Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz D1Rect #74778 üzenetére

    VFR-es körökben az "ős VFR-esek" azt tartják minden idők legjobbjának, aminek elsődleges oka a fogaskerekes, elpusztíthatatlan vezérlés. Mentem vele, tényleg jó gép, túrásabb a testtartás mint a VTEC-en (magasabb a kormánya) és a fogaskerekek által keltett nyers hang valóban minden techbuzit megigéz, de emellett számomra azért fontos a kinézet (szerintem már erősen öreg az a forma, főleg a hátsó traktus) és a többi minőségi megoldás (ABS, jobb fékek, nekem iszonyúan bejön a kettős vezérlés is, állítható futómű elől - hátul..)
    A történet eredete abból fakad, h a jóval előtte megjelenő VF széria iszonyú tré konstrukció volt, megbízhatatlan, típushibákkal teli, mondhatni már az akkori Honda minőséghez is méltatlan. A korábbi 750-VFR-eknél is meg akarta mutatni a Honda, h márpedig ez a vonal akkor is minőségi, megbízható, így csiszolódott tényleg nagyon jó motorrá a VFR család.

    800-900k körül patika fogaskerekest tudsz venni, míg 1m körül szinte garantáltan lefingott, a piac alját jelentő VTEC lesz csak. Egy normális, karbantartott, hibátlan 2006-7-8-as VTEC legalább 1,5-1,6 dobozok nélkül, ezt mindenképpen tartsd szem előtt, pontosabban csak jó tanács.

    A VTEC-nél egyébként két típushiba van (az FI-nél úgy tudom kb. semmi nincs, Kozma Tamás alól 160.000km-rel verték ki fogaskerekest és ő elég kommersz olajakkal használta), mindkettő 50-60.000km körül következhet be. A legfőbb probléma a generátor elmelegedése, talán picit alultervezett és a hűtése sem megoldott, így szimplán előfordulhat, h ilyen futás környékén egyszer csak megáll, vagy nem indul be (vagy gyújtás után indítózva azonnal lekapcsol minden fogyasztót és újratölt akksiról, de a lényeg h be sem indul)

    Erre Kozmax-ék pár éve "kifejlesztették" a megoldást. Az új, mostani VFR családból kiindulva (ott már orvosolta a Honda, kb. pont így), a generátor mögött a blokkon megfúrnak egy olajcsatornát kb. 4-es fúróval és egy alu csővel rávezetik a generátorra, alul meg vissza és máris megvan a kellő hűtés. Több ilyen, az átalakítás óta 40-60.000km-t futott VTEC van a forumban, azóta egyikben sem égett le.

    A másik dolog a vez.műlánc feszítői. Ez ugyan ritkábban előforduló hiba forumból kiindulva (ha kellőképp be van melegítve a blokk és nincs szétcincálva úgy gondolom legalább 2x-ezhető az élettartama), de erre is van megoldás, az 1000-es CBR patronjait helyezik át, amelyek erősebbek.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák