-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #136547 üzenetére
HD -nál is van ilyen. HOG (Harley Owners Group). Abból én nem kérek.
Ami a Road Captain -t illeti, neki az a dolga, hogy felkészüljön a menésre. A klub eldönti, hogy mikor, hova van gurulás, a többi a RC dolga. A hátul menésemet én a sorban elfoglalt helyemre értettem. Elöl a RC, utána a két biztosító ember (általában utas nélkül, dinamikus(abb) motorokkal. Nekik a kereszteződéseken áthaladás biztosítása a feladatuk). Utánuk a pénztáros (és/vagy a titkár), és a főnök. Majd sorban a tagok, aztán a prospectek, hangaroundok, supporterek, meghívottak. Leghátul pedig a két hangman, vagyis a záróemberek. Az ő feladatuk, hogy hátulról védjék a csapatot és hogy jelezzék, ha vki lemaradt. A RC és a Hangman szinte végig a szembejövő sávban mennek, hogy közvetlenül lássák egymást.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #136555 üzenetére
Nézd! Én leírtam, hogy ez hogyan történik. Nem szeretném egy klubnak se megmagyarázni, hogy oszoljanak több csoportra és a szabályszerűségén sem kívánok vitatkozni.
V.Stryker -nek hármat látva is az jött le, hogy ellentmondást nem tűrően közlekedtek. Mit gondolt volna, ha harmincat lát?
Félreállsz, elengeded, ennyi. Mi olyan bonyolult ezen?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #136816 üzenetére
De a fogyasztas eleg sok mindentol fugg, peldaul magyarorszagon szrabbak az utak. Az is fogyasztasnovelo tenyezo. Tobbek kozott.
,az arstoppal most nagyon sok benzinkut feltehetoen pancsol, de alapvetoen, minosegben nincs kulonbseg a magyar es kulfoldi benzin kozott, ez tobbszor meg volt vizsgalva.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz
bacus #136816 üzenetére
Én ezeket az azonnali üzemanyagok közti különbségérzékeléseket nem tudom elhinni. Gyakorlatilag azon a 10 km-en fél deci üzemanyagot használtál el. Kizárt, hogy annyi idő alatt bármi érezhető hatása legyen, és azt is kizártnak tartom, hogy emberek egy seggel megérzik két üzemanyag között azt a néhány lóerő különbséget.
Én mostanában inkább váltogatom a sima 95 és a 100-ast, de többnyire a sima 95 megy bele, és soha nem éreztem semmit, még Pannóniaringen sem, ahol csak racing benzint lehet tankolni.
Biztos ki lehet mérni, de így rajta ülve megmondani, hogy most 120 lóerő vagy 123 dolgozik, az elég hihetetlenTovábbá 4.3-as átlaggal biztosan nem húztátok nyélen a szerpentinen, legfeljebb azt hittétek
Ezt csak azért mondom, mert második szezonomban én is azt hittem, hogy most aztán nagyon gyorsan megyek, aztán 3.8 liter volt a Mátra + Bükk átlaga. Két év múlva ahogy egyre jobban belerázódtam, ugyanaz a szakasz már 7 liter fölött mozgott. Az ember ilyenkor észre sem veszi, hogy mennyire sokat gurul motorféken, és mennyire nem teligázon megy. Ilyen alacsony fogyasztásokat csak így lehet kihozni.
Ausztriából jövet azt szokták a legtöbben figyelmen kívül hagyni, hogy alacsonyabban vagyunk, összességében lejt az út, még ha nem is mindig feltűnően.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
bacus #136820 üzenetére
Az E10 nem úgy van, hogy 10% etanolt belenyomnak, mert az drága. Van egy EU által előírt százalék, ha annál kevesebb a tartalma, akkor büntetést kell fizetni. De egy bizonyos pontig jobban megéri a büntetést fizetni, mint az etanolt megvásárolni és a benzinhez keverni, de ez az árak függvényében változik.
A Speedzonenak volt pár éve egy tesztje, ahol egy random Auchan kútról vittek 95-ös és 98-as benzinből mintát laborba, ha jól emlékszem a 98-asnak, ami egyébként E5, 1% alatt volt az etanol tartalma, a 95-ös E10-nek pedig valami 6% rémlik.
Szóval az E5 sem jelenti azt, hogy benne lesz mind az 5%, hanem az a maximum. E10 szintén.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
norbert1998
veterán
válasz
bacus #136820 üzenetére
Szerintem 2000 méter feleltt kisebb a légellánállás a kisebb levegősűrűség miatt, és mint tudjuk, a légellenállás leküzdésére fordított munka a sebesség négyzetével arányos, vagyis 80 és 113 között kétszeres, pont, mint 60 és 84 között. 140 és 117 között 30% van, 90 és 155 között pedig 300%.
-
GTVili
tag
válasz
bacus #137369 üzenetére
Végülis... így is fel lehet fogni...
Azért amikor egy 100-as kanyart 40-el, nulla dóléssel abszolvál, vagy teljes "harci" díszben, oldaldobozokkal pilinckázik az autók között..... vagy éppen a parkolóban borítja magára a motorját, mert nem ér le róla rendesen a lába....
....én csak mosolygok...
-
GTVili
tag
válasz
bacus #137377 üzenetére
Sajnos a helyzet ennél bonyolultabb. A GS-esek inkább valahogy saját maguk által skatulyázódnak be.....
Ez többnyire nem is magáról a motorról szól, sokkal inkább az azt körülvevő jelenségről ill. az emberekről. Fontos megjegyezni, hogy az egész, márkától függetlenül kizárólag a nem megfelelő motorválasztásról szól......
Ebben (is) azért jár az élen a GS, mert okkal vagy ok nélkül, olyan rohadt nagy a hype körülötte. Mert a GS a legjobb....stb...
Ha nem tudsz motorozni sebaj a GS megoldja helyetted.... GS-esnek lenni kiváltság.
Emiatt is sajnos sok olyan ember megveszi, akinek még Simson sem való...Szóval a GS a szélsősőgek motorja.... vagy expert, vagy világtalan ül rajta...
És igen, az egyik külső íven alázza a GSX-R-t.... a másikat meg a postás az YBR-el.... aztán mikor remegő lábakkal sikerül megállnia a parkolóban, magára is borítja a vasat.... -
#14787072
törölt tag
válasz
bacus #137377 üzenetére
Én értem a viccet, szeretem is a GS-t, mint motort, mentem is már nem eggyel, elismerem, hogy piszok jó gép, aminek nagyon erős a marketingje, van 1-2 olyan skillje, ami másnak nincs (pl. Telelever, ami vagy bejön valakinek vagy nem), óriási a hype körülötte 20 éve, de nem gondolom, hogy pl. egy KTM 1290 SA alatt a futómű WP telókkal annyival rosszabb lenne, mint amennyivel kevesebbet látok az utakon. És azért valljuk be, 100 éve nem tudnak még mindig hiba nélkül kardánt gyártani...... Szóval közelről sem tökéletes motor. Nagyon jó, 40 éve reszelgetik, de nem tökéletes. Nem is lehet. Különböző az ízlésünk, különbözők az elvárásaink, az igényeink.
Igen, megosztó motor. Van, aki gyűlöli, van aki imádja.
Ne haragudj, nem akartam általánosítani, de csomó helyen azt olvasom, tapasztalom, hogy akinek GS-e van, az önigazolást keres, és bizonygatja, miért az a legjobb gép és mindenki más, akinek nincsen, az még nem világosodott meg.
-
Geresics
addikt
válasz
bacus #137387 üzenetére
Mivel anyagi érdeked nem fűződik hozzá, ezért a fórum szabályzata ezt nem tekinti reklámnak! Mi pedig mindig örülünk egy megbízható forrásból származó gépnek!
Az árakkak viszont nem vagyok tisztában, így azt nem tudom, hogy jó-e, de ennyiért én tuti 1190-et vennék!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #137458 üzenetére
Az eredeti kerdes, amire a valasz es a reakciok irodtak, az volt:
mi az a kobcenti es loero, ami a nyugis 130-150 autopalyatempot birja.
erre en is beikszelnem a 600 as motorokat, mert szerintem siman birjak. Nekem az nyugis.
Ha feltetel, hogy nem szabad sokat forognia, akkor torekedjunk konszenzusra, legyen ezres. Vagy ezerkettes. :D
Mondjuk egy jo 08 as cbr vagy a regi 1.2 nagybandit egy bizonyos evjarat dugattyugyuruivel. ott aztan kell tőtikézni az olajat meg uj allapotaban is, szoval eppen milyen motorrol van szo, ugye.
Itt nem kulon a dl vagy az sv rol volt szo, csak 600 ccm rol. felhivtam a figyelmet, hogy a tobbhengeres meg tobbet is forog ugyanannal a sebessegnel, ami egy hetkoznapi jaro-keloben azt az erzetet keltheti, hogy a motor erolkodik.
Ezekben is evjaratonkent kulonbozik, mi eszik olajat, mi nem. 150 nel forog 7000-et az sv blokk, nekem az is beleferne, nem ereztem rajta, hogy erolkodne, es olyan 170-200 nal ereztem, hogy a futomu az nagyon puha, es takony. De legalabb elol hatul ugyanolyan szar, igy kanyarban eleg jol mukodik.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz
bacus #137541 üzenetére
Megmondom őszintén, az árak miatt inkább a Givi féle konzolon gondolkodom, alig több, mint 100 euró az egész konzol, míg az SW inkább a 300 euró felé kanyarog.
Köszi a képeket, elég menő lett.
Azt lehet tudni, hogy ezek az egyforma alakúnak tűnő konzolok mennyire interkompatibilisek más gyártók, hasonló alakú konzolaira tervezett dobozaival? Ha netán dobozolni támadna kedvem és épp Givi konzolom van, de valahonnan mondjuk Shad dobozt szerzek
Yoda:
Szabad érdeklődni, mennyi lett az egészségbeli és az anyagi kár nagyjából, tört-e valami idom vagy ilyesmi? Haverodon talán az ijedtségen kívül más nem, ez tényleg egy békés csúszás volt, szinte a highside ellentétje. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #137594 üzenetére
Nem a vitaval van baj, azzal van baj, ahogy az emberek ezt megelik. Szemelyes tamadaskent erzekelik, ha valaki a velemenyuket cafolja. Es ez a baj.
Emelle pedig a legtobb vita elfordul a tematol es mindket fel a masik szemelyet kezdi el tamadni, amitol mar tenyleg nem lesz senki tobb.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #137746 üzenetére
Hú, az nagy műsor. Régen ETZ -vel csináltuk. Pezsgősdugó a kormányvégbe, hogy ne csússzon ki a markolat. Oldalról ráütve egyúttal tempomat. Aztán hátraül, hátul majrévas megfog és autó előzése közben kétségbeesett arcot vágva néz az autósra. Vezető sehol, csak a hátul kapaszkodó utas. A hatás leírhatatlan.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
GTVili
tag
válasz
bacus #137780 üzenetére
A hajlam ill. a genetika sokkal többet nyom a latba, mint egy-egy hidegsokk...
Nekem is azt mondták, hogy biztosan a motorozás miatt "recsegnek" a kezeim... valójában viszont nagyjából 10 éves korom óta csinálják....Alsó tagozatban akkor volt vége a bemelegítésnek a tornaórán, ha az én térdem abbahagyta a kattogást...
Ettől függetlenül persze mindenki vigyázzon a kezére, mert elgémberedett ujjakkal nehéz bármit is rendesen kezelni....
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #137959 üzenetére
Kozben megtalaltam, semiactive futomuvek ezek, az imu alapjan allit csillapitast pl gyors iranyvaltasoknal, vagy kigyorsitasnal bekemenyiti a hatuljat, szoval rosszul tudtam, valamennyire beleszol, de nincs visszacsatolas, tehat csak egy elore megirt program alapjan csinal valamit.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #137976 üzenetére
Arra gondolok, hogy ezeken a lengescsillapitokon nem latok semmilyen erzekelot amibol adatot kapna a vezerlo, hogy mennyire van osszenyomva pl.
A felaktiv amikor a csillapitas merteket valtoztatja, az aktiv csak autoknal van, ez olyasmi lenne motoroknal szerintem, hogy mondjuk gyorsitasnal hatul nem csak a csillapitast babralna, hanem valoban a rugoerot valtoztatna, az elofeszites valtoztatasa helyett, amitol nem lesz nagyobb a rugoero.
Egyebkent meg nem tudom, ehhez nem ertek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- Superior XC 859 29" M MTB vadonatúj kerékpár eladó
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA