- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- YouTube
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- TP-LINK routerek
- Milyen switch-et vegyek?
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux - haladóknak
- Windows 8 / 8.1
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz seadrone #90682 üzenetére
24 év felett azonnal mehetsz korlátlanra - még ha B-s jogsid sem lenne, akkor is.
Legtöbb helyen lehet online tanulni a KRESZ-t, bár az valamiért drágább szokott lenni.
Nem fogsz idén ősszel eljutni a végéig szerintem.... ...legalábbis nálunk, vidéki kisvárosban bő 3 hónap kellett a jogsi megszerszéséhez.Dec 1-tőlviszont nincs motoros gyakorlati oktatás. Ja, hogy novembertől? Akkor még rosszabb...Szerintem a KRESZ-t viszont érdemes letudni még idén...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
dellfanboy
senior tag
válasz seadrone #91241 üzenetére
első körre sok sikert. 100k-ból normálisan felöltözni nem lesz könnyű de ha van időd&szerencséd simán összevadászhatod a cuccokat.
motoros boltok listája benne van az első hsz-ban ott körülnézhetsz mi tetszik.
bukósisakok esetén van a sharp teszt azt nézegesd és én a 4*-5* alá nem adnám ( ez a teszt szigorúan a bukósisakok töréstesztjére van, komfortot nem).
de minél több kupakot próbálj fel, ami legjobban fekszik a fejedre és tetszik az ára azt vedd megeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
XFishboneHUN
senior tag
válasz seadrone #91238 üzenetére
Gondolatom szerint szükségem lesz:
Sisakra
Kesztyűre
Bakancsra / csizmára
ProtektorraJobb helyeken a cipő kabáton kívül adnak mindent. Szerintem a te iskoládnál sem lesz másképp.
Motoros oktatás általában Novemberig tart, szóval van még 2-3 heted. Addigra "talán" a rutint letudod.
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
-
Geresics
addikt
válasz seadrone #91238 üzenetére
Ha a jogsi szerzés az elsődleges, akkor ki lehet bírni a suli cuccaival is, a bevásárlással én megvárnám az idei Black Friday-t (én is így akarok kabátot cserélni)!
Sisakról már írtam párszor véleményt itt, ebben a hozzászólásban, és ebben is. Persze itt mindenkinek más a véleménye!Nemrég amúgy valaki kérdezett hasonlót, mint Te, akkor ezt tudtam ajánlani neki, szerintem érdemes lehet elolvasni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
canniball
nagyúr
válasz seadrone #91400 üzenetére
Meglévő (gondolom utcai) kabáthoz legfeljebb testre csatolható protektorokat tudsz venni, de egyrészt eléggé macerás lenne így öltözni és kérdés hogy azokra egyáltalán feljön-e a dzseki. No meg hogy az anyaga/varrása mennyire viselne el egy esetleges bulfencet.
Summa summarum: egy motoros kabát megvásárlásával sokkal jobban járnál.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Geresics
addikt
válasz seadrone #91400 üzenetére
Egy motoros dzsekinek kinéző dzseki valószínűleg nincs felkészítve arra, hogy egyben maradjon rajtad, ha 40 fölött elszállsz, és csúszol az aszfalton - magyarul leszakad rólad!
Ha már meglévő, és kényelemes dzsekid van, az alá vagy felhúzol egy protektoringet (vagy külön protektorokat), vagy a belsejébe varratsz protektor-zsebeket, és oda pakolsz védelmet. Viszont ilyenkor jó eséllyel ugrik a kényelem, egyszerűen azért, mert a szabása nincs felkészítve több centi vastag tárgyak fogadására!
Szerintem vegyél egy valódi motoros dzsekit, és sose legyen rá szükséged, hogy megtudd miért jobb!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
JóGéza
aktív tag
válasz seadrone #91526 üzenetére
Szia!
A kötelező felszerelés magas szárú, zárt cipő vagy csizma, szóval az acélbetétes bakancs jó lehet. -
zgospel
őstag
válasz seadrone #91526 üzenetére
Nekem TCX X-Street van. Irodában egész nap elvagyok benne. Kellett kb 1 hét mire betört rendesen, addig kényelmetlen volt, utána semmi, mint egy sima utcai cipő. Nyáron egy kicsit melegebb mint egy sportcipő de nem rohadt bele a lábam, ilyen őszi időben meg tökéletes.
A többi márka cipőit nem ismerem, mert nem nagyon néztem körbe a piacon, csak ez megtetszett és jó áron is volt januárban, így megvettem.
Egyébként a tanfolyamhoz elég egy akármilyen zárt magasszárú utcai cipő, szóval az acélbetétesben simán lenyomhatod.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
canniball
nagyúr
válasz seadrone #91566 üzenetére
Ha egyelőre csak a vizsgára kell akkor nyugodtan mehetsz utcai cipőben, én is abban csináltam, annyi idő alatt nem megy szét az sem (feltéve hogy nem hasított bőr, azon gyorsan meglátszik a váltó nyoma). Csak ahogy Bogyó bá' is írja arra kell figyelni hogy el ne ess!
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zgospel
őstag
válasz seadrone #91566 üzenetére
Ilyen van nekem, de eddig esküdni mertem volna hogy 32-ért vettem és nem 38-ért Ezt így már kicsit sokallom érte... kösz hogy emlékeztettél
Ezt néztem még, élőben teljesen más mint így képről, valójában sokkal stílusosabb. Ehhez felveszel egy elegánsabb nadrágot és kb senki nem mondja meg hogy ez egy motoros cipő.
Egyébként én az első szezonomban egy sima utcai cipőt már lestrapáltam városi használatban a motorozással. Ha szezononként kéne új cipőt vennem emiatt akkor igazából kb 2 év alatt "megtérül" a motoros cipőre szánt pénz (csak városban használom). És nyílván nem csak az anyagi oldalát nézem, hanem azt is hogy ez azért nyújt némi védelmet is, persze közel sem annyit mint a csizmám, de jóval többet mint egy sportcipő.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz seadrone #94760 üzenetére
Persze, simán jók első motornak, sőt, legalább nem fogod kevésnek érezni 1-2 év múlva.
De pl a Z750-hez a 800 ezres keret is szűkös. Annyiból főleg a kétes eredetű külföldről behozott tákolmányok jönnek ki. Inkább 900 vagy fölfelé. CB 600-ból a Hornetre gondolsz? Abból már 700-800 között a normálisak között lehet válogatni.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
z123456789
addikt
válasz seadrone #94760 üzenetére
Szia!
Nem tudom melyik z750-eket nézted, én első motornak azt vettem (2004). Egy kicsit tartottam tőle, mert előtte 15 (most már több mint a duplája vagyok. ) évesen vezettem egy 125-ös endurot, kb 5 percig.
De azt hiszem, nem volt rossz döntés a Kawa. Sokat nem mentem még sajnos vele (de abban volt fagyos aszfalt, és hószállingózás is. ), viszont ha fejben vissza tudod magadat fogni, akkor nem lehet baj talán.
Illetve ott van az is, hogy később nem fogod kevésnek érezni. Erről nem tudok nyilatkozni, csak azt köpködöm, amit itt a nagyok. Nyilván van benne ráció.
Szeretem, és marha jó motorozni. Várom a meleget. -
Gaboman
nagyúr
válasz seadrone #94760 üzenetére
Ez attól függ mi a cél, egyszemélyes motorozás vagy utassal is mennél.
Mekkora távolságokra szeretnél elmenni, hosszabb körökre vagy csak 100-300 kilométerre.
Amit néztél a BMW-től inkább a rövidtávú motorozást (városi) helyezi előnybe, teljes ellentettje a Z750 és CB600 Hornetnek.
Ami még számításba jöhetne az egy Suzuki SV650N, a karaktere sokkal jobban tetszik mint egy soros négyhengeresé.
Vagy a Cagiva Raptor, ugyan az mint az SV csak jobb a futóműve és még szebb is.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
V.Stryker
nagyúr
válasz seadrone #94767 üzenetére
Hogy mennyibe kerül a fenntartás? Hát attól függ milyen motort sikerül venni, de vegyük a legrosszabb eshetőségeket vásárlás utánra:
- olaj + szűrők cseréje. Légszűrővel együtt simán 20ezer forint körül van + munkadíj, ha nem te csinálod. - 6000km-ként , de motorfüggő, hogy mit írnak elő.
- Lánc+lánckerék ha kell : 30ezer + munkadíj
- Gumi előre, hátra - 70ezer + munkadíj
- Ha jót akarsz, akkor nem hiszel senkinek és szelephézag állítás + karbiszinkron ha nem injektoros - 25ezer körülÉs akkor feltételezzük, hogy fékek jók, tárcsa nem kell. Betét olyan 15k körül van előre, hátra 4k körül. Tárcsák 50k/ darab előre, hátra 25-30k. És hát reméljük első körben más nem kell, telók rendben, olajfolyás nincs...
Nekem a biztosítás a GSX750F-re az éves, adóval együtt 7800-ra jött ki, épp a hétvégén kötöttem újra.
Tankolni kéne és akkor nem tudjuk van-e felszerelésed.
Viszont ha a gumicsere, lánccsere és szelephézagállítás megvan, akkor elvileg 15-20ezer km-ig nem kell ezekhez hozzányúlni.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
etnies
senior tag
válasz seadrone #94760 üzenetére
Semmiképpen ne kezdjél robogóval. Ha soha nem motoroztál, akkor javaslom egy váltós 125 cm3-s motor beszerzését.
Azon megtanulsz motorozni, párszor majd elesel, de kevésbé fog fájni és olcsóbb lesz megjavítani, közben majd kitapasztalod, hogy mit szeretnél a motorozásból kivenni."önmagam hite vagyok magamban"
-
zgospel
őstag
válasz seadrone #95915 üzenetére
Nekem K5 van, 3 szezont letoltam vele. Mivel ez az első sisakom ezért nem tudom semmihez sem hasonlítani, de azért leírom hogy szerintem milyen, hátha segít neked:
- az első hogy a Shox kurva sokat rátesz az AGV árakra, szinte sehol Európában nem kerül ennyibe az AGV. Az enyém 82 ezer volt + 5 ezer a szállítás, Olaszországból, olyan mintával amit itthon nem is árult a Shox.
- a beépített napszemüveg jó hogy van, de lehetne jobb is, 1-2 óra használat után megfájdul tőle a fejem. Anélkül vagy rendes napszemüveget használva nincs ilyen bajom.
- egyébként se a plexi se a beépített napszemüveg nem torzít, mindkettő optikailag korrekt
- a szellőzése tényleg jó, még talán sok is. Az arc előtt lévőt ki se nyitom, mert túl nagy huzatot csinál, kiszárad tőle a szemem, és behozza a port is. Amik felül vannak azokból is főleg a középsőt szoktam csak használni, a két szélsőt csak a nyári kánikulában, lassabb menetnél, pl városban.
- szerintem kényelmes, simán elvagyok benne egy napot, nem nyom sehol, mégis szorosan fog
- a bélését kivenni és visszarakni relatíve egyszerű, elsőre nehezebb volt mert nem tudtam hogy hol vannak a patentok a héj alatt, másodjára már könnyen ment
- a Shoxos eladó állította hogy ez egy csendes sisak és nem kell hozzá füldugó. Én nem tudom hogy mi számít csendesnek, de városon kívül meghülyülök benne a szélzajtól, szerintem ez nem csendes, persze biztos van ennél rosszabb is.
- dupla D gyűrűs, nekem ez fontos szempont87 ezerért szerintem jó vétel volt, de 115-ért biztos nem vettem volna meg, annyiért már magasabb kategóriájú sisakot lehet venni. Egyébként jól néz ki, jók a funkciói, egyszerű kezelni menet közben is.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Doki16
addikt
válasz seadrone #96601 üzenetére
SUZUKI GSF 600 (BANDIT) vagy esetleg a YAMAHA FZ6-N ami erőben is megközelíti a Hornetet. Honda vonalon ott van még a CBF600 is.
Nagyobb kerettel ott van a GSF650 vagy más karakterisztikával az ER6. Két hengeresekben meg a GS500, CBF500 vagy ER5
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz seadrone #96601 üzenetére
A sima CBF600. Gyengébb jóval, de nagyon kellemesnek mondják.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz seadrone #96805 üzenetére
Ha kényelmes, akkor az lehet nem lesz jó... Itt van pl. az első találat hogy miként válassz méretet, de ha rákeresel lesz még csomó másik hasonló témájú videó.
A második sisak azért annyira akciós, mert csak XL van belőle.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz seadrone #96829 üzenetére
Ebből a szempontból a láthatósági (hi-viz) fényezés a legtutibb, aztán jönnek a színesek, végül a fehér és a fekete. Hogy az ízlésednek melyik számít "kevéssé rikító"-nak azt neked kell tudni, de nyilván minél rikítóbb annál feltűnőbb.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz seadrone #96921 üzenetére
Elsőre úgysem fogod eltalálni hogy mit szeretnél ez majd az évek alatt jön meg. Vegyél egy kb. -t ami tetszik és majd idővel rájössz mit szeretnél.
600ccm alatt nem vennék első motort.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
dellfanboy
senior tag
válasz seadrone #96921 üzenetére
hany kg vagy? en ocsemnek(183.80kg) tavaly vettem egy 390-es Duke-t. ha hazamegyek en is rendszeresen megkergetem mert a 0-130-as sebessegtartomanyban eleg utos, varosi/elovarosi kozlekedesben es fogyaszt 3-4 litert. Megjartuk vele Horvatorszagot, Romaniat es autopalyan kivul sztem boven jo.
red baron-ban sokfele motor van ott aszem meg probalni is lehet, bar vasarolni ovatosan.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Doki16
addikt
válasz seadrone #96924 üzenetére
Én is azt mondom, hogy ne vegyél kicsit. Úgyis megfogod unni hamar. Ha ésszel bánsz vele mindegy, hogy 250 vagy 650 van alattad. A 600-as kategóriából amúgy is sokkal nagyobb a választék mintha 250 és 500 között nézelődnél. Másrészt meg van olyan motor ami ilyen nagy cm3-vel is megáll 90 ló környékén. Ez már biztosít egy kellemes szabadságod bármilyen helyzetben közúton.
Találkoztam én már olyan autóssal aki attól érezte magát keménynek, hogy rálépett a gázra amikor előztem. 90-el poroszkált és amikor elkezdtem megelőzni akkor érezte magát jampinak, hogy ő márpedig nem hagyja magát. Ráhúztam a gázt és olyan könnyen otthagytam 160-al. Nem te vagy a hibás ilyen szituban, de egy 500-as géppel ilyet már nem lehet lereagálni rugalmasan. Sok a parasztA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Geresics
addikt
válasz seadrone #96929 üzenetére
Szerintem egy baromság az, hogy a 600 alattit hamar kimotorozod. Kíváncsi lennék, hogy aki ezt állítja, annak mit is jelent a kimotorozás...
Pláne úgy, hogy igazából még Te sem tudod, hogy mire fogod használni, nem is beszélve arról, hogy 0 rutinod van. Jó, 125-öst én sem vennék...Szerintem vegyél egy olyan motort, ami tetszik, amin szeretsz ülni, és amitől nem félsz, de azért tiszteled! Szerezz rutint, és élvezd a motorozást!
2-3 év múlva meg már úgy is tudni fogod, hogy mi is a Te stílusod, akkor már célirányosan tudsz keresni a Te igényeidnek megfelelően!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
válasz seadrone #96929 üzenetére
Ha fejben képben vagy és tiszteled a motort simán 600.
Én sem motoroztam forgalomban 1 percet sem előtte és cbf600-al kezdtem. Van akit a 250-essel nem engednék ki forgalomba mert egy állat."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
zgospel
őstag
válasz seadrone #96937 üzenetére
Hát figyelj, vegyük példának a Suzuki GS500-at, az kb 50 lóerő és 180 kiló ha jól tudom. Egy átlag japán hatszázas naked meg kb 200 kiló, meg kb 100 lóerő. Teasütinek jelzem hogy körülbelüli számokat írok csak, mielőtt belekötne az 1-2 egységnyi eltérésekbe is
Persze motorsportban 20 kilóért bárki eladná a saját anyját is, de így átlag használatban az a 20 kiló többlet nem fog neked annyit számítani, hogy amiatt kerüljél bajba egy nagyobb motorral. Cserébe a dupla akkora teljesítmény szerintem jól fog jönni. Meg nem kötelező ám 12 ezerig forgatni mindig ahol az erő van, alacsonyabb fordulatszámokon elég simák és könnyen kezelhetők.Illetve mit akarsz a későbbiekben a motorozással? Gurulgatni, fagyizni, nézelődni? Mert akkor igazából tökmindegy milyen motor van alattad.
Ha azonban a cél a későbbiekben a dinamikus közlekedés, esetleg térden fordulni még a villamossíneken is, akkor szerintem egyszerűbb ha már most olyat veszel ami ebben később partnert lesz, és akkor nem kell 2 év múlva cserélni.Illetve mindentől eltekintve a legfontosabb: azt vedd amelyik neked tetszik, amelyiket te akarod. Ha nem tudod elégedetten bámulni perceken át bármikor a motorodat, akkor rossz motort vettél.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Doki16
addikt
válasz seadrone #96944 üzenetére
Ha tényleg pár napos hétvégi hosszabb túrákat tervezel akkor már azt se szabad kihagyni a számításból, hogy egy sor négy egyenletesebben jár mint egy sor kettő vagy pláne egy egyhengeres. Mert egy 400 km-es gurulásnál azért elég sokat számít, hogy mennyire ráz szét a fordulat
"V" elrendezéses motort én még nem vezettem, abban a többiek biztos segítenek.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
z123456789
addikt
válasz seadrone #96929 üzenetére
Szia!
Tavaly augusztusban vettem egy z750-et. Előtte kb volt egy babettám meg egy simsonom 15 évesen. (most már vagyok a duplája ) Mindig is vonzott a dolog, de csak tavaly történt meg az velem ami a kezdő lökést adta. Októberben be is fejeztem a jogsit.
Azért ezt vettem, mert egy haver haverjáé volt, így a megbízhatósághoz közelebb kerültem, mintha egy idegentől vettem volna.Szívem szerint én sem vettem volna 400-asnál nagyobbat, de mivel a motoron csak esztétikai sérülések vannak, jó vételnek számított. Egy DRZ-t akartam amúgy, amire most is fáj a fogam, de az páros közlekedésre kb alkalmatlan.
Na csak azt akarom mondani, hogy úgy érzem nem lőttem fölé. Tisztelem a járgányt, tetszik (nézegetem én is ), sokat vezetek autóval, talán ez a rutin is ér valamit. Bizalmatlan vagyok az autósokkal, és a kereszteződésekben, de jelenleg azt mondom, jó lesz ez nekem. Nyilván a tavalyi szezonról lecsúsztam (persze azért nem bírtam ki, hogy 2-5 fokokban ne menjek 20-40 km-eket, amihez persze az is közrejátszott, hogy a kocsimat összetörték... ) idén meg még sokat nem mentem, de ha tényleg azt mondod ennyit közlekedsz, akkor véleményem szerint lesz benned egy kellő szemléleti mód a közlekedésre való tekintettel, amit figyelembe véve tök mindegy, hogy 250-es vagy 600-as motoron ülsz. A perec az perec. 250-essel is tudsz menni 150-et, ugyanúgy nem fog védeni mint egy nagyobb. Meg nem is muszáj gyorsan menni. Lehet röhögni rajtam, de én marhára élvezem 100-as tempóval is az utazást. Sőt, minden percét élvezem, a váltást, a kanyarodást, lényegében azt hogy nincs körülöttem semmi, csak az a vasparipa alattam.
Ruháról meg szintén annyit, hogy ha egy kicsit is kellemetlenül érzed magadat benne, MEG NE VEDD! Nekem gyorsan kellett gönc a suli miatt tavaly, arra már nem maradt annyi gempa, vettem is egy olcsó 2 részest csizmával, most árulom. Azóta beszereztem egy másik szettet csizmával együtt, mert annyira nem bírtam elviselni magamon. Rajtam ostobán állt.
Ezek nem releváns tanácsok, hanem egy közel hozzád hasonló kezdő véleményei.
-
Teasüti
nagyúr
válasz seadrone #96937 üzenetére
Lövésed sincs? "A" kategóriát csinálod és nem 600-as motoron tanulsz? Az hogy lehet?
Úgy tudom minimum 500-as motort kell adjanak alád "A"-hoz.
Én cbf600-on tanultam, egyben az volt az első motor életemben amin ültem.Vagy megváltozott a szabály 4 évvel ezelőttihez képest?
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz seadrone #98176 üzenetére
én tök kezdőként először olyan tréningre mennék, ahol adnak motort, mert azok fel vannak készítve egy esetleges eldőlésre, és nem a saját mocid után sírsz! Pláne, hogy még nincs sajátod!
Ilyen asszem a Honda Safety (javítsatok ki, ha tévedek), ill. mindenképp javaslom a Hungaroring Dirt képzését! Ott tudom, hogy adnak motort, és nagyon fontos alapokra tanítanak meg terepen, ami akkor is fontos, ha nem terepezel!(#98177) CyberPunk666
Adnak ott motort?[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok