- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77913 üzenetére
Viszont magasabb fordulaton a motor járása is egyenletesebb, ezenkívül az olajozása is jobb (mármint a váltóra gondolok itt most). Ez bőven ellensúlyozhatja a nagyobb nyomatékot véleményem szerint.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz TommyNagz #77926 üzenetére
Ez jó! De azért kedves, hogy read only módban azért visszacsatoltál.
(#77928) persuader: Az első pontod teljesen jogos, azt nem vettem számításba. Bár ha abból indulok ki, hogy pl. az SV650 is már eléggé rángat 2000rpm alatt, akkor +2 hengerrel is kaphat azért a váltó, ha sokat krúzolsz alapjárat közelében, és egy 1100-1200-as motorral már ilyet lehet.
Az olajozós dolognál viszont pont erre gondoltam, hogy alapjárat közelében annyira alcsony az olajnyomás (kocsinál 0,7bar ugye a varázs-szám /1000rpm, motornál nem tudom a pontos számot, most nincs kéznél a bandita szervízkönyve sem), szóval szerintem ez egyáltalán nem mindegy, hogy 1000rpm-nél 0,7 baros olaj csordogál ki a furatokból, vagy mondjuk 5000rpm-nél 3,5 barral spriccel szanaszét...
Jó dolog az az EP adalék, de ahogy írod, jobb azért ha olaj is van a felületek között.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77930 üzenetére
Oké, de az EP adalék miből kerül rá? Az olajból...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77932 üzenetére
Pedig valaki említette (talán Tasi egy videójában?), hogy valami olajjárattal is kevesebb van a Banditban a váltónál (csak a helye van), mint a GSXR1100 blokktársban, valamint elvileg a felületkezelése is kicsit más. És ugye ott jóval kevésbé hajlamos erre a váltó.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77935 üzenetére
A "rengeteg meghibásodás" szvsz pipa a légolajos nagybanditoknál. Mármint ami a váltóbúgást illeti.
Igen, ismerem hogy viszonyul hozzájuk, igyekeztem csak a lényegre koncentrálni.
Azért ez nem annyira bíztató, ha kevesebb az olaj és még a felületkezelés is gyengébb.... -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77937 üzenetére
A pittinges váltófogaskeréktől búgó váltó sem? Én arra a búgásra gondoltam...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77940 üzenetére
Pedig a Banditosok pont ezen tanakodtak régebben, hogy volt, aki még 30 000-et elment a már búgó váltóval gond nélkül....
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78063 üzenetére
Fú, de nem jött be nekem az 5100...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78088 üzenetére
Ezzel én is így vagyok. Ugyan, nem vagyok továbbra sem tribológus, de a 7100-asból a második eresztés is éppen olyan szépen működik, ahogy az első.
Sőt, említettem már, hogy az Iridiumos gyertyák is milyen jól beváltak? -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78090 üzenetére
Kettőt kérdezz és könnyebbet. SV650 K8, a dupla gyertyás kivitel. A gyári sima Denso-t cseréltem le, szűk 12 000-nél, ahogy írja a szervízkönyv NGK Iridiumra.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78116 üzenetére
"Csak a sok reklam miatt azt hiszed, ez a legjobb. "
Pedig éppen a Motul 300V-nél még maga a gyártó is írja, hogy elsősorban versenyzésre ajánlják, nem utcai használatra. Ők utcára, általnános felhasználásra a 7100-at ajánlják, mint legjobb olajukat.
Külföldi fórumon valaki direkt rákérdezett, és ez a válasz jött a gyártótól. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78139 üzenetére
Na, ha ezt írtad volna nekem is, akkor tudtam volna miről beszélsz... [link]
Ja, a K8 SV-n két trafó van a két hengerhez. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78143 üzenetére
Nekem ez így nem tűnik logikusnak. Amennyire tudom, a gyertyák a blokkon keresztül elektromosan össze vannak kötve, tehát mindkettőn azonos irányba kellene folynia az áramnak és ennek megfelelően a szikrának, különben egy bazinagy zárlat lenne az egészből. Szerintem simán párhuzamosan vannak az SV-ben kötve a hengerenkénti dupla gyertyák a trafó után, és így egyszerre adnak szikrát, ugyanabban az irányban.
Javíts ki, ha valamelyik pontban tévednék.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78180 üzenetére
Köszi a képet! Viszont ezen pontosan ugyanaz van, mint amit én is írtam, a tekercsből párhuzamosan áramlik kifelé (a két végén) a töltés a két gyertyán keresztül a föld felé. Csak ugye itt ninc "parazita" gyeretya, hanem mindkettő hasznos szikrát szolgáltat, mivel egy hengerhez tartoznak.
Találtam egy képet az SV elektromos rendszeréről, ott is éppn így szerepel az ábrán: [link]. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78193 üzenetére
Marha egyszerű. Az a tudás hiányzik nálad, hogy a tekercs mágneses térként tárolja az energiát. Tehát a mágneses mezőből mindkét gyertyán át töltéseket fog útnak indítani a föld felé. Gondold végig, maga a tekercs csak egy darab vasmagra feltekert drót, azon arra fog menni az indukált töltés, amerre kisebb potenciált talál, és ez bizony a két gyertyán keresztül az akkumulátor ellentétes pólusa lesz.
Olyan szépen megy így két "irányba", hogy öröm nézni. De igazából egy irányba megy, csak két úton, a tekercs gerjesztett mezőjéből az akku felé.(#78194) Bogyó bá': Sajnos most téli ámot alszik, így nem tudom ellenőrizni, de emlékeim szerint vagy gyújtással, vagy a parkoló állásban működik csak.
-
HSM
félisten
Őszinte leszek, ezek a mágneses törvények mindig is a halálom voltak fizikából...
Nehezen tanultam meg őket, és annál gyorsaban felejtettem el.(#78199) persuader: Az én elméletemben is volt áramkör, csak máshogy.
Amúgy a hivatkozott törvény alapján úgy tűnik, nektek van igazatok.Bár az még mindig nem teljesen tiszta, hogy a Ti verziótokban hogy nem testeli össze az egészet a motorblokk. Vagy azon keresztül záródna az áramkör?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78210 üzenetére
Bocsánat, nem személyeskedésnek szántam, teljesen jogos a kritika.
Sajnos minden igyekezetem ellenére sokszor sikerül tapintatlanul fogalmazzak.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #78215 üzenetére
Biztosíthatlak, hogy ilyesmiről szó sem volt!
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78426 üzenetére
Jogos a pont. Esetleg valami kompromisszum? Pl. Pilot Power 3? Az alapvetően még utcai gumi, de mégis inkább a tapadásra kihegyezve, mint a tartósságra, de azért azon még minta is akad bőven pl. esős időre.
Nincs vele személyes tapasztalatom, de az olvasottak alapján nekem nagyon szimpatikus.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78439 üzenetére
Mindenben egyetértünk. Azért javasoltam az említett gumit, mert azzal azért két-három szezont elgurulna, és a leírása alapján egy ilyen már bőven kiszolgálná, van is a méretében.
No, meg egy pályagumihoz képest ez nem kopna annyira kockásra középen a sok egyenestől.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Doki16 #78448 üzenetére
"Nem kell tartósnak lennie elég ha kibír 15000-20000 Km-ert."
Ez inkább a kifejezetten tartósra csinált utcai túra gumik szintje szokott lenni.(#78457) ath: Nyilván kompromisszumos, mint minden gumi. Így a leírtak alapján azért nem vetted el tőle a kedvem. Nekem ez a két gumi tetszett, a PP3 és az új Pirelli Angel GT. Eddig ezek a befutók nálam, majd ha gumit veszek. Én sem szoktam neki nagyon túrni, szval jó komromisszumnak tűnik, hogy alapvetően azért utcai, és nem kopik el nagyon hamar, de azért tapad is.
(#78462) V.Stryker: Én ugyan ma csak kocsival mászkáltam, de egyáltalán nem hozta meg a kedvem motorra ülni... Mondjuk én jövő héttől két keréken tervezem a közlekedésem, remélem nem túlzott optimizmus.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Doki16 #78489 üzenetére
Egyébként nekem is ez szempont volt, hogy bár én ugyanúgy megyek esőben is, mégsem igazán érdekel, mennyire tapad a gumi olyankor, mert úgyis gyökketővel fogok menni millió más okból is.
Szóval nekem a nagyon utcai gumik a sűrű mintázatuk miatt kiestek alapból, nem hiányzik, hogy a nem szempont jobb vízelvezetés miatt hangosabb és kellemetlenebb legyen a gumi, én szeretem, ha módjával van csak minta rajta. Ezért is néztem pl. az említett két abroncsot, amiken azért csak mértékkel bántak a vágásokkal, és a felületes szemlélő nézőpontjából úgy tűnik, jó kompromisszumot találtak a tartóság és tapadás tekintetében. -
HSM
félisten
Igen. Nekem ez egy élvezetes és praktikus közlekedési eszköz elsősorban. Nem mindegy, hogy napi 2*15-20 percet utazok úgy hogy többnyire élvezem, vagy 2*45-öt úgy, hogy minden perce szenvedés.
