- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- OpenWRT topic
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- OpenMediaVault
- VoIP telefonálás
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- DIGI kábel TV
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
válasz lolcopterlol #350 üzenetére
NBR vagy FKM alapú szimeringek teljesen jók, jobb eladó rákérdez, hogy hova lesz és nem ad vízhez való tömítést.
Egyébként ez a legbiztosabb megoldás.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Ma elkészült a kormányszervek egy része, és a fékmunkahengerem:
Műalkotás...
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Generátor újratöltve no. 2:
Felszerelésre kész!Kezd motor kinézete lenni:
Kicsit felhegesztettem a kormányütközőket (kicsit beleért a tankba ). Kicseréltem a kormánycsapágyakat, összeraktam a teleszkópokat (műanyag gyűrű csere, szimering csere).
A héten még nézegetem a vezetékeket.
Retro
-
lolcopterlol
tag
válasz Retro DJ #353 üzenetére
Nekem eddig 10-ből 9-szer az elektromos dolgokkal volt baj. Ha azt normálisan megcsinálja az ember, akkor nagyon nagyon sok kellemetlenségtől mentheti meg magát.
Pl. volt olyan, hogy a békési motorostalálkozóra útban otthontól 200 km-re egyszercsak megállt az egész gép. Néha beindult, pöffent 1-2-t és kiolvasztotta a biztosítékokat. Szétszedtük az út mellett az egészet, de csak nem lett meg a hiba. Végülis 2 óra próbálgatás után már nem állt meg, de nem bíztam benne, mert hitelt érdemlően nem sikerült bizonyítani, hogy na márpedig AZ az alkatrész okozta a rövidzárlatot. További 300 km-t még mentünk vele, aztán otthon a műhelyben miután hazaértem a félhomályban láttam, hogy nem ég a féklámpa. Hát kiesett a helyéről és néha amikor kedve volt rövidrezárt mindent. Gondolom az út széli 2 óra szerelés alatt a rázkódástól beszorult valahova és úgy is maradt míg észre nem vettem otthon.
Csak arra akartam ezzel rámutatni, hogyha minden stabilan és biztonságosan meg van csinálva az elektromosság területén (mondjuk nem esik ki az izzó a helyéről, nem törik szilánkosra a csúszógyűrű, nem szakad el a gagyi kisipari vadonat új szénkefe vezetéke 50 km után) akkor nagy teher lekerül az ember válláról. Az összes többi baj forrása könnyen és gyorsan beazonosítható.
Én nemrég az egész vezetékezést kicseréltem, így már nyugodt vagyok. Mondjuk ettől függetlenül még a feszültségszabályzó belsejében letört egy forrasztás, ami miatt megszűnt a töltésem, de egy gyufaszállal kitámasztva a vezetéket pont a kapunkig jutottam, mire 100 km alatt kirázkódott a helyéről és megint megszűnt. Akkor aztán ott is átforrasztottam mindent, most már egyszerűen nincs minek tönkremennie az elkövetkező 20 évben [vicceltem, amíg nem teszek bele Wartburg elektronikus fesszabájzót nem alszok nyugodtan]. -
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #353 üzenetére
Na, alakul a gépezet!
Ha esetleg a matricákat is le akarod cserélni, akkor bátran ajánlom őt, én is tőle vettem a 251-esre, és tényleg benzin- és UV-állóak.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
ricsiv92
tag
Sziasztok!
Örülök, hogy megtaláltalak benneteket!
Valaki használ itt szélterelőt? Sok helyen néztem, de nem tudták megmondani biztosra, hogy rendesen felhelyezhető az ETZ 250-re. Ti milyet ajánlanátok?
Konkrétan a szélterelő alatt ilyen szélvédőt értek.[ Szerkesztve ]
Xbox Series S - Thrustmaster TX
-
csabyka666
addikt
válasz ricsiv92 #356 üzenetére
Üdv!
Egyből offolok is.
Saját vélemény: szerintem a szélterelőnek egy ETZ-n semmi jelentősége. Ezek ugyebár "túramotorok", bár amikor meggyártották őket, még nem tudták, hogy túramotort csináltak.
Szélvédelmük kb. nulla, és - ugyancsak szerintem - hiába raksz rá Givi plexit, nem sok minden fog változni. Persze el nem rontja a motort, de én pénzkidobásnak érzem ezekre az öreg vasakra. Más lenne a helyzet mondjuk egy GS500-on, de az nem is egy kategória az emzével.Más kérdés, hogy kinek tetszik, kinek nem.
Aztán majd a többiek lehet, hogy jól letolnak, amiért ilyet mertem írni, de hát ez van.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
ricsiv92
tag
válasz csabyka666 #357 üzenetére
Teljesen megértem az érveidet
Igazából esztétikailag, véleményem szerint kicsit túrásabbá tenné az öreglányt, az effektivitás annyira nem is fontos szempont, mivel a melóban és magánéletben már elég az ésszerűség. Ez egy olyan hobbi, ahol inkább az érzelmeimre hallgatok, máskülönben most lenne helyette egy 125-ös 4t japán.[ Szerkesztve ]
Xbox Series S - Thrustmaster TX
-
csabyka666
addikt
válasz ricsiv92 #358 üzenetére
Ha design miatt teszed rá, az már érthető.
A motorvásárlásnál én inkább a pénztárcámra hallgattam. Máskülönben most egy ER-5, vagy GS500 állna a garázsban.
De félreértés ne essék, maximálisan meg vagyok elégedve a 251-essel, sőt, ki merem jelenteni, hogy normális(!) használat mellett - értem ezalatt a KRESZ betartását - hozza azt a szintet, amit egy hiperszuper és hiperdrága 4T japán gép.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
ricsiv92
tag
válasz csabyka666 #359 üzenetére
Japánhoz még nem volt szerencsém, csak előtte egy kínai robogóhoz. Nem mondom azt, hogy egész életemben csak ETZ-m lesz, de úgy veszem észre, hogy nem bántam meg a választásomat.
Xbox Series S - Thrustmaster TX
-
csabyka666
addikt
válasz ricsiv92 #360 üzenetére
Nekem is csak annyi tapasztalatom van velük, amit az oktatás alatt mentem, tehát gyakorlatilag nulla. A vásárlás előtt sokat olvastam ezekről a japán motorokról, és arra jutottam, hogy nekem nem ér meg annyit, hogy ha valami elromlik rajta, nem tudom majd kifizetni...így vettem hát emzét. Ja, és én sem bántam meg!
Előtte Simsonom volt, azt is nagyon megszerettem, és még most is megvan, habár már nem használom, de nem lenne szívem eladni.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz ricsiv92 #356 üzenetére
Ezt kellene megnézned, direkt ETZ-hez gyártva. Nem olcsó, és még egy kicsit dolgozni kell vele, hogy szép legyen, de szerintem ez a legjobb megoldás.
Retro
-
sdavic01
tag
Ma ez a kép fogadott (sejtettem amúgy) amikor belenéztem a tankba hát nem volt valami elragadó kilötyögtettem most töltöttem bele egy kis "házirozsdamarót" coca-cola-t olvastam hogy az marja a rozsdát így hagyom egy napig hátha csinál vele valamit. Amúgy van egy másik tankom is csak az le van festve zománc sárga festékkel szerintem majd az lesz rajta ha megkapta a metál bordó színt.
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #363 üzenetére
A kóláról én is hallottam, hogy jó erre a célra, bár még nem próbáltam ezzel mosni a tankot. (Szerintem másra amúgysem jó, esetleg vörösbor mellé...)
Ha van otthon apró szemű kavicsod, akkor azzal is megbolondíthatod, az frankón lepucolja, csak győzd rázogatni. Utána pedig átmosod benzinnel, és annyi.
Fontos még, hogy vegyél valami "márkásabb" benzinszűrőt, és folyamatosan figyeld, mennyi benne a kosz. Én az elsőt hamar kidobtam, mert 1 évet állt előtte a motor, és keletkezett némi rozsda a tankban. A második már egész "tiszta", de idén úgy indítok, hogy lecserélem azt is egy újra. Nem akkora összeg, hogy megérje taktikázni vele.
Örök tanulság: ha a motort elrakod télire, tessék púposra tankolni, esetleg bomlásgátlót tenni a benzinbe, akkor nem döglik meg a tél folyamán.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sdavic01
tag
válasz csabyka666 #364 üzenetére
az a baj hogy nem most kezdte el ezt a koszolódást már ősz elején is baj volt vele
-
Retro DJ
aktív tag
Nekem meg időközben elkészült az új kábelkötegem, meg felszerelődött az elsőfék... stb. stb...
Ja leszedtem a kuplung deknit, levettem a kuplungot, szimeringet cseréltem, aztán a kuplung lehúzásakor sikerült elrepesztenem a fordulatszám kihajtó csigát, meg kiderült, hogy a fordulatszám kihajtás házának felfogató csavarjai közül egy megszakadt, szóval vihetem el helicoiloztatniDe lett Török Kanuni hátsólámpám (jobb mint a most kapható bulgár, vagy taiwani), persze a némettől jóval rosszabb.
Retro
-
andree04
aktív tag
Sziasztok. Adott egy ETZ 125 motor.Aksi merülőben volt de betolásra elindult.Azóta szétszedtem felújítottam most úgy állok hogy még szikrát sem ad.Mi lehet a baja,vezetékelés ugyan úgy lett bekötve ahogy volt illetve rajz alapján leellenöriztem mindent.Hogyan szűrjem ki hogy mi a baja?
Köszönöm. -
andree04
aktív tag
válasz csabyka666 #369 üzenetére
Aksi még nincs feltöltve,de attól még szikrát kéne adnia a gyertyának ha a berúgókarral megmozgatom a főtengelyt igaz?
A másik kérdés gyújtáskapcsolom még nincs,hogyan kell össze kötni a vezetékeket hogy legyen gyújtás,lehet hogy ezért nem ad szikrát?[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
addikt
válasz andree04 #370 üzenetére
Én úgy tudom (de majd a többiek kijavítanak, ha nem jól mondom), hogy az akkumulátoros gyújtású motoroknak szükséges egy bizonyos feszültség (és persze áram), amit az akksiból vesz fel. Azt, hogy a 125-ösre ez igaz-e, nem tudom, de a 251-esre biztosan. Szóval - szerintem - akksi nélkül, vagy lemerült akksival ne várj szikrát.
A második kérdésedre sajnos nem tudok válaszolni.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
Elkészült az adattáblám... Jaj most már mindenki tudja a vázszámom
Retro
-
szentkuti11
addikt
Sziasztok!
Ma este is lesz mit olvasgatnom, hihetetlen, hogy még ilyen topik is van itt. Simsonos nincs köztetek?
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #371 üzenetére
Akku nélkül nincs szikra (kivéve, ha igen csak erősen gurul a motor, kerék hajtja a főtengelyt és a generátor pedig fel tud valamennyire gerjedni). Álló helyzetben és nem bekötött gyújtáskapcsolóval pláne nem fog működni. Ez nem mágnesgyújtás!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
-
szentkuti11
addikt
válasz Retro DJ #375 üzenetére
Egyelőre egy banális baromságon szívok.
Kuplungkar. Eltört. Megvettem az újat, de a régi nem akar lejönni. Nem tudom ETZ-n is így van-e, de ez egy átmenő csavar a végén egy alátéttel és egy anyával. Anya, alátét le, csavar teker, de nem történik semmi. Finom kalapácsütések és rozsdaoldó sem segített.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Retro DJ #333 üzenetére
Üdv!
Hol csináltattad a horganyozást és mennyibe került? Ha nem publikus jöhet privátban. Én is most újítom fel az ETZ-t, még csak a tisztítás - csiszolás fázisban vagyok, illetve alkatrész vadászaton.
szentkuti11: A tükröt levetted? Az ETZ-n a kuplungkar stiftje a tükör fémszára alatt van.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz szentkuti11 #376 üzenetére
Simsonnál csak kiteker és kikocogtat, nem tartja semmi. Akkor csak szimplán bele van rohadva.
Ha megmozdul, akkor ne erőltesd tovább, hanem fújd be lazítóval és kocogtasd vissza. Aztán megint ki, fúj, megint vissza. Előbb utóbb türelemmel így kijön...
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Szakbarbár #377 üzenetére
Debrecenben egy szakcégnél...
Sajnos nem tudok árat mondani, mert nekem hat doboz sörbe került... szerintem méltányos
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz szentkuti11 #380 üzenetére
WD40?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
szentkuti11
addikt
válasz csabyka666 #382 üzenetére
Csavarlazítóval próbáltam.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz szentkuti11 #383 üzenetére
Szedd ki a tükröt a kuplung konzolból! Ott lesz alatta a rögzítő stift.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
szentkuti11
addikt
válasz Szakbarbár #384 üzenetére
Olvastam az előző kommentedben is, de a Simsonnál szerintem ez másképp van, hiszen a tükör majdnem egy centire van ettől a csavartól,szerintem nem nagyon van köze hozzá. De holnap megpróbálom.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz szentkuti11 #385 üzenetére
Én azt hittem ETZ-ről beszélsz :-) Simsonnál úgy rémlik csak a csavart kell leszedni. Ha nem jön ki a stift, akkor nyomd befelé a kuplungkart és mozgasd, valószínűleg vállasra kopott a stift és azért akad el.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
szentkuti11
addikt
válasz Szakbarbár #386 üzenetére
Hát igen, Én még csak az S51-ig jutottam el a motoros táplálékláncban. De nagyobb feeling mint az eddigi összes motorom
Köszönöm szépen, ki fogom próbálni.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Retro DJ #379 üzenetére
Az nekem túl messze van, valahol Esztergom vagy Budapest környékén keresek ilyen céget. Pár apróságot én is horganyoztatnék. Motortartó, csavarok, fékpálca, láncfeszítő, stb. Ahogy láttam, neked szépen megcsinálták, mennyire tartós? A fék munkahengert lehet hogy nem festetem, hanem inkább polírozom, a fékfolyadék mindig lemarja a festéket róla.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csabyka666
addikt
válasz szentkuti11 #387 üzenetére
Szerintem itt sokan Simoztunk korábban, és aki jelenleg is MZ-vel jár, annak a Simson örök emlék marad, és nem csak egy ócska motor, ahogy sokan azt gondolják.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
szentkuti11
addikt
válasz csabyka666 #389 üzenetére
Egyébként technikailag komoly különbség van egy kortárs ETZ 125-höz képest?
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz szentkuti11 #390 üzenetére
Nekem van mindkettő (S51, ETZ-125) és ha választanom kellene, akkor az MZ mellett tenném le a szavazatomat. Lehet vele tartani a forgalom tempóját, bár városon kívül már kevés hozzá. Jobb világítás van rajta, és a fékek is jobbak. Szerelni mindkettőt kell, fogyasztás kb egyforma. A kötelező olcsóbb az MZ-re, mint a simsonra, cserébe az MZ-t kétévente műszakiztatni kell. Túrázni eszembe sem jutna Simsonnal.
Itt még felújítás előtt:A technika egy szinten van a két motoron, kezdve a dobféktől a megszakítós gyújtáson át egészen a duolux izzóig. Később az ETZ váltott elöl tárcsafékre. Az ETZ 12 V-os rendszerű, az első Simsonok még 6 V-ról mentek. A megszakítós gyújtást lecserélték elektronikusra, az én MZ-m már olyan. Simsonból is volt elektronikus gyújtású és H4-es izzóval szerelt.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
szentkuti11
addikt
válasz Szakbarbár #391 üzenetére
Károsanyag-kibocsátás miatt nem szívatnak? A Trabikkal anno volt ilyen gond, azóta kb. el is tűntek az útról.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz szentkuti11 #392 üzenetére
A motoroknál (eddig) nem mértek semmilyen káros anyag kibocsátást. Esetleg hangerőt ha túl hangosnak ítélték.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
szentkuti11
addikt
válasz Szakbarbár #393 üzenetére
Miket néznek egy motoron? Fékerőn meg teleszkópokon kívül?
-
Retro DJ
aktív tag
válasz szentkuti11 #387 üzenetére
Közben csavarhúzóval tudod forgatni a tetejét, közben visszatett anyával alulról kopogtatni!
Egyébként a másik kétkerekűm ez:
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz szentkuti11 #394 üzenetére
Világítás, irányjelzők, féklámpa (az első fékkapcsoló egy állandó problémaforrás az ETZ-n), duda. Nézik a gumi állapotát, fékerő egyenletességét, alváz és motorszám egyezik-e a forgalmival. Kb ennyi. A lényeget majdnem kihagytam: az ülésen keresztben legyen kapaszkodó, erre mindig ugranak ha nincs. A teleszkópot pont nem nézik.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz szentkuti11 #394 üzenetére
Vázszám, lámpák, fékek esetleg teleszkóp nem kopott-e.
Ha jó helyre viszed, akkor kb. semmit. Legfeljebb, ha nagyon gáz-szakad azt már nem engedik át. A haverom X-max robogóján az első féktárcsa ütött (alig érezhető), szóltak neki, hogy ezt rendbe kell tenni, de átengedték.
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz szentkuti11 #390 üzenetére
Szakbarbár kolléga frankón összeszedte a dolgokat. (Miért is ez a nickje, nem értem?! )
Én teljes mértékben egyetértek az úrral. Jómagam is Simsonoztam egy keveset, kb 10.000 kilométert tettem a motorba, és maximálisan meg voltam vele elégedve. Ezeknek az öreg vasaknak pont az a baja, hogy "mindenki ért hozzá", és ezért neki is állnak szerelni nagy lendülettel, és aztán szidják a motort, hogy mennyire sz*r konstrukció...
Én a Simsonomat (S51B) egy olyan emberrel újíttattam fel, aki ért is hozzá, és mint utólag kiderült, megérte, mert sehol sem hagyott ott, pedig általában 30 kilométeres távolságra mentem vele (ami egy Simsontól szerintem szép teljesítmény.)A kollégához hasonlóan, nálam is a lóerő jelentette a szűk keresztmetszetet, és nem azért, mert a sebesség megszállottja vagyok, hanem egyszerűen azért, mert sok barom autós van az utakon (a kamionosokról nem is beszélve), és mivel a Simo 60-70-nél nem megy többet, egyszerűen letolnak. Sajnos balesetveszélyes...
Az ETZ kb olyan, mint egy nagy Simson. Erősebb váz, nagyobb teljesítmény, erősebb fényszóró...de amúgy lényegében Simson.
Én egy 251-est vettem, és nem azért, mert ez az álommotor, de ezt legalább fenn tudom tartani. Vezetési élményben sokkal több, mint egy Simson, már magában az, hogy van tartalék lóerő...! 5 fokozatú a váltó, amit bátran lehet (és kell is) használni, akkor dinamikusan lehet vele közlekedni.
Simo evett 2,5 litert, az ETZ eszik 5 litert, cserébe 3LE helyett 21LE, és nem ellenség a part sem, illetve meg tudom előzni azokat az autókat, akik tütymörögnek előttem. Simsonnal kénytelen voltam követni őket.
Na, ez hosszúra sikeredett, de a lényeg, hogy inkább egy ETZ-vel motorozok, amit felérek pénztárcával, mintsem megvegyem 500.000-ért a 15+ éves japán motort, ami aztán ha elromlik, akkor nem tudom megjavíttatni.
Nem tudom, a többieknek mi a tapasztalata, de szerintem akármekkora motor lehet az ember alatt, az autósok kb annyira figyelnek rá, mintha biciklivel menne. Az viszont nem hátrány, ha a forgalom tempóját tartósan tudja hozni egy motor...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Na, akkor én is felvillantom a mocit:
A műszakiról annyit, hogy maszekhoz érdemes vinni ezeket a motorokat, mármint az ETZ-ket. Nem azért, mert ott minden motort átengednek! Ott is megnéznek mindent, mint ahogy máshol is. De ott van annyi esze a vizsgabiztosnak, hogy ezek a 25+ éves motorok soha sem fogják hozni azt a szintet, ami a mostaniaknak elvárás (aztán van, hogy azok sem teljesítik, erről ennyit), és azért nem fog megvágni, ha egy kicsit(!) üt a tárcsa, vagy nem azokat az értékeket hozza a fék, amiket kellene...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz csabyka666 #398 üzenetére
Nekem van egy MZ-m ha szerelni akarok és egy Suzukim ha motorozni
Az MZ-n most van mit csinálni: [link][ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W