Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2thletme2day

    őstag

    válasz zgospel #86635 üzenetére

    Ma elvittem szerelőhöz a Fazert a váltóproblémám miatt (ugye nem tudtam felfelé váltani). Ment vele egy próbakört és jött a csattanó. Azt mondja emberünk, hogy nincs a motornak, váltónak semmi baja. A kezelővel van a probléma. :F Nézek bután nem értem mi lehet a gond és akkor elmagyarázta. :B Ugye lefele és 1-esből 2-esbe váltáskor nem volt soha probléma de onnantól már random, különböző fokozatokba való váltáskor előjött ez a gikszer, hogy nem tudok felfelé váltani.

    Magyarázat a problémára:

    Felfelé váltáskor amikor visszaengedtem a váltópedált nem engedtem teljesen vissza magyarul tartottam a csizmámmal a váltókart amit ugye nem érzek mert kemény az orra. Ilyenkor a váltóban belül valami mechanizmus nem tud a megfelelő helyzetbe beállni a további váltáshoz és ezért ebből a helyzetből nem tudtam felfelé váltani. Azt javasolta a szerelő, hogy minden váltás után húzzam ki oldalra a lábfejem a váltókar alól, hogy az magától be tudjon állni a megfelelő pozícióba majd ezután váltsak feljebb ha akarok/szükséges. A user error mellé hozzájött még egy kis figyelmetlenség az előző gazdától aki valamilyen szerelés után rossz pozícióba rakta vissza a váltókart így lejjebb lógott alaphelyzetben mint kellett volna (a karon és a tengelyen lévő jelölés nem esett egybe).

    Megoldás a problémára:

    Beállította a megfelelő pozícióba a váltókart és állított a váltómechanizmuson, hogy feljebb kerüljön a kar. Ezen felül figyelnem kell még az elején arra, hogy mindig teljesen visszaengedjem a kart/ne támasszam alá a csizmámmal amíg nem lesz megfelelő rutinom és belém nem ivódik ez a dolog.

    Tudom lámaság és magamat égetem az ilyen amatőr hibával és ezzel a kis történettel de hátha egy ugyancsak kezdő motorosnak tanulságos lesz ez a story. :U :B

    Egyébként a próbakör után azt mondta a szerelő, hogy rendben van a motor (hangra, érzésre semmi furcsaság), nagyon szépen jár szóval örülök. Csütörtökön viszem átgumiztatni, fékbetét+fékolaj cserére meg beállítja a kuplungot mert a karnál már nem lehet kijjebb tekerni az állító csavart és ezen a modellen nem a blokknál, elérhető helyen van a másik állítási lehetőség. Ahhoz, hogy állítani lehessen rajta le kell szedni a tankot amihez pedig le kell bontani az első idomot is.

Új hozzászólás Aktív témák