-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
pakriksz
őstag
válasz vendingo #41345 üzenetére
ott a kulcsszó "karbis" a legtöbb motornál akkor is ha az egész blokk ugyan az, egy injektor -1 litert simán jelenthet a karbihoz képest.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Xaels
félisten
válasz vendingo #41363 üzenetére
Nekem annyi ésszel közlekedve Ha pörgetem neki csoda ha 110 megvan. Egyszer jártam csak majdnem pórul, el volt öregedve a benzincső és szerelőhöz mentem cirka 35km tőlünk, az M7-esen fogytam ki 1-2km-re a szerelőtől. A tartalék elég volt éppenhogy szerencsémre. A Virago viszont nagyon zöldfülü koromban megsétáltatott
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
polimorf
tag
válasz vendingo #41652 üzenetére
Én is a gazdájára gondoltam.
Nálunk a lakóközösség beleegyezése szükséges a kutyatartáshoz. Ezért mertem azt gondolni, hogy másutt is így van.
Egyébként elnézést kérek ha bárkinek is megbántottam a lelkivilágát, reméltem kintünik majd az írásomból, hogy viccnek szántam. (Ezek szerint túl komolynak tűnt)[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #84587 üzenetére
A múltkor hiányoltalak, reméltem hogy nem valami baleset miatt a hallgatás! Örülök hogy megvagy, de miért adtad fel a motorozást? Anno nagyon lelkesen túrázgattál (még szakadó esőben 1000 km-t is... )
szerk: én átültem a hajdani kis 125-ös Honda csopperemről egy Suzuki GS500-ra. Akkoriban még bogyo112 nickkel voltam. Mocsanisi is eltűnt hozzád hasonlóan, nagyjából ugyanakkor, ő még nem jelentkezett. Kereső szerint egy éve fórumozott utoljára, de a motorosból jóval régebb óta hiányzik (Bandit 400 asszem).
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz vendingo #84587 üzenetére
Üdv újra itt!
Megváltoztál! Amstaff/pit lettél avagy staffordshire bullterrier?
"Az összefoglalóban még szerepel a mocim, de már 2-3 éve eladtam."
Önkényesen nem piszkálom az ott lévő képeket, de ha kéred kiveszem. Amint lesz új azt meg bepakolom.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #84646 üzenetére
Ha havi 2 alkalommal mégy 5000 km-t, az azért derék dolog lesz! Ehhez nem filléres "ócskavas" szükségeltetik.
Hogy ON is legyek: a kis Varadero nem 3 litert eszik hanem 3,5-3,7-et, és nem 100 az utazója hanem 90. Valamint rohadtul nem gyorsul a brutális súlya miatt. Hegyre felfelé a kis csótányommal anno mindig le bírtam hagyni, lefelé meg ő volt a (sokkal) jobb: azon volt rendes gumi, fék és futómű is, ellentétben az enyémmel.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Gaboman
nagyúr
válasz vendingo #84660 üzenetére
Írtad a Pegasot is, érdemes eme típuson is elgondolkodnod.
Tényleg igazi mindenes, ha kell terepen is helytáll, tegnap kipróbáltam és nagyon pozitív csalódást okozott.
Hosszútávra is kényelmes, jól pakolható, nekem 3 doboz van hozzá.
Ha haladósabb a téma akkor is számíthatsz rá, 130-140-el a világból ki lehet vele menni.
Árban is azt a kategóriát képvisel amit te keresel, 500-550 már 2001-es injektorosat lehet venni, állítólag 4-4.5 literből elmennek.
Nem tudom lehet tényleg én vezetek túl sportosan de nekem 7 liter alá még nem sikerült mennem a sajátommal, igaz nekem még karburátoros és más is írta hogy neki is ennyit eszik. I.E. 650Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #84665 üzenetére
Ez még nem az "XT660 blokk" (ami valójában Minarelli blokk), mert azt 2005-től rakták a Pegaso Strada, Trail, Factoy típusokba (azok drágábbak is valamivel).
A 650 i.e. változatban még a Rotax blokk van! (Totalbike cikk) Ez a Rotax blokk van egyébként többek között a BMW F650GS-ben is például...Fogyasztás? Hát az attól függ, hogy kit kérdezel. A márkafórumon van, aki letette a szent esküt, hogy 2 személlyel, 3 dobozzal, 4 literrel jár. Na persze... Meg néha le kell szívni, mert visszatermel lejtőn...
Nekem már az új van, egyedül járok vele, 1 nagy (48l!) dobozzal, és az elmúlt 6381km alatt összesen 357,68 litert tankoltam bele, ami kb. 5,605 liter/100km fogyasztást jelent. Ebben volt kényelmes túra (5,13 l/100km), 140km homokos terep (6 l/100km). Időközben kapott Akrapovic kipufogót a gép, és még azóta nem lett újraírva az injektor-térkép, és a fogyasztás is nőtt ez miatt (meg az miatt, hogy a hang-élvetet állandó +2000 RPM-et jelent minden körülmény mellett ). Múlt héten voltam Graz mellett, oda-vissza 700km, 110-140-es tempóval végig: 6,16 l/100km. (Az utolsó tankolás előtt már siettem eléggé, ott 6,48 lett! )
Minden tankolásom adata, óraállással, mindennel együtt megvan mióta a motor megvan!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #84714 üzenetére
Az enyém a kis Honda csopper volt, nem a Vara. Az a Laci barátomé, vele kétszer körbe barangoltuk Székelyföldet, illetve itthon is szoktunk pár száz km-es karikákat együtt tenni (még most is, hogy nekem már a GS500-am van - ő most csinálja a nagyobb jogsit, és fog váltani egy NC700X-re).
Soha nem ültem a kis Varán (az én rossz derekamhoz az már elviselhetetlenül magas - magamra borítanám), viszont tudom mennyire képes menni, illetve mennyit is fogyaszt. Ennyi, nincs több infóm, itt a vége...Ez már ON: én is két év után jöttem rá, hogy bár az erdőben, a hegyek között nagyon szórakoztató 70-80-nal bóklászni egész napokon át (sokkal többet látsz mindenből), de a főutakon megölnek a teherautók. Egyszerűen reménytelenül sz*r érzés, hogy nem magad elé nézel, hanem folyamatosan a visszapillantóba, hogy ki, mikor, mivel ér utol, és fog türelmetlenül az árokba tolni. Nekem így lett elegem a 125-ösözésből, bár igazából a kis csopper szerettette meg velem a
motorozástmotorral való kirándulást. A GS-sel sem száguldozom (általában), de nincs stressz, bárhol, bármikor gond nélkül felveszem és tartom a forgalom ritmusát, sőt! Az országúti csoportosulásokból pár perc alatt meg lehet vele szabadulni és megint felvehetem a saját kellemes, papás tempómat.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #84717 üzenetére
A fogyasztáson sem kell parázni, ugyan a kis Csótányomhoz képest (2,7-2,8 l/100 km) jóval több most, de a kis Varához képest meg alig, pedig átlagban kb. 20-szal gyorsabban járok ezzel: 100-120 közötti szokásos túratempóm mellett a GS stabilan tartja a 4,0-ás totál átlagot nagy plexivel is, ami alig-alig több, mint a kis Vara kér 85-90-95 körül. Szóval keress egy takarékos 500-ast: Honda CB, GS500, ER-5 vagy - mivel magas vagy a mások által említett KLE-t, az legalább a rossz utakat is fogja bírni.
szerk: ha bírod az egy hengereseket, akkor mindenképpen kipróbálnék egy régi F650-es BMW-t is. Az is tud igen takarékos lenni, és - állítólag - magas pilótáknak is kényelmes!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Gaboman
nagyúr
válasz vendingo #84719 üzenetére
Egyáltalán nem kell tartanod a 1 hengerestől, semmivel nem rezonál jobban mint a V2.
A Pegason sem fárasztóbb az utazás mint a SV 650-en volt, sőt az én méreteimhez sokkal kényelmesebb.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz vendingo #84804 üzenetére
Hozzávetőlegesen ugyan az a méretük, minimális a különbség köztük.
Inkább a blokk karaktere lesz másabb a 650 cm3 1 hengeres típusokhoz képest.
A 650 cm3 jóval előbb jön meg a nyomaték, ami természetesen jóval több is.
A Pegaso és a KLE között ez közel 20 Nm ami nagyon érezhető, dinamikus haladáskor, hirtelen megindulásnál az nagyon hiányozni fog.
Közben a két motor tömege is közel azonos, nagyjából az áttételezésük is, ha veszel akkor érdemesebb a többlet cm3 rendelkező motort választani.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vendingo #84867 üzenetére
Olaj es szurot cserelheted, szelephezag ea lanc lancfeszitot erdemes megnezni, a japan motorokon eleg nagy a hibarata 30 000 km kornyeken, a legtobbon cserelni kell, es egy vezlancatugras a legtobbszor gazdasagi totalkarral jar. Ennek a koltsege olcso motoroknal a motor arahoz kepest eleg nagy osszeg. 50 kornyeketol szamolhatsz, attol fuggoen mibe botlanak.
Karbiszinkron nem kardinalis dolog, es nagyon gyorsan elmehet, csak alapjaraton van szerepe.
Esetleg egy hasznaltmotor atviusgalasi csomagit kellene vasarolnod, ahol minden eletvedelmi felszerelest megvizsgalnak, fek, nyakcsapagy, stb. Ezek a legfontosabbak, hogy ne halj meg.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vendingo #84871 üzenetére
Ez japan motoroknal egy megszokott jelenseg, a lanc valoszinuleg a megkisebb forgotomeg elerese erdekeben van ilyenre meretezve, vagy szimpla szarragas. A feszito viszont egyertelmuen szarragas. Ez a fiatal japanokon is mindig elofordul, teljesen mindegy, milyen marka.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
dellfanboy
őstag
válasz vendingo #84876 üzenetére
jah első körbe 50%ecet meg50% víz kimos aztán irány a tűző napra hogy megszáradjon(meg hogy a nap elvégezze a piszkos munkát) ha gyenge az 50%kombó akkor mehet másodjára 100%ecet, végén meg egy gépi sima program hogy jó illata legyen. ráguglizol néhány site tök részletesen leír mindent
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
emre
veterán
válasz vendingo #84901 üzenetére
Arra is biztos lehet embert találni.
Én a napokban cseréltettem a nadrágomon sliccénél cipzárat, meg a kabát-nadrág rögzítésénél szánt, és 3000 forintomba került.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Lomha 8V
addikt
válasz vendingo #84917 üzenetére
Nekem az utolsó szériás 4TX volt, ami már üzemanyag szintjelzős, 2000-es évjárat. Olaszországból lett hozva, ezért némi elhanyagoltság és rozsda volt jellemző rá. A rozsdára amúgy is figyelni kell, mert acélvázas. A blokknak varrógép hangja van, az normális. Az idomokat jól nézd át, sűrűn töröttek. Bizonyos fordulaton rezegnek, ez normális. Ha a fejidom belső része törött, akkor magas túraplexivel használták, az megrepeszti. Elég szeles motor, készülj fel a szélzajra. Én ezt a gyárinál kisebb plexivel védtem ki, jobban bírtam a kicsit nagyobb szelet a mellkasomon, mint a fejem körül. Az ülés vékony és kemény, van aki imádja, de a legtöbben csináltatnak rá komfort ülést. A kipufogódobok hátsó részén előfordul rozsda, az akár át is lyukadhat. A gyári kormány sokaknak keskeny, érdemes kicsit nagyobbat rakni, azt elbírják a gyári kábelek. A hátsó sárvédőn elöl van egy lyuk, amire mindenki azt hiszi először, hogy kitört egy darab. De az gyári, értelme rejtély, én leragasztottam. Az akku szar helyen van, nehéz kivenni, nekem mindig csepptöltőn volt egész télen, a helyén. A gyári áttétel túl hosszú, városban csapkodja a láncot, le szokták cserélni valamelyik lánckereket (egész pontosan az elsőt egy foggal kisebbre vagy a hátsót kettővel nagyobbra). Ha a rángatózás nem múlik sehogy, akkor a hátsó kerékben elszálltak a rándításgátló gumik, nem nagy összeg a cseréje. Az olajszűrő beépített, egy fedőlap alatt van, amit azt hiszem 7 csavar tart a helyén. Ezt csak 10Nm-el szabad meghúzni, nagyon gyakori, hogy túlhúzzák és megszakítják a menetet. Ez kardinális probléma, ha olajpárát látsz a szűrőház környékén, akkor hagyd a fenébe, nagy szopás helyrehozni a menetet a blokk alján. Bár túramotor és magas építésű, a földes utakat nem szereti, a futómű kemény hozzá (ha nem fáradt még). Aszfalton elemében van, a motorerő bőven elég és ha jó a futómű, simán lehet vele aszfaltot karcolgatni. Ha eleinte furának érzed a motort és küzdesz vele, az normális, kicsit össze kell szokni, de utána imádni fogod. A fogyasztása nálam pontosan 5.77 liter volt a tankolások átlaga alapján, de hosszú úton lement 5 környékére. A feszültség szabályozó egyszer megadta magát, de még gyári volt, úgyhogy ezt nem rovom fel komoly hibának. Két olajcsere között megeszik kb. 1 liter olajat, ez a száraz karteres kialakítás számlájára írható. Hirtelen ennyi jutott eszembe, esetleg még olvasd el ezeket a cikkeket:
-
Polemius
aktív tag
válasz vendingo #84943 üzenetére
Lehet, hogy én vagyok a hülye a google plushoz, de elérhetőséget, címet sehol nem találok ezen. :s
Egyébként képes, pontosabban sok választásom nemigen lesz, mivel másik jármű nem állna rendelkezésemre, hogy addig elmenjek bárhová is, meg a bárhová az amúgy is túl messze lenne.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #85196 üzenetére
Eszembe nem jutna szervezett túrára jelentkezni - 90%-ban tök egyedül, 10%-ban meg 1-2 jó barátommal megyek, akiknek már ismerem a szokásait. Voltam már motoros találkozón 3-400 fős vonuláson, illetve 150 km-es, legalább 100 fős, amúgy igen jól szervezett "túrán" (Honda évadzáró bulin): nem az én világom egyik sem, soha többet.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
doc
nagyúr
válasz vendingo #85357 üzenetére
meg megvan a vfr
gurulasban benne vagyok, bar mostanaban (gyerek, stb) ez mar nehezebb dio, de nem megoldhatatlanA kerdes amugy nem ram vonatkozott.
Annyi a tema (csak nem akartam nagyon reklamot csinalni magamnak ) hogy valaki vinne motort tolunk a kolcsonzobol, es a felsorolt 3 tipus az eselyes. En felprobalgattam oket, de lehet hogy ha alacsonyabb lennek 10 centivel akkor esetleg mas lenne a verdict...
Erdekes a szitu mert a BMW-nel pl. tok jol le tudom tenni tele talppal a labamat, viszont a labbal arrebbrollerezesnel meg szelesebbet kell terpeszteni, a TDM-nel meg nem, szoval nemtom -
amdk7
aktív tag
válasz vendingo #85431 üzenetére
Mondjuk igen, ez lehet, bár nem 3 havonta, hanem 2 évente ([link]
De én nem érzem túlzottan életszagúnak ezt a dolgot, hogy minden nap többször méregetni és ehhez külön nyomás kijelzőt kelljen felszereni.
Kicsit hasonlít ez nekem a Kolondrum féle feszültségkijelzőhöz. Jó, hogy látja, hogy mennyi, de 1., azzal az értékkel nem sokra megy, 2., nem is ment sokra, mikor látta, hogy lemerült az akksi.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #85537 üzenetére
a Cabergnek van felnyithatós, siltes, kommunikációs sisakja! Meg a Schubertnek is, csak épp háromszor annyiért!
Szerk.:
Caberg Tourmax[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz vendingo #85681 üzenetére
"nem riad meg ha elfogy az út"
Ez azért elég sok mindent takarhat. Túraendúrókkal sajna nem vagyok annyira képben, de ha nem komolyabb terepképesség a cél, akkor én első nekifutásra egy DL650-re gondolnék. 1,2M körül abból kis szerencsével 2010 körüli is kifogható.
Amúgy a TDM is teljesen jó gép, és ahogy nézem, abból is esélyes egy jóval fiatalabb példány ebben az árban. -
Geresics
addikt
válasz vendingo #85681 üzenetére
Aprilia Pegaso-kat néztél már?
"BMW" blokk: 2000-ig karbisak, 2005-ig injektorosok. Valódi neve: Rotax blokk.
"Yamaha" blokk 2005-től (ugyan ez van az XT660-akban, Tenere-kben, stb. Teljes lista.) Valódi neve: Minarelli blokk.Értelemszerűen az alternatívák innentől adottak: BMW F650GS, Yamaha, stb.
Egy sráccal találkoztam, aki 211cm magas, neki mind közül kizárólag a BMW F650GS Dakar volt elég magas!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz vendingo #85677 üzenetére
Yamaha XTZ750 Super Teneré, Pár darab belőle, igaz hogy hasonló korúak de, nem annyiért adják őket.
Én is gondolkodtam már ezen, a Pegaso után nekem sem lenne sok alternatíva, mert ritka az a motor amivel ha lemegyek a műútról akkor terepen is lehet normálisan közlekedni.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen