- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- XPEnology
- Bittorrent topik
- Rendszergazda topic
- Hálózati / IP kamera
- Windows Insider Program
- Nagy fordulat jöhet az OpenAI-n belül
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Synology NAS
- Vírusirtó topic
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris0321
addikt
válasz
Micsurin #104005 üzenetére
Esőben úgyis érdemes nagyobb távolságot tartani az előtted halladótól, hogy ne csapja annyira a kocsira/motorra a vizet az nem olyan zavaró. De ha valaki jön szembe és nem látsz rendesen tőle az igen. Vagy mindenki álljon meg és várja meg míg elhaladsz csak, mert te jobban akarsz látni? Az öreg kocka Ladám fényszórója mellett sem volt még olyan, hogy ne vettem volna észre ha van előttem valami. Persze ha tompítottal halladok nem világít olyan messzire de a szembe jövő is lát nem csak én.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz
IMIIKE1998 #104082 üzenetére
Hello.
Az átíratás költségeit se felejtsétek el. Ha számításba szeretnétek venni az MZ-t is, itt is érdemes érdeklődni mit és mennyiért éri meg mert ez a fórum inkább az újabb motorok számára van. -
Chris0321
addikt
válasz
Geresics #104086 üzenetére
Egy Babetta után egy 125-ös TZ is elég nagy előrelépés tud lenni főleg ha még nem próbálta. Persze én keresnék a környéken egy embert aki ért is ezekhez a mocikhoz és vele mennék el vásárolni. (Én kollegám segítségével vettem egy donor kis Trohpy-t. Volt rajta egy kis szerelgetni való de egészen egyben volt pedig az kicsit régebbi.)
-
Chris0321
addikt
válasz
IMIIKE1998 #104089 üzenetére
A mai világban szerintem akár nyugati motorok között is lehet venni olyat ami többet van szerelőnél mint úton. Az is fontos az előző tulaj mennyire törődött a motorral, megcsináltatta-e rendesen amit kellett. Plusz kell egy szerelő aki tényleg ért is hozzá nem csak barkácsolja. Ezért is tanácsoltam, hogy az általam linkelt Mz-s oldalon is érdeklődjetek, hogy ennyi pénzből lehet-e normálisat venni és mire érdemes figyelni.
-
Chris0321
addikt
válasz
Geresics #104101 üzenetére
Úgyan ez votl velem is mikor 2001-ben kitaláltam, hogy veszek egy Lada 2101-est. Az ismerőseim azzal traktáltak, hogy rá fogom költeni az összes pénzem és télen elindulni sem fogok tudni, ott halok meg majd mikor keresztbeállok egy kamion előtt. Egyik sem jött be pedig akkor 40-45.000 ft-ot kerestem egy hónapban és még a kocsit is hitelre vettem. Persze kellett rajta ezt azt javítatni de olcsón meg tudtam oldani mert az alkatrész sem volt drága. Egyeseknek csak a nyugati csak a fiatal jármű számít a keleti az biztos vacak és a szerelőnél fog állni állandóan.
-
Chris0321
addikt
válasz
#81556480 #104112 üzenetére
Sajnos igen. Jelenleg egy 2107-es Ladám van (nemsokára cserélem mert egyrészt 11 éve megvan másrészt hiányzik nyáron a légkondi) és ünnepek előtt észrevettem, hogy buborékol a kiegyenlítő tartályba. Az autószerelő sógorom (csak nyugati autót szerel a keletihez nem nagyon ért) is hengerfej síkolásról és kb. 100.000-es javítási költségről beszélt. Elvittem egy szomszéd településen élő idős szerelőhöz aki úgymond egész életében keleti autókat szerelt és mivel nem tudtam előre mi a gond és nem vettem meg a hengerfej tömítést így hétfőn vittem, szerdán hoztam az autót. 13.000 ft-ért megcsinálta. Nyugati autó hasonló problémánál szerintem az kerül ennyibe ha visszaköszönnek neked a műhelyben. Az biztos, hogy tudnod kell milyen alkatrészből milyen márkát érdemes megvenni és mit nagy ívben elkerülni de nem megoldhatatlan probléma egy régi keleti jármű használata. Ezért is tanácsoltam, hogy beszéljen olyanokkal is akik ténylegesen használnak is ilyen motorokat jelenleg is. Az MZ club nem egy túrát is csinál évente itt az országba, ha annyira megbízhatatlan járművek lennének mint ahogy állítják legfeljebb tréleren vinnék körbe őket néha.
-
Chris0321
addikt
válasz
etnies #104116 üzenetére
Lehet szerelőt találni plusz az internetnek hála ha valamiben elakad az ember gyorsabban kap segítséget. Ott az MZ CLub oldala, ott a sok Facebook csoport vannak hozzáértő emberek ez saját tapasztalat egy Trophy-nál is tudtak segíteni pedig az öregebb mint az ETZ. Plusz mint írta ismer szerelőt akihez hordta a Babettát is. Plusz én ha minden jól megy fogom felújítatni a Trophy-t tehát nem más f***ával verem a csalánt.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz
Geresics #104128 üzenetére
Teljesen egyetértek veled. Velem ezt tavaly játszották el a prohardver fórumokon mikor elkezdtem érdeklődni, hogy milyen alkatrészekből lenne érdemes összerakni egy új számítógépet mert a régi már 11 éves volt csak ők sokkal finomabban csinálták. Így lett 200-250.000 helyett mire észbe kaptam kb. 400. Mind azzal kezdte, hogy nem rossz az amit kinéztem de..... Igaz jó a gép és azóta is meg vagyok vele elégedve de nem mindenki teheti meg, hogy az eredeti keret majd kétszeresét költse el hírtelen.
-
Chris0321
addikt
válasz
Bogyó bá' #104142 üzenetére
Taposóakna lehet egy nyugati motor is még akkor is ha nem a kínálat legaljáról választ az ember. Plusz a nyugati motor sem új és garanciás lenne akárcsak az MZ. Kollegám szerint sem 100 %, hogy egy keleti motorral biztos, hogy szívni fog az új tulaj ha rendesen karban volt tartva ő pedig jobban ért hozzá mint én, neki elég régóta van egy TS 125-öse és ő is szereli. Sőt az én motoromat is ő fogja feltámasztani a egy két dolgot kivéve (festés, fékek rendbetétele), jelenleg a donor van nála.
-
Chris0321
addikt
válasz
Burt1793 #105007 üzenetére
Nkh nincs minden városban, szerintem egyszerűbb keresni egy eredetvizsgáztató céget ott és utána átvinni az nkh-hoz.
Nekem is hasonló lesz majd a programom csak én majd egy szürke forgalmis motort fogok újra forgalomba helyeztetni. 80 km-re kell elvinnem futóval Békéscsabára és ott tudom elintézni.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz
Burt1793 #105009 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy előbb kellene az eredetvizsga, hogy lássák a vizsgaállomáson, hogy minden rendben. Gondolom lehet időpontot foglalni mindkettőnél bár én még ettől messze vagyok még csak a folyamatot érdeklődtem meg. 11 éve voltam eredetvizsgán akkor csak bementem és megcsináltattam az autóvásárlás miatt, várni sem nagyon kellett.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz
runner 125 #105013 üzenetére
Biztos akkor vette meg külföldön. Hol lehet találni listát arról hol van nkh-s vizsgaállomás? Az nkh oldalán rákerestem de ott csak annyit írt, hogy a csabai állomás hatósági.
-
Chris0321
addikt
válasz
Szakbarbár #105146 üzenetére
Hello.
Én fékdobot/fékpofát fogok felújítatni az MZ-hez és ahol csináltatom majd ott elvileg foglalkoznak féktárcsa felújítással/javítással bár azt nem tudom mi a menete. Ez a cég Berettyóújfaluban van ha érdekel. -
Chris0321
addikt
válasz
z123456789 #105298 üzenetére
Motornál nem ugyanúgy mennek a dolgok mint az autóknál? Ha van megfelelő engedély pl. a másfajta kipufogódobra akkor gond nélkül levizsgáztatják vele a járművet?
-
Chris0321
addikt
válasz
bajaki #105378 üzenetére
Ha két éven túli A2-vel indulsz neki akkor először kresz vizsgát kell sikeresen tenned és csak utána indulhatsz neki a vezetésnek. Itt meg tudod nézni mi a különbség a kettő között, le kell görgetni a "A korlátlan jogosítvány"-ig és ott részletesen ki vannak írva a minimum óraszámok is.
-
Chris0321
addikt
válasz
baboss #105406 üzenetére
Forfalomból tudtommal csak akkor vonják ki ha van bontási igazolás. Azt nem tudom mit kell leadnod ahhoz, hogy ezt megkapd, ezt egy bontó tudja megmondani. A legegyszerűbb az lenne ha papír nélküli motort vennél mint én tettem (MZ ES 125/1) így nekem nem kellett csinálnom semmit csak kifizettem a pénzt az eladónak. A blokkról kell egy adásvételi ahhoz, hogy be lehessen építeni de azt akárkivel írhatok tudtommal nem fognak utánanézni.
-
Chris0321
addikt
válasz
dellfanboy #105408 üzenetére
És miben?
-
-
Chris0321
addikt
válasz
runner 125 #105744 üzenetére
A hasznaltauto.hu-n nem jelentetted? Csak, hogy érezze a fickó a törődést ha már át akarja vágni a hozzá nem értőket?
-
Chris0321
addikt
válasz
runner 125 #105754 üzenetére
Átverés gyanús mivel a motor színe nem egyezik és láthatóan estek is vele. Azt nem tudom, hogy a színváltozás miatt nem lesz-e gond a papírozás ha talál egy hozzá nem értőt aki megveszi. Én eddig csak egyszer jelentettem hírdetést, egy BMW 318i- 320i-nek hírdetett egy kereskedés és az extráknál is volt eltérés a képek és a leírás alapján. Ez a hírdetés pár nap alatt eltünt, bár azt nem tudom 318i-ként nem került-e fel mert azok nem voltak beállítva nálam a keresőben.
-
Chris0321
addikt
válasz
Micsurin #105775 üzenetére
Aki ilyen rendszámot szerel fel az tudja, hogy gyorsan fog hajtani és szeretné ezzel megúszni a birságot. Mivel már lakott területen belül felhajtotta ki tudja mennyivel ment, kit veszélyeztetett közben vagy esetleg kit fog. Ha már versenyezni akar mennyien ki pályára és ott tegye ne a forgalomban. Gondolom nem azért strapálta magát a rendszámmal mert 10-20-30 km/h-val gyorsabban akar menni a megengedettnél hanem jóval többel. Nem vagyok álszent, én is hajtottam már gyorsan de nem a megengedett sebesség duplájával vagy többel mint amire ezzel a motorral képes lehet és ide a rozsdás bökőt, hogy meg is tette nem is egyszer.
-
Chris0321
addikt
válasz
Tamás9x #106785 üzenetére
A kezelési útmutató amit találtam 1,6/2 bar nyomást ír elő ami ugyan az mint a 125-ös MZ Trophy-m beállítása tehát az nem mondható alacsonynak. Ha úgy érzed nem igazán úgy fordul ahogy szeretnéd annak a gumi minőségéhez lehet köze esetleg a motorkerékpár minőségének.
-
Chris0321
addikt
válasz
Tamás9x #106800 üzenetére
Tudtommal elindulás előtt kell ellenőrízni a guminyomást mert a jármű gyártók a hideg nyomást adják meg. A Goodyear oldalán is ezt írják, indokolják is és máshol is ezt írják keress rá nyugodtan. Egy gumi nyomás mérő és egy pumpa nem egy nagy összeg, nem árt beszerezni otthonra.
-
Chris0321
addikt
válasz
CHIPman #107085 üzenetére
Hello.
Tudtommal csak a B125-van ami könnyített átjárás a B kategóriáról a motoros ágra.
Nekem csak a 4-es főúttal van tapasztalatom de ha pisztolyt szorítanának a fejemhez sem mennék fel rá utassal 125-ös motorral. Kevés benne az erő, hogy utassal nyugodtan tartsd a 90 de inkább 100-as tempót, hogy biztonságban érezhesd magad. Ha mindenképp szeretnél motorozni inkább egy A2-es motorban kellene gondolkozni ha meg tudod oldani a tanfolyamot. Tudom, soknak tűnik a 30 óra vezetés de ha egyszer letudod többet nem kell. -
Chris0321
addikt
válasz
CHIPman #107090 üzenetére
Az én véleményem az jogosítvány ügyben, hogy ha lehetőséged van rá előtte próbálj ki nagyobb motort (A2-est és korlátlant egy ismerőstől egy-két körre egy elhagyatott helyen) mert már egy A2-es motor is sokkal másabb mint az 50-es amit eddig használtál.
Én is tervezem azt, hogy leteszem az A-t egy-két év múlva de én már +40 évesen nem szeretnék majd még egy vizsgát letenni. -
Chris0321
addikt
válasz
dave0825 #107392 üzenetére
Hello.
A szüf szerintem még néhol hiányos. Én március végén vettem egy autót amit 2015-ben hoztak be az országba. Az első eredetvizsga amit ír a rendszer az az idei amikor átírattam pedig tudtommal az országba behozáskor is kellett volna csinálniuk. Ab2015-17-es műszaki vizsgák szerepelnek a rendszerben.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Asztalos klub
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- KRESZ kérdések és válaszok
- Háztartási gépek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő