-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
Gyönyörű idő volt ma Szerencsére nekünk elég volt 10 után indulnunk, úgyhogy nekivágtam a kemény 14.3 km-es útnak abban a kesztyűmben, ami nem téli és 7 fok alatt még rövidtávon se jó. Teljesen OK volt, igaz, Bodajkon is megálltunk egy boltnál A gs-esek nem fértek a bőrükbe és végülis máshol táboroztunk le, egy kis terepezéssel. Hazafelé is elmentünk terepezni, de mi hamar visszafordultunk, Teresa csúszott a leveleken, Cili inkább a hupákkal nem volt jóban, a leveleken nagyon óvatosan mentem. Simább lankás füves terepen ellenne, a kavics és a homok nem jó neki, meg a combos nyomvályúk és más hasonló igen határozott hupák.
Jól éreztem magam, kivéve hazafelé, amikor nem láttam hátrafele, meg kell húzni a bal tükröt. A jobbat felesleges, az kiesett régebben, valahol kéne szerezni egy pár tükröt.
Hmmm... Amit a baleseti szünet után összebénáztam, azután már ott tartottam, hogy majd tavasszal belejövök, most már úgyse megy, de most megint kedvem van motorozni -
Kroni1
veterán
Igen tényleg jó idő volt ma!!! Holnap is ilyen jó idő lesz, úgyogy megyek csapatni egy kicsit az erdőbe!
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
a gyönyörű időre való tekintettel ma egész nap téli kerekeket cseréltem az autókon, de azért arra volt idő, hogy mackónadrágban beröffentsem ház előtt a motort, átjárassam és az utcában menjek egyet fel és vissza, hármasba fel is tudtam váltani. ebben ki is merült a motorozás mára. de azért felfújtam a gumikajait nyomásra.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz zsoltee10 #2405 üzenetére
inkább azt csináltam volna én is ebben a szép időben mint kerekezni azért örülök, hogy fent vannak a téli kerekek, mert lassan már tényleg szükségesek, és most már újra rugózik valamit az autóm is, nem szakad le a vesém minden egyes kátyúnál..
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
D.Orion
veterán
Üdv!
Van valakinek tapasztalata régi 86os vagy a körüli Honda VT250F-el kapcsolatban? Szinte ingyen juthatnék hozzá egy ilyen motorhoz, mondhatni gyári állapotban. Jelenleg úgy néz ki, hogy "csak" az elemeket kéne újrafényeztetnem. 25 év nagy idő a fényezésnek.
-
dewil666
őstag
Sziasztok!
Kérdésem : CBF 600s-re az első fogaskereket ha 1 foggal nagyobbra cserélem akkor kb mennyivel lenne kisebb a fordulat 100km/h-nál. Most 100km/h-nál 4800-at fordul 6. fokozatban. Nem szoktam gyorsulgatni a motor csak túrázásra van használva általában 2 személlyel. Csak a fordulat érdekelne hogyan lehetne kicsit csökkenteni. A fogyasztással nincs bajom és a teljesítménye is megfelelő.
Köszi a segítséget!Üdv Laci
[ Szerkesztve ]
KLÍMA és villanyszerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
-
Gaboman
nagyúr
válasz dewil666 #2410 üzenetére
Akkor nálad sem a gyári lánckerék van elől, észrevehető lesz a különbség fordulatban de menetdinamikában is.
Első lánckerék 1foggal nagyobbra cserélése annyit számít mintha hátul 3-4 foggal raknál nagyobbat.
9-12km/h val nő meg majd a végsebessége is, természetes velejárója hogy nem lesz annyira dinamikus a motor.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
boogie84
veterán
Télen akarok majd venni első gumit, van tapasztalata valakinek h hol érdemes rendelni?
Minél puhábbbat szeretnék. Végre kihajítom a régi Michelint. Pilot power-re gondoltam. Vmi új szériát.
Forgogumi-val vkinek tapasztalat?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
dewil666
őstag
válasz Gaboman #2411 üzenetére
A gyári van fent. Első tulaj vagyok.
Köszi a választKLÍMA és villanyszerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #2411 üzenetére
"Első lánckerék 1foggal nagyobbra cserélése annyit számít mintha hátul 3-4 foggal raknál nagyobbat"
ebben az esetben inkább hátul három-négy foggal kisebbet nem?
ha ki tud pörögni 6 ban, akkor nő a végsebesség, egyébként nem biztos. Ha a nyomaték elbír a légellenállással. Ha nem bír, akkor a különbség, hogy alacsonyabb fordulaton fog ugyanúgy megállni, mint a szög, mivel máshol fog a "stabil munkapont" jelentkezni.Explosión de dos tiempos
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #2416 üzenetére
"Első lánckerék 1foggal nagyobbra cserélése annyit számít mintha hátul 3-4 foggal raknál nagyobbat"
Jaja, összekevertem, bocsesz!
Tehát hátul kisebbet kell annyival rátenni, a többibe igazad van.
Itt inkább a rugalmasságából fog veszíteni a motor.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz boogie84 #2412 üzenetére
Eddig 3x vettem tőlük: Taylor Gumi - és Klímaszerviz Kft.
Árban ők voltak akkor a legolcsóbbak, raktáron volt mindig minden, részemről ajánlva.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
D.Orion
veterán
válasz Topiccsendőr #2413 üzenetére
Kifejtenéd bővebben?
-
runner 125
nagyúr
válasz D.Orion #2419 üzenetére
Alkatrészt szerintem esélytelen hozzá szerezni. Eleve ritka motort, meg még 25 éves is.
Ha, szarrá van kopva a sok km-től akkor bizony kell rá költeni. Szerintem ennyire öreg, kis ccm-es motort már nem szabad bevállalni , feltéve, ha nem gyűjteménybe szánja az ember.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
D.Orion
veterán
válasz runner 125 #2421 üzenetére
gyűjteménybe szánja az ember
Ő lenne az első darab, de igen ezt szeretném. Első példánynak pont azért lenne ideális, mert olcsón jutnék hozzá és korából adódóan a sok buktatón csak tanulhatnék. Alkatrésztől én is kicsit, mert elég ritka és régi típus. De az internet világában szerintem semmi sem beszerezhetetlen. 100K lenen a gép és első szemrevételezés során minden fő alkatrész gyárinak tűnik, nem utángyártott vagy más típusokról ráeszkábált. Vétel előtt igyekszem összeszedni a legtöbb infót. Sajnos nagyon kevés az infó és a kép, pedig gyári állapotba akarom majd hozni a motort. Korából adódóan minősíteni is lehetne(ez a végcél).
Jelenleg még szeretném kideríteni, hogy a Special Edition miben különbözik a normál verziótól. Az én kiszemeltem normál verzió.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz D.Orion #2422 üzenetére
Ok, ha megfogott a varázsa próba cseresznye, csak egyszerűen tisztán kell látni és számítani kell a buktatókra, még ha Honda akkor is.
Sportmotor fórumán nézz szét, szerintem tuti van ilyen topik is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz D.Orion #2422 üzenetére
Ne haragudj, de szerintem rém naiv hozzáállás.
Meg szeretnélek kímélni egy 2000 karakteres hsztől, én már szedtem szét darabokra motort, és ez nem így működik.
Nem szeretném szájbarágósan leírni, hogy milyen dolgokat talál az ember ilyen motorokon, micsoda plusszköltségek lehetnek ebből fakadóan, és ezek elmulasztása mennyivel fogja növelni a pénzszórást, hónapok múlva.Csak egy konténeres, modern 50 köbös befecses, 100e forintos műanyagburkolatos robogó gyári (!) szintre visszahozása kb. 200 000 forintot kóstál. És ez az A-tól Z ig felújítás, ami nem megfelelő méretű/illesztésű dolog megy a kukába módszer, semmi bőrőzés, semmi jólesz ezmég, elmegy az még házikókány. (ennek rendszerint meg is van az erdménye, örök élet +2nap)
Esetedben egy restaurálás során legalább a vételár ötszörösével kell rendelkezz, és nagyonsok szabadidővel, szakértelemmel, célszerszámokkal.
Amúgy meg házikókány. ki lehet hozni olcsóbban is, de akkor is az a főtengelycsapágyhézag olyan lesz, a vezérműtengely, meg ugyanannyit fog ütni, mint felújítás előtt, a dugattyú-henger hézag meg ugyanolyan szar lesz, aztán lehet csodálkozni, ha locsolni kell egyre több pénzt rá.
Attól, hogy ezeket nem látod a blokköntvényen, létező problémák, és még millió dolgot tudnék felsorolni. Ha régóta magyarországon van, akkor sokkal roszabb a helyzet.
De ne várj csodát. olcsón nem kapsz jó motort, ezt tessék megérteni.
Dönts belátásod szerint.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #2424 üzenetére
Adj neki!
Amúgy igazad van, csak addig, amíg nem lesz belőle kókány. Ha csak apróságok vannak, mittomén repedt idom stb, és javítható, akkor nincs gáz. A belpiacossal viszont sokszor jön a para. Nekünk van a családban egy belpiacos Suzuki Across 250, de az motorikusan legalább 100% megegyezik valamelyik európai típussal. Mondjuk van is vele gond...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
senior tag
válasz Daywalker #2425 üzenetére
Plusz azt azért lássuk be, kevesen tudják megtartani, hogy egy nagyobb összeget félretegyenek egy 'tiszta motorra' és egyből egy drágább, jobb állapotút, fiatalabbat vegyenek.
Akármerre is nézek ismerősi körben, (ahol aztán van tapasztalt és előtte fogadkozó személy, hogy márpedig ő nem követ el ilyent) igenis mindenki bejátsza azt, hogy vesz egy motort, mert a körülményekhez képest az olcsóbb volt, és szépen utána költöget rá - mégha így többe is kerül mintha élből jobbat vett volna (ez szinte mindig így van egy bizonyos kort megélt motorok után).
Ezzel együtt a 'ráköltési hajlam' azért egyből nagyobb, ha a motor a garázsban áll, mintsem még csak a hirdetésekben meg a fantáziánkban...
Az ember márcsak ilyen (általában)
[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz runner 125 #2418 üzenetére
Köszönöm! Elmentettem az oldalt!!
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Daywalker
addikt
Aláírom, ez teljesen így van, ahogy mondod. Nekem sem volt pénzem újra, hát megvettem ami most van. Ennek mondjuk kopp-kopp hála istennek nagy baja nincs, 1-2 apró esztétikai hibája van, de engem minden apró szar zavar, ezért megcsináltatom apránként. De pl. ez is 12 éves, így eljött az idő a fékfelújításnak stb. tehát locsolom rá én is a pénzt. Ez viszont valóban kevésbé megterhelő, mintha a különbözetet kellett volna akkor becsengetni.
Jelen esetben viszont az a helyzet, hogy belpiacos motorral akkor sem feltétlenül érdemes vesződni, ha az nagyon jó áron van, mert arra már tényleg nem éri meg locsolni. Tehát itt is van, amikor már nem gazdaságos egy ilyen dolog. Feltéve, hogy nem kókányolás lesz a vége..."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
ALI_G
veterán
Akkor inkább a hitel (fúj!) és egy jobb/újabb motor amire van egy fix (!) törlesztőd, de csak benzin kell bele meg olajcsere.
Daywalker: ha 12 év után fel kell újítani ezt+azt, akkor ez egy várható költség. De a blokkban ide-oda vergődő dugattyú és az elhanyagolt blokk rendeltetés szerű használat, karbantartás mellett pont hogy nem elvárható.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Egyébként, tudom nem motorszerelő topic, de a tapasztalataimat leírom, hátha valaki megfogadja.
Elnézést, nem akartam moslék lenni, csak ha utángyártott alkatrészeket keresi valaki a motoron, az eléggé tapasztalathiányra enged következtetni. Ezeknek az öreg motoroknak használat/évek a legfőbb ellensége, nem pedig az utánygyártott alkatrészek, amik nemigen vannak, max robogóban.
Én szoptam eleget, négyütemű meg aztán... egy szögegyszerű, kétütemű ETZ 250es normálisan megcsinálva 160E forint, + amennyibe került a motor (40e) + gumi-fékbetét (50E), szóval az olcsó motor nem olyan olcsó motor általában.Vagy ott vannak az osztálytársaim tapasztalatai. Az egyik vett egy zsír állapotban lévő öreg huszonéves japán sornégy motort, elég jó áron. A karburátor öntvényét a használat miatt kikezdte a tolózár, nem tud rendesen mozogni benne. karbit sehol nem talál hozzá. Ha talál, az ugyanúgy ki van kopva. Most se rendes alapjárat, se normális motorerő. Vákuumcsöveket, gumialkatrészeket le kell cserélni öreg motor révén, mert nem fog rendesen működni. Karbicsonkok elvetemedve, tömítetlenség mindenütt, csak attól, hogy régi, karbi tűszelepek kuka, stb. 200 Eurónál tart, és még nincs vége. Megkímélt, tényleg gyári állapotú motorról van szó, karc nélküli, német 1. tulajdonos, és tényleg vigyázott rá. Áll a garázsban. Namost egy üszökkel mit kezdesz ebben az országban, ahol egy fityinget nem akar rá költeni senki?
A másik osztálytársam büszkén mutatta a Suzuki Katana 400 as sornégy belpiacost, amit 30e forintért vett. Megkérdezte tőlem, hogy én nem vállaltam volna be?
Elgondolkodtam rajta és azt mondtam, hogy nem, mert 30E forintért vettem volna egy valag munkát és legalább 500 000 forint költenivalót. Átnéztük a motorját a suliban. 1es henger odavan, minden, ami gumialkatrész kuka. Minden, ami kopóalkatrész kuka. Futóműnek vége. A motoron minden éppcsak működött, de szétbontani a blokkot, és összecsukni úgy, hogy 1század van hátra a főtengelycsapágy kopási limitjéig... Ki az az igénytelen, aki úgy összerakja? És akkor lehet hozzá veszegetni mindent. pénztemető.Kérdés: kinek mit jelent a jó állapot? Nekem a gyárihoz közeli, nem kopáshatáron lévő alkatrészek a jó állapotúak.
Sokaknak a soha nem cserélt olajú, elkopott csapágyazású villa még jó, hiszen nem görbe!
Na az én jó állapotom, sokkal többe kerül, mint az igénytelen "jó" állapot, és ezt sokan nem értik.
Fehéren-feketén le van írva, mikor kell egy alkatrészt kikukázni. Ezt mindenki máshogy értékeli. Igénytelenségnek nincs teteje, az biztos.Explosión de dos tiempos
-
Steven
addikt
Hát akkor eljött ez a nap is... Eladó SV1000S
Ma mentem vele még egy utoljára 20km et ,hiányozni fog...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
válasz Gaboman #2435 üzenetére
hát egy biztos ha komolyan érdekel a gumit le kell cserélned .. nem azért mert kopott (tudod most lett rá rakva) hanem mert vannak nála sokkal jobban tapadó gumik .. legalábbis én cserélném ...ami rajta van azt meg el kell adni
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
zsoltee10
addikt
válasz D.Orion #2408 üzenetére
már persu elmondott mindent, én annyit tennék hozzá, hogy ez egy rettenetesen pörgős v2, eleve nem hosszú életű. két barátom is birtokolt ilyet. az egyik eladta a másiknak, mielőtt széthullott volna, a másik több 100eft-ot költött rá, sosem lett jó, végül óriási buktával kiszállt belőle.
-
D.Orion
veterán
Köszönöm a sok infót mindenkinek. Közben megnéztem még egyszer a motort alaposan és észrevettem, hogy az első telók nem gyáriak(csak hozzá nagyon hasonlóak). Így el is álltam az üzlettől. Nem jelent sok jót, hogy ha azt cserélni kellett.
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #2430 üzenetére
Egy kis monológ:
Embere is válogatja ki milyen szempontok szerint vesz motort, én pl érzelmi alapon, mert a motorozás egy érzés, így ebből a faktorból kell adjon szerintem a legtöbbet.
Most pl pont egy ilyen témában vagyok benne, hogy érzelmi alapon vettem egy öreg és nyúzott motort - minden józan ész ellenére - és költögetem rá a forintokat.Számot vetve drágábban fog kijönni, mint most egy jobb darab (ugyanazon típus) vételára, de az is számít, hogy hosszú távon, jópár évet tervezek vele. (nyílván mikor vettem, nem volt annyi pénzmag, hogy egy jobb állapotú, de drágább - megfizethető legyen)
Szempont, hogy nem hiteles, - én pl azt nem bírnám idegekkel, hogy egy rajtam kívülálló 'valaki', egy bank - kénye kedve szerint emelgesse a törlesztőket.
Így csak akkor kerül pénzbe, mikor rászánom, tőlem függ.
A másik pedig, hogy így legalább tudom, hogy valósan mi van a motorban, hogy ami alkatrész belekerül, az új, gyári, megbízható. Miközben szerelgeted, nézegeted, alkatrészeket vadászol megismered a motorodat. Megismersz pár embert akinek szintén ilyen típusa van, megbeszélitek a típushibákat, hogy mire figyelj különösen, (én pl megtaláltam a motorom eggyel előző gazdáját, akinél a legtovább volt, tudom milyen a motor előélete, stb. - ezek mind hasznos dolgok.Ugyanakkor olyan téren is tudnak 'csodák' lenni, hogy egy küllemre normál, szép állapotú motort belülről már kikezdi a durva használat. (vannak kezdődő motorhibák, amiket pl nem lehet egyszerűen megállapítani sehogysem motorbontás nélkül)
Most ezzel nem akarok rábeszélni senkit sem a 'mentsük meg az öreg, elhanyagolt motorokat mozgalomra', aki teheti igenis vegyen szép és minél fiatalabb motort.
Csakhogy ezt kevesen tehetik meg - pláne manapság, és mikor tanácsot kérnek és tanácsot adunk vegyük figyelembe, hogy nem látunk az illető pénztárcájába, körülményeibe. Azért igenis kilehet hozni jól a dolgokat úgy is, ha az ember bevállal egy felújítandó motort és szépen költöget rá. Persze mindezt akkor érdemes, mikor legalább időben van rá mód kivitelezni és utána kiélvezni, és lehet kalkulálni ráfordítható költségvetéssel.(No, azért nem a 30e-ft tételű motorokra gondoltam, az már elég extrém állapotú lehet)
-
Topiccsendőr
addikt
Én is voltam érzelmi alapon vásárló, ezen a legtöbben átesnek szerintem, csak meguntam, hogy akkora áldozatokkal jár az az ésszerűtlen döntés, ami nem hozza vissza azt az energiát, amit belefeccölsz. Főleg amikor olcsóbban ott megy el melletted egy ugyanolyan motor, aminek az idomzata még jobb állapotban is van, na az milyen már?
Gyárthatunk önigazolást, esetleg veregethetjük a saját vállunkat, de a tény akkor is az marad, hogy ez hülyeség. Most jobb a romot a garázsban bámulni, meg kulcsolni hónapokig, és nem motorozni, amikor ezt motor nélkül is meg lehet tenni?
Én nekem ezzel lett nagyon tele a f..szom. Rém idegesítő dologExplosión de dos tiempos
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #2444 üzenetére
Árulod még az R6-ot? Nem mintha meg akarnám venni
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #2445 üzenetére
Nem, most éppen locsolom rá a lóvét
telószimering csere porvédővel, fékfolyadékcsere, kiveszem a hátsó gátlót elviszem olajcserére+felújításra, meg átzsírzom a rugóstag csapokat, olajcsere, injektorházpucolás, szelephézagot megnézem, aztán jöhet a következő szezon. Fiatal motor, nincs sok gond veleExplosión de dos tiempos
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #2446 üzenetére
A hátsó rugóstag nem csak gázos ezeknél?
Egyébként az átzsírzás nálam is esedékes, tavasszal meg is lesz csinálva, most már itt is esedékes. Szerencsére tavaly az első telóknál megvolt az olaj- és szimmerig csere, így azzal nem kell szopni
Helyette van fékfelújítás, gumi- és olajcsereMindennel kell törődni, akár új, akár régi.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #2448 üzenetére
Hmm, ja mind az autóknál a többség. Viszont mintha Yoda azt mondta volna, hogy csak ritkán kell hozzányúlni. Elvileg az autók gátlóihoz sem kell hozzányúlni, amíg nem folyik el az olaj vagy nem szökik el a gáz. Persze idővel romlik a teljesítőképességük ezeknek is, de nem annyival...persze aki versenyzik, annak hozzá kell nyúlni. Mindenesetre a sajátom könyvében nem találtam erre vonatkozóan karbantartási utasítást, intervallumot.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest