Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz Chris0321 #104148 üzenetére

    Jó, akkor kicsit bővebben kifejtem amit már írtam: anno (49 éves fejjel) mikor az A1 jogsira rászántam magam, én is egy szép ETZ-t akartam venni (talán gyerekkori nosztalgia miatt is - nekem eddig kimaradt a nagymotor az életemből). Volt rá pár hónapom (ugyanígy tél volt...) és végig olvastam a Totalbike (Index) fórum MZ topikját elejétől végéig (jóval több, mint 100 ezer bejegyzés). na akkor jöttem rá, hogy ott mindenki szív, szopik, átkozódik a hasznavehetetlen utángyártott alkatrészek miatt, illetve gányol is ezerrel. 250-es ETZ leforgó (főtengelykúpon megcsúszó) kuplungját eladás előtt oda savazzák, vagy éppen hegesztőpálcával oda heftelik, hogy menjen, mikor jön érte az új gazdája. Rengeteg ilyen volt, nem most találom ki.

    Az anno sok száz fős topikban talán 4-5-10 ember volt aki tényleg értett a géphez, soha nem gányolt, sőt OT-vizsgára készítgették / vitték a vasaikat. Azok a gépek - ha véletlenül eladásra kerültek (leginkább sohase) már akkor is 4-500 ezer forintért mentek. A többiek meg gányoltak, hogy másnap egyáltalán elinduljon a gépük. többségük a városhatárnál messzebb már nem is mert elindulni, ha motorral akart hazaérni.

    Én gépészmérnök vagyok, nem szégyellem ha piszkos lesz a kezem, de időben rájöttem hogy én motorozni akarok, nem szerelni. Így lett a kis 125-ös Honda csopper, ami egyébként rossz választás volt, cserébe soha egyetlen egyszer sem rohadt le az úton, pedig 2 nagy erdélyi körutat is megjártunk együtt.

    (Hogy miért volt rossz döntés? Ez egy belpiacos japán gép, Magyarországon akkor egyetlen példányban, alkatrész csak rendelésre, hónapok alatt lett volna - horribilis árakon. Két és fél év használat után azért adtam el roncs áron, mert elfogyott belőle a kompresszió: dugattyút és gyűrűket kellett volna benne cserélni, tömítéskészletet meg az egyik kipufogó szelepet. Ez anyagáron 100k HUF-lett volna, 1,5-2 hónapos beszerzési idővel)

    Mivel úgyis nagyobb motorra vágytam - csak túráztam, itthon sose motoroztam a városban, forgalmas országúton meg állandó életveszélyben éreztem magam a motoromnál gyorsabban menni képes kamionoktól - eszembe sem jutott hogy felújítsam, hanem letettem a korlátlan jogsit és 500-as motorra ültem át.

    Az ótvar kis 125 -ös csopper megszerettette velem a motorozást, szívatni ugyan szívatott (karburátor gondjaim voltak - nem volt alapjáratom), de bármikor bárhová el mertem vele indulni, és nagyjából biztos lehettem benne, hogy motorral is jövök haza. Ez egy átlagos 125-ös ETZ-vel nem ment volna....

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

Új hozzászólás Aktív témák