Ettől függetlenül szeretek vele túrázgatni is, jó időben, ha időm engedi. Nem tartom magam kifejezetten lassú motorosnak sem, de tény, hogy a határok feszegetése, és a durvább tempó sem igazán érdekel. Nem baj, elférünk mindketten az úton, szerencsére.
(#78621) -Mike-: Szimpatikus gumma ez is. Főleg, ha tényleg tudja azt a bő +30% tartósságot.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #78628 üzenetére
Bárhol, ahol írtak róla... De a puszta józan ész is ezt mondja, hogy egy gumi, ami 15 000-et elmegy, az nem fog úgy tapadni, mint ami rongyosra kopik 5000 alatt....
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #78631 üzenetére
Nem írtam olyat, hogy bárhol azt írták volna, hogy "nem tapad". Én csak azt írtam, hogy mindenhol ki volt emelve, hogy jól tapad, mint sport-túragumi. Épeszű tesztben fel se merült, hogy akár egy lapon említsék a komolyabb sport gumikkal.
Mókás, hogy belinkelsz két tesztet, két oldalról, de ugyanattól a tagtól....Külön múkás, hogy még a gyári ajánló is a Powerre emeli ki a tapadást, a roadra az "all weather grip"-et....[link] Pont az, ami nekünk annyira nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #78634 üzenetére
"(persze szigorúan utcai használat mellett)"
Itt a lényeg kéremszépen. Én utcai használatra elvagyok télen nyáron a 72 lóerős motorommal a 9 éves, már gyárilag is betonkemény elkoptathatatlan keverékű meglehetősen bénán tapadó gumimmal.
No, mindegy. Sokszor az ajánlatok mögött gazdasági érdek húzódik...Persze, jók ezek a többkomponensű abroncsok, de ha annyira mindent tudnának, nem lenne külön sokféle sport és utcai abroncs, mert nem lenne rájuk szükség.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #78637 üzenetére
1. Nem mondtam, hogy marhára elégedett lennék, sőt, semennyire nem vagyok, kukába való f*s gumi, de a motorral együtt sajnos ezt is meg kellett vennem. Viszont teljesen korrektül alkalmas akár lendületes utcai gurulásra is. Ha már megvan, és használható, nem fogom kidobni.
2. Volt már párszor szükségem rá így bő 4 év és 16 000km távlatából, gondolhatod, ennek legalább fele Bp volt...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #78641 üzenetére
Nem. Mert fogalmam sincs, hol találtam a teszteket, ahol ezt olvastam. Tavaly elég sokat olvastam utána a 3 és 4-es Roadnak, mivel a fél ismerősi köröm olyat használ és a csapból is az folyik, mint tartós sporttúra gumi. Én meg ugye pont ilyesmit kerestem... De elég hamar kiestek a jelöltek közül.
Nem értem, miért kezdesz személyeskedni. A beszélgetés szempontjából teljesen irreleváns, milyen gumim van, vagy hogy vállon veregettem-e magam vagy sem.
-
HSM
félisten
Megvan még a gumi-gomba vagy mi a hátsó kerekemben. Remekül bírta a 4000km autópályát, pedig a végsebességet is teszteltem vele. Azért a defektjavító szett nálam volt, biztos ami biztos.
Földutakon amúgy pont nem mentem vele. A gép tényleg gyilkos nyomatékos, de hiába, aki tudja uralni, az tudja.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78647 üzenetére
Ott felmálházva épphogy elért egy kettessel kezdődő számot óra szerint... A keresztbe hátsó ülésre pókozott 50L-es zsák nem épp az aerodinamika csodája.
(#78648) HGabor89: Legalább növelem a PH árbevételét ezáltal is...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Neten azért lehetett látni két kettessel kezdődő értékeket is. Igazából nem voltam csalódott. Utazóra kényelmesen ment annyit, amennyivel menni szerettem volna.
Az a menet amúgy még szeptemberben volt, viszonylag jó időben.
10-15 fok alatt vannak csak gondok. De letakarva az olajhűtőt az is megoldódik. Ki van már ez tapasztalva. -
HSM
félisten
válasz runner 125 #78655 üzenetére
Persze, valójában csak egy babettám van, és csak trollkodni járok ide. Ja, igen, macskám is van.
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #78665 üzenetére
Persze, nyűg is van vele, de ezzel nem látom, mi a gond.
"Biztonságos szint"'... Persze, motoros gumitól béna, de ha egy robogóval szaladgálnék ugyanezzel a tapadással és tempóval, akkor nem lennék ön és közveszélyes? Másfelől 16 000km és 4 év alatt senkiben nem tettem kárt vele (bennem annál többször bepróbálkoztak a "biztonságos" főleg autós közlekedőtársak).Ez így tök szépen és jól hangzik utólag okosan megmondva, hogy nem csak megvenni kell tudni... A fenntartással nincsenek gondjaim, fizetm rá az adókat, biztosítást, casco-t, rendesen szervízelve is van, járkálok is vele amióta megvan, de tény, hogy egy komplett gumicsere a közel 100 000 forintos díjával már kicsit fájna a költségvetésemnek mindezek mellett, így halasztom, amíg használható, ami van. Mikor 4,5 éve vettem a motort, még optimistábban képzeltem a mostani anyagi helyzetem, ehhez képest nem úgy alakultak a dolgok, szerintem ez bárkivel előfordulhat.
Viszont mint írtam, senki biztonságával nem játszom.
(#78667) geresics: Nem tudom, most miért kell kötözködnöd, én legalább nem csak a videóblogomat reklámozni vagyok itt.
(#78675) Somatom:
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #78683 üzenetére
Nyilván megvoltak a tervek, csak aztán valami jobban, van ami rosszabbul alakult. Látod, megvan a motor, használni is tudom, évi átlagban 4000km megvan vele így is, amik a fontosabb távok. Az évek alatt a motoros felszerelésem is teljes lett hozzá. Az se olcsó, ugyebár, egy rendes csizma, protektoros nadrág, tavaly ezeket sikerült venni, fontosabbnak ítéltem, mint az új gumit, pedig kb. egy árban voltak. Menni vele, tankolni, szervízelni, Casco-t fizetni sem olcsó. Látod, annyira nem számoltam el magam, semmi sem hitelre lett véve, fenn is tudom tartani. Amire nem maradt sajnos keret, az a luxus, futómű fejlesztés, nagyobb többnapos túrák. Szval ha lehet ne hasonlíts a hiteles autósokhoz, hogy megveszi hitelre a kocsit, aztán olajat cserélni se marad pénze a törlesztője mellett a következő 10 évben...
Az biztos, hogy a Te stílusodhoz nem passzolna az a gumi. Én se tudom vele kimotoroznia motorból, amit egyébként szerintem lehetne. De szerintem nem erről folyt a beszélgetés. Én élvezem így is a motorozást, hogy nem lapon fordulok vele. Biztonságosnak is biztonságos, ha a gumi tapadásának és a környezetnek megfelelően választod meg a sebességet.
(#78684) c4bB: Kővé a Te józan eszed van dermedve, fotelfizikus. Láttad a gumim, vagy sem? Nem. Akkor miről beszélünk? Kemény, de használható, nincs kővé dermedve. Gyárilag is kemény volt. Tudod, kit vádolj alaptalanul közúti veszélyeztetéssel.
Másfelől jó volna, ha mindenki elkezdene a saját pénztárcájában turkálni a másiké helyett.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Lomha 8V #78686 üzenetére
Köszönöm, hogy ezt elmesélted. Én is így vagyok vele, tudom használni, és van jobb helye ~100 000 forintomnak, amíg ez használható.
Én egyébként teljesen megértem azokat is, akik főleg hosszabb túrákra mennek, ezért inkább nem kockáztatnak meg egy defektet. Autópályatempónál elpukkant gumi sem vicces, ahogyan az is elég költséges lehet, ha a semmi közepén gumi nélkül maradsz egy idegen országban.
Én is lecseréltem volna a gumim az angliai utam előtt, ha lett volna hétvégén gumis, de sajnos nem volt, így ezzel voltam kénytelen menni, bennem is volt kicsit a zabszem az elején. Visszafelé már láttam, hogy simán bírja, már nem paráztam. Így utólag amúgy egyáltalán nem bánom, hogy így alakult, spóroltam az új gumimon legalább 4000km-t, valamint megtapasztaltam, mennyivel jobban lehet érezni a kanyarokat a kisebb mélységű mintával.Most viszont megint csak Budapesten belül mászkálok vele, itt ha városi tempónál el is pukkan, vagy bármi történik vele, nem történik semmi. A robogómon volt már durrdefektem hátul, 50-es tempóval, kanyarban, nem volt vicces, de azzal is félre tudtam állni némi anyázás közepette. Pedig annak szemre makulátlan, csak néhány éves gumija volt, és semmi javítás, szval az sem garancia semmire. Nyilván az esélyeid sokkal jobbak egy friss gumival.
(#78689) geresics: Soha senki nem lett feljelentve a topikból általam. Volt, hogy bizonyos fórumszabályzatot durván sértő személyeskedő tartalmakra kértem moderálást a topik teleszemetelése helyett, de az egy egészen más fogalom, mint a feljelentés. Itt csak megkértem a fórumtársat, ne vádaskodjon alaptalanul. Kérjük nem kiforgatni a leírtak, Mr. reklám.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #78691 üzenetére
Sportmotoron akik nem csíptek az Te voltál, meg az öcséd. Lehet neked ez már a topik 98%-a, de objektíven nézve nem igazán...
Másokkal nem volt ott semmi bajom. Pár aktívabb arccal túrázni is voltam abból a topikból. Gondolod, olyannal mentek volna, akit utálnak? Egyszerűen csak nem fér bele az időmbe, hogy azt a fórumot is kövessem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #78698 üzenetére
Egyébként miért kell személyeskedni? Mi annak a jelentősége, hogy ki szeret, és ki nem? Te azért jársz ide, mert azt hiszed szeret innen bárki is? Hát.... Inkább nem mondok semmit.
Általában az emberek nem szeretik, ha valaki nincs velük egy véleményen. Te sem véletlenül jössz állandóan személyeskedéssel érvek helyett. Engem azért nem bírnak egyesek, mert bizonyos témában nagyon más a véleményem, mint a motorosok nagyobb többségének. Ilyenkor teljesen irreleváns, hogy igazam ven-e avagy sem. Itt kiderül, ki képes elviselni a véleménykülönbséget, és ki az, aki ilyenkor személyeskedéssel nekiesik a másiknak.
(#78703) persuader: Jogos, OFF-ba tettem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #78707 üzenetére
"rossz olvasni a topickot mert teleszórja szarsággal."
Te azt hiszed, tökéletes vagy? Ennyi önkritikád nincs? Persze, én csak "szarsággal" szórom tele a topikot. Még szerencse, hogy TE, mint tévedhetetlen itt vagy megmondani a frankót!
Nem lehetne egyszerűen elfogadni, hogy nem mindenki úgy gondolkozik, mint monjduk te?[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78710 üzenetére
Sosem állítottam, hogy tökéletes vagyok, vagy hogy mindig igazam van...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #78728 üzenetére
A közvélekedésre hivatkozás érvelési hiba.
Te szemétnek gondolod, én véleményilvánításnak. Halkan megjegyzem, a trollkodás más. Nekem nem a bomlasztás a célom, csupán hogy adott esetben elmondjam én is a véleményem, ha olyan téma kerül szóba.Ha nálad a "közösség részévé válni" azt jelenti, hogy el kell kezdeni feneket nyalni, és a saját véleményem helyett mindenkinek azt mondani amit hallani szeretne, akkor köszönöm szépen, de büszkén vállalom, hogy én nem tudok így egy közösség részévé válni.
Mindenkinek megvannak a maga dolgai. Én nem értem, miért jó neked, hogy egy porszem nincs a motorodon, annyira tisztán tartod. Neked az én szememben ez a kattanásod. Nekem meg mondjuk az ABS, amit Te nem értesz, és azt gondolod az én kattanásom. De amíg ezt el tudjuk fogadni, hogy neked a tisztaság a fontos, nekem meg mondjuk hogy ne egy elektronika fékezzen helyettem, addig nincs baj, béke lesz. Ha egymás véleményének tiszteletben tartása helyett elkezdünk személyeskedni, megpróbáljuk a másikra ráerőltetni a saját véleményünk, vagy vélt igazunk, megpróbáljuk ráerőszakolni, hogy ő is úgy gondolja, mint mi (és az általunk 99%-nak vélt többi motoros), na, abból csak személyeskedés és civakodás lesz....
Egy igazi közösség tiszteletben tartja a tagjait, azok esetleg más vélekedését. Ne aggódj, pontosan látom, ennek tükrében mennyire közösség pl. ez a topik itt a PH-en. Nincsenek illúzióim. De erről a legkevésbé sem én, vagy a tevékenységem tehet.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok