- PHP programozás
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- DIGI kábel TV
- Windows 11
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Prezentáló szoftver és App fejlesztéshez tanácsot kérnék
- Mobilinternet
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Linux kezdőknek
- Adobe Photoshop
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #20691 üzenetére
Én 50-60 km-eket nyomok le esténként (másfél hetes jogsival bőven 400km felett járok), de a hátsóm nem zsibbad. Annál inkább a fejem az előző tulaj által kiherélt kipufogódobok hangjától.... Ezzel majd valamit csinálni kell....
(#20693) DonThomasino: megegyezés kérdése. Jellemzően semmilyet.
Én a 90km-ről történő házhoz szállítást alkudtam bele az árba, képek alapján, látatlanban vásároltam...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz TommyGun #20708 üzenetére
Érdekes. Az A1/B125 vizsgán 2 perc van a műszaki+bólyakerülgetés és a forgalmi vizsga között. Akkor már boldog voltam, amikor a kerülgetés után azt mondták a fülesben, hogy induljak el a rutinpályáról kifelé, balra, a belváros irányába. Ezek szerint a rutin sikerült...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz TommyGun #20712 üzenetére
Valószínűleg tényleg a B125 egyszerűsített vizsga miatt lehetett összevonva, mert nekem 0. feladat (nyolcas tolás) sem volt (nem is kellett előtte gyakorolni), és a 3. feladatot (gyors kör, a végén k*rva nagy fékezéssel) sem kellett megcsinálni. Egyedüli motoros vizsgázó voltam aznap, 2 autós tanuló vizsgája közé besuvasztva. Előző nap késő este tudtam meg, hogy másnap de. 10-kor vizsgázom, az oktató hajnalban felkeltett, hogy előtte akkor még gyorsan egy óra rutin + egy óra forgalom gyakorlás... Így lett összesen 9 vezetett órám a vizsgával együtt. A forgalom viszont teljesen megegyezik a normál A kat. útvonalával és időtartamával.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz menyko #20721 üzenetére
Én ezt inkább valóban könnyítésként éltem meg, hiszen abszolút kezdőként (segédmotoros gyakorlat nélkül) legalább nem kellett egy másik kezdő ugyanolyan ügyetlenségére is figyelnem. Az egész oktatás is egyedül történt, csak engem kísért az oktató a kocsijával, ő is jobban tudott a "pancserre" figyelni, vigyázni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #20737 üzenetére
Irigyellek, vaze', irigyellek! (Mondjuk nekem 140-150km-es távokra kellene darabolni az utat, többet nem hiszem, hogy kibírnék egy nap a kis csótányon... )
szerk: mondjuk "bakancslistám" következő tételeként nekem is egy erdélyi körút van felírva, jövőre, egyedül, ha már némileg megtanultam motorozni... ... és addig nem esik szét a drágám!
Amúgy mesélj már, hányan mentek, miféle szállásokon leszel(-tek), stb.?
szerk 2.: Széles utat, olcsó benzint az útra!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Integra #20740 üzenetére
Nekem meg muskátli ültetés, gyomlálás, kapálás. A mocival való foglalatosság meg ki fog merülni a hátsófék szétszerelésében, és ha nagyon ráérek még, akkor egy szivargyújtó aljzat beépítésében (navihoz, telefonhoz). Tök komplett, világítós szivargyújtót (alj +gyújtó) vettem az előbb a helyi traktorboltban 560 forintért. Dácia gyártmány! Azért ha végzek, csak megyek vele este egy órácskát...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, kihalt a topic, úgy látszik, mindenki motorozik, ahogy kell!
Én már túl vagyok a mai egy órámon / 60 kilométeremen. Most megyek vissza kapálni a kertbe...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
2 héttel előbb is szólhattál volna, akkor ezt veszem!
Hasonló téma a f*szbukról:(#20748) Satyricon: Mutass képet, írjál típust, hogy legyen valami információnk, ami alapján rá lehet keresni! Ahhoz, hogy a forgalomban használhasd, mindenképpen meg kell felelnie a segédmotoros kerékpár fogalmának!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Satyricon #20750 üzenetére
Na, megtaláltam a jogszabály kivonatát neked:
"A segédmotoros kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
114. § A kétkerekű segédmotoros kerékpárra az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra vonatkozó, a három- és négykerekű segédmotoros kerékpárra pedig a motoros triciklire vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételeket kell a következő eltérésekkel alkalmazni:
a) segédmotoros kerékpárhoz oldalkocsi nem csatolható,
b) segédmotoros kerékpárra vonószerkezet nem szerelhető fel,
c) segédmotoros kerékpárra a 29. § rendelkezései nem vonatkoznak, a segédmotoros kerékpár fékszerkezeteinek a 12. számú mellékletben meghatározott fékezési követelményeket kell kielégíteniük,
d) a segédmotoros kerékpárra távolsági fényszóró felszerelése nem kötelező,
e) a segédmotoros kerékpár tompított fényszórójára a 43. § (3) bekezdésének a megvilágításra vonatkozó rendelkezései nem vonatkoznak, de a tompított fényszórónak legalább 15 W teljesítményűnek kell lennie,
f) a segédmotoros kerékpárra féklámpa felszerelése nem kötelező,
g) a segédmotoros kerékpáron hangjelzésre kerékpárcsengő, vagy 75-112 dBA hangerejű jelzést adó más hangjelző berendezés alkalmazható,
h) a segédmotoros kerékpár kerekére is felszerelhető a kerékpárra előírt küllőprizma. A pedállal is hajtható segédmotoros kerékpárt fel szabad szerelni mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga fényvisszaverővel.A segédmotoros kerékpárra vonatkozó további műszaki feltételek
115. § (1) A segédmotoros kerékpárnak a külső zajra (elhaladási zaj), valamint a hajtómotor kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(2) Segédmotoros kerékpárra csak jóváhagyási jellel ellátott fényszórót, helyzetjelző lámpát és irányjelző lámpát szabad felszerelni. Segédmotoros kerékpáron mind a segédmotoros kerékpárhoz mind a gépjárműhöz jóváhagyott lámpák alkalmazhatók.
(3) A segédmotoros kerékpárt fel kell szerelni két, egymástól független vezérlésű üzemi fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat.
(4) A segédmotoros kerékpár vázán vagy a vázon rögzített adattáblán beütéssel kell feltüntetni
- a gyártási számot a gyártónak,
- az azonosítási jelet a gyártónak, a forgalmazónak vagy a közlekedési felügyeletnek."Ha valamelyik nem teljesül, akkor nem segédmotoros kerékpár, azaz a forgalomban nem használható!
Szerk.: Elnézést a topictársaktól, a kérdezőt véletlenül ide irányítottam az Azonnali kérdések-ből, és nem a robogós/ kismotoros topicba!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nagy az Isten állatkertje...
Mondjuk a szülőknek is kitekerném a nyakát: a motort megveszik a kölyöknek, miközben se jogsi, se biztosítás, de még bukósisak sincs?![ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #20769 üzenetére
Én előtte, fél napos programként szétkaptam a hátsó féket, de mindent rendben találtam (betétvastagság, zsír- és olajmentesség, beállítás) Ezek szerint ez gyárilag ilyen fos, csak "jelzés értékű" a fékhatás hátul. Azért csodálkoztam, mert YBR125-ön tanultam, azon is kicsi dobfék van hátul, de az legalább fog! Az enyémet maximum poros úton lehet blokkoltatni, de ahhoz is brutális pedálerő szükségeltetik.
Ha már "ott jártam", lemostam a láncot és a lánckereket is, és meglepődve tapasztaltam, hogy az előző tulaj tényleg vadiúj O-gyűrűs láncot, és hátsó lánckereket tett fel, mint mondta is, viszont az első lánckerékre sajnálta a pénzt. Nagyon hamar vennem kell hozzá egyet (ha kapok egyáltalán ehhez a japán belpiacos kis sz*rhoz, lehet, ő is azért nem cserélt, mert nem volt mire), mielőtt kinyírom az új láncot is...(#20770) pH érték: igen, lehet!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #20773 üzenetére
Rövid (normális) a pedálút, kőkeményre felkeményedik, csak csekély a fékhatás. A betét több, mint 3 mm vastag, a dob átmérője is határon belül van (nem kopott). Fassetuggya,,,
Lehet, hogy egyszerűen túl pici a dob gyárilag (mindössze 110mm-es), alulméretezték...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #20834 üzenetére
Én - igaz kocsival - elég sokat túráztam Erdélyben, és az a tapasztalatom, hogy ott a közpénzeket igenis a sz*r utak rendbehozatalára költik az utóbbi pár évben. Persze, rengeteg nagyon rossz út van még (főleg az alsóbbrendűek), de ott folyamatosan javul a színvonal, míg nálunk itthon (a néhány autópályát leszámítva) csak romlik.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #20898 üzenetére
Lenne egy személyes kérésem: mérd már meg nekem légy szíves, hogy a CG125-ön mekkora a kipufogó végén a kiömlő nyílás belső átmérője! Thx! (dB-killert akarok gyártani a kis mocim előző gazdája által kiherélt kipufogóiba, mert nehezen viselem a recsegő-dübörgő hangját nagyobb fordulatszámon. Most mindkét dob végén 32mm-es a kiömlő nyílás....)
A fogyasztásom továbbra is tartja magát, az én 70-85km/h-s tempómmal stabil a 2,5 liter 100-on!(#20771) bogyo112: Más: ugyan hozzá való első lánckereket nem sikerült szereznem, de némi méricskélés után rájöttem, hogy a Yamaha SR125 első lánckereke egy méret kivételével (bordás tengely magmérete) megegyezik az enyémmel. Rendeltem a futásmotorosboltból 15 fogú SR lánckereket, egy (ismeretlen, találomra estem be hozzá) esztergályos a közepét 3 perc alatt kikapta 16-ról 17mm-re, és még pénzt sem volt hajlandó elfogadni érte. Most már nem fogom kinyírni a vadiúj O-gyűrűs láncot.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #20912 üzenetére
Na, ilyesmit akarok gyártani a 2 kipufogóvégbe, aminek a dugója 32mm-es lenne, a csöve meg akkora furatú, ami a "normális", gyári állapotú 125-ösöké szokott lenni.
Szerk: bárki más is segíthetne, akinek 125-ös gépe van!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dellfanboy #20915 üzenetére
Én A1(B125)-re vizsgáztam egy bő hónappal ezelőtt Kalocsán, nekem a bukót, a protektoros kesztyűt és a hosszú szárú, zárt cipőt (túrabakancs) kellett vinnem / megvennem előre, a felcsatolható protektorokat (térd, könyök, gerinc) valamint a "T"-betűs kukásmellényt ők adták kölcsönbe. Már a tanfolyamon is végig viselni kellett, nem csak a vizsgán.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dellfanboy #20918 üzenetére
Higiéniai okokkal magyarázták, hogy bizonyos cuccokat miért nem kölcsönözhetnek a jelenlegi szabályok szerint. Én egy 10 éve meglévő túrabakancsban tanultam, egy olcsó Motowell sisakot, meg egy nyári, protektoros kesztyűt vettem összesen 16 ezer pénzért. Mivel lassú a motorom, így - jobb híján - marad ez a cucc egy ideig. Egyelőre a helyi turkálókban keresgélek protektoros használt dzsekik után (eddig eredménytelenül), jövőre pedig venni szándékozom valami komolyabb sisakot.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20943 üzenetére
Progecad 2011. Ezt vette meg a cég a távmunkámhoz.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Azt hiszem, elb*sztam a motoromat. Csak nem bírtam kivárni a hétvégét, és vastagon megkenve kipufogó ragaccsal ("kipufogó cement" a Bosaltól) békocogtattam a helyére a ma gyártatott két kipufogó toldatot. Fél óra alatt betonkeménnyé lett, így a módosítás kvázi visszavonhatatlan. Aztán mentem egy 15 km-es kanyart a környéken.
Na szóval, a moci hangja sacc per kábé a tizedére (!!!) csökkent, viszont penetráns tónusú lett. Mint egy szelephibás postásyamaha... Kipufogóhang alig van, viszont iszonyúan hallatszik a szívászaj és némi szelepzörej, meg a vezérműlánc hangja is (eddig egyiket sem hallottam még). A menetszél zaja is iszonyatos lett a nyitott (plexis) bukó alatt már hetvennél, eddig azt sem tudtam, hogy mi az... Egy icipicit talán gyengébb is lett, bár ez lehet, hogy csak bebeszélés. Volt pici ellenszél, nem is sikerült 90 fölé mennem. A városban eddig 50-nel járogattam, ott negyedikben szép rotyogós volt a hangja, most akaratlanul is 65-tel megyek. Érdekes...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #20959 üzenetére
Igazad van, szerintem egyszerűen szokni kell még. Pár napig nem bántom, csak motorozgatok, ha lesz rá időm. Aztán majd meglátjuk. Halkítani akartam a mocin (előző tulaj által kiherélt kipufogók) mert egy óra alatt teljesen elzsibbadt az agyam a hangjától, de lehet, hogy túl jól sikerült a dolog... ...lehet, hogy egy kicsit nagyobb átmérőjű furatokat kellett volna fúratni, mert így a karaktere is elveszett a kis csoppernek.
szerk: valamelyik este meghallgattam kívülről is (autószerelő ismerős ment vele egy kanyart előttem), kívülről nagyon dögös volt eddig a hangja. Majd ezt is kipróbálom újra.
Persze, eddig a brutális hangorkán elnyomta a szívászajt, a menetszelet, meg a szelepzörejeket, azok eddig is meg voltak...Kíváncsi vagyok, hogyan alakul majd a fogyasztás. Eddig 5000 fordulatnál mindig felváltottam, mert *szta a "filhallásomat", most meg inkább 7-8000 körül váltogattam.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
A hagyományos index izzó a régebbi motorokon 10W-os, az újabbakon / nagyobbakon meg 21W-os, mint az autóban. Ha nincs vészvillogód, akkor max. 2 db világít egyszerre.
szerk.: Előre félek a holnapi naptól: szelephézagot kellene ellenőrizni / állítani ebben a blokkban: (4 szelep/ 8 db szelephimba!!!). Szívó oldalon 0,05 mm, a kipufogó szelepeknél 0,08mm. Érdekes feladatnak tűnik...
(Autón már csináltam sokszor, ott nem nagy kunszt) Tank már leszedve, kimosva, jelenleg szárad a drágám.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20990 üzenetére
Nyolc biza (szelepenként kettő, egy keresztben, egy pedig hosszában elhelyezve)! A Honda 80-as évek eleji rettenete, az RFVC - blokk van benne. Ehhez képest már bakfitty az egyhengeres mociban alkalmazott 2 db vezérműlánc és a 2 db karburátor!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20997 üzenetére
Ez eredetileg természetesen nem chopper blokk, ha rákeresel a CBX 125 F-re, akkor látod, hogy az egy 17 lóerős, 125-ös speedgépnek született. Valamelyik elborult tervezőjük csinált belőle belpiacos kiscsoppert, némileg legyengítve a blokkot.
Főbb eltérések: a speedgépen 2 db 21mm-es torkú karbi van, 6 sebességes a váltója, és kb. 120 km/h a vége (max. fordulat 11.500).
A CBX 125 Customnak (mint az enyém), csak 17mm-esek a karbijai, és nincs benne a 6. fokozat. Elvileg 14 lóerős, 95km/h lett a vége így. (max. fordulat 11.000; de ezt ötödikben már nem forogja ki. Végsebességnél 9000 alatt van az RPM.)szerk.: elvileg kész vagyok a szelepállításal, a 0,05-ös szívó hézag az 0,1 fölött volt, a 0,08mm.-es kipufogó meg 0,15- 0,20 között valahol. Szerintem az elmúlt majd' 20 évben senkinek eszébe nem jutott vele bíbelődni.
Nem próbáltam még ki, mert szét van szedve sok minden más is (tank, benzincsap, etc.) festegetni akarom a tank alját kívülről, mert ott kezdte ki a rozsda, így próba csak este, vagy méginkább holnap lesz.A vezérmű állapotát látva ez a motor tényleg csak 19 ezret futhatott, mielőtt hozzám került. Sehol semmi kopásnyom a bütykökön, a lánc is mintha zsírúj lenne.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mocsanisi #21086 üzenetére
Maga a hibalista nem tűnik vészesnek (már amennyiben a kompresszióhiányt tényleg csak a megszűnt szelephézag okozza, és beállítással megszüntethető, magyarul nem égtek be a szelepek, nem a gyűrűk vannak elkopva, törve, stb.), a javítási végösszeg viszont - számomra - döbbenetes. Az egy darab karburátor-tűszelep miatt miért akar 4 db-ot cserélni? Mi a t*köm tart egy olaj + szűrőcserén másfél óráig?! Az áraknak van egy kis lehúzás szaga...nem?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #21091 üzenetére
4 kell neki, ha mind a négy rossz (bár ezt valóban csak feltételesen írja az ajánlat is). De csak az első karbit írták hibásnak?
szerk: kétezer-hatszázért húz meg egy lötyögő akkusarut? Ötezer-kétszázért + anyagköltségért tesz fel egy kábelkötegelőt a kormánynyakra, hogy ne törjön a vezeték?!Tudom, hogy drága a motorozás, de ennyire azért nem kéne szerintem.... Én keresnék egy megbízhatóan, otthon dolgozó szakit, aki ugyanúgy rendesen megcsinálja harmad áron...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz fattyu #21095 üzenetére
Az biztos, hogy ezt az átvizsgálást a vásárlás előtt kellett volna elvégeztetni, bőven megérte volna a rá fordított összeget (áralku vagy elállás a vételtől). Azt is tudom - a fórumon olvasottak alapján, saját tapasztalatom nincsen - hogy Szatiék nagyon szuperül dolgoznak. A mostani spéci motorokhoz elengedhetetlen a hozzáértő, gyakorlott szerelőn kívül a megfelelő célszerszámok megléte is, ami otthon, vagy egy "sufniszervizben" általában nem áll rendelkezésre.
Engem csak az akasztott hasba kicsit, hogy egy ilyen, sacc/kb. egy szerelőnek 2-3 teljes napi munkáját jelentő karbantartás / rendbe tétel munkadíja össze mérhető az én havi nettó fizetésemmel (kisvárosi 50 éves gépészmérnök), úgy, hogy valószínűleg a motornak "igazán komoly" baja nincsen, csak végtelenül elhanyagolták a szervizelését. Tudom, nem a szerviz drága, hanem én (meg még nagyon sokan az országban) keresünk keveset, de ez egyéni szoc. probléma.
De NO OFFENSE, nem akarom szétoffolni a topicot!
(#21097) vendingo: ha jól emléxem, akkor Szegeden vagy környékén
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #21118 üzenetére
Én a fékkart lecserélném a helyedben, a hirdetés szövegéből meg kivenném. E-mailt megadhatnál szerintem, sokan (pl. én is előbb kérdezek írásban, és csak ha nagyon komolyak a szándékaim, akkor "molesztálom" az eladót telefonon) jobban szeretik.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #21205 üzenetére
Én nem biztos, hogy eladnám. Napi 1000-1300km-eket egyszerűen nem kell bevállalni. Az amúgy is csak autópályás rohanás, nem túrázás. De ha így döntöttél, akkor a szíved joga... ...csak aggódok, hogy a tökéletes állapotban tartott moci helyett lesz egy sokkal leharcoltabb, azzal meg csak a költés és a szívás lesz. De ne legyen igazam!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz salieri. #21241 üzenetére
Ha egy évnél régebben vizsgáztál "B"-ből, akkor KRESZ vizsgát tenned kell újra. EÜ-vizsgát valóban csak egyszer az életben. Nálunk (Kalocsa) a bukósisakot, a protektoros kesztyűt és a zárt, magas szárú cipőt kellett vinni, a különféle felcsatolható protektorokat adták (más iskolákban úgy hallottam, hogy bukót/kesztyűt is kölcsönöznek...) Rajtam egy félhosszú szövet télikabát volt felül (április legeleje), alul meg egy sima utcai farmer.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz salieri. #21243 üzenetére
"Zárt felsőruházat" van előírva, ha jól tudom. De a suliban megmondják. Ha éven belül volt KRESZ-vizsgád, akkor biztosan nem kell újra vizsgázni!
OFF: már három hete motorozom, de még mindig nincs egy rendes dzsekim. Vastag póló + széldzseki kombóban nyomom. Fizetésnap után vaterázok egy használt bőrdzsekit, mert ha véletlenül taknyolok egyet a nagy rutintalanságban, akkor nem marad rajtam ép alkatrész... (mondjuk "szerencsére" csak A1, és 70-80-nal motorozgatok, nagyon óvatos duhaj vagyok...)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz salieri. #21246 üzenetére
Ebben a topicban volt róla szó pár hónapja, linket nem tudok sajnos....
... közben teljesen elbizonytalanodtam: lehet,összekevertem, és éven belüli M vagy A1 után letett korlátlan A esetén nem kell vizsgázni KRESZ-ből?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
"...Vagy össze is hugyozhatja magát. Az is meleg..." Egy darabig!
Más: a zasszony aszondja, hogy "ne mennyé' má' motorozni, hanem nyírd meg a kertben a lila akácot, mert lassan a szomszéd háza tetejére is felfut!"
A neten a lila akác "service manualját" felüt, és olvasom: "....virágzás után agresszíven nyírjuk vissza az új hajtásokat..."
Na, én úgy felhúztam magam a "beszóláson", hogy manual szerint, agresszíven nyírtam meg.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz salieri. #21297 üzenetére
A gép gyönyörű állapotú, nekem nagyon bejön. Viszont 2 személlyel, nyakig pakolva, mondjuk hegyi úton túrázgatva nem biztos, hogy elég a teljesítménye (mármint ha csapatban, nagyobb túragépekkel együtt mégy/mentek) a többiekkel való sebességtartásra. Fene tudja.... ...én venném, de én speciel magányos túrákat tervezek, egy személlyel, 80-nal haladva, ezért mertem a 125-ös kis Honda choppert is bevállalni. Azért a 250-es sokkal gyorsabb lehet...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Urak! Segítséget kérnék motoros ruha vásárlásában.
Lassan fizetésnap, és mivel a bukósisakon, kesztyűn és túrabakancson kívül semmi cuccom sincs a biztonságos motorozáshoz (vastag póló+széldzseki kombóban "nyomom", egy farmarnadrágban), vennem kéne valami nagyon olcsó, használt göncöt az én "daliás" termetemre (178cm / 75kg) . Első körben Vaterára, Képesmotorra gondoltam, a nadrág + dzseki kombónak 20-25k-ba minden körülmények között bele kell férnie. Nincs rá több...Szóval a lényeg a lényeg: szerintetek bőrruhát, vagy protektoros Cordurát keressek? Csak lassú, rövidebb-hosszabb túrázáshoz kellene, nem pályaversenyre. Stílusban egy fekete bőrkabát biztosan jobban illik a kis csopperemhez, de - mint ruha - melyikkel járok jobban? Cordurákban elvileg van kicipzározható termo bélés is, ha jól tudom, sőt némelyik össze cipzározható a nadrággal is. Ezekben van protektor is bőven, míg a bőrruhák jelentős részében nem láttam. Segítsetek no, nagyon tanácstalan vagyok! Méretek (S,M, L, stb.) mennyire egyeznek meg az utcai ruházatéval? Felpróbálni nem tudom őket, így a képek alapján, látatlanban kellene licitálnom.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen