Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #63371 üzenetére

    Nem így tapasztaltam. A GSXR-eken ugye rendes csillapítás van, kimozogja a nagyobb úthibákat, mert jobban nyit benne a szelep olyankor a teleszkópban. A sima gagyiteleszkópok esetén meg ott van a fix lyuk a csillapításhoz, fix átfolyással, nagyob úthibán elpattan, mert nem tud elég gyorsan összeülni, hiába puha, nem tudja lekövetni.

    Ezt gyakorlatban is teszteltem, amennyire tudtam, mikor a GSXR-re ültem, és hát az a futómű... Imádnivaló, kényelmes is, stabil is, ívesen dobnám a szemétdombra az SV650 vackait, ha telne egy rendes első villára. :U (Csak sajna kell komplett minden, felni, villa, fék, tárcsa, híd, nem olcsó móka, de meg fogom lépni.) Mondjuk hátsó GSXR6000 rugóstagom már van, ami belemegy, de majd egyszerre akarom megcsinálni az elejével. És nem az SV villája/rugóstagja gyengébb a kategóriánál, a legtöbb hasonló kategóriájú (50-100 lóerő) gépben ez a technikai színvonal.

    Az SV-n viszont úgy néz ki mondjuk egy hullámos aszfalton durvább fékezés, hogy:
    a, felkoppan
    b, nyissz-nyissz-nyissz, ahogy az erőteljes fékezéskor csikorog a kerék, mikor földet ér, ahogy nem tudja kimozogni. Egyszer csináltam ilyet forgalmas helyen, későn vettem kicsit észre, hol akarok kanyarodni és egy erőteljeset kellett fékezzek, azokat a döbbent gyalogos fejeket... Párat tuti halálra rémítettem a csikorgással. :C

    Igen, említetted már. Ami a féktárcsát illeti, kettő darab 29cm-es van az SV-n, ami szvsz teljesen tisztességes egy ekkora motorra. Ehhez képest a GSXR-en kettő 31cm-es, nem sokkal nagyobb. Ez azért nem olyan drámai különbség. A betétem a gyári Tokico HH (remek állapotban, égetés nélkül :DDD ), annak is illene jól fogni. Fékcső ugyanúgy a gyári gumis mindkét motoron. Ezenkívül difi még hogy Tokico úszónyereg vagy Brembo Monoblock a féknyereg. :)
    Mondom, a GSXR fékjét alig mertem simogatni 2 ujjal, és úgy is fogott, mint a barom, ehhez képest az SV-ét négy ujjal markolva is rendesen húzni kell, ha komolyabbat akarsz lassulni. Ezenkívül az adagolhatóság is ég és föld, az viszont 100% az úszónyereg sara, az ellendugós fékeket sokkal precízebben lehet adagolni, nem csak motoron, főleg ismét durvább fékezéskor. Gondolom, ahogy megfeszülnek a csapok az úszónyeregben, akkor már nem adagolódik olyan szépen.

    Hát nézd, a kresz szabályait ilyen téren maradéktalanul betartva mindig igyekszem a körülményeknek megfelelő, biztonságos sebességet választani. :) Nem vagyok ész nélkül száguldozós, de a gyökkettős motorostól is nagyon távol vagyok.
    Ennyire sosem megyek lassan, hogy megöregedjen a kereszteződésben, sőt. De tény, hogy nem szoktam 200%-os sebességtúllépéssel sem közlekedni. :D Szóval ezt a teóriát ezennel tisztelettel elvetném. ;]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák