzenetére
Azért az a gyári plüss elég jól szigetel, ellentétben a DT880/DT990 plüss párnájával. Volt szerencsém a közelmúltban megtapasztalni, mekkora különbséget jelent, ha EDT990V kerül fel egy DT770-re.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz gaborka8x8 #67568 üzenetére
Akkor miként lehet eldönteni, hogy egy párna "nyitott", vagy "zárt"?
Próba alapján biztosan. Nyitott fejhallgató zárt párnával (amennyiben eredetileg nyitott a párnája) erősen mély-orientált lesz, zárt fejhallgató nyitott párnával meg kb. úgy szól, mint egy RIAA-korrekció nélkül hallgatott hanglemez + zavaró mértékben kihallatszik.
Nyilván nyitott és zárt fejhallgatók között nincs olyan éles határvonal, meg szerintem a gyártók sokszor elég önkényesen sorolják be.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz fericske #67578 üzenetére
Szerintem nyilvánvaló, hogyha nem kielégítőek a "hivatalosan" létező definíciók, amivel a valóságot próbálják leírni, akkor újakat kell alkotni. Ezt tapasztaljuk, valahogy le kell írni. Különben nagyon mellé lehetne nyúlni egy rossz párnaválasztással, ha azt mondanánk, hogy ugyan léteznek jobban és rosszabbul záró párnák, de erről nem veszünk tudomást, mert "hivatalosan" ilyen nincs. Elég szűklátókörű hozzáállás lenne, aminek meglenne az ára.
-
#56474624
törölt tag
válasz attiss66 #67573 üzenetére
Nem ajánlanám, ha rosszakat írnának róla. Állítólag egy liga a vintage DT880/DT990-nel, csak ennek a kinézete is vállalható, akinek ez szempont, talán bizalomgerjesztőbb is az anyaghasználat sokak szemében.
Ezek a vintage Beyerek elég kiegyenlítettek, nincs hatásvadász középmagas-magaskiemelésük sem. Természetes, könnyed, nyílt, levegős a hangzásuk. Legjobb persze meghallgatni. De ezért írtam, hogy ha megveszed, véletlen nem tetszik, normál esetben el tudod adni. -
#56474624
törölt tag
válasz fericske #67581 üzenetére
pedig csak maga az, hogy zárt meg nyitott párna nincs.
Hogyne lenne. Erről beszélünk, hogy van. Aki egyszer is tapasztalta, nem fog elfelejteni különbséget tenni, akár jelölik hivatalosan a specifikációk között a párna zárt/nyitott jellegét, akár nem. Tapasztalni kell.
Tulajdonképpen ezzel az erővel azt is mondhatnád, hogy a specifikációban általában megjelölt paramétereken meg a hivatalosan létező definíciókon felül a többi fogalom használatának sincs létjogosultsága. Pl. mit jelent az, hogy egy hangzás levegős? Le van ez írva pontosan, precízen definiálva van? Aki csak olvassa, nem tudja, egészen addig, míg nem tapasztalta.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